LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met bonus

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door caruso »

Allemaal onzin!
Zal ik jullie eens wat vertellen: elk AH filiaal heeft de beschikking over een "master-bonuscard". Deze ligt meestal bij de infobalie en wordt gebruikt als klanten hun bonuskaart vergeten zijn. Daar is niets geheimzinnigs aan, de kaart is verstrekt door het HK als een hulpmiddel. Het is dus onzin om te denken dat cassières fraude plegen, ze moeten klanten die de korting alsnog willen en geen eigen bonuskaart hebben, verwijzen naar de info-balie. daar wordt de korting alsnog berekend. En dit is dus de waarheid, en niets dan de waarheid!
Een insider!

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Vind het trouwens sowieso irritant dat als ergens geen korting af is gegaan, of je er ter plekke achter komt dat er toch nog een bonusaanbieding tussen je boodschappen zat, je niet meteen met de cassiere af kan rekenen maar met je bonnetje eerst in de rij bij de infobalie moet gaan staan alwaar een notitieblok tevoorschijn komt om de teveel berekende 30 cent te noteren.



Zucht...

gast500
Berichten: 216
Lid geworden op: 31 jul 2004 16:51

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door gast500 »

Moet je maar een eigen bonuskaart nemen! :roll:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door MLF »

Wat kortingen betreft van de appie, die kloppen idd niet

De ene keer verkopen ze iets voor bv 4,99 en de week later is het in de aanbieding van 5,29 voor 4,99

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door karr-2 »

Maar er is dan ook menige zeikerd die weigert een eigen kortingskaart te nemen, maar vervolgens wel voor 30 cent korting in de rij gaat staan. Over hypocriet gesproken......

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat Caruso zegt, is precies wat ik bedoel. Ik had er alleen een andere naam voor, wist niet dat het Master-bonuscard heette. En het hangt af van de grootte van de winkel, of er 1 zo'n kaart aanwezig is, of dat er meer kaarten zijn. Bij een groot filiaal lijkt het me lastig om met 1 ''master'' te werken.

Het kan best voorkomen dat iemand de kaart vergeten is, maar dat is dan nog geen zeikerd, zoals Karr suggereert. Die betaalt uit principe, heeft Karr immers vaker op het forum laten merken, gewoon de volle prijs. Als een pak pudding over de datum is, is het immers de schuld van Karr zelf, had hij (of zij??) maar twee dagen eerder die pudding moeten kopen, je kunt de winkel toch niet met die strop laten zitten? Pffff wat een onzin, zeg.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door caruso »

Geplaatst op 11 Feb 2006 04:36 door Captain Pervert


--------------------------------------------------------------------------------

Vind het trouwens sowieso irritant dat als ergens geen korting af is gegaan, of je er ter plekke achter komt dat er toch nog een bonusaanbieding tussen je boodschappen zat, je niet meteen met de cassiere af kan rekenen maar met je bonnetje eerst in de rij bij de infobalie moet gaan staan alwaar een notitieblok tevoorschijn komt om de teveel berekende 30 cent te noteren.



Zucht
...
Het is uit oogpunt van veiligheid dat de cassière niet de mogelijkheid heeft om gedane betalingen te corrigeren. Dit is echt bedoeld om het personeel te beschermen tegen eventuele fraude. Helaas moet de klant dan even naar de info balie, waar echt niet altijd rijen staan! ]

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

dan is het waarschijnlijk per filiaal verschillend, hoe ze met die master-bonuskaart omgaan. Ik kreeg de korting gewoon aan de kassa. Misschien, omdat ik vooraf aangaf de kaart niet bij de hand te hebben.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat Caruso zegt, is precies wat ik bedoel. Ik had er alleen een andere naam voor, wist niet dat het Master-bonuscard heette.
Kijk, dat is een ander verhaal, maar als dat gewoon het beleid van die winkel is, dan hoef je er verder ook geen stampij om te maken.
Het kan best voorkomen dat iemand de kaart vergeten is, maar dat is dan nog geen zeikerd, zoals Karr suggereert. Die betaalt uit principe, heeft Karr immers vaker op het forum laten merken, gewoon de volle prijs. Als een pak pudding over de datum is, is het immers de schuld van Karr zelf, had hij (of zij??) maar twee dagen eerder die pudding moeten kopen, je kunt de winkel toch niet met die strop laten zitten? Pffff wat een onzin, zeg.
Op een of andere manier zorgen de namen Dilbert en Karr ervoor dat mensen heel raar gaan reageren. Jammer.
Ik ben het lang niet altijd met hun eens, maar vaak is het wel verfrissend om een afwijkende mening te lezen in een discussie. Jammer genoeg wordt die dan vaak gevolgd door een reeks persoonlijke aanvallen van anderen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Op een of andere manier zorgen de namen Dilbert en Karr ervoor dat mensen heel raar gaan reageren. Jammer.
Ik ben het lang niet altijd met hun eens, maar vaak is het wel verfrissend om een afwijkende mening te lezen in een discussie. Jammer genoeg wordt die dan vaak gevolgd door een reeks persoonlijke aanvallen van anderen
Het gaat niet om een afwijkende mening, maar het toontje waarop die mening wordt geuit. Zeer neerbuigend naar anderen toe. Maar ja, dat is ook heel makkelijk, als je zo anoniem bezig bent.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door tienepien »

Misschien... misschien komen die berichten vervelend over, omdat er een mening in verkondigd wordt die tegen je eigen mening ingaat. Die je laat zien dat het misschien ietsje minder extreem in elkaar zit dan jij dacht.

