LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Huppeltje

Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Huppeltje »

De "Belangrijke informatie" van Het Nederlandsche Muntenhuis die onlangs in de brievenbus viel is, in tegenstelling tot wat de brief suggereert, NIET in samenwerking met het Ministerie van Financien opgesteld.

Dit Ministerie verwijst naar de site www.knm.nl, zijnde de Koninklijke Nederlandse Munt. Deze geeft inderdaad een jubileummunt uit. Het lijkt me sterk dat 2 verschillende instanties een herdenkingsmunt gaan uitgeven.

Die van Het Nederlandse Muntenhuis zou bovendien een wettig betaalmiddel zijn. Voor zover ik weet worden wettige betaalmiddelen alleen door de Nederlandse Bank uitgegeven, maar ik geef mijn mening graag voor een betere.

Ik trap er in elk geval niet in.

Gast

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Gast »

Het is mogelijk dat een van die commerciele munthuizen beschikt over wettige betaalmiddelen, om om te ruilen. Met andere woorden: zij geven ze niet uit, maar ruilen ze slechts OM. Dat laatste doen ze ook.

Echter, het addertje onder het gras zit hem in het feit, dat het een lokkertje is. Je hoeft er weliswaar 'smorgens in alle vroegte niet je bed voor uit, en krijgt inderdaad deze munt thuisgestuurd.

Maar wat die verzendhuizen er niet bij vertellen, is dat zo'n munt een eerste zending is binnen een abonnement, en dat het daarna heel lastig wordt om daaronderuit te komen.

Een van de beruchte namen op dit gebied is het benelux muntkantoor uit Echt. Dat zijn kampioenen onder de oplichters, op dit gebied.

Ze presteren het om bij mij een ongeadresseerde brief te bezorgen, waarin staat dat ik uitverkoren ben om als een van de weinige gelukkigen een speciale zending te ontvangen. Ze vertellen er niet bij dat mijn buren, hun buren, en alle anderen in mijn woonblok diezelfde reclame hebben gekregen.

Met Edel uit Elst heb ik betere ervaringen. Zij sturen wat je belooft, je hoeft niet vantevoren te betalen, en wanneer iets mis is met de zening, zeuren ze niet, maar maken ze het in orde. Op HUN kosten.

ezzzzzzy

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door ezzzzzzy »

Ik kreeg vandaag eveneens een brief van Het nederlandse muntenhuis uit Amsterdam. Zij beweren ook samen te werken met het Ministerie van Financiën. Ja ja ze haalde HM (HKH?)Koningin Beatrix erbij !! Ze hebben lef en veel mensen trappen er waarschijnlijk in. Er zaten 3 folders/ brieven in de envelop waarin ze 3x hetzelfde verhaal ophingen, niet echt efficient! Maaru de munt kost 10 euro voor 10 euro, ze moeten hier winst op maken. Mijn vraag is natuurlijk hoeveel is dat, heeft iemand daar een idee van?

let-even-op

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door let-even-op »

De winst zit hem dus niet in het omruilen, de winst zit hem in de vervolgzendingen, die je ontvangt, wanneer je niets onderneemt.

Dan krijg je om de zoveel tijd waardeloze prullen toegestuurd, die zij de kwalificatie topkwaliteit meegeven. Een indrukwekkend uitziend nep-certificaat moet de suggestie wekken dat die waardeloze penning binnen de kortste keren veel meer waard is dan jij ervoor hebt betaald.

Trap er niet in: als er al zilver of goud in verwerkt is, krijg je nooit meer terug dan de materiaalkosten. En dat is maar een fractie van wat jij ervoor neergeteld hebt.

Sarah

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Sarah »

Ook ik heb zo'n mooie aantrekkelijke aanbieding. Heb gebeld naar het gratis telefoonnummer om te informeren of ik er gewoon mee kan betalen. Er werd mij verzekerd dat dat in Nederland kan, maar niet in het buitenland. Daarop vroeg ik:"hoe kan dat nou? Er staat niet eens een officieel euroteken op". Dat was geen probleem, dat hoefde ook niet, volgens hun. Nou, dan weet ik genoeg. Trap hier dus niet in, want niets is gratis, behalve de zon.

Gast

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon afwachten. Dezelfde munt is straks op het postkantoor en bij de banken te koop v0or €10.00. Net zoals de Amaliamunt waar ze eerder mee reclame maakten :D

Radboud

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Radboud »

Tja, ik ben er dus wel "ingetrapt". :oops: Nog geen munt ontvangen, maar wel al vele brieven en telefoontjes. Heb nog geen kleine letters gezien over een abonnement of zo.
Hoop dat het bij deze ene keer blijft. Zo niet, dan ga ik er wel werk van maken.

