LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
19Maria49
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2019 14:30

Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door 19Maria49 »

De limited edition serviesonderdelen van de AH actie zijn niet meer te verkrijgen en worden ook niet nageleverd. De actie loopt tot en met 24 februari. Op een volle spaarkaart (€ 400 aan boodschappen) kun je bijv 2 borden kopen met fikse bijbetaling. Logisch dat je niet direct voldoende spaarkaarten hebt om meerdere onderdelen tegelijk aan te schaffen, daarnaast is het ook een kostbare zaak. Ik vind het werkelijk niet kunnen dat je nu begin januari niets meer kunt krijgen en je dus blijft zitten met een onvolledig servies!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is niets voor niets “een limited edition”.

En hieveel geld had u wel niet moeten besteden voor een heel servies?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door mahadma »

Het is voor elke inkoper een gok/probleem hoeveel er ingekocht moet worden.
Bestelt hij te weinig? Een probleem.
Besteld hij te veel? Blijven er dozen vol dingen in het magazijn staan, dus ook een probleem.
Hoeveel is dan genoeg? Niemand die het weet, de ene actie is een top, de andere een flop.
Probeer als oplossing te kijken of andere Albert H's nog wel hebben wat u zoekt of laat vrienden/familie/oid
voor u bij hen in de buurt kijken en kopen.
Limited betekend niet voor niets: gelimiteerd, dus op = op en daar doe je niks aan.
Misschien dat u kunt ruilen via marktplaats.
Maar die boodschappen had u toch moeten doen .............

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door BL2 »

19Maria49 schreef:
10 jan 2019 15:22
De limited edition serviesonderdelen van de AH actie zijn niet meer te verkrijgen en worden ook niet nageleverd. De actie loopt tot en met 24 februari. Op een volle spaarkaart (€ 400 aan boodschappen) kun je bijv 2 borden kopen met fikse bijbetaling. Logisch dat je niet direct voldoende spaarkaarten hebt om meerdere onderdelen tegelijk aan te schaffen, daarnaast is het ook een kostbare zaak. Ik vind het werkelijk niet kunnen dat je nu begin januari niets meer kunt krijgen en je dus blijft zitten met een onvolledig servies!
Klagen over de vele boodschappen welke je moet doen en klagen over de hoge bijbetaling, waarom doe je überhaupt mee aan zo'n "be spaaractie" ?

Er zijn zoveel winkels met prachtige borden, en stapels tot aan het plafond, tegen vaak leuke prijsjes.

Het zou pas oneerlijk zijn als een "limited edition" onbeperkt leverbaar blijft.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kijkt u eens op Marktplaats als u uw servies wilt aanvullen. Geen zegeltjes sparen, maar gewoon van een particulier kopen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Zijn de delen die je zoekt in andere filialen nog wel verkrijgbaar? Een rondje bellen doet vaak wonderen.

De zegels zijn volgens mij hier nog wel verkrijgbaar.

Toch is het wel een bijzonder slechte zaak dat nu al delen van dat servies op zijn. Zijn mensen vol enthousiasme begonnen, hebben ze zich arm gekocht in de hamsterweken en dergelijke, en halverwege is het servies niet meer compleet te krijgen. Limited of niet, ik vind dat zelf niet kunnen.

Ik ben er zelf niet aan begonnen toen ik de voorwaarden zag - en toen ik zag hoe belabberd ze gefabriceerd zijn zag ik het helemaal niet meer zitten. Maar dat geldt ook voor het servies van de Dekamarkt, ook dat is onbegonnen werk om een complete set bij elkaar te sparen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door renewouters »

Blijft toch lachen dit soort acties. Ik twijfels soms echt een de verstandelijke vermogens van veel consumenten. Idioot veel extra uitgeven zodat je iets "gratis" kunt krijgen. Er is al zoveel over gezegd en geschreven, en bij iedere acties is het weer raak. En dan komen er gelijk weer woorden als oplichting voorbij. Terwijl de retailer niets anders doet dan inspelen op het graaigedrag en hebberigheid van de klanten.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
10 jan 2019 19:17
Blijft toch lachen dit soort acties. Ik twijfels soms echt een de verstandelijke vermogens van veel consumenten. Idioot veel extra uitgeven zodat je iets "gratis" kunt krijgen. Er is al zoveel over gezegd en geschreven, en bij iedere acties is het weer raak. En dan komen er gelijk weer woorden als oplichting voorbij. Terwijl de retailer niets anders doet dan inspelen op het graaigedrag en hebberigheid van de klanten.
Het is niet “gratis” , je moet naast de zegels ook nog bijbetalen :lol:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En fiks ook.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
10 jan 2019 19:43
Waarom iemand meedoet aan dit soort acties is niet belangrijk lijkt mij. TS stelt terecht m.i. dat AH een actie heeft opgezet die ze of hebben onderschat of bewust te weinig limited servies heeft ingekocht. Maar feit blijft dat de spaarder veel te vroeg in de actietijd misgrijpt en in feite misleidt c.q. belazerd is.
Onderschatting? Misleiding? Belazerd worden? Wat een onzin.

