Radar

toggle menu
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Nederlandsche Muntenhuis - Oplichters!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

RE: [ archief ] Het Nederlandsche Muntenhuis - Oplichters!!

door scoby » 09 jul 2008 16:48

Hallo ik heb op 23 mei onbesteld een munt gekregen van het ned. muntenhuis te amsterdam.Ik heb in het verleden wel eens een munt besteld voor mijn moeder van willem alexander en maxima. Ik heb deze na telefonisch overleg terug gestruurd naar hun antwoordnummer. op 24 juni kreeg ik een nota van twee munten van het incassobrueau van € 100,80 of ik deze wou betalen. Ik heb direct gebeld met de medeling dat ik op 24 mei de munt had terug gestuurd en dat ik geen munt besteld . hun zeiden dat ik twee munten had ontvangen een op 10 mei en de andere op 23 mei en dat deze munten per email besteld was van de serie koningin beatrix. Ik zie dat ik op 10 mei geen munt had ontvangen en dat ik de munt van 23 mei had teruggestuurd. De munt van 10 mei hoefde ik niet te betalen dus zouden ze wegboeken en de incassokosten a € 20,0 ook en van de munt van 23 mei moest ik hun het verzendbewijs mailen. dit heb ik dan ook direct gedaan en kreeg een mailtje van hun terug dat ik de munt € 58,90 wel moest betalen, omdat het pakje wel was ontvangen maar dat de munt uit het pakje verdwenen was en dat ik de kosten maar moest verhalen op TNT.Ik heb daarop eest een mailtje gestuurd dat ik de kosten niet kon betalen en dit ik hun zou betalen als ik het bedrag van TNT kreeg. Daarna heb ik ook nog een klacht ingediend bij hun met behulp van het juridisch loket dat ze maar moesten bewijzen dat ze de munt niet hadden ontvangen. Ik heb op mijn klacht nog ggen brief teruf ontvangen maar wel een accept vandaag met die € 58,90 en € 8,00 kosten hier boven op. In die brief stond ook als ik niet binnen tien dagen betaalde dat ze dan de vordering uit handen zouden geven. wie heeft dit ook mee gemaakt dat je het pakje keurig terug stuur (dat eigenlijk niet hoeft heb ik inmiddels begrepen) en dat hun gan beweren dat het pakje geopend bij hun is binnen gekomen met de munt eruit.
scoby

door Schorpioen » 19 jul 2008 16:35

Ik krijg alleen wat van het Nederlandsche Muntenhuis als ik een bestelling heb geplaatst.
Het muntenhuis waar ik het over heb is de officiele distributeur van Koninklijke Nederlandse munt.
Voor zover ik weet sturen zij niets als je niks besteld hebt.
Of er zijn 2 bedrijven met,nagenoeg, dezelfde naam of er zijn lolbroeken die op andermans naam spullen bestellen en laten toezenden.
Vraag eens om een kopie van de aanvraag. Is het inderdaad je eigen e-mailadres is het misschien raadzaam om een ander te nemen. ( Bij de meeste providers kun je er meerdere aanmaken. Gebruik dit nieuwe adres in het vervolg alleen voor bestellingen via internet en nergens anders voor. Je weet dan snel genoeg of een ander met je oude e-mail spullen besteld.
Schorpioen

door Equinoctium » 21 jul 2008 19:46

Ik krijg alleen wat van het Nederlandsche Muntenhuis als ik een bestelling heb geplaatst.
Het muntenhuis waar ik het over heb is de officiele distributeur van Koninklijke Nederlandse munt.
Voor zover ik weet sturen zij niets als je niks besteld hebt.

Er is maar een bedrijf dat zich het Nederlandsche Muntenhuis noemt! Wel heb je Koninklijke Nederlandse Munt. Misschien dat je daarmee in de war bent? Koninklijke Nederlandse Munt is samengegaan met Muntpost (of hebben ze Muntpost overgenomen?).

Met Muntpost en Koninklijke Nederlandse Munt heb ik nooit problemen gehad. Met Het Nederlandsche Muntenhuis dus 1 keer, maar dat hebben ze denk ik opgelost. Ik heb de munt die ik nooit had besteld teruggestuurd en ik heb er verder nooit meer iets over gehoord. Zou trouwens wel netjes zijn geweest als ik even een bevestiging had gekregen. Of zelfs een decharge in devorm van een creditnota! Dan weet je zeker dat het gezeur voorbij is. Maar dat hebben ze dus niet gedaan.
Equinoctium

door Schaap1 » 14 sep 2008 18:25

Ik zie dat het op dit forum al even stil is!

