LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flexifront

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
nel27
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:53

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door nel27 »

:oops: :oops: :oops: ?Niet betalen, niet reageren, aangifte doen bij de politie, je krijgt een nr daar en daarna afwachten wat ze doen, dat is mij verteld bij de politie , ze mogen alles sturen, u hebt er niet om gevraagt, je mag het houden of weggooien :evil: :twisted: :twisted:

nel27
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:53

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door nel27 »

:twisted: Vandaag weer een dreigbrief, men gaat nu toch echt naar de rechtbank, ik kan het nog voor komen blablabla, Hij zit in mijn map, mijn nr van aangifte van de politie er bovenop
Wanneer jullie allemaal niet betalen, stuur mij dan aub een bericht van jullie aangiften of hoeveel van deze brieven jullie hebben geschreven, ik print alles eruit voor de rechtbank, de politie zag ook al, dat de bedragen die we moeten betalen, meestal het zelfde zijn.
:shock: :mrgreen:

lianm00
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2011 19:36

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door lianm00 »

Ik ben inmiddels ook bezig met het opstellen van mails. Nog geen brief eruit. Gaat natuurlijk wel gebeuren.
Als je wil stuur ik je alles toe. Hoe steviger je sta hoe beter

moosjoko
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2011 15:42

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door moosjoko »

Ja hier weer een slachtoffer van Stella lady.
Vandaag een brief van hen ontvangen dat wij een bestelling geplaatst hebben.
Echter wij weten hier in zijn geheel van niets en daarnaast hebben wij nooit iets ontvangen waarom we gevraagd hebben.Sterker nog het hele bedrijf of product kennen wij niet. Direkt heb ik aangifte gedaan bij politie, melding gemaakt bij tros radar, en mijn rechtsbijstandverzekering. Nu maar afwachten.

nel27
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 sep 2010 11:53

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door nel27 »

lianm00 schreef:Ik ben inmiddels ook bezig met het opstellen van mails. Nog geen brief eruit. Gaat natuurlijk wel gebeuren.
Als je wil stuur ik je alles toe. Hoe steviger je sta hoe beter

:D zou mooi zijn, ik print alles wat hier staat echt uit, maar ik moet nog zien dat ze het durven.
Het is stalken, denk dat ik daar maar een aangifte voor ga doen! :mrgreen: :twisted:

trab11
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2011 18:33

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door trab11 »

ik had het vandaag ook heb Alektum gebeld en een verweer geschreven naar ze met kopie id-bewijs ik was pas 15 toen ik iets besteld zou hebben wat ik nooit besteld heb en nooit ontvangen moest alle post volgens courlux (flexifront) ongeopend terug sturen bleken dus 4 aanmaningen te zijn geweest. moet volgens alektum nu alleen €33,77 betalen en dan worden de buiten rechtelijke kosten nietig verklaard maar mocht iemand met flexifront willen bellen over dit soort dingen hun telefoonnummer is 0900-456 456 4 had al eerder gedreigd juridische stappen te willen ondernemen en ben toen uitgeschreven bij hun. maar als ik er ooit nog iets over hoor klaag ik ze aan en ik denk dat hier meerdere getuigen kan vinden voor gelijken zaken van ze. dus mocht iemand zich erg gedupeerd voelen begin vooral een rechtzaak ik denk met wat hulp van andere forum leden dat we het makkelijk winnen en dat we er zowel onzelf als anderen mee helpen

yvonne7655
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2012 20:27

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door yvonne7655 »

Ik heb dus ook scheermesjes ontvangen van flexifront, tegen 3,90 euro verzendkosten. Daarna zou ik ook nog mesjes ontvangen hebben, wat dus niet het geval was. Ik ga niet betalen voor iets wat ik niet ontvangen heb. Ben gedreigd door incasso Alektum, en heb een betalingsregeling gehad, wederom, ik ga ook niet met een betalingsregeling akkoord, als ik niets ontvangen heb. Ze hebben geen bewijs van track en trace code, gewoon brievenbuspost. Ik heb niks gehad, dus ik betaal niets. Nou heeft hij vanmiddag van Alektum gezegd, dat ik geen goed verweer heb, om te zeggen, dat ik niets ontvangen heb, en daarom ook niets betaal. Zaak zou nu voor de rechter komen, hebben ze gezegd, voor het bedrag van 78 euro en nog wat. Volgens mij is Alektum incasso en Flexifront/ courlux een pot nat, en worden de mensen gewoon opgelicht.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Guardian72 »

yvonne7655 schreef: Ze hebben geen bewijs van track en trace code, gewoon brievenbuspost. Ik heb niks gehad, dus ik betaal niets. Nou heeft hij vanmiddag van Alektum gezegd, dat ik geen goed verweer heb, om te zeggen, dat ik niets ontvangen heb, en daarom ook niets betaal.
Lijkt mij juist een uitstekend verweer.
Je kan het beter omdraaien, en stellen dat Alektum bewust probeert ten onrechte mensen te laten betalen, omdat zij niets verzonden hebben (men handelt namens Courlux, maar zou best eens een en hetzelfde bedrijf kunnen zijn).
En als er wel iets verzonden zou zijn, kunnen zij dit niet aantonen.

