LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Korting wat geen korting is

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
GHM
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:56

Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door GHM »

Gamma komt met een actie van 25 % korting op de hogedrukspiuten. Wat blijkt: Je zet er gewoon een prijs neer van € 219,95, streept dat door en zet er de normale prijs neer van € 164,95. Bij kieskeurig staat gewoon de normale prijs genoteerd welke de Gamma hanteert en vergelijkbaar is op andere winkels. Telefonisch contact hierover opgenomen met de winkel maar deze blijven bij hoog en laag beweren dat dit de actie prijs is. HEEL VREEMD.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door alfatrion »

Verkapte prijsverhoging? Je kan altijd een klacht bij de reclame code commissie indienen.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dat is een heel bekend trucje, kijk maar eens in de folders naar de 'van' prijs. Dit is de adviesprijs, en de 'voor' prijs is de prijs waarvoor het normaal verkocht wordt.
De adviesprijs wordt nooit als verkoopprijs gehanteerd.

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ja dan gebruiken ze adviesprijzen van de producent, die echter bijna nergens worden gerekend.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door renewouters »

Het maakt toch helemaal niet uit hoe ze het noemen. Het gaat er om wat je bij de kassa betaalt. En of dat nu "met korting" is, of de normale prijs is totaal irrelevant.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door witte angora »

GHM schreef:Gamma komt met een actie van 25 % korting op de hogedrukspiuten. Wat blijkt: Je zet er gewoon een prijs neer van € 219,95, streept dat door en zet er de normale prijs neer van € 164,95. Bij kieskeurig staat gewoon de normale prijs genoteerd welke de Gamma hanteert en vergelijkbaar is op andere winkels. Telefonisch contact hierover opgenomen met de winkel maar deze blijven bij hoog en laag beweren dat dit de actie prijs is. HEEL VREEMD.
Dat noemt met met een goed Nederlands woord 'reclame'.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door mahadma »

Oude truck, toen een camera (bij de eerste keer verkrijgbaar) een prijs had van fl 200,00, die 5 laar later in de opruiming stond, was er op de kaart ook vermeld: van 200 voor 75 fl. Hij had immers ooit 200 gekost.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door kweenie »

GHM schreef:Bij kieskeurig staat gewoon de normale prijs genoteerd welke de Gamma hanteert en vergelijkbaar is op andere winkels.
Bij kieskeurig hebben ze volgens mij altijd de actuele prijs staan. Dus als een product om de aanbieding is, dan staat bij kieskeurig ook de aanbiedingsprijs. Dat het product elders ook tegen die prijs verkrijgbaar is zegt ook niet zo veel. Het gebeurt heel vaak dat dingen bij andere webwinkels veel goedkoper zijn dan bij de gamma. En dat die stukken alleen interessant zijn als ze in de aanbieding zijn.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Korting wat geen korting is

Ongelezen bericht door kokka »

Tijdje terug wilde ik een Hogedruk reiniger kopen bij, ik was nog een beetje aan het oriënteren en had dus ook bij de gamma gekeken. eind van die week kreeg ik de folder dat ze een 25% kortings actie hadden. Toen ik terug ging naar de gamma was de prijs van diezelfde hogedruk reiniger gewoon omhoog gegaan waardoor hij zelfs met de 25% korting nog duurder was als eerder die week. Ik heb de klanten service in de winkel er op aangesproken en ik kreeg als antwoord " u heeft het vast niet goed gezien eerder deze week meneer"

Gesloten