Ik heb vandaag een pakketje bij de buren opgehaald! En drie keer raden! Ja hoor een onbestelde munt met een rekening van dik 80 euro!

Ik heb ze een boze mail gestuurd met de vraag wanneer ze dat ding weer op komen halen!!!

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen! Ik weet wel dat ik geen cent over ga maken en dat ik desnoods naar de rechter stap!

Het is jammer dat ik op dit forum niet lees hoe het bij andere mensen is afgelopen. Iemand die daar iets over kan vertellen?

Groeten,
Schaap1

door h@rm@n » 30 sep 2008 20:21

Iedereen reageert natuurlijk en terecht t.o.v. hun ervaring met Het Nederlandse Muntenhuis. Zeker zal er wel eens iets mis gaan of zijn gegaan. Deze ervaring heb ik ook. In het verleden en onlangs nog heb ik bestellingen gedaan bij HNM. Tot nu toe is er een keer iets mis gegaan met de bestelling, namelijk in plaats van 1 zilver proof en 2 circulatie kwaliteit exemplaren kreeg ik 3 stuks proof kwaliteit exemplaren. Na telefonisch overleg heb ik 2 stuks teruggestuurd en heb na enige tijd 2 circulatie exemplaren er voor teruggekregen. Alles, administratie inclusief de betalingen, is correct verlopen.
Een ander keer is een gouden munt aangetekend door HNM naar mij verstuurd maar is door Selectvracht bij de overburen afgeleverd. Dit is bijna verkeerd afgelopen i.v.m. de verstandhouding met de overburen, die overigens voor ontvangst hadden getekend. Dit was duidelijk een fout van Selectvracht en de overburen die mogelijk mij een poets wilden bakken. Hieraan kon HNM niets doen.

Wel moet ik vaststellen dat als je eenmaal in hun administratie, of computerbestanden, voorkomt je bestookt wordt met reclame van HNM. Of dit nu munten, herdenkingsmunten of herslag, zelfs onlangs poszegels, zijn dat maakt hen niets uit. Ik heb het idee dat “alles” wat maar met verzamelen te maken heeft toe wordt gezonden.
Ik heb al eens aangegeven alleen geïnteresseerd te zijn in vroegere officiële munten waar mee betaald kon worden en huidige herdenkingsmunten, zoals de binnenkort uitkomende enige officiële Nederlandse Euro-herdenkingsmunt 2008, met het thema ‘Nederlandse Architectuur’, maar dit heeft tot nu nog geen resultaat opgeleverd.

Tot slot wil ik nog opmerken dat het zeker de moeite waard is de prijzen van aanbiedingen, zeker goud, van HNM te vergelijken met andere muntenhandelaren.
h@rm@n

door slootroad » 19 nov 2008 23:37

oproep tot advies:
Het zal je niet verbazen maar geruime tijd wordt ik bestookt met reclame en facturen van HNM! Nu sta ik op het punt een huis te kopen met een hypotheek (ja, in deze laagconjunctuur economie). Even in het kort mijn dossier:
1. medio mei 2008 via de anwb kampioen (gerenemeerd blad) reageer ik op een advertentie van 'de nieuw euro munten malta & cyprus' een set a 14.95
2. krijg nooit de bestelling binnen wel een factuur in juni a 33.85
3. juni/juli herrinnering/aanmaning HNM 41.85
4. september nota van een incasso buro 'intrum justia' 53.85
5. oktober aankondiging deurwaarder incasso buro 'intrum justia' of nota a 91.41