Mocht men naar de rechter gaan, zou ik dit topic (en andere ) uitprinten, en even highlighten welke mensen ook melden onterecht aangemaand worden, terwijl men (ik vermoed ondertussen: bewust) niets levert.

Alekmyassss
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2012 21:49

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Alekmyassss »

Hier ook weer iemand die zogenaamd scheermessen via corlux ontvangen zou hebben. Kregen ook opeens post van alektum, in eerste instantie niet gereageerd maar bij de dreigbrieven die je ontvangt, hebben we toch contact opgenomen. Wat een onbeschofte praktijken daar! Ik g
Heb contact opgenomen met een jurist, consumentenbond ingeschakeld en een mail hierover naar hun terug gestuurd.

Na het lezen van dit forum ga ik nog aangifte doen en ze dit melden en verder mogen ze blijven dreigen, van mij krijgen ze geen reactie meer! Zijn er ook mensen die hier uiteindelijk vanaf zijn gekomen?! Ongelofelijk fat mensen zich lenen om voor dergelijke bedrijven te werken.

ariane1963
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2008 14:12

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door ariane1963 »

Hier nog een "slachtoffer van Alektum". Ik heb wel altijd netjes scheermesjes ontvangen en zijn nog fijn ook. Dus over afleveren en wel of niet ontvangen geen klachten maar een schrijve gehad van Alektum dat ik een bedrag open heb staan en we zijn nu al maanden heen en weer aan het emailen dat het niet klopt en dat ik wel degelijk betaald heb. Screenprintjes opgestuurd van de ING maar nee hoor.. Ze gaan nu ook de gerechtelijke procedure starten.. Nou ze komen maar word doodmoe van die lui.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ariane1963 schreef:Hier nog een "slachtoffer van Alektum". Ik heb wel altijd netjes scheermesjes ontvangen en zijn nog fijn ook. Dus over afleveren en wel of niet ontvangen geen klachten maar een schrijve gehad van Alektum dat ik een bedrag open heb staan en we zijn nu al maanden heen en weer aan het emailen dat het niet klopt en dat ik wel degelijk betaald heb. Screenprintjes opgestuurd van de ING maar nee hoor.. Ze gaan nu ook de gerechtelijke procedure starten.. Nou ze komen maar word doodmoe van die lui.
Ik zou gelijk die 'goede' scheermesjes opzeggen, vanwege hun valse beschuldiging..
Alektum doet pas wat na voorzet van courlux..
Dus neem het met hen op.

Wel vreemd dat ze door blijven sturen als je een achterstand hebt..

peetlon
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2012 16:40

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door peetlon »

Wij kregen in oktober te maken met Flexifront ofwel `Courlux internationaal” . Het betrof een herinnering van een reeds eerder verzonden nota inzake “een scheermesje Flexifront ????ad. €3,95 ? die destijds naar ons aangevraagd en verstuurd zou zijn in de periode dat wij op vakantie waren (knap). Wij weten van niets, hebben ook naar ons weten geen scheermesje besteld (die hebben we trouwens al voldoende) maar tevens is er ook nooit een scheermesje via de post ontvangen door ons?.
Wij hadden direct het gevoel dat er iets niet klopte en dat het waarschijnlijk een instantie was die geld tracht binnen te halen (fake-orders). Wij hebben dan ook via de mail aangegeven dat wij niet overgaan tot betaling, wegens 1 het niet bestellen van het scheermesje, 2. Het dan ook niet te hebben ontvangen 3. Tevens hebben wij de vraag gesteld , hoe zij aan onze gegevens en email komen?. Wij hebben daarop geen enkele reactie mogen krijgen. Eergisteren hebben wij via het incasso bureau Alektum een aanschrijving gehad dat wij inmiddels €54,95 moeten betalen binnen 7 dagen anders zullen de incassokosten alleen maar hoger en hogere worden (er zit een aanhangsel bij van arrondissementbank met incasso kosten tot max 6000,= (en dat voor een scheermesje twv 3,95? , ze zijn niet eens op de hoogte van de wettelijk regels omtrent incassovordering). Het is te schandalig voor woorden. Pure afzetterij en mensen bang maken en voor het blok zetten om misschien toch maar over te gaan tot betaling voor iets waar ze niet om hebben gevraagd en dan al die stress die je even tussendoor bij krijgt.
Inmiddels hebben wij advies gekregen via onze rechtsbijstand adviseur en zullen wij deze week een aangetekende brief versturen naar het incassobureau Alektum (dezelfde mensen die uiteraard voor Flexifront/ Courlux International werken), deze zullen wij op dit forum plaatsen zodat andere gedupeerden hier iets mee kunnen. (ook op klachten.nl en ombudsman staan meer dan 100 klachten over dit malafide bedrijf. Tip hou het kort, zakelijk, geen uitgebreide persoonlijke informatie geven die tegen je gebruikt kan worden.
Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door peetlon op 27 nov 2012 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door ruud_a »

