LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld voor appelazijn??????

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
appeltjuhh
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:15

Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Gisteren ontving ik met de post het "Proefpakket Slank met Appelazijn" van de firma Sana Direct.

Volgens de bijgevoegde brief zou ik na een telefonisch contact met hun dit pakket hebben aangevraagd.

Ik heb nooit iem. van die firma aan de lijn gehad, volgens mij proberen ze je gewoon voor een abonnement te strikken. Als ik niet reageer krijg ik na de proefzending nl. elke maand een Dosis :oops: appelazijn in capsules voor het koopje van 16,99 per maand....

Ik ga uiteraard een hartig woordje met de dames en heren van Sana Direct spreken.

Heeft iem anders hier ervaring mee?? Met de Firma Sana Direct of een zelfde soort lokkertje????

Slanke groeten
Appeltjuhh

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik weet dat er sites zijn waar je die rommel kunt aanvragen, maar appelazijn kun je ook gewoon in een literfles kopen in de reformwinkel of zo, daar hoef je geen dure pillen voor te halen.

Ik zou het gewoon terug sturen en weigeren te betalen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Een hele tijd geleden schijnt er ook al eens zo'n actie geweest te zijn met sexy ondergoed. Werd er ongevraagd één of ander ranzig slipje naar je gestuurd... :oops: Gewoon terugsturen die handel, hoor. Want als je het te lang laat liggen gaan ze ervan uit dat je het wilt houden en dan kun je dokken. Volgens mij kunnen ze je dan nog steeds niets maken, maar het is allemaal zo'n gedoe met bellen en brieven schrijven en zo.

appeltjuhh
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 dec 2005 20:15

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door appeltjuhh »

Hallo allemaal!

Ik (schrijfster thema Appelazijn) heb vandaag naar die firma gebeld.

50 CENT PER MINUUUT!!!!!!

Nou goed, de mevrouw stond me te woord: Ik zou telefonisch op de actie zijn ingegeaan op 2 december (volgens mij was ik die dag niet eens thuis maar goed. Iemand met mijn naam en tel.nr maar met (een andere geboortedatum) zou het pakket hebben besteld. Dit kan gewoon niet! Dit heb ik die dame proberen duidelijk te maken door aan te geven dat de geb.dat. niet klopt. Ze zou de verdere zendingen stop zetten, maar ik ,moest wel 3,45 Euro betalen! Mooi niet dus...

Toen ik dat zei, kwam er bij haar een reactie zoals: "we zullen wel zien". Ik gaf aan dat ze het eerst maar moest bewijzen, dat ik het was die besteld had. Ik heb nl. eerder ooit iets besteld bij de KPN per telefoon en dan wordt jouw stem op een bandje opgenomen, als bewijs.

Zo werken we hier niet mevrouw, goedemiddag.... was haar reactie

De firma heet Sana Direct, Sana betekent zoiets als gezond, nou echt gezond zijn ze daar niet hoor!

Misschien is het kleinzierig maar ik kan me hierover echt opwinden:
ZIJ sturen je iets waar je niet om gevraagd hebt.
JIJ kan het vervolgens weer recht gaan zetten (0900 nr. Bellen!!)
JIJ moet weer moeite doen om het terug te sturen

mister-m
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:45

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door mister-m »

en aan het eind van het liedje ben je 3 kilo kwijt zonder ook maar een capsule te hebben hoeven innemen, knap hé van sana :lol:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door NAK »

Misschien is het kleinzierig maar ik kan me hierover echt opwinden:
Niet doen, krijg je alleen maar hartproblemen van.
ZIJ sturen je iets waar je niet om gevraagd hebt. JIJ moet weer moeite doen om het terug te sturen
Wie moet er voor zorgen dat het terug komt????
Jij toch niet.....
Als een bouwbedrijf 3 kub zand voor je deur stort zonder dat je er om gevraagd hebt, hoef jij dat toch ook niet terug te brengen.........
JIJ kan het vervolgens weer recht gaan zetten (0900 nr. Bellen!!)
Waarom zou je kosten maken voor een stel afzetters.
Ze zijn al vaker op dit forum behandeld, lees die berichten maar eens na.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door caruso »

