LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] celebrations

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Duckman
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:12

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Duckman »

Maar gaat het nou om het niet halal-snoepje of om 'Hollander'?

Het eerste punt lijkt me totaal persoonlijk dus daar kan niemand een oordeel over vellen (iig niet het juiste); het tweede punt hangt af van persoonlijke omstandigheden; zelfvertrouwen en milieu bepalen of het beledigend of leuk gevonden wordt; maar het is een tv-spot dus als mensen zich beledigd voelen hebben ze natuurlijk het recht om hun gebrek aan zelfvertrouwen te etaleren; en mensen uit een bepaald milieu hebben dan weer het recht(s) om het buitenproportioneel op te blazen waardoor niemand weet waar het ook alweer over ging.

Maar da's prima!

osnat
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:41

Re: celebrations

Ongelezen bericht door osnat »

Ik wil even reageren op de topic-starter...
Ik weet niet precies wat er in "celebrations" zit (ik woon niet meer in Nederland), maar wat ik me kan herrineren zijn het mini-marsjes, snickers etc.
Voor Joden is alles kosher behalve kitkat chunky en lion (voor ingredienten anders dan gelatine van niet correct geslachte dieren).
De Joodse standaard voor kosher is vele malen strenger en geheel anders en grondiger dan voor Islamieten.
En als 't voor Joden geoorloofd is, vind ik het nogal vreemd dat het Haram (niet Halal) is voor Moslims.. :roll:

J.Buijtendijk
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2006 07:44

Re: celebrations

Ongelezen bericht door J.Buijtendijk »

kreeft
Geplaatst op: 25 Jun 2006 22:17 Onderwerp: Celebratrions tv reclame



wat is WEL storend aan Celebrations vind is dit: Ik vind het een behoorlijk discriminerende spot. de Mars Celebrations reclame op tv met Ali B. Hij wordt door zijn moeder, nadat het laatste snoepje van het schaaltje is gepakt, met een vies en misprijzend gezicht uitgemaakt voor "Hollander". Moet dit eens andersom gebeuren in een landelijke reclame en wij Nederlanders met een vies gezicht met opgetrokken neus: Marokkaan! zeggen. dan breken er rellen uit!! ik heb 'm in elk geval bij de reclame code commissie gemeld. hij stoort me namelijk ENORM. zijn er meer mensen die dit ook vinden? ik ben benieuwd

OK ik kwam hier dus om mijn relaas te doen maar kreeft heeft al precies gezegd wat ik wilde zeggen. Dit is weer typisch een geval waar de nederlander dediscrimineerd word. Echt een vervelend land dit, NEGERZOEN mag niet meer, zwarte pieten met groene gezichten???? waar gaat het naar toe hier in Nederland

DL3B
Berichten: 111
Lid geworden op: 28 okt 2005 12:42

Re: celebrations

Ongelezen bericht door DL3B »

Nou nou medelanders, nu niet allemaal roomser doen dan de paus. Hollanders staan toch echt wel zo bekend, en het klopt ook wel, want een groot deel is gewoonweg gierig/zuinig (kent u deze nog van Zeeuws meisje: geen cent te veel hoor!...)
Hoef je je echt niet gediscrimineerd voor te voelen nu er een Marokkaanse zegt: "Hollander"

Trouwens, een hoop Marokkanen kunnen ook best lachen om onze veel gebruikte uitdrukking "k*tMarokkanen"; om hetzelfde feit dat ook zij vinden dat er een aantal rondloopt dat dat ook echt is.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: celebrations

Ongelezen bericht door mylo1 »

Ik vind hem wel grappig..dat spotje :lol:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Ophidia »

@tjoektjoek; Laten ze het CDA,ChristenUnie en SGP dan ook afschaffen!

Sorry,heeft niets met het topiconderwerp te maken,maar moest `t even kwijt.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: celebrations

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Ophidia;

had het ook niet, maar het was een reactie op een andere opmerking van Dilbert. Maar blij dat je je ei kwijt kunt hoor. In December mogen we weer stemmen :wink:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Ophidia »

En jij zegt,dat we niet overal het geloof bij moeten trekken!
Als er iets is waar dàt moet gelden,is het de politiek wel!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: celebrations

Ongelezen bericht door AnnePanne »

wist je dat wij, mensen, qua lichaamsstelsel het meest overeen komen met een varken???

:lol: :lol:

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: celebrations

Ongelezen bericht door mylo1 »

Oh ..jee...mogen we nu ook al geen mensen meer eten ..dan?????? :oops:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: celebrations

Ongelezen bericht door AnnePanne »

betekend dat wij ook onrein zijn :lol: :lol:

Linda_85
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2006 14:21

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Linda_85 »

Niet voor het één of ander....

maar zowel moslims, als joden, als ook christenen (!) dienen geen gelatine (of varkensvlees) te eten.... dit staat zowel in de koran als de thora als de bijbel!!