peetlon schreef:Wij kregen in oktober te maken met Flexifront ofwel `Courlux internationaal” . Het betrof een herinnering van een reeds eerder verzonden nota inzake “een scheermesje Flexifront ????ad. €3,95 ? die destijds naar ons aangevraagd en verstuurd zou zijn in de periode dat wij op vakantie waren (knap). Wij weten van niets, hebben ook naar ons weten geen scheermesje besteld (die hebben we trouwens al voldoende) maar tevens is er ook nooit een scheermesje via de post ontvangen door ons?.
Wij hadden direct het gevoel dat er iets niet klopte en dat het waarschijnlijk een instantie was die geld tracht binnen te halen (fake-orders). Wij hebben dan ook via de mail aangegeven dat wij niet overgaan tot betaling, wegens 1 het niet bestellen van het scheermesje, 2. Het dan ook niet te hebben ontvangen 3. Tevens hebben wij de vraag gesteld , hoe zij aan onze gegevens en email komen?. Wij hebben daarop geen enkele reactie mogen krijgen. Eergisteren hebben wij via het incasso bureau Alkum een aanschrijving gehad dat wij inmiddels €54,95 moeten betalen binnen 7 dagen anders zullen de incassokosten alleen maar hoger en hogere worden (er zit een aanhangsel bij van arrondissementbank met incasso kosten tot max 6000,= (en dat voor een scheermesje twv 3,95? , ze zijn niet eens op de hoogte van de wettelijk regels omtrent incassovordering). Het is te schandalig voor woorden. Pure afzetterij en mensen bang maken en voor het blok zetten om misschien toch maar over te gaan tot betaling voor iets waar ze niet om hebben gevraagd en dan al die stress die je even tussendoor bij krijgt.
Inmiddels hebben wij advies gekregen via ons jurist adviseur en zullen wij deze week een aangetekende brief versturen naar het incassobureau Alkum (dezelfde mensen die uiteraard voor Flexifront/ Courlux International werken), deze zullen wij op dit forum plaatsen zodat andere gedupeerden hier iets mee kunnen. (ook op klachten.nl en ombudsman staan meer dan 100 klachten over dit malafide bedrijf. Tip hou het kort, zakelijk, geen uitgebreide persoonlijke informatie geven die tegen je gebruikt kan worden.
Wordt vervolgd.
weet u zeker dat het geen truc is van post.nl om iedereen aangetekende brieven te laten sturen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ruud_a schreef: weet u zeker dat het geen truc is van post.nl om iedereen aangetekende brieven te laten sturen?
Denk het niet. Hooguit de verzekering dat dit wel aankomt.
Aangezien 'gewone' post wel erg vaak niet aankomt..
Zeker bij conflicten, opzeggingen en incassodingen..

henver250
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2012 15:57

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door henver250 »

ik heb deze namiddag contact gehad met dit incasso bureau ik heb deze man gevraagd waar ze het vandaan halen om 40,90 euro te rekenen voor iets dat reeds maanden betaald is dat ze een brief gestuurd hebben die 2 maanden geantidateerd is en als het zoals zij beweren waarom courlux dan nog steeds scheermesjes stuurt die steevast terug gestuurd worden als er een bedrag niet betaald is sturen ze toch niets meer zegt die man het is te laat we zullen de zaak doorzetten ik heb hem geantwoord dat ze oneerlijk zijn en dit neigt naar oplichting die man antwoorde doodleuk we zijn niet eerlijk en met eerlijkheid breng je het niet ver heb hem gezegd dat ik er niet aan denk om dit te betalen en ik hem zie in de rechtbank dat ze maar moeten eerlijk zijn dan verklaarde hij ik heb dit niet gezegd naar nog een beetje discucieren gaf hij toe dat hij het wel gezegd had maar anders geformuleerd heb gezegd tot op de rechtbank en afgehaakt

c.petrus
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2012 16:12

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door c.petrus »

ik heb een gratis pakketje scheermesjes aan gevraagd ,nu krijg ik een brief waarin staat dat ik de porto kosten moet betalenen en dat ze mij na 6 weken een navul pakket zullen sturen
Heb gelijk een brief gestuurddat ik niets meer van hun wil ontvangen en dat ik ook niet betaal

breezy302
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jan 2013 21:36

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door breezy302 »

