LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktie LCD televisie Kruidvat

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
*Joop*
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jun 2008 10:31

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door *Joop* »

Gefeliciteerd Dennis.

Op andere site's alleen maar negatieve reactiesover over de nep actie van KV.
daar zeuren ze dus nog meer naar de mening van de KV fan's hier. :P

Verluste
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2008 16:11

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door Verluste »

De mensen die het niet op KV hebben staan hier dus volledig in hun recht , ongeacht wat pro-KV-onwetenden zeggen.

ikkenietweet
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2008 09:21

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door ikkenietweet »

@ Verluste

Ik zit niet te trollen maar reageer omdat ik me erger aan die huilebalken.

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door a146 »

Ikke je weet toch dat het voor sommige nooit goed kan zijn en die zullen om alles blijven huilen. :wink:
Maarja wij zijn ook kv medewerkers dus wat weten wij ervan. :wink:
Morgen zullen we bij de aldi werken overmorgen bij de gamma en zo zullen we heel veel werkplekken hebben.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door BBCS »

Waar ik me aan erger:

Als er een actie is en er zijn bijvoorbeeld een x aantal dingen te verloten, of iets dergelijks, heb je altijd van die mensen die naast het net vissen, dus pech hebben, gelijk gaan roepen dat ze gedupeerd zijn.

Bij die actie van Otto toen toch ook. Daar hadden ze een tv voor een totale verkeerde prijs op hun site staan.
De mensen die al betaald hadden, kregen hun geld terug en voor de overige ging die koop niet door.

Gelijk kwamen er van die huilies die riepen dat ze gedupeerd waren.

Waarom gedupeerd?

Nu ook met het KV.
Hadden een actie, en tijdens de actie was door de enorme drukte de site niet meer bereikbaar.

En de degene die toen niet op de site konden, roepen nu dat ze gedupeerd waren.

Jaja.

Weet je nog in het verleden bij die belspelletjes op tv?
Als je er door kwam, had je de prijs.
Moeten dan alle mensen die er niet doorheen kwamen roepen dat ze gedupeerd waren?

Als er bij een concert maar een x aantal kaartjes verkrijgbaar zijn en ik ben net te laat en ik kan geen kaartje meer kopen, moet ik dan ook maar gelijk roepen dat ik gedupeerd ben en dat die organisatie oplichters zijn?

Want dat gebeurd hier met het KV dus wel!

Ben je te laat? Heb je geen tv voor die goedkope prijs kunnen krijgen?
Dan heb je gewoon pech en stop met dat gezeur en gezeik van gedupeerd te zijn en dat het KV oplichters zijn.

Voor alle duidelijkheid:

Het KV had een actie, en tijdens die actie reageerde zeer veel mensen, waardoor de site door die drukte onbereikbaar werd.
Er waren een x aantal tv's en die tv's waren door die gigantische drukte uitverkocht.

Echter is het praktisch niet te controleren wie er allemaal wilde bestellen en is het dus ook niet mogelijk om de degene die achter het net vissen tegoed te komen. Praktisch is dat dus niet mogelijk.
Want nu kan dus iedereen daarop dan gaan inschrijven, en dat is denk ik niet de bedoeling.

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door a146 »

Hulde, dat heb je super goed verwoord. 8)

*Joop*
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jun 2008 10:31

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door *Joop* »

Veel beloven weing geven doet de kruitvat klant met zwart beeld leven.
Ik snap niet dat mensen hier nog intrappen. Heeft Kruidvat toch regelmatig, dat ze een stuntaanbieding hebben en als je er dan heengaat blijkt de boel uitverkocht, op, niet geleverd of krijg je het gewoon niet geleverd.
Ik geloof helemaal niets van overmacht. Ook het zogenaamd extra servers bijzetten verhaal kan gewoon niet kloppen. Ik ben dan ook van plan dit tot op de bodem uit te zoeken en ze desnoods via de rechter te dwingen met een lijst te komen waaruit blijkt dat er wel mensen hebben kunnen kopen. Het moet maar eens afgelopen zijn met steeds dezelfde misleiding.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik geloof helemaal niets van overmacht. Ook het zogenaamd extra servers bijzetten verhaal kan gewoon niet kloppen. Ik ben dan ook van plan dit tot op de bodem uit te zoeken en ze desnoods via de rechter te dwingen met een lijst te komen waaruit blijkt dat er wel mensen hebben kunnen kopen. Het moet maar eens afgelopen zijn met steeds dezelfde misleiding.
Waarom steeds van misleiding enz uitgaan, terwijl het ook gewoon zou kunnen zijn dat KV het onderschat zou kunnen hebben?