Uiteraard zijn hun berichten vaak wat aan de overtrokken kant en kunnen ze wat aardiger ingekleed worden, maar ze kunnen geen kwaad in een goede discussie. Het laat je beter over de zaken nadenken. (Tenzij het je alleen maar triggert om weer eens een persoonlijke aanval te plaatsen, maar dan moet je misschien eens tot tien tellen en niet op verzenden klikken)

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door @tje »

Maar in dit geval wil ik Karretje wel laten gaan hoor. Wand hij heeft wel helemaal gelijk. (vind ik althans)

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dank u wel. Ik ben de eerste om toe te geven dat mijn mening niet direct de mening van de meerderheid is of zal zijn en dat ik soms wat hard en direct over kan komen. Mocht ik iemand daar mee kwetsen, dan spijt me dat oprecht aangezien het zeker niet de bedoeling is.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Misschien... misschien komen die berichten vervelend over, omdat er een mening in verkondigd wordt die tegen je eigen mening ingaat. Die je laat zien dat het misschien ietsje minder extreem in elkaar zit dan jij dacht.
Da's dus niet waar, want ik ben het meerdere keren met Karr en Dilbert eens geweest.
Het laat je beter over de zaken nadenken
Ik denk sowieso wel na, als ik me in een discussie meng. Zouden meer mensen moeten doen.

drakin
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2006 16:56

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door drakin »

bonuskaart of geen bonuskaart volgens mij werd er meer op gedoeld dat AH zijn prijzen wekelijks verandert, oneerlijk vind ik dat, heb dit rond de eeuwwisseling met de chorizoworst onder andere zien gebeuren. de wat onbekendere produkten gingen in een paar weken gigantisch in prijs omhoog. die bewuste chorizo meer dan 1 gulden.
omgerekend dan. ik kom niet graag meer bij de AH behalve voor de goedkopere biologische produkten, daar ben ik "nog" tevreden over.

maar snel een prijsstijging om iets goedkoper te laten "lijken" is volgens mij iets in de richting van oplichterij.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat mij vooral aan Karr-2 stoort, is dat die persoon (hij of zij, dat doet er niet toe), het woord Korting als een scheldwoord of een enge zieke beschouwt. Vandaar ook mijn opmerking.

Mijn redenatie is: waarom een euro betalen voor iets, dat je zonder gekke toeren uit te halen ook voor 80 cent kunt krijgen?

Vaak ben ik het met Karr eens, maar vaak ook niet.

Korting is gewoon: geven waar de mensen, die daarvan gebruik willen maken, recht op hebben.

Wanneer de AH, of de NS, of noem maar op, iets in de aanbieding hebben, dan hebben ze dat zelf in grote partijen met korting ingekocht, ze verliezen er echt niet op, hoor, of in elk geval niet veel. Wat ze erop verliezen, halen ze dubbel en dwars terug met de produkten die niet in de aanbieding zijn. Bij de NS ligt dat natuurlijk iets anders, maar zij willen graag op bepaalde tijdstippen een betere bezettingsgraad van hun materieel hebben, en dat ''stuurt'' men, door voor die periodes de prijs (middels een kortingskaart) naar beneden te brengen.

Een algemene prijsverlaging voor alles, overal, dat werkt niet, want op die manier springen er nergens produkten uit, waarvan de winkelier graag op een bepaald moment iets extra's wil verkopen. Vandaar dus aanbiedingen, vandaar ook kortingen. Marktwerking heet dat.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door tienepien »

Uhm, ik denk dat ik je punt een beetje mis? Als je recht hebt op korting, dan moet je die krijgen? Dat lijkt me logisch.
Ik denk sowieso wel na, als ik me in een discussie meng. Zouden meer mensen moeten doen.
Je mist het woordje beter. Of misschien kan daar beter: vanuit een ander oogpunt staan.

Iets over een schoen, passen en aantrekken...

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Je mist het woordje beter. Of misschien kan daar beter: vanuit een ander oogpunt staan.

Iets over een schoen, passen en aantrekken...
Een nogal vaag antwoord. Kun je je nader verklaren?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door tienepien »

Uiteraard.

Met mijn opmerking dat het je beter over de zaken na laat denken bedoel ik niet te zeggen dat je anders NIET nadenkt. Ik bedoel te zeggen dat je op die manier de zaken ook van een andere kant bekijkt, een kant die je zelf misschien niet bedacht had. In die zin laat het je BETER over zaken nadenken.

Daarnaast hoeft dit natuurlijk niet in alle gevallen en voor iedereen, vandaar wie de schoen past, trekke hem aan.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Rasje34 »

@Tienepien!

Ik kom hier later nog wel eens op terug. Mijn hond van 15 maanden is vandaag plotseling doodgegaan en ik ben niet zo in de stemming :cry:

Gesloten