LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gelink

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Hoefkade
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 feb 2007 13:47

Gelink

Ongelezen bericht door Hoefkade »

Kreeg vorige week de "Geld & Advies Krant" in de bus. (of journaal ipv krant, het ligt al in de vuilnisbak)

Advies, dat kan ik wel gebruiken dacht ik. Ik begon het verhaal op de voorpagina te lezen over hoe onvoordelig het is om structureel rood te staan bij de bank. Stukje later kwam het. De beste mensen kregen van iemand het advies om bij Gelink een krediet af te sluiten. Zou zo'n 10% in rente schelen.
Toen viel het kwartje bij me. Advies hoort immers onpartijdig te zijn, vooral in een krant. Maar dit is dus helemaal geen krant, het is gewoon een reclamefolder in vermomming.
Pas op de laatste bladzijde werd het echt duidelijk. De volledige naam van Gelink is: Gelink Geld & Advies. Rest van die "krant" stond overigens ook vol met schitterende verhalen over hoe blij mensen met hun lening zijn en allerlei fantastische aanbiedingen.

Gewoon misselijkmakend om op deze wijze reclame te maken. Maar daar weten ze alles van. Ze zijn al eerder door de AFM op de vingers getikt wegens misleidende hypotheekreclame.

piet jan berend
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:06

Re: Gelink

Ongelezen bericht door piet jan berend »

het is niet gelink maar zeer link.het zijn gewoon ordinaire oplichters waarvan ik denk hoe is het in vredesnaam mogelijk dat zulke bedrijven bestaan hier in dit nederland.en uit pure zelfzuchtigheid werken ze andere mensen ten gronde,niet meer wetend hoe ze de touwtjes aan elkaar moeten knopen of de woning gedwongen moeten verkopen.maar zelf wel dikke premie,s innen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Gelink

Ongelezen bericht door magel725 »

Hoeveel mensen lenen er niet voor een nieuwe LCD tv? Als ze dat niet deden hadden dit soort bedrijven ook geen bestaansrecht. Je bent er altijd zelf bij als je je handtekening zet.

piet jan berend
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:06

Re: Gelink

Ongelezen bericht door piet jan berend »

je hebt er kennelijk geen weet van hoe je word gemanipuleerd .voor dat je het in de gaten hebt heb je de papieren ondertekend en sta je weer buiten.het zijn echt prof oplichters

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Gelink

Ongelezen bericht door magel725 »

Dan nog zal je eerst zelf naar binnen moeten gaan met het doel geld te lenen.

EE75
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2007 15:13

Re: Gelink

Ongelezen bericht door EE75 »

Lijkt mij inderdaad beter om niet in te gaan op dit soort reclame uitingen. Gelink heeft geen beste naam in de markt en is op sterven na dood.

Ze zijn niet eens in staat om hun personeel nog salaris te betalen.
Het zal mij niet verbazen als ze op korte termijn failliet gaan.
Dat krijg je ervan als je de consument probeert te bedonderen.

piet jan berend
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:06

Re: Gelink

Ongelezen bericht door piet jan berend »

ik wist niet dat het bijna het einde is van de firma list en bedrog.het is o zo jammer dat men hier in nederland niet hoofdelijk aansprakelijk word gesteld door zo te handelen.want zij gaan elders gewoon weer verder en dikke inkomens genereren terwijl er heel veel mensen financieel aan de grond zitten.misschien is het beter de handen ineen te slaan en beslag leggen op het bedrijf gelink en het personeel hun bezittingen,dan gaan we hun huizen auto,s etc: verkopen en met dat geldbedrag de gedupeerden schadeloos stellen.mede hierdoor kunnen ze ook mee maken wat het misschien om op de schuld sanering te zitten de hufters.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Gelink

Ongelezen bericht door magel725 »

het personeel hun bezittingen,dan gaan we hun huizen auto,s etc: verkopen en met dat geldbedrag de gedupeerden schadeloos stellen.
Dus als je werkzaam bent bij een bedrijf en dat gaat failliet, dan moet je zelf ook failliet gaan? Leuke wereld zou dat worden...