Dat geven ze ook op hun site aan.

Maarja, er blijven altijd van die huilies die er niet tegen kunnen dat ze verloren hebben en dat ze pech hebben.

Dus als een concert uitverkocht is, moet ik dan ook maar gelijk de organisatie aanklagen vanwege misleiding?
En als ik dan geprobeerd heb om een kaartje te kopen, maar door de enorme drukte dat ik er dan er niet doorheen kom, waardoor ik het kaartje niet heb kunnen kopen?

Nog iets:
Ben je gedupeerd omdat het je niet gelukt is om die tv voor €99,- te kunnen kopen?
Vergeet het.
Je bent pas gedupeerd als je dat bedrag van €99,- betaald hebt, en je geen tv krijgt. Dan pas ben je gedupeerd.
Je bent niet gedupeerd als je die tv niet heb kunnen bestellen.

Moet ik nog duidelijker zijn? :shock:
Nee toch! :wink:

corkTRC
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2008 01:37

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door corkTRC »

Maarja, er blijven altijd van die huilies die er niet tegen kunnen dat ze verloren hebben en dat ze pech hebben.
Sommige mensen hebben blijkbaar een heel erg klein wereldje waar ze in leven. Voor die mensen is dit erg belangrijk.

voor de actie heb je 99 euro en geen TV.
na de actie heb je... 99 euro en geen TV.

gedupeerd??

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door BBCS »

Precies, en dat bedoel ik dus.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door alfatrion »

De belspelletjes was alle aanleiding aanwezig om te vermoeden dat spraken is van oplichting. Zo iets is ook goed te controleren met behulp van statestiek. Als je 100 keer mee doet moet je minimaal een x aantal keer winnen. Dat heeft een meneer bij rond om 12 gedaan en hij heeft niks gewonnen. Maar goed hier is volgens mij geen spraken van opzet.

Bij een concert weet je van te voren dat er maar een beperkt aantal kaarten zijn. Dat is vanwege fysieke omstandigheden zo. Het gebouw is simpel wel niet groter. Dat is met een aanbod in de winkel toch echt anders.

De prijs waarmee Otto adverteerde was niet willens en wetens tot stand gekomen. En daarnaast was de fout zo groot dat iedereen had behoren te weten dat de prijs een fout bevatten. Otto kon zich daardoor beroepen op dwaling en zo onder de wel gesloten overeenkomst uitsluiten.

Kruidvat heeft deze ludieke actie willens en wetens genomen. Bij Kruidvat is geen overeenkomst tot stand gekomen doordat kruidvat niet voor voldoende capaciteit had gezorgd. Dat is haar wel te verwijten. Mogelijk is hier spraken van een onrechtmatige daad. En wie een onrechtmatige daad pleegt is verplicht de schade te vergoeden. De mensen die een TV wilde bestellen konden dat niet doen door toe doen van Kruidvat leiden nu dus 300 euro schade.
Echter is het praktisch niet te controleren wie er allemaal wilde bestellen en is het dus ook niet mogelijk om de degene die achter het net vissen tegoed te komen. Praktisch is dat dus niet mogelijk.
Want nu kan dus iedereen daarop dan gaan inschrijven, en dat is denk ik niet de bedoeling.
Dat lijkt mij voor risico van de verkoper. Die had er ook kunnen kiezen om dit per post af te handelen. Of per e-mail en dan mensen er op te attenderen dat ze dit noteerden voor het geval dat. Ook een beperking van maximaal twee doelen had gescheeld. Daar heeft ze niet voor gekozen en nu is het op de blaren zitten.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 13 jun 2008 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door BBCS »

Bij Kruidvat is geen overeenkomst tot stand gekomen doordat kruidvat niet voor voldoende capaciteit had gezorgd. Dat is haar wel te verwijten. Mogelijk is hier spraken van een onrechtmatige daad. En wie een onrechtmatige daad pleegt is verplicht de schade te vergoeden. De mensen die een TV wilde bestellen konden dat niet doen door toe doen van Kruisvat leiden nu dus 300 euro schade.
Sorry hoor, maar als er geen totstandkoming is van een overeenkomst, betekent dus niet dat men schade heeft.

Dus KV hoeft dus geen schadevergoeding van €300,- te gaan betalen.
Want dat slaat echt nergens op.

