LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
mier1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2005 13:15

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door mier1234 »

de verkoopster of verkoper had de korting gewoon moeten geven, alleen boven dit meisje staat nog een chef of baas vraag bij zulke dingen altijd iemand erbij,misschien is de verkoopster helemaal niet bevoegd om deze korting toetekennen of niet gemachtigd om de kortig op de kassa te kunnen geven.Vraag daarom altijd naar een chef.

En even een reactie op klant is koning nou sorry maar dat is erg achter haalt als ze mij als stront behandelen en niet voor rede vatbaar zijn dan is het voor mij geen koning meer.Ik heb respect voor elke klant als zij dat niet hebben,is het bij ook snel over om de klant met respect te behandelen,een voorbeeld als ik een klant aankijk en ineens begint ze te schelden tegen me zonder reden en zegt tegen mij had je wat vuile ka hoer?Dit is voor mij geen koning,maar dit is wel iets wat steeds meer gebeurt.
:lol:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De kunst van het redelijk praten zijn veel mensen verloren. Mensen beginnen meteen te schelden en te schreeuwen tegen mensen die waarschijnlijk helemaal niets kunnen doen voor het probleem dat ze hebben.

Het lucht ongetwijfeld op, maar erg veel bereik je er niet mee in mijn ogen.

kompaantje
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:01

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door kompaantje »

hallo
ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een jas voor mijn dochter bij de C&A
op een plakaat boven de jassen stond 15 euro en op de jas stond wat achteraf bij de kassa bleek 25 euro
toen wij bij de kassa kwamen gaf de kassa dus ook aan 25 euro
wij zeiden dat klopt niet want boven de jassen staat 15
dus de verkoopster naar de stelling toe en inderdaad er stond 15 euro en zij heeft direct het bordje er weg gehaald en kwam terug bij ons en zei dan heeft u geluk mevrouw
en we kregen de jas alsnog mee voor 15
dus het ligt echt aan de verko(o)p(st)er hoe er met zoiets om word gegaan want bij de C&A is er dus wel een goede service
groetjes kompaantje

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door maybe »

De kunst van het redelijk praten zijn veel mensen verloren Mensen beginnen meteen te schelden en te schreeuwen
Zodra mensen inderdaad een probleempje hebben in een winkel beginnen ze meteen te schelden en te dreigen voordat ze samen met het personeel tot een normale oplossing proberen te komen.

Schelden helpt helemaal niets, dan is winkelpersoneel minder bereid moeite voor je te doen dan wanneer je het gewoon rustig bespreekt. Krijg je een stuk meer voor elkaar.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Shareena »

Ik had het vandaag nog met een kerststukje... Er stond een sticker op van 9.99 EURO en er lag een bordje boven : Alleen nu 5 EURO.. Dus ik dacht : DAS EEN KOOPJE! Ga ik afrekenen zegt die man ineens: das dan 10 EURO, dus ik zeg : ja maar er ligt een bordje bij dat ze 5 EURO zijn.. Die man heeft het bordje weggehaald en ik kreeg mijn stukje voor 5 EURO....

aadflaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2005 09:56

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door aadflaat »