Wat moet of kan ik doen? Ik was ECHT niet van plan maar iets te betalen voor wat ik niet heb ontvangen, en dan nog te hoge faktuur saturen ook. Enkele vragen cq onduidelijkheden aan mijn zijde:
1. kunnen zij echt een deurwaarder gerechtigd sturen?
2. kan ik via deze kwestie door het incasso buro een registratie krijgen bij het BKR Tiel? wat voor mij in dit stadia hypotheek aanvraag fataal zijn
3. tot nu toe heb ik die zooi redelijk genegerd, moet ik dat blijven doen en niet druk maken of moet ik als een gek gaan bellen, mailen en faxen?
Alvast bedankt.
Groet JSL
slootroad

door dspaul » 15 mei 2010 11:28

De ervaring van sommigen dat er alleen iets wordt opgestuurd als je iets besteld hebt bij Het Nederlandsche Muntenhuis deel ik niet.
Ik ontvang ook ongevraagde zichtzendingen, waarbij het soms om honderden euro's gaat :(
Vaak munten die in beperkte oplage worden gemaakt. Ik vraag mij af of deze het geld wel waard zijn. Immers het zijn munten die nooit echt in omloop worden gebracht, dus eigenlijk is het nepgeld. De verzamelwaarde is ook moeilijk na te trekken.
Heel vervelend als je deze niet binnen drie weken terugstuurd via het antwoordnummer, vooral als je niet zo rijk bent.
Ik heb nu een briefje bijgevoegd met het verzoek niets meer ongevraagd op te sturen.
Ik ga maar weer eens naar het postkantoor.
dspaul

door Guardian72 » 19 mei 2010 08:46

dspaul schreef:De ervaring van sommigen dat er alleen iets wordt opgestuurd als je iets besteld hebt bij Het Nederlandsche Muntenhuis deel ik niet.
Ik ontvang ook ongevraagde zichtzendingen, waarbij het soms om honderden euro's gaat :(
Vaak munten die in beperkte oplage worden gemaakt. Ik vraag mij af of deze het geld wel waard zijn. Immers het zijn munten die nooit echt in omloop worden gebracht, dus eigenlijk is het nepgeld. De verzamelwaarde is ook moeilijk na te trekken.
Heel vervelend als je deze niet binnen drie weken terugstuurd via het antwoordnummer, vooral als je niet zo rijk bent.
Ik heb nu een briefje bijgevoegd met het verzoek niets meer ongevraagd op te sturen.
Ik ga maar weer eens naar het postkantoor.

Maar, als zij jou ongevraagd zaken sturen - is de wet duidelijk - terugsturen hoeft niet.

Ik zou het trouwens wel doen, maar inderdaad, je zou kunnen overwegen een (aangetekende) brief te sturen, waarin je aangeeft dat je helemaal niets besteld hebt, en dat vanaf datum X alles wat zij sturen, als gift (kado) beschouwd word.
Als ze daar niet mee accoord gaan is de oplossing simpel - jou niets meer sturen :)
Guardian72

door marousha2002 » 20 jul 2010 19:00

Mensen, trap hier niet in!
Alle ellende die je over het NMH leest op internet heb ik allemaal in 1 keer gehad.
Denk je als verrassing even een muntje te bestellen voor je vriend, krijg je (na betaling) ineens een rekening thuisgestuurd van 33.90 voor een munt die ik nooit besteld/ontvangen heb!
Ik gebeld naar NMH, nou moest even briefje schrijven, e-mail mocht ook, dan zou het teniet gedaan worden.
Resultaat na mail: Een hoop gezeik, moest toch betaald worden, incassokosten 20.00 eroverheen.
Ook zijn ze er goed in om als je een munt hebt besteld je DOOD te gooien met reclame, gewoon niet normaal meer.
Als ik aan Het Nederlandsche Muntenhuis denk, word ik gewoon kotsmisselijk, echte oplichters!
marousha2002

door HNM » 27 jul 2010 11:38

Geachte heer, mevrouw,
Namens Het Nederlandsche Muntenhuis reageer ik hierbij op uw bericht. Het Nederlandsche Muntenhuis vindt tevreden klanten en goede service erg belangrijk. Wij willen de geplaatste opmerkingen alsnog oplossen. Helaas kunnen wij u aan de hand van uw gebruikersnaam niet zelf traceren. Wilt u contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 68 68 366 en vragen naar Marja of per email: klantenservice@muntenhuis.nl. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Het Nederlandsche Muntenhuis
HNM

door bodejosm43 » 11 aug 2010 19:31

@HNM, ik wil graag opheldering over jullie manier van zakendoen. Ik ben het eens met alle klagers, maar jullie lossen kennelijk nooit iets op, wanneer ze jullie individueel benaderen.