Even voor alle duidelijkheid:
je hoeft NIETS terug te sturen!
Alles wat je gratis opgestuurd krijgt mag je houden, en het is aan het bedrijf om aan te tonen dat je "ergens" lid van bent geworden.
Je hoeft van bedrijven als Sana Direct absoluut niet bang te worden.
Wettelijk zijn ze fout en dat weten ze, ze proberen je alleen maar bang te maken met evt. incasso, maar in de praktijk gebeurt er niets.
Dus, spulletjes gewoon houden en absoluut niet meer op brieven, telefoontjes ed. reageren. Als ze dit willen doorzetten, maken ze bij de rechter geen schijn van kans!

a.mulder
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2007 17:45

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door a.mulder »

inkasso brief gekregen over appelazijn, niks besteld ooit een levering gekregen voor 0 euro nu 4 jaar na levering een inkasso brief???

Maar het vreemde komt nog, e-mail niet te bereiken, via,via toch een naam gevonden. internet site word geblokt kom ik niet in.

Wat kan ik met zoiets doen???

Ik ben niet van plan te betalen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als het inkassobureau nog eens komt aankloppen:


vraag hen bewijzen over te leggen dat je destijds een overeenkomst bent aangegaan, die jij niet bent nagekomen.

Beginnen ze te sputteren: ik zou als ik jou was dan in de tegenaanval gaan, hen een zeer korte termijn om te reageren in het vooruitzicht stellen, en als ze binnen die termijn niets van zich hebben laten horen, dat je er dan vanuit gaat, dat de zaak op een misverstand berust.

En meteen erbij zeggen: wanneer ze blijven beweren dat je een openstaande vordering hebt, dat je dan zelf van zins bent een procedure tegen ze op te starten, waarvan alle kosten voor hun rekening komen.

Moet je eens zien hoe snel ze je laten weten dat de vordering is vervallen.

annetteva
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2007 15:04

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door annetteva »

hallo, medegedupeerden
ik hebeen pakketje van appelazijn besteld via internet, ik dacht dat het gratis was en nu moet ik al bezorgkosten betalen. ik wilde kijken wat voor product het was en heb het op internet opgezocht. veel negatieve reacties! heeft iemand een tip over hoe ik dit het beste aan kan pakken? ik heb het pakketje niet opgemaakt, is het het beste om het meteen terug te sturen? wie heeft hier ervaring mee? ik ben een arme student en kan geen rekenign van 75 euro aan!
alvast bedankt Annette Timmer :(
tips naar [email protected]

Marjolijn1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2007 15:29

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door Marjolijn1989 »

Hallo,

ik heb een email gekregen, over appelazijn. Hierbij stond echter dat je bezorgkosten moest betalen en dat je het product gratis kreeg. :!: Volgende keer toch maar niet alles aannemen. Appelazijn krijg je ook in de winkel. Om te kijken wat voor product het was, kun je dan beter van te voren doen. Veel succes ermee.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Los van het gegeven of het wel of niet werkt, het volgende:

Ik ben van mening dat gratis gratis is, en dat een firma, wanneer ze het produkt door middel van gratis monsters onder de aandacht van het publiek willen brengen, dan ook de verzendkosten voor hun rekening dienen te nemen. ZIJ hebben er toch belang bij, dat er mensen zijn die het kopen?

Laat ze dan ook maar voor de verzendkosten opdraaien.

Meghan
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 feb 2007 21:45

Re: Gebeld voor appelazijn??????

Ongelezen bericht door Meghan »

voor vrijwel alles wat je "gratis" online besteld, mag je bezorgkosten betalen. dat staat er meestal ook bij in kleine lettertjes of je moet zo'n vakje aanvinken waar je die voorwaarden accepteert.

mijn tip: nix bestellen wat in pop ups word geadverteerd.

Gesloten