Niet zo slim van die verkoper... ik werk bij Esprit en inderdaad.. hij of zij had u beter die broek en de rest voor de korting die erop stond kunnen verkopen. Ik had u graag als klant gehouden...misschien een onervaren en/of jonge verkoper? Misschien had u naar de bedrijfsleider kunnen vragen? Volgende keer dan maar bij mij komen?! Zou toch graag willen weten bij welke Esprit zaak dit was?
Voor diegene die zegt dat we de inkoopprijs x2 of x4 doen voor de verkoopprijs...en dus dat we dat netto overhouden...dat zou heel mooi zijn...Zoals voor vele ondernemers gaat de inkoopprijs x2.2, soms 2.3. Wat dacht u van personeel, huur pand, en nog honderdduizend andere kosten?!!! En sinds oombelasting er met zn neus bovenop zit is ook die korting voor personeel landelijk niet hoger dan 30 %!! Al met al bent u als klant niet zo heel slecht af.. zeker niet in de uitverkoop, waar een hoop ondernemers op toe moeten leggen..
Dan nog 1 ding: Esprit is niet duur!! buiten dat duur natuurlijk voor iedereen anders is, behoort Esprit tot het middensegment, en voor de gemiddelde man/vrouw dus goed betaalbaar. t Gaat me een beetje te ver om alle vanaf prijzen te noemen, maar een spijkerbroek voor 59,95 is dacht ik toch gewoon 'goedkoop' te noemen...?!!!
Tot zover mijn Esprit promotie!
Met vriendelijke groet,
Een verkoopster in hart en nieren!
Bedankt voor je reactie!!!!!
In de winker hadden ze ook een bedrijfsleider erbij gehaald.
Die hield vol dat we geen korting kregen. Ik vond het gewoon lullig.
Als ze het nu had gezegt bij het passen. (daar was de verkoopster ook bij) ok. Dan vond ik het ook jammer. Maar nu ben je al happy met je broek en gaat het feest niet door.

Op mijn mail heb ik geen reactie gehad. Dus nu heb ik naar Brandstore het mailtje gestuurd!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door caruso »

Geplaatst op 19 Dec 2005 20:17 door Rasje34


--------------------------------------------------------------------------------

Ik wilde bij Appie Heyn eens een keer netje mandarijnen kopen die in de aanbieding waren. Toen ik ze af wilde rekenen sloeg de kassiere een hogere prijs aan. Ik zei er wat van en toen zei ze dat dit een aanbieding was die pas de dag erna in zou gaan (het was 10 minuten voor sluitingstijd en bovendien nog in de tijd dat er bijna nog geen scanners waren). Ik heb ze mooi laten liggen. Hetzelfde met kattenkorrels die verkeerd geprijsd waren. Er lagen 2 verschillende merken waarvan de prijzen eronder stonden. Bleek bij de kassa dat de vakkenvuller het verkeerd gedaan had (dat zei men dan), want ik dacht dat ik de goedkoopste had, maar het bleek dus de duurste van de 2 te zijn. Heb ik ook laten liggen en gezegd dat ik dit een lage vorm van consumentenmisleiding vond. Maar ja, zo'n kassiere zit je dan ook alleen maar dom aan te kijken, want die interesseert het toch niet
Zo, dat zijn nog eens ouwe koeien!
gaan we het ook nog hebben over paard en wagen, suiker in zelfgevouwen zakken? Blijf ff bij het onderwerp en ga er geen niet terzake doende voorbeelden bijhalen die inmiddels al jaren achterhaald zijn!

wiggyboy
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2006 01:02

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door wiggyboy »

1.4 - 1.5 in de electronicamarkt... Echt andere koek dan kleren verkopen. Dat is een goudmijn.
ja natuurlijk........ ik heb een kledingwinkel , en ehhh ik rijd in een ferrari en ik woon in een villa in zuid frankrijk , drink champagne als ontbijt. NOT ik rijd in een volvo uit 1992 woon in een rijtjes huis , en bij het ontbijt heb ik melk .
ik wou dat ik die winst marches had wat iedereen denkt , maar na de btw afdracht mn personeelskosten gas water licht en alle andere zooi zit er echt niet veel winst op hoor .
en jah bij mij kost een spijkerbroek ook zon 59.95 en die wibra fans die dat duur vinden , blijf maar lekker shoppen bij de wibra zeeman en hans textiel.

maar om even "on topic" te gaan
ik vind echt wel dat je die korting had moeten krijgen. en ik had er ook echt op gestaan om mn recht te krijgen.
het is mij ook wel eens gebeurt iets verkeerd geprijst en jah dan baal je even maar de klant heeft dan gewoon geluk gehad denk ik dan maar...

Ivatje
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jan 2005 17:45

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Ivatje »

"Ik was zo boos dat ik niets heb gekocht.''