Bovendien ga je er voor het gemak aan voorbij dat Gelink niemand verplicht om daar een krediet aan te vragen. Dat doen mensen zelf en de voorwaarden kunnen ze weten voordat ze een handtekening zetten. Als jij morgen een lening aanvraagt tegen 17% rente, dan wordt jij kwaad op Gelink omdat ze je die lening verstrekken. Het moet niet gekker worden.

piet jan berend
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:06

Re: Gelink

Ongelezen bericht door piet jan berend »

werk je bij gelink soms?

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Gelink

Ongelezen bericht door Son of god »

werk je bij gelink soms?
Wat is dat nu voor belachelijke reactie? Hij heeft gewoon gelijk, jij zit er toch ook niet op te wachten dat als je werkgever failliet gaat een curator jouw spullen op komt halen :roll:

Ontopic:
Je bent er nog altijd zelf bij als je een lening bij zo'n bedrijf afsluit, eigen verantwoordelijkheid heet zoiets. Dan moet je maar naar een reguliere bank gaan die minder rente berekent.
Als je daar al geweest bent en die lening wordt geweigerd is het wellicht eens een goed idee om je financieën nog eens goed na te rekenen of je überhaupt wel een lening kunt/moet afsluiten.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Gelink

Ongelezen bericht door magel725 »

werk je bij gelink soms?
Werk jij bij Frisia soms? AD HOMINEM. Probeer eens op inhoud te discussieeren, daar heb je namelijk iets aan, i.p.v. met ad hominem onzin te strooien.


Zoek maar eens op deze zin en je vindt hem 12000 keer op dit forum. Iedereen die niet aan de kant van de klant staat werkt automatisch bij het bedrijf. Zo werk ik nu bij Gelink, It's, Mikro Electro, de BMW dealer, de Audi dealer, de Mercedes dealer, Super de Boer, Albert Heijn, Media Markt, Bart Smit, Intertoys en de gemeente en dan ben ik er vast nog tientallen vergeten. Dit doe ik allemaal binnen een 38 urige werkweek.

Als je geen betere onzin kunt bedenken dan dit soort non-argumenten dan hoor je niet op een forum maar op een kleuterschool. Zoek Ad Hominem maar eens op voordat je weer begint.

Ascension
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jul 2007 14:25

Re: Gelink

Ongelezen bericht door Ascension »

Is een beetje als een onafhankelijke energie leverancier site, om prijzen te vergelijken, met een banner van Nuon :p.

piet jan berend
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mei 2007 11:06

Re: Gelink

Ongelezen bericht door piet jan berend »

ik heb het niet over rente percentages ,dan wel hoe je als mens gemanipuleerd word om toch vooral een lening of hypotheek af te stuiten en dit alleen vanwege de dikke provicie wat men kan innen ,maar niet echt een correct en juist advies naar de mensen toe.
ik heb dit al voorgelegd aan mensen zoals bij lease proces en nog andere instanties.en dan hoor je de werkelijkheid hoe het echt inelkaar steek.
jullie kennen toch wel de woeker polis en al die andere misstanden,nu dat heb ik aan gelink te danken met name aan i .w.die slimme dame.
wat zal ze gelukkig zijn met haar kunnen.vandaar met al die andere advieseurs word de financiele wereld in een kwaad daglicht gezet.of niet soms

alican
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2007 21:16

Re: Gelink

Ongelezen bericht door alican »

Beste Piet Jan Berend, Als ik je teksten zo lees snap je er helemaal niets van. Je hebt je bovendien ook nogeens laten naaien door Gelink, vandaar je heftige reactie.

Ik heb de indruk dat deze site een aantrekkingskracht heeft op beroepsklagers als jij. Jij bent zelf verantwoordelijk voor je domme beslissingen op financiëel vlak. Die adviseur zal je wel niet goed hebben begrepen.