Dat christenen hier tegenwoordig lak aan hebben is hun zaak, maar in de beginselen dienen ook zij zich er aan te houden.. dus dit heeft verder niets met moslims an sich te maken..

S. ;-)

Re: celebrations

Ongelezen bericht door S. ;-) »

betekend dat wij ook onrein zijn
Mwah......net zo onrein als je jezelf wilt zien.
De geloofsregels zijn door de mens opgesteld, door de MENS en niet door een godheid of een varken.
Het varken ziet zichzelf als een rein en goed functionerend dier en dat is het ook. *Punt*
Waarom kijken wij zo raar naar onszelf en andere levende wezens??

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: celebrations

Ongelezen bericht door Ophidia »

Omdat religieuze leiders (lijders :wink: :lol: ) de onderdanen indoctrineren met allerlei beperkingen in het leven van mensen.

miek1
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jan 2006 20:43

Re: celebrations

Ongelezen bericht door miek1 »

Ikke in ieder geval zou geen mensen willen eten.

Heb je de afgelopen dagen niet geroken hoe mensen "rein" zijn.
Ik heb mij nog nooit zo misselijk in de rij van de supermarkt gevoeld als nu met dat warme weer. Wat een zweetlucht hebben heel veel mensen bij zich zeg.
En om nou te zeggen dat het aantrekkelijk is om te eten met al die klutsknieen en witte beentjes in korte broek. En dan het liefst ook nog jezussandalen en sokken tot aan de knie opgetrokken erbij.

Nee, geef mijn portie dan maar aan fikkie. :D :D :D

FemmeFatale
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2006 19:30

Re: celebrations

Ongelezen bericht door FemmeFatale »

Hoi Kreeft!

Ik ben het meer dan eens met je! Je hebt precies verwoord wat ik in mijn gedachte had zitten! Te belachelijk natuurlijk dat ze '' Hollander'' benadrukken en dan helemaal in een reclame met Ali B! Moeten wij maar eens omgekeerd doen. En het feit dat er gezegd wordt dat Marokkanen ook aan zelfspot doen moeten ze lekker zelf weten maar dat soort figuren gaan niet bepalen dat wij Nederlanders dan ook maar de grappige kant van dit soort reclame's in moeten zien!
Daarnaast begint het inderdaad de spuigaten uit te lopen dat er tegenwoordig niks meer bij het oude kan blijven i.v.m. '' discriminatie ''. Zoals die Negerzoenen, omdat het discriminerend zou zijn, welke f***ing loser heeft dit bedacht? :evil: Na zo veel jaar? Zo langzamerhand beginnen een aantal groepen in Nederland hier de boel over te nemen en zijn wij Nederlanders niks meer!!!!!!!! Mede doordat die t**ing l**ers in Den Haag alles maar willen oplossen met praten/ dialoog/ de rust bewaren etc. Doodstraffen moeten er maar weer ingevoerd worden, bootcamps zoals in Amerika, kijken of er dan nog mensen zijn
(Nederlanders, Marokkanen etc.) die de regels hier zelf bepalen!!!!!! :evil:

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: celebrations

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

1. Niet elke Marokkaan is moslim, dus dit is generaliseren ... En niet elke moslim houdt zich zo strikt aan de Halal-regels, anders kun je in dit land bijna niets meer eten, omdat die Hollanders overal varkensdelen in stoppen ... (anti-moslim complot?) :P

2. Als we van Marokkanen verwachten dat ze bespot kunnen worden zonder dat ze daarover boos mogen worden, dan kunnen we dat van Hollanders ook verwachten ... toch? Of gaan we dan meteen aanslagen plegen op Mars Inc.? :lol:

agter
Berichten: 25
Lid geworden op: 16 sep 2006 16:16

Re: celebrations

Ongelezen bericht door agter »

Ik stel voor dat het volgende reclamespotje van dit merk in de hoofdrol een aantal Deense cartoonisten uitnodigt.
Die dan vervolgens een niet-halal snoepje aan iemand met een lange baard en een Arabisch accent geven.

Vervolgens gaan we afwachten wat er gebeurt...

;-)

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: celebrations

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

En vervolgens komt de paus in beeld die zegt dat van al dat snoepen nooit iets goeds kan komen. :lol:

heid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2006 09:37

Re: celebrations

Ongelezen bericht door heid »

Ik ben het ook eens met kreeft. het eerste wat ik dacht toen ik die reklame zag was dat we niet mogen discrimineren, wat normaal is vind ik, maar schijnbaar mag je autochtonen wel discrimineren.later bedacht ik dat de reklame precies weergeeft wat er hier in nederland gebeurt in het algemeen.ali.b wordt op een respectloze toon hollander genoemd.hij geeft alles weg en heeft voor zijn eigen moeder en zichzelf niets meer over. inderdaad, dan ben je een hollander.[/b]

Gesloten