Ik heb geen scheermesjes besteld en toch Alektum op mijn dak. Heb ze gemaild dat ze maar moeten komen met bewijzen van mijn bestelling en dat ik toch niks ga betalen en dat ze van een kale kip niet kunnen plukken niks meer gehoort.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Guardian72 »

breezy302 schreef:Ik heb geen scheermesjes besteld en toch Alektum op mijn dak. Heb ze gemaild dat ze maar moeten komen met bewijzen van mijn bestelling en dat ik toch niks ga betalen en dat ze van een kale kip niet kunnen plukken niks meer gehoort.
Zijn ze nog steeds bezig..
Treurige bedrijven...

Als ze blijven komen, of weer, overweeg dan aangifte wegens oplichting.
Ooit moeten ze doorkrijgen dat dit gewoon niet kan.

Xinix
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2013 10:03

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Xinix »

Ben enkele weken ook in hun val getrapt, tot ik vorige week een brief van hun in bus kreeg dat het pakje opgestuurd zou worden en enkel de verzendingkosten moet betalen 3.90€ verder in de brief stond er van toekomstige pakjes die zouden geleverd worden voor 10.90€ om de zoveel maanden.ik op het net naar hun site gagaan om eens te kijken hoe dit zit, geef bevestigingsnr in en inlogcode komt m'n op een blancoscherm had al zoiets van lap, verder op het net aan het kijken kom ik op dit forum terecht en op dat van kassa en wat lees ik hier en daar dingen waar ik niet echt vrolijk van word en m'n haren recht van komen.Gisteren (maandag) nog een aangetekendezending naar schiedam gestuurd met het zelfde verhaal als in de mail die ik heb verstuurd (zie mail hier onder)
Zaterdag een mail gestuurd naar alketum het fameuse incassobureau dit is de mail die ik gestuurd heb:

Geachte heer, mevrouw,

Betreft : orderbevestigingsnummer 142 8305 5865 5

Op 13/2/2013 zond Flexi Front ons een orderbevestiging voor scheermesjes, via de post. Op 21/02/2013 kregen wij deze brief toe !! Als je wil afzien van de aankoop moet je binnen de 10 dagen reageren. Telefonisch of via mail zijn ze onmogelijk te bereiken. Hebben we al talloze keren verzocht. Hoe kunnen we dan op tijd reageren ????? We hebben nu een aangetekende brief gestuurd, waarin we verzoeken om de bestelling onmiddellijk te annuleren. Wij wensen ook geen bestellingen of aanbiedingen te ontvangen van Flexi Front.

Op forums op internet, blijken er vele mensen slachtoffer geworden te zijn van frauduleuze praktijken van Flexi Front. Volgens hun website is Alektum Incasso B.V. het incassobureau van Flexi Front !!

Wij hebben reeds contact genomen met onze raadsman, Meester Meeus. Indien Flexi Front toch levert, leggen we klacht neer bij de politie wegens belaging en neemt onze raadsman onmiddellijk actie.

Bij deze hopen wij dat U contact kan nemen met Flexi Front en dat U ons hieromtrent een gunstig antwoord kan verschaffen.

Dank bij voorbaat voor uw medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Maandag kreeg ik in de namiddag een mail terug, ja hoor van courlux zelf zie antwoord mail hier :

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestigen wij u dat wij de bestelling voor u hebben geannuleerd.

Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Courlux Klantenservice

Wat hebben ze gedaan bij alketum gauw deze dreigmail doorgestuurd naar courlux :lol:
Dus nu hoop ik dat ze het daar begrepen hebben dat ik niets meer met hun te maken wil hebben, en miss dat andere gedupeerden deze mail miss ook nog kunnen gebruiken.
Laat je niet doen mensen ze hebben geen poot om op te staan gewoon aggressief terug reageren anders ben je een vogel voor de kat eens je iets betaald, en gewoon alles ongeopend terug sturen dan zijn de kosten voor FlexiFront zelf :) .

grts

Jenneke120
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 14:12

Re: Flexifront

Ongelezen bericht door Jenneke120 »

Ik kreeg net een brief van incasso buro ALEKTUM of ik ff €54,22 wil overmaken omdat ik op 12 april 2012 scheermessen van Stella ontvangen zou hebben !! Ik weet nergens van en heb dit dus ook nooit ontvangen wat nu?

Gesloten