Niemand is gedupeerd. Niemand heeft schade, behalve hun ego misschien.

Men voelt zich gedupeerd, omdat men geen tv met flinke korting heeft kunnen kopen. En die gasten noem ik dus huilies.
Bij een concert weet je van te voren dat er maar een beperkt aantal kaarten zijn. Dat is vanwege fysieke omstandigheden zo. Het gebouw is simpel wel niet groter. Dat is met een aanbod in de winkel toch echt anders.
Ben ik het niet mee eens.
Kijk, als je een actie gaat houden, weet je van te voren nooit hoeveel mensen er op af komen.

Kijk, dat KV niet zo gek veel tv's had ingekocht is logisch.
Want wat nu als Oranje totaal geen doelpunt had gescoord?
Dan zaten ze met een fikse voorraad tv's die ze niet kwijt raken.

Nog iets:
En als Oranje nu met 5-0 gewonnen had?

Een feit is dat na het derde doelpunt de site door de hoeveelheid bezoekers niet meer bereikbaar was.

*Joop*
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jun 2008 10:31

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door *Joop* »

Nog iets:
En als Oranje nu met 5-0 gewonnen had?
Gewoon even de voorwaarden van deze mislukte actie lezen, dan weet je ook waar je het over hebt.
Een feit is dat na het derde doelpunt de site door de hoeveelheid bezoekers niet meer bereikbaar was.
Dat is niet helemaal waar en dat is je ook meerdere keren al verteld hier.
Nogmaals lees eerst voordat je commentaar levert.
Nu klets je regelmatig voor wat je fantasie maar kan bedenken.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door rvkeuken »

weet je wat het mooie is van deze actie, als iedereen die nu jammert nou echt niet meer bij kruidvat komt, dan hoef ik niet meer in die lange rijen te staan als ik daar wat koop :-)

Sterker nog, als iedereen die nu zo sterk zegt nooit meer bij kruidvat wat te kopen, kan ik bij de volgende actie wel 10 van de 250 tv's kopen.....

*Joop*
Berichten: 26
Lid geworden op: 10 jun 2008 10:31

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door *Joop* »

Een in het water gevallen EK-actie van drogisterijketen Kruidvat heeft kwaad bloed gezet bij vele tienduizenden Nederlanders.
Kop van een artkel in het grootste landelijke dagblad.
Misschien krijg je je zin, ik hoop het echter niet voor de KV medewerkers.
Die zijn dan de eersten die op de blaren moeten zitten.

Kapitein Buiswater
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:18

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door Kapitein Buiswater »

De Kapitein, normaal wars van voetbalgekte, keek met zijn linker oog mee naar de doelpunten en met zijn rechteroog zat hij achter de computer. Inderdaad geen bereik bij meneer en mevrouw Kruidvat. Maar de aanhouder zal winnen en 's morgens om 7.30 uur bestelde ik er ééntje en op 11/6 's avonds bracht de TPG het pakket keurig neutraal ingepakt thuis. Vanavond gaat deze nieuwe zwarte vriend mij de drie doelpunten van nederland laten zien... Kruidvat Bedankt Hoor, maar voortaan wat meer kansen voor iedereen of wat meer toestellen inslaan. Groet aan ieder met een 38 cm camping tv-tje.

Verluste
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jun 2008 16:11

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door Verluste »

Veel mensen die de moeite niet nemen om het topic door te nemen zeg...
Het gaat nog steeds over dát wat er op pagina 1 van de reacties ook wordt verhandeld.

Conclusie van de actie is dat KV niet eerlijk gehandeld heeft door buiten de actie-voorwaarden om TV's te verkopen.

KV flest de klant hiermee.

Het is heel leuk voor de mensen die wel een TV hebben kunnen bemachtigen; maar dat draagt helemaal niks bij aan de context.

Etosha
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2008 11:54

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door Etosha »

Ik werd gewaarschuwd door een reclamemailtje van Kruidvat: `Profiteer mee van een scorend Oranje!` Bij het lezen van deze reclame las ik dat de actie zelfs nog geldig was tot na de wedstrijd, maar dat de tent om 24.00 uur dichtging. Dat bleek ook toen ik de site bekeek: ik kon het apparaat meteen al bestellen en dan hopen op een goede uitslag. Ik heb geen behoefte aan een tv, een platte 26 inch monitor lijkt mij wel wat. Maar niet tegen die prijs. Ik besloot dus om te wachten tot er twee doelpunten gescoord waren, een derde zou mooi meegenomen zijn. Na de 2-0 heb ik meteen een bestelling geplaatst en jawel, het derde doelpunt volgde. Het was trouwens geen enkel probleem om op de site te komen. Mijn ordernummer geeft aanleiding om te denken dat er inmiddels al 190 LCD tv's verkocht waren. De prijs was 419,96 euro all-in.