Radboud

karr-1
Berichten: 368
Lid geworden op: 17 jan 2005 16:54

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door karr-1 »

Waarom zou je een speciale munt kopen om er vervolgens gewoon mee te gaan betalen? Dan hoef je die speciale munt ook niet te hebben lijkt mij.

Gast

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Gast »

Karr-1 heb je ooit wel eens gehoord van het woord L E Z E N??? Waar staat dat je die munt koopt om hem dan weer uit te geven?? Als je niet weet waar het over gaat, moet je ook geen commentaar geven.

Gast

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Gast »

Radboud wees voorzochtig. Je zit wel degelijk ergens aan vast als je niet goed oppast. Je krijgt regelmatig een munt van ze opgestuurd. Deze hoef je weliswaar niet af te nemen( postokosten voor jouw rekening) maar dit blijft gewoon door gaan. Zeg de restgewoon direct na ontvangst van je herinneringsmunt op??

Erwt

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Erwt »

Ook ik ben er ingestonken in de reclame van het Muntenhuis. Op de munt staat nergens 10 € en bij de begeleidende brief staat:

Doordat u zo snel heeft gereageerd kunnen wij u de eerste vervolglevering aanbieden voor een bijzondere kennismakingsprijs van
29,95 €. Hiervoor hoeft u dus niets te doen!

Ik heb helemaal niet gevraagd om een vervolgzending en heb dat gelijk per email doorgegeven (had geen zin om uren in de wacht te worden gezet bij het gratis telefoonnummer).

Erwt

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Erwt »

Volgens mij is het geen wettig betaalmiddel, ook niet in Nederland, omdat er nergens "10€" staat..
Ik ga er morgen gelijk mee naar de bank en vraag of ik het om kan ruilen voor 10 euro, wat geen probleem zou moeten zijn als het inderdaad om een wettig betaalmiddel gaat. Als dat niet kan, stuur ik hem gelijk terug naar het Muntenhuis. Aangetekend, omdat ik geen risico wil lopen om vervolgzendingen te krijgen.

Erwt

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Erwt »

En de echte herinneringsmunt ziet er heel anders uit :!:
Zie http://nl.knm.nl/sanashop_v2/knm/pages/ ... 0000000012

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door topery »

Een envelop van dat muntenhuis heb ik ook ontvangen, sterker nog ik krijg er wel 6 per jaar. Onze peuterspeelzaal is er blij mee hoor, die zamelen nl. elke maand oud papier in.

Fight_Back
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2007 21:08

Re: Nationale Omruilaktie (Herdenkingsmunt?)

Ongelezen bericht door Fight_Back »

De beste manier om deze lui aan te pakken is om met gelijke munt terug te slaan:
Stop de envelop vol met oude (waardeloze gulden) munten en stuur die retour. Extra veel gewicht, dus extra veel portkosten op rekening van dit zgn. MUNT(!)kantoor... kunnen ze binnenkort een museum openen met hun ontvangen MUNTENcollectie, ben je van die kwartjes, dubbeltjes af en zalig het gevoel wat je eraan overhoud... is onbetaalbaar.

Wees creatief met deze criminele praktijken en organisaties... dat is de echte tirranie in deze maatschappij!!!

Krijgen ze waar voor hun GELD!!!! Dat dit (vrij!) ondernemerschap nog niet bij wet verboden is!!!! Den Haag vindt het best... IK NIET!!!! Radar (en anderen) doe er wat aan en je kunt met deze ludieke aktie ook zelf je muntje bijdragen:) :D :D :D :D :D

Het kost en verplicht je niks en anders verdienen zij uiteindelijk 250 zuurverdiende euri aan een ONGEVRAAGD abonnement! Wees gewaarschuwd!!!

Is er geen manier om in deze tijd een virtueel bedrijf op internet op te zetten waar iedereen belangeloos op in kan schrijven die wat tegen deze COLPORTAGE-praktijken wil doen? En waarbij ieder geslaagd faillissement een commissie oplevert die RECHTSTREEKS naar een goed doel gaat? Zijn we in 1 klap ook af van al die CRIMINELE (goede doelen?)loterijen !!!! Gratis advies bij deze, weer eens wat anders in deze tijden.

Stuur deze GOLDEN OPPORTUNITY gerust door naar vrienden en kennissen (die deze envelop in bezit hebben).... brengt meer op dan welke hoax dan ook.! Grijp je kans met deze PORTVRIJE envelop :lol:

BETER NOG: kopieer deze tekst in alle forums waar dit item staat (ben anders alleen maar aan het registreren merk ik), dan gaat het een stuk sneller om deze lui ten gronde te richten :twisted:

Gesloten