Het gaat hier niet om het gewone servies, maar om de limited editions. Daarvan is expliciet aangegeven dat ze beperkt verkrijgbaar zijn. Dat is natuurlijk juist de hele opzet: mensen triggeren om méér te kopen, zodat ze snel genoeg hun kaart vol hebben. En blijkbaar werkt dat...

Voor de duidelijkheid: de voorwaarden zeggen het volgende:
Bij Albert Heijn kunt u nu sparen voor écht
porseleinen servies van Vivo.

Wat de gelegenheid ook mag zijn, met dit prachtige porseleinen servies maakt u
elke maaltijd bijzonder. De collectie bestaat uit vier verschillende sets witte borden,
die mooi combineren met de grijze kommen en saladeschaal. Wilt u uw gedekte
tafel een extra feestelijk tintje geven? Dan zijn er ook nog de limited editions;
drie sets met daarop een sierlijk design met botanische details en paradijsvogels.
Deze zijn in beperktere oplage verkrijgbaar.

Al het servies is magnetron- en vaatwasserbestendig en veelzijdig in gebruik.
Het servies is ontworpen om goed met elkaar gemixt en gematcht te worden.
U kunt de AH Servieszegels sparen t/m 24 februari 2019. Met 40 zegels is uw
spaarkaart vol en met een bijbetaling van €2.99 heeft u al een set gebaksbordjes
in huis. Meer informatie kunt u vinden op ah.nl/servies.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
10 jan 2019 19:43
Maar feit blijft dat de spaarder veel te vroeg in de actietijd misgrijpt en in feite misleidt c.q. belazerd is.
U kunt met evenveel recht zeggen dat het winkelbedrijf overdonderd is door de belangstelling.

Waarin schuilt overigens die misleiding? En waarom is de klant "belazerd"?

Wat zou het belang zijn van bedrijf om zijn klanten met deze actie bewust te misleiden of belazeren? Slechte publiciteit zoeken? Commentaar op sociale media uitlokken?

Als u het mij vraagt, is AH net zo ongelukkig met dit resultaat, als de teleurgestelde klanten. Maar ja, u vraagt het mij niet.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Costnix »

Bij veel acties van welke winkel dan ook, werd/wordt er veel artikelen apart gehouden voor het personeel.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Erthanax »

Costnix schreef:
10 jan 2019 21:18
Bij veel acties van welke winkel dan ook, werd/wordt er veel artikelen apart gehouden voor het personeel.
Hoe komt u daarbij? Ik heb een aantal keren te maken gehad met acties in detailhandel en MKB, maar ik heb daar nooit iets van gemerkt. Wél dat er gelijktijdig wordt ingekocht voor het personeel, dus bovenop de gecalculeerde aantallen voor de actie. En ook dat actie artikelen zorgvuldig geadministreerd worden, om derving te minimaliseren.

Winkelfilialen moeten hun voorraad inkopen en afrekenen. "Apart houden voor het personeel", zeker als het om "veel artikelen" gaat, kost de filiaalhouder veel geld en levert grote problemen op met rayonmanager of hoofdkantoor.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Typische verjaardagspraat, al zal het vast wel ergens een keer gebeuren.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door BL2 »

Bij AH zijn er zeer strenge regels, daar wordt absoluut niets achtergehouden voor wie dan ook.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is misleiding, niets meer, niets minder.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door riddert »

Ik vind het geen misleiding. Er is vooraf kenbaar gegeven dat de oplage van de de gelimiteerde sets beperkt verkrijgbaar zijn. De overige normale onderdelen zijn volop verkrijgbaar.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het aanbod moet in voldoende mate aanwezig zijn om aan de te verwachten vraag te kunnen voldoen. Het is overduidelijk dat daar niet aan is voldaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
11 jan 2019 14:21
Het aanbod moet in voldoende mate aanwezig zijn om aan de te verwachten vraag te kunnen voldoen. Het is overduidelijk dat daar niet aan is voldaan.
Dat geldt wel voor de normale spaaractie, maar niet als er sprake is van een specifieke "limited editions-versie", waarbij de beperkte beschikbaarheid niet alleen bekend, maar juist ook een specifieke eigenschap is.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat geld ook voor "limited editions-versie". Ui het gegeven van beperkte beschikbaarheid volgt niet dat de termijn niet zo gekozen kan worden dat aan deze regel kan worden voldaan.

Gesloten