Wanneer benadeelden dan hun toevlucht zoeken tot een forum als dit, komen jullie plotseling wel onder jullie steen vandaan gekropen, en reageer je als door een wesp gestoken.

Dit zie ik ook vaak op televisie terug: wanneer een individu zich meldt, geeft een firma als die van jullie niet thuis, maar als het in de publiciteit gegooid wordt, putten jullie je uit in excuses en doen de toezegging om alles op te lossen.

Ook ik heb in het verleden problemen met jullie gehad, en na mijn aankondiging de media met mijn verhaal op te zoeken, kon ineens alles worden opgelost. Merkwaardig.

Waarom doen jullie dat niet eens uit jezelf, zonder dat daar media als Radar of Kassa aan te pas moeten komen.

Het zou jullie sieren.
bodejosm43

door bodejosm43 » 17 aug 2010 19:27

Jawel hoor. Doe je een oproep waarin ze zich kunnen verweren, geven ze niet thuis.

Tekent hun mentaliteit.

Maar dat wist ik eigenlijk al.
bodejosm43

door Koopman, J » 05 sep 2012 20:01

Beste allemaal,

Zo te zien is het al even geleden dat er nieuwe reacties geplaatst zijn,

Een aantal weken geleden wilde ik iets bestellen, wat helaas niet meer leverbaar was, het enige wat ik wilde hebben was die specifieke collecite.

Wel kreeg ik een munt thuis gestuurd waarom ik niet gevraagt had, en dit werd toegestuurd met de mom van bevalt deze munt u niet, kun je hem altijd terug sturen, gelijk een acceptgiro erbij.

Na een aantal weken niet gereageert te hebben kreeg ik hiervoor ook nog een aanmaning,

Hierbij mijn reactie ( zie onder) Lees van onder naar boven om eerst mijn reactie lezen,, en daarna hun reactie, tenminste hun standaard brief, waar ze alleen de kop ( de naam ) moeten veranderen.
Dit wil na mijn idee al zeggen dat dit veelvuldig gebeurt.

Dit soort praktijken lijkt mij zeer ongewoon, en twijfel eraan of dit soort agressieve verkoopt uberhaubt wel mag.

Geachte heer, mevrouw Koopman,

In de eerste plaats vinden wij het natuurlijk heel jammer dat u de door ons toegestuurde niet wilt behouden. Wij sturen u nooit munten die u niet heeft besteld. Waarschijnlijk is er iets anders fout gegaan en berust het versturen op een misverstand. Indien u de zending niet wilt behouden kunt u deze gratis retour sturen.

Deze retourzending stuurt u aan:

Amsterdams Muntkantoor

Antwoordnummer 11555

1000 RA Amsterdam

Er hoeft geen postzegel op.

U kunt de orginele envelop goed dichtplakken en gebruiken voor de retour zending. Zorgt u er wel voor dat een kopie van de rekening (het origineel mag ook) in de zending ligt. Anders kunnen wij de retour natuurlijk niet goed verwerken. Als u naar het postkantoor gaat kunt u een bewijs van terugzending krijgen.

Wij zullen uw retour dan direct bij binnenkomst verwerken.

Met vriendelijke groeten,

Klantenservice

Amsterdams MuntKantoor

From: jelte [mailto:zeeland24@msn.com]
Sent: donderdag 30 augustus 2012 19:33
To: AMK Klantenservice
Subject: Rekening 0122696

Heer/Mevrouw,

Ten eerste wil ik u vertellen dat u werkelijk schandalig te werk gaat.!!!!

Ik heb om een colectie gevraagt die niet meer leverbaar was, meer wilde ik niet hebben, ongevraagt stuurt u mij een munt die ik in het geheel niet wil hebben.

erger nog is dat ik daar de rekening voor gepresenteert krijg, en ook nog een herrinering met dreigende woorden om extra kosten in rekening te brengen bij niet betalen.

Deze bestelling is nooit geplaatst.

Echt een opdringerige manier van verkopen wat niet werkt in mijn ogen.

Ik wens geen, munten, extra informatie of wat dan ook te ontvangen, en als u het muntje terug wilt hebben, stuurt u een persoon langs die hem komt halen.

Niemand gaat mij ongevraagt op kosten jagen, al is het maar 7,95.

Echt voor schandaal dit!!