Zoek de schuld niet bij een ander. Dat is pas een goed advies zonder Gelink Geld & Advies... :lol:

Gelink is overigens slechts een tussenpersoon en geen bank, kortom de rentes en voorwaarden bepalen zij niet maar de maatschappijen.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Gelink

Ongelezen bericht door magel725 »

Gelink, Frisia, noem maar op, als je daar ooit een handtekening bij op papier zet dan ben je al niet slim bezig. Welke voorlichting ze ook geven, de echte nadelen vertelt niemand tenzij er gericht naar wordt gevraagd. Mensen willen graag geloven in iets en horen daarom alleen wat ze willen horen. Het negatieve horen ze vaak niet eens zolang het maar slim wordt verteld.

Het is lullig, maar een gemiddelde klant is gewoon een leek en heeft bovendien niet de kennis in huis om te vragen naar wat ze moeten weten. Dat weten geldverstrekkers ook en daar maken ze gebruik van. Eindverantwoordelijk zijn ze echter niet, maar dat is nog steeds de klant. Als je er een krediet afsluit dan moet je niet gaan mopperen wanneer ze je dat produkt leveren.

Anitadepalma
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2007 14:31

Re: Gelink

Ongelezen bericht door Anitadepalma »

Kom op jongens we weten allemaal dat we er zelf bij zijn als we een lening of een hypotheek afsluiten.
Ik blijf er bij dat je dit het beste kunt doen bij je eigen bank maar voor een aantal mensen is dit geen optie doordat ze al zwaar in de **** zitten(waar ze naar mijn idee zelf bij zijn geweest!)
Een tussenpersoon krijgt idd een best bedrag aan provisie waar de directie beter aan gaat worden en ook de mensen die het verkopen maar dat is toch niet nieuw meer, dit was al een onderwerp van discussie toen ik er nog werkte z'n 3 jaar geleden dusss.
Al die mensen die na al dat discuteren nog het een en ander hebben afgesloten bij een tussenpersoon moeten als ze hun ogen en oren open hebben gehad de laatste jaren echt niet zielig gaan doen.

Sorry voor mijn harde woorden maar ook ik heb bij de :twisted: gewerkt en weet dat het niet alleen bij het bedrijf ligt maar ook voor een groot gedeelte bij de mensen die daar iets afsluiten.

Dus kijk eerst naar je eigen verantwoordelijkheid en dan pas naar die van een ander.

Groet ex gelink werkneemster

Quinten72
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2007 18:56

Re: Gelink

Ongelezen bericht door Quinten72 »

Hallo,

Ik heb zelf ook bij Gelink gewerkt. Tussenpersonen bieden vaak ruimere voorwaarden aan dan bij banken (voor bijvoorbeeld mensen met een BKR-codering). Iedereen heeft naar mijn idee een onderzoeksrecht, dus sluit je een hypotheek af, dan ben is een consument zelf verantwoordelijk om te onderzoeken met wat voor een aanbieder je zaken doet.
En de kleine letterjes moet je altijd lezen, ook ga je met een doorsnee bank in zee; een hypotheek is een enorm zware, langetermijn verplichting. Waarom heb je er geen uur voor over om je even te verdiepen voordat je "ja" zegt?

Gisteren heeft Gelink trouwens zijn faillissement aangevraagd....


Ex-werknemer

ikdus
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:52

Re: Gelink

Ongelezen bericht door ikdus »

nou heb dus tot vorige week bij FDH gewerkt, zusterbedrijf van Gelink en hoorde net dat ze nu officieel failliet zijn en krijg nu nog geld van ze :? denk dat de werknemers het ook wel kunnen shaken

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Gelink

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Alhoewel we allemaal onze eigen verantwoordelijkheid hebben, zeker met betrekking tot geldzaken neemt dat niet weg dat Gelink en ook SpaarSelect zich bij tijd en wijle niet van de netste kant hebben laten zien. Ik kan me dan ook wel vinden in de gedachte om ook de medewerkers van Gelink aansprakelijk te laten zijn voor het leed dat de veroorzaakt hebben. Als dit bedrijf zich van nogal dubieuze methodieken bedient en je werkt bij dit bedrijf dan sta je achter hun praktijken. Bloed dan ook maar voor het leed wat je mee hebt veroorzaakt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Gelink

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik zou zo snel mogelijk een betere aanbieder zoeken.
Maar ik ben bevooroordeeld want ik zou uberhaupt nooit in zee gaan met Gelink of eventuele opvolgers.

Gesloten