Ik heb de volgende dag via mail gevraagd hoe ik de 300 euro korting zou ontvangen. Reactie: "De actie van dit atikel was geldig op 9 juni vanaf 23.30u t/m 00.00 uur. Deze tijden stonden op de website aangegeven. Helaas wordt in uw geval de korting niet toegepast gezien het tijstip van uw bestelling. Vertrouwende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, kruidvat internetvoordeel."
De webpage was inmiddels onbereikbaar, ik kan dus niet meer precies controleren hoe het er stond. Feit is, dat ik het zo gelezen heb, dat iedereen die diezelfde dag zou bestellen, het apparaat met korting geleverd zou krijgen en dat de actie zelfs tot na de wedstrijd door zou lopen.
Helaas bijkt dat dus niet het geval en ik vraag mij af in hoeverre Kruidvat er op gemikt heeft dat mensen voor 23.30 uur zouden bestellen. Met een voorraad van 250 toestellen (bron: Consumentenbond) heeft Kruidvat er flink aan verdiend, er van uitgaande dat ik vroeg in de wedstrijd klant nummer 190 was!
In ieder geval gaat deze koop niet door, ik stuur hem straks retour (die mogelijkheid moeten ze je wettelijk geven, binnen zeven dagen retour kan gewoon). Vervelender voor hen is, dat ik mij genomen voel. Zoiets heet volksverlakkerij, waar ik dan wel lekker ingetuind ben, maar wat Kruidvat levenslang een klant kost. En als ik dat zeg, dan is dat ook zo: ik heb mij al eens eerder voorgenomen om bij een bepaalde middenstander nooit meer iets te kopen en dat heb ik inmiddels al jaaaren volgehouden. Ik kocht af en toe wel wat bij Kruidvat, dat zal nu niet meer gebeuren.
Deze actie kost ze veel klanten, als iedereen volhoudt wat hij/zij op internet heeft geschreven. Voor het personeel van Kruidvat hoop ik dat ze snel aan de slag kunnen bij een concurrent die zich niet aan dergelijke praktijken te buiten gaat.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Ik kocht af en toe wel wat bij Kruidvat, dat zal nu niet meer gebeuren.
Ze pi**en nu zeker in hun broek bij Kruidvat?
dat ze snel aan de slag kunnen bij een concurrent
en dat is bij ETOSha?

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Aktie LCD televisie Kruidvat

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS,

Een winkelier die een aanbieding van een LCD scherm voor 10% van de eigenlijk prijs dan kun je op je klompen aan voelen dat er veel meer dan 250 mensen op af komen. De winkelier die zo'n aanbod in de krant zet moet zorgen dat het aanbod in voldoende mate aanwezig is. Doet hij dit niet dan pleegt hij een onrechtmatige daad waardoor hij toch moet leveren. De winkelier kan er niet mee weg komen door te roepen "we hadden er maar twee"
Kijk, dat KV niet zo gek veel tv's had ingekocht is logisch.
Want wat nu als Oranje totaal geen doelpunt had gescoord?
Dan zaten ze met een fikse voorraad tv's die ze niet kwijt raken.
Dat de korting niet vooraf vast stond is voor risico van het Kruidvat, omdat zij uit eigen vrije wil de actie op deze wijze vorm hebben gegeven. En het probleem is dat niet zo zeer dat ze niet meer voorraad hadden, maar dat ze de niet meer overeenkomsten zijn aangegaan zijn.
Een feit is dat na het derde doelpunt de site door de hoeveelheid bezoekers niet meer bereikbaar was.
Kruidvat heeft uit eigen vrije wil de actie op deze manier vorm gegeven. Dat hadden ze maar moeten voorzien. De winkelier kan er niet mee weg komen door te roepen "we hadden er maar twee en dat er 500 000 mensen zijn komen opdagen is de schuld van de consument". Laten we eerlijk zijn jij probeert op deze wijze de schuld af te schuiven op de consument.

Dat het Kruidvat een inschattingsfout heeft gemaakt is niet zo ramp, maar ze moeten de gevolgen van hun fout wel dragen. Dat betekend enkele honderduizenden LCD TV's leveren voor de actie prijs.

Gesloten