Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Henk Stoeten schreef:
09 sep 2021 07:28
Ondertussen hoeft de aanbieding niet meer voor ons
Tijd voor een slotje? Want dit gaat nergens meer over, en de TS boeit het ook niet meer.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is gezegd dat er zat jurisprudentie te vinden is over de onrechtmatigheid van lokkertjes. Onrechtmatigheid leidt tot schadeplichtigheid en tot de mogelijkheid tot het doen van een dekkingskoop. Hier komen eenvoudigweg een aantal separate juridische vraagstukken in één. En geen van deze vraagstukken is door de deelnemers in de discussie met argumenten ontkracht. Afgezien van “ja maar, ik vind-argumentatie”, natuurlijk.


En zijn al die separate juridische vraagstukken dan nooit voor de rechter gekomen?

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
19 sep 2021 21:58
En is juridisch gelijk willen hebben hetzelfde als vooral geen antwoorden geven op goede vragen?
Dat is een slechte vraag. De vraag is namelijk irrelevant voor de casus.
NeoDutchio schreef:
19 sep 2021 21:58
De vraag is gesteld voor jurisprudentie. Mag een klant heel Nederland rond rijden om een lamp te halen en de kosten neerleggen bij de verkoper?
Dat is een slechte vraag. De vraag is namelijk irrelevant voor de casus.
NeoDutchio schreef:
19 sep 2021 21:58
Mag een klant dekkingskoop doen terwijl de huidige verkoper gewoon kan en wil leveren maar niet de kans heeft gekregen?
Dat is een slechte vraag. De verkoper heeft de kans gehad om te leveren. Het antwoord: ja, er mag een dekkingskoop gesloten worden als de verkoper kan en wil leveren.
NeoDutchio schreef:
19 sep 2021 21:58
Mogen quotes ingekort worden en daaruit eigen conclusies getrokken worden die als feit worden neergezet?
Dat zijn slechte vragen. Deze vragen zijn namelijk irrelevant voor de casus. Antwoorden: ja, teksten mogen worden ingekort (dat is zelfs wettelijk verplicht); en ja, mensen mogen zelf conclusies trekken.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
19 sep 2021 23:38
En zijn al die separate juridische vraagstukken dan nooit voor de rechter gekomen?
Uiteraard.

Jij weet alleen net zo goed als ik wat er gebeurt als voor deze vraagstukken relevante jurisprudentie gedeeld wordt: dan gaan bepaalde leden heel hard aan het werk om kleine verschillen te vinden met de casus en op basis daarvan te roepen dat de jurisprudentie niet van toepassing is.

Bovendien: niets van de aangedragen vraagstukken zijn tot nu toe onderbouwd weerlegd, in tegendeel, dus voel ik ook bijzonder weinig noodzaak een zoektocht door de jurisprudentie te starten. Pas als iemand steekhoudende argumenten heeft, is dat een logische stap.

Lowieze
Berichten: 6541
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
20 sep 2021 08:27
Lady1234 schreef:
19 sep 2021 23:38
En zijn al die separate juridische vraagstukken dan nooit voor de rechter gekomen?
Uiteraard.

Jij weet alleen net zo goed als ik wat er gebeurt als voor deze vraagstukken relevante jurisprudentie gedeeld wordt: dan gaan bepaalde leden heel hard aan het werk om kleine verschillen te vinden met de casus en op basis daarvan te roepen dat de jurisprudentie niet van toepassing is.
(….)
Dat vind ik een flauw antwoord, zoiets verwacht ik niet van u.
Dus toch maar wat jurisprudentie delen hierover graag.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Praxis-aanbieding is nergens leverbaar

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumleden,

Aangezien we inmiddels 6 pagina's verder zijn en TS niet meer reageert, is het topic gesloten.

Groet,
Radar Internetredactie^TY

Gesloten