Het enige wat ik van u verwacht is dat u mij onmiddelijk uit uw bestand haalt, en mij nooit meer benadert.

Ook ga ik verder kijken of deze manier van verkoop wel mag, lijkt me erg ongewoon namelijk

J. Koopman

Hoop op meer eacties en verhalen, misschien dat er in de toekomst wat gedaan word aan dit soort wanpraktijken

Vriendelijke groet,

J. Koopman
Koopman, J

door bodejosm43 » 05 sep 2012 20:10

Ik zou als ik jou was een volgende keer eens een spellings- en grammatica-controle op je brief aan het Muntenhuis gebruiken, voordat je hen benadert.

Die lachen zich nu een breuk om zoveel fouten.

Maar in wezen heb je gelijk, hun manier van zakendoen is onbeschoft
bodejosm43

door nevermind » 05 sep 2012 20:18

bodejosm43 schreef:Ik zou als ik jou was een volgende keer eens een spellings- en grammatica-controle op je brief aan het Muntenhuis gebruiken, voordat je hen benadert.

Die lachen zich nu een breuk om zoveel fouten.

Maar in wezen heb je gelijk, hun manier van zakendoen is onbeschoft

Ook dit bericht, het gaat hier niet om en opstel voor school, of een tentamen.
Er zijn nu maar mensen welke niet zo goed van de grammatica als jij kunnen gebruikt maken. :lol:

@koopman
goed verwoord!
nevermind

door bodejosm43 » 05 sep 2012 20:29

Hahaha, snap ik wel, ik zal ook niet altijd foutloos zijn, maar spellingscontrole helpt al een heleboel fouten eruit te halen.

De strekking van je bericht is wel duidelijk.

Ik hoop echter dat je eerste rekeningen van VOOR 1 juli waren, anders kost het je sowieso 40 euro extra. Een bedrijf moet jou middels de factuur en een aanmaning twee keer in de gelegenheid stellen, om je rekening zonder verdere kosten te betalen. Daarna is het meteen 40 euro.

Let wel, daar moeten ze alles van doen, dus geen dossierkosten of buitengerechtelijke incassokosten berekenen, en dergelijke. Dat laatste mogen ze dus per 1 juli niet meer.

Als je de vordering betwist, wordt het een ander verhaal. Zij moeten immers nog steeds bewijzen dat jij een bestelling geplaatst hebt. Nu ze jou iets totaal anders sturen, kun je inderdaad van ze verlangen dat zij bewijzen dat jij de toegestuurde munt (het zijn geen munten, maar penningen) wel hebt besteld.
bodejosm43

door nevermind » 05 sep 2012 20:37

Hahaha, snap ik wel, ik zal ook niet altijd foutloos zijn, maar spellingscontrole helpt al een heleboel fouten eruit te halen.

Ook in Maastricht word geen goed Nederlands gesproken! :wink:
nevermind

door niekerken » 09 jan 2013 13:14

ik heb ooit een keer een serie herdenkings munten besteld genaamd NEDERLAND IN OORLOG

ben op gegeven moment gestopt om financiele redenen
had er inmiddles al 9 gekocht a 34,95-, per stuk

ben vandaag bij meerdere muntenhuizen geweest om ze te verkopen,maar daar kreeg ik de mededeling dat deze munten maar 1 euro perstuk waard waren,ze wilden ze nog niet eens hebben,daar ga je dan voor schut voor een dikke 300 euro
niekerken

door bodejosm43 » 14 jan 2013 01:05

je hebt dan ook geen munten gekocht, maar penningen. En die hebben alleen metaalwaarde. Maar dat vertellen ze je er bij het Muntenhuis niet bij.

Zolang er mensen zijn die interesse tonen, blijven die oplichters actief.
bodejosm43

door Willem Jansen » 31 jan 2013 11:32

Reageerde op een advertentie in 2009 was geinteresseerd in 1 Kroningsmunt Willem Alexander.
Kreeg meteen een hele serie in me strot geduwd; hier mijn ervaringen:
http://willemjansen.blogspot.nl/2009/10/beste-wa.html

Wist de schade nog te beperken. De munten die ik heb zet ik nu maar op Marktplaats; misschien krijg ik dan mijn geld terug.
Willem Jansen

VorigeVolgende
Sorteer op

Keer terug naar Acties / Reclame