LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garagedak

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
pebbles
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2005 11:32

Garagedak

Ongelezen bericht door pebbles »

Omdat het dak van mijn garage - bitumen met fijn grit - er slecht uitziet, moet er wat aan gebeuren. Van 2 loodgieters krijg ik TOTAAL verschillend advies. De een zegt dat het prima is om een nieuwe laag over de oude heen te leggen terwijl de ander eerst AL het oude spul wil weghalen en pas dan nieuw mastiek aanbrengt. Van belang is ook de waterafvoer en niet te vergeten de prijs. De 2e variant kost ruim 1000 euro meer! Wie weet raad? Alvast bedankt!

an 1

Re: Garagedak

Ongelezen bericht door an 1 »

Bel eens een derde!

Je kan rustig een derde prijsopgave laten doen als je twijfelt bij de
andere twee.

danny271

Re: Garagedak

Ongelezen bericht door danny271 »

een dak met grit is moeilijk over heen te werken of je moet het met vloeibaar teer doen
dat nummer 2 alles eraf wil halen wel dan heeft u een goede loodgieter/dakdekker gevonden
dat ie een stuk duurder is is omdat ie a een hoop werk heeft om de oude lagen te verwijderen en b asfalt waaronder dakbedekking ook valt moet uit milieu oogpunt appart afgevoerd worden
dit afvoeren is nogal prijzig waardoor de meesten er liever een laag overheen klooien dan het gewoon goed te doen
ikzelf haal het er altijd af en rotzooi niet
vind de klant het te duur wel graag of helemaal niet

cyberson
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2006 19:46

Re: Garagedak

Ongelezen bericht door cyberson »

Ik heb zelf een dakdekkersbedrijf,ik kan u adviseren om alles eraf te halen (slopen).
Inderdaad het afvoeren van bitumen/asfalt is prijzig,ik geef de mensen de gelegenheid om het zelf af te voeren,ik sloop het er zelf af.
Als dit een schuur is die gelegen is aan een gevel v/d woning,dan is daar als het goed is ook en lood aansluiting in de gevel,(vaak is deze niet goed meer) laat er naar kijken.

In de meeste gemeenten kunnen de particulieren het afval gratis storten BV ARA in gelderland.

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: Garagedak

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Waarom vraag je aan een loodgieter advies over een dak??

Of heb ik zelf iets gemist de laatste tijd?

marcel40
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:14

Re: Garagedak

Ongelezen bericht door marcel40 »

en daar is flipkameel weer.ik dacht toch echt dat JIJ overal verstand van had maar dat blijk dus niet zo te zijn. een loodgieters bedrijf doet nu eenmaal ook dakwerk.bla bla bla je kan beter een baan zoeken flip en je commentaar eens voor je houden want ik denk dat je nergens verstand van hebt.

marcel180
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 aug 2006 21:20

Re: Garagedak

Ongelezen bericht door marcel180 »

die grindlaag heet leislag,deze laag zorgt er voor dat de zon en andere weersinvloeden minder invloed hebben op de onderlaag de bitumen dus.en omdat de onderlaag mac laag geschroeft zit op het dak en de isolatie er geen grind nodig is voor het wegwaaien van de dakbedekking,wat vroeger wel gebruikelijk was.zo dat was de les voor de niet kenners.ik adviseer om het gehele dak dus de oude laag te verwijderen,zeker als het water niet weg loopt.een bak huren bij sita kost 250euro die de oude bitumen komt afvoeren.en teer word niet meer gebruikt want dat is kankerverwekkend daar zitten paks in.u kunt ook even op de site kijken van www.vebidak.nl
met vriendelijke groet marcel

Gesloten