Goed gedaan!! :D

wiewatwaar
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2005 20:48

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door wiewatwaar »

aadflaat,

in het vervolg zo doen,

betaal de prijs die volgens jouw terecht is.

neem de artikelen mee,als ze je tegenhouden zeg je bel de politie maar.
wedden dat je het kunt meenemen !


gr

wiewatwaar

nijntje
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:26

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door nijntje »

Ik weet nu nog steeds niet hoe het nu werkt.
Is de winkelier verplicht om de prijs op het artikel aan te houden, ook al klopt deze niet? Toen ik in een winkel werkte werd mij door mijn werkgever gezegd dat dit niet klopt (uiteraard...)
Maar als een klant nu een prijssticker omruilt? Of de duurdere broek ligt per ongeluk op de uitverkoopstapel? Uit coulantie zou je als winkelier de klant tegemoet kunnen komen, maar als het nu opzet is?
Dat heb ik weleens meegemaakt en dan wordt het wel lastig.

Nog even over een broek van €60,-. Ik vind dat niet goedkoop, al zou ik hem wel (kunnen) kopen. Maar wij hebben allebei een goede baan.
Maar voor een hoop nederlanders is dat echt niet goedkoop, daar doe je nl. ook een week boodschappen van.

babydutch
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2006 20:56

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door babydutch »

Zo werkt het - als elke exemplaar van dat product in de winkel de foutieve prijs sticker hebt dan mag je die prijs betalen. Anders kunnen de winkels altijd een ander prijs bij de kassa rekenen en het een fout noemen.

bnf-online
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2007 17:55

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door bnf-online »

Je kunt beter via www.brandnewfashion.nl je inkopen doen. Heb je altijd 30% korting.

Binnenkort ook als winkel.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je wordt op de hoogte gehouden.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dank voor deze "Commercial breakdown". Even beter de gedragsregels lezen s,v,p,

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ach, voor een leuke site met korting staan we altijd open hoor! :D 'k vind de prijzen van kleding vaak ook niet normaal meer, 120 - 130 gulden voor een spijkerbroek is niet normaal meer vind ik, toch wordt het door hele volksstammen grif voor neergeteld, de prijzen worden gewoon kunstmatig hoog gehouden door de fabrikanten. We moeten gewoon eens met z'n allen gaan weigeren om dat soort idiote bedragen neer te gaan leggen, moet je eens zien hoe snel de prijzen omlaag kunnen.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De prijs op een product/ de aanbieding.

Al eerder zo'n vraag aan de orde geweest zoals in de etalage een jurk voor een bepaalde prijs en binnen blijkt deze een stuk duurder.

Hier dus nog veel duidelijker, een broek die geprijst is en toch een hogere prijs moeten betalen?

Zelfs voor 2003 toen de nieuwe consumentenwetgeing van kracht was waren dit soort zaken al heel duidelijk!
Het product MOET worden verkocht voor de prijs zoals aangeboden.

Voorbeelden:
Voor een appel en een ei. (Valkenberg-Kinkerstraat-Amsterdam tijdens een uitverkoop) en het product moest dan ook echt voor een appel en een ei verkocht worden!
En ook al eerder door mij beschreven;
Voor twee snippen, onbeperkt wippen (de reclameslogan van een sexhuis Balthazar Florisstraat Amsterdam).
De klant kocht bij de poelier twee snippen en had de nacht van zijn leven.
Wat toen gold is nu nog steeds van kracht!!

Tenslotte hoeft u lang niet altijd de gedachte te hebben dat duurder ook beter is zoals een Albert Cuypmarkt stalletjeshouder bewees door exact dezelfde sinaasappelen twee verschillende prijzen te geven.
De duurdere waren eerder verkocht.

Dus, dames/heren........ assertiver svp.

Grootvader

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Esprit: actie broek, bij betalen zeggen ze het is een foutje

Ongelezen bericht door Chief »

Wat een fantastische collectie ook op bovengenoemde site, je heb de keus uit precies 11 artikelen waarvan er 7 afgebeeld staan.
En dan noemen ze dat nieuwe collectie :roll: in mijn ogen is het oude troep.
Als je dan iets wil hebben ga dan naar de echte merksite daar hebben ze het hele jaar door koopjes.

Gesloten