LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanstootgevende tekst op kleding toegestaan?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Nelleke Weerenbeck
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2018 14:18

Aanstootgevende tekst op kleding toegestaan?

Ongelezen bericht door Nelleke Weerenbeck »

Vest van merk Penn&INK.NY bevat cijfers 88 op rug. Door Duitse collega erop attent gemaakt dat dit staat voorstelt HeilHitler"
Hiermee wil ik NIET geassocieerd worden.
Contact gehad met Minto, zij staan mij goed te woord en actie toegezegd.
Contact via mail met PENN&INK NY.
Mijn mail wordt sarcastisch genoemd
In Duitsland meerdere klachten, maar verkoop gaat door.
Oplossing voor mijn vest: geen vergoeding erkenning. Had vest inmiddels al week gedragen. Resultaat voor mij onbevredigend
Als je nu weet welke correlatie gemaakt wordt zou ik graag zien dat ze hier afstand van nemen en producten terugnemen.
Ik had niet verwacht dat zo'n bekend merk hier reputatieschade van wil oplopen
Laatst gewijzigd door Nelleke Weerenbeck op 14 jun 2018 21:18, 5 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Aanstootgevende tekst op kleding toegestaan?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u koopt een vest, draagt dat een week en u wilt uw geld terug omdat Duitse collega’s zeggen dat 88 voor Hitler staat?

Natuurlijk neemt dat bedrijf uw vest niet terug.

En weet u dan bij voorbaat waar andere getallen voor staan?

Dan zou ik ook maar geen vest kopen met AH erop, appie heijn.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Aanstootgevende tekst op kleding toegestaan?

Ongelezen bericht door Cro »

In bepaalde kringen is dat inderdaad een bekende associatie, echter heel algemeen is deze associatie niet, zeker niet in Nederland. De meeste Nederlanders zullen dit echt niet met Hitler associëren, net als jij dat ook nooit gedaan zou hebben als je Duitse collega je dit niet verteld had.

Zo is 88 schijnbaar in China het getal van geluk, in de amateur radio wereld staat het schijnbaar voor Love & Kisses en bijvoorbeeld in andere kringen staat 88 voor Hip Hop. Allemaal zaken waar het niet direct vreemd is om mee geassocieerd te worden.

Ik kan me dan ook wel voorstellen dat de winkel niet direct happig is om jou het geld terug te geven. Dan kunnen we alle producten waar bijvoobeeld 18 op staat, SS of SA op staat ook wel direct uit de handel gaan nemen. En zo zijn er vast nog wel een boel nummers die in een of andere cultuur of kring een vervelende betekening hebben maar in andere kringen of culturen volstrekt normaal zijn om te gebruiken.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Aanstootgevende tekst op kleding toegestaan?

Ongelezen bericht door Hatertje »

De H is de 8ste letter van het alfabet. Vandaar de Heil Hitler. ‘88 is ook het jaar dat NL het WK heeft gewonnen.

Desalniettemin logisch dat de winkel het kledingstuk niet terugneemt. Cijfers zijn natuurlijk niet verboden.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Aanstootgevende tekst op kleding toegestaan?

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Toen u dit shirt kocht, was de tekst voor ú nog niet aanstootgevend ...

Waarom zou die 88 nu wèl een 'besmet' getal zijn? De acht staat voor oneindig en op uw shirt staat dus tweemaal oneindig.

Lees eens meer over de betekenis van getallen en vergeet die negatieve associatie weer, weet in NL sowieso niemand!

Van de marketeers van het bedrijf verwacht je, dat die erover hebben nagedacht ... en die mening zou ik óók graag ervaren. Het lijkt op toeval, maar hoe krijg je het hard, dat dit met volle bewustzijn werd gedaan ... ? Vraag nog eens direct bij de producent na (dubbelcheck) en publiceer het herhaald gegeven antwoord, dan weten we het zeker! Mogelijk loopt de drager gevaar bij het dragen van dit shirt in Duitsland en Amerika ... en dàt wil niemand.

In Amerika is het overigens de oudste hatecore band Chaos 88! Dus uw shirt is 'beperkt draagbaar'!

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/sp ... kenis.html
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 14 jun 2018 18:46, 2 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Aanstootgevende tekst op kleding toegestaan?

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere offtopic berichten verwijderd. Gelieve inhoudelijk reageren.

Gesloten