LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame op een consumenten forum.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

Is reclame op dit forum volgens de regels toegestaan?

Ja,volgens mij wel
1
5%
nee,volgens mij niet
21
95%
 
Totaal aantal stemmen: 22

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Da silva »

Het valt me op dat op dit forum vaak reclame gemaakt wordt voor instanties,websites en dergelijke terwijl de regels van dit forum mij vertellen dat dit niet is toegestaan.
Hoe denkt u hierover?

Hier de desbetreffende regel:

# Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven en organisaties te promoten.

meertjes
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 sep 2008 13:50

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door meertjes »

Reclame kun je niet echt "verbieden", wel tegenhouden.

Je kunt forumregels stellen.
En daar dient een ieder zich dan aan te houden.
Het wordt lastig als het verdekte reclame is zoals een vraag naar ervaringen met bedrijf X of site Y.
Daar dient de Tros zelf zeer strak op te monitoren. De bezoekers haken af als er teveel "verkocht"wordt. Bij twijfel weghalen en de post pingen. Bij herhalling blokkeren.

Strakke redactie van de forumbeheerder dus.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Da silva »

Je kunt forumregels stellen.
De regels zijn er,maar wie handhaaft ze?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door angel1978 »

@Da Silva,

Doe dit nou niet !
Het levert niets op ( loop al wat jaren mee hier, heb dit type topics al tientallen malen voorbij zien komen ), het trekt alleen maar mensen aan die graag willen zeuren en hier lekker los kunnen gaan.
Uiteindelijk loopt het topic uit de hand, wordt verwijderd en de frustratie wordt alleen maar groter...

Daarnaast is dit geen consumentenkwestie en dus in principe zelf ook tegen de regels... Zou men dus handhaven, dan zou dit topic verwijderd moeten worden...

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Da silva »

@ Angel
Zit jij hier nu indirect een hint naar de redactie te geven dit topic te verwijderen?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door angel1978 »

@Da Silva,

Je weet toch dat ze niet meelezen.. die hint zouden ze dus niet lezen :D
Als ik ze een hint wil geven, mail ik ze wel gewoon ( overigens meld ik dat dan ook gewoon in het topic zelf dat ik dat gedaan heb ) ..

Ik loop hier nu inmiddels 3 jaar rond en heb zoals ik al zei dit type topics ( bijna letterlijk ) al een keer of 10 voorbij zien komen.
Ik weet dus ook hoe de redactie hierover denkt en wat hun gebruikelijke actie hierop is..

Daarnaast heb ik zoals ik al zei in mijn vorige post, eigenlijk al deze topics op dezelfde manier zien uitmonden en heb niet meer de illusie dat de huidige forumbezoeker anders is dan al die anderen daarvoor !

Ik kan je ook NIET waarschuwen, maar het resultaat zal waarschijnlijk hetzelfde zijn...
Dan kan jij daarna heel verongelijkt gaan doen, dat je dit niet wist en niet verwacht had, maar ik zie daar de zin niet van in ! Misschien kom je zelfs daarna op het idee om nog een paar keer te proberen dit soort topics te openen totdat de redactie hier genoeg van heeft en je een ban geeft...

Lijkt me zinloos allemaal.

Je moet vooral doen, waarvan je denkt dat het goed is, maar ga niet achteraf zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb...

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Da silva »

Angel,ik waag het er op.
Die regels worden op grove manier overtreden door god en iedereen en niemand protesteert.
Mailen met de redactie heeft geen zin.
Over het modereerbeleid en de Gebruikersvoorwaarden kan niet met de TROS worden gecorrespondeerd. De TROS behoudt zich het recht voor om de Gebruikersvoorwaarden op elk moment te wijzigen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door angel1978 »

@Da Silva
Mailen met de redactie heeft geen zin.
Dit zeg je proefondervindelijk of alleen maar omdat dat zinnetje je goed uitkomt ?

Ik heb in het verleden wel vaker met de redactie overlegd en gemailed... dat ging prima !

Wat ze NIET doen is met jou overleggen over wanneer wel en wanneer niet in te grijpen. Het forum is eigendom van trosradar en zij bepalen dus hoe de regels werken, welke regels er zijn en hoe toe te passen.
Met eisen komen over hoe het beter zou moeten, geeft al helemaal niet te pas ( grootvaders manier ).

Dit soort regels pas ikzelf ook toe op mijn eigen site.
Ik zou er een dagtaak aan hebben om elke keer met elke gebruiker die om uitleg vraagt uitgebreid te gaan mailen.. Ik lees het wel en indien nodig reageer ik ook en grijp in als ik denk dat dat nodig is..
Voor de rest is niemand verplicht op mijn eigen site om daar te komen. Bevalt het je niet, dan staat het men vrij om elders te gaan !

