LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AH schreeuwerd

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door caruso »

AH doet het maar gemiddeld als het om bestrijdingsmiddelen gaat
Volgens mij klets je maar wat! Ik heb gezocht en kan niet één opmerking vinden. Maar ik zal je een geheim vertellen: AH gebruikt géén bestrijdingsmiddelen die niet toegelaten zijn, daarbij hebben ze de telers verplicht om zich daaraan te houden. Doen ze dat niet dan gaat hun contract in de prullenbak. Tevens heeft AH een aantal controleurs die de wereld afreizen om ter plaatse bij de telers te checken of ze zich aan de AH-norm houden. Worden daar misstanden geconstateerd dan neemt AH simpelweg die producten niet af!

Maar als jij mij kan tonen waar AH slecht scoort?

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door Big-V »

Maar als jij mij kan tonen waar AH slecht scoort?
Ik kan me een jaar of anderhalf geleden wel zo'n onderzoekje herinneren. Dat is afgelopen jaar echter alweer achterhaalt. Uit het nieuwe onderzoek bleek dat als je ziek wilde worden, je toch echt de groente van de Lidl moest eten. Ik zal hiervan nog wel eens een link zoeken.
Dit is bovendien weer een voordeel van de AH. Vanwege de goede naam die Albert Heijn heeft, kunnen ze het zich niet permitteren om giftige wortels en bespoten appels te verkopen. Een bedrijf als Lidl, waar iedereen omwille van de lage prijs toch al een oogje toeknijpt, heeft een dergelijke reputatie niet en is daarom ook minder genoodzaakt om hier op te letten.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door BasO »

http://www.weetwatjeeet.nl/gifmeter/?pr ... rkets_desc

AH komkommer: 5 metingen - 2 keer een gezondheidsrisico
pruim 1 meting - 1 maal te veel gif
paprika 16 metingen - 1 keer teveel plus 1 gezondheidsrisico.

AH doet veel aan biologische producten maar bij het aanbod van "gewone" groenten en fruit valt genoeg te verbeteren.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door Pruim »

Leuk alleen de resultaten van AH neerzetten, en nu graag in vergelijking met de andere supermarkten op die website graag.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door BasO »

AH doet het gemiddeld, kijk maar op de site.
Ze hebben veel inkoopkracht en dus de macht om dingen te verbeteren.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door Martin1976 »

De prijzen bij AH zijn niet te laagste, maar als ik vorige week lees dat voormalig topman van Albert Heijn Moberg 7 miljoen euro meekrijgt bij z'n vertrek dan weet ik al genoeg. Drie keer raden wie al die euro's ophoesten bij hun wekelijkse boodschappen....

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door Pruim »

Drie keer raden wie al die euro's ophoesten bij hun wekelijkse boodschappen....
Ikke niet :lol:

AH is veel te ver lopen voor mij. Super de boer zit maar 300 meter bij me vandaan.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door caruso »

Super de boer zit maar 300 meter bij me vandaan
En die is weer duurder als Ap.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door Pruim »

En die is weer duurder als Ap.
Maar als ik dan de slijtage van m'n schoenen erbij ga rekenen, dan valt het weer mee. Appie is al gauw 1500 meter lopen. Als we er dan eventuele medische kosten bij betrekken, wegens versleten knieen, dan scheelt het de maatschappij behoorlijk wat.

En verder, ik kijk nooit naar prijzen eigenlijk. Reclamefoldertjes krijg ik niet. Ik koop gewoon waar ik toevallig zin in heb. Dus als de ene super met een product toevallig 3 cent goedkoper is, nou lekker belangrijk.

Maar ik ga maar eens even weer naar de buurtsuper lopen, er moet toch eten op tafel komen vanavond.
Zijn er toevallig nog aanbiedingen?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ieder natuurlijk z'n eigen super :D , persoonlijk let ik wel op de prijzen, 'k ben namelijk niet van plan om allerlei oprotbonussen van topbestuurders te gaan financieren door te veel voor m'n boodschappen te gaan betalen. Het leven is al duur genoeg en waarom zou ik meer voor een produkt betalen als je precies hetzelfde voor minder kunt krijgen? Door een beetje op je budget en de prijzen te letten, kun je een hoop geld besparen zonder dat dat ten koste gaat van je comfort!

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door rvkeuken »

denk je dan echt dat de bestuurders van aldi, lidl etc. zoveel minder verdienen? dacht het niet...
Bovendien kan ik het ook waarderen dat ah etc. fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden hebben, aan innovatie doen (fluistertrucks waardoor minder stank en geluidsoverlast in woonwijken) etc.

BasO
Berichten: 144
Lid geworden op: 17 feb 2008 17:49

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door BasO »

In een supermarkt moet je hard werken voor weinig. Doe het maar eens een tijdje. Wedden dat je snel ander werk gaat zoeken?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: AH schreeuwerd

Ongelezen bericht door kanovaarder »

AH. Ik vind trouwens.............

Die slogan: "Albert Hein denkt aan de kleintjes" doet mij telkens weer denken aan die AH-vestiging te Utrecht (Hoog-Catharijne) waar je na sluitingstijd honderden muisjes over de broden en de kadetjes heen zag krioelen.

Ja,ja. Op de kleintjes letten??
Gadverdamme.

Overigens vermijd ik altijd de schreeuwers.
Vooral als ze schreeuwen dat ze niet gek zijn!

Grootvader

Gesloten