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Da silva »

Dit forum bevalt mij prima,op dit ene puntje na.
Je eigen site?
Mag ik vragen waarover die gaat,uiteraard zonder dat jij reclame voor deze site maakt? :D

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door BBCS »

www.dcm99.nl :wink:

Ik kon het niet laten! :lol:


Maar ik ben er wel mee eens dat hier geen normale reclame gemaakt mag worden voor bedrijven.

Soms doen consumenten daar ook aan mee door een bepaald bedrijf aan te prijzen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is niet mijn gebruik om prive-informatie hier neer te zetten ( het noemen van EEN eigen site is daarbij al een uitzondering ).
Noemen zal ik 'm zeker niet. Dat is hier niet van belang. Het gaat in ieder geval niet over de hier besproken onderwerpen...

Overigens heb ik er geen moeite mee als mensen hier een eigen site of een andere noemen en/of daarnaar verwijzen. Zo lang de doelstelling hiervan maar is om de inhoud die hierop staat duidelijk te maken, heb ik er geen moeite mee.
Pas als de doelstelling van het noemen van een site / link de bedoeling heeft om iets te verkopen en/of meer bezoekers te trekken ( i.v.m. advertentieinkomsten ) heb ik er moeite mee...
Daarbuiten mag iedereen wat mij betreft zijn/haar eigen site(s) noemen zo vaak ze willen !

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Da silva »

Pas als de doelstelling van het noemen van een site / link de bedoeling heeft om iets te verkopen en/of meer bezoekers te trekken ( i.v.m. advertentieinkomsten ) heb ik er moeite mee...
Dan zeggen we toch in feite hetzelfde en kun je toch niet anders dan het met me eens zijn dat die regel niet gehandhaafd wordt?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door angel1978 »

@Da Silva,

Probeer ook eens mijn reacties te lezen ajb.
Ik ben het nooit met je oneens geweest over het feit dat regels niet zo strak gehandhaafd worden als dat JIJ zou willen.. Even terughalend schreef ik dit:
Als er iets gemeld wordt en/of er klachten zijn, dan kijkt de redactie mee in een topic en grijpt evt. in ! Er wordt dus NIET stelselmatig gemodereerd ( blijkbaar geen geld voor ). Daarnaast heeft de redactie zich al meerdere keren uitgelaten over dat ze niet inhoudelijk gaan meedoen en dus daar verder ook geen uitlatingen over doen ! Enkel bij misdragingen en/of niet houden aan de forumregels KUNNEN ze ingrijpen.
Er is dus NIET stelselmatig iemand aanwezig om mee te lezen en de regels strak te handhaven.. Ze reageren ALLEEN als er iemand melding maakt van een misdraging en DAN lezen ze het desbetreffende stuk en grijpen evt. in.. Voor de rest is het aan de forummers zelf !

Heb zelf bijv. paar weken geleden eens iemand aangemeld die in 5 verschillende topics hetzelfde bericht had geplaatst ( dat ook nog eens erg grof was ). Door de redactie te mailen en de links erbij te plaatsen naar de berichten, kan de redactie snel nakijken waar het over gaat en wat er mis is. De berichten zijn dan ook verwijderd ! Dan krijg je ook een bedankje terug voor de links zodat zij snel kunnen werken.


Het geld / de tijd voor een permanente moderator is er blijkbaar niet en/of de redactie heeft andere prioriteiten dan dit forum...
Dat kun je vervelend vinden en/of over blijven zeuren, maar dat helpt verder niet !

Ik heb de insteek dat het beter is om ermee te werken en samen te proberen om het zo goed mogelijk te doen ! Niet meer, niet minder

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Da silva »

Okay,ik begrijp wat je bedoelt.
Maar het blijft voor mij onverteerbaar dat lieden zoals een Ton Natriumcarbonaat, een Odilia-Fan of Fan zoals zij zich noemt hier samen met hun partners in crime links naar hun websites zetten,websites die levensgevaarlijke therapieen tegen kanker bevatten.
En dit al bijna een jaar!,stelselmatig!
Ik wil wel eens weten hoe anderen hier tegenover staan,moet dit zomaar mogen op een forum?
En is dit te vergelijken met reclame voor een "normaal"bedrijf?,ik vind van niet!
Laatst gewijzigd door Da silva op 17 sep 2008 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door BBCS »

Het geld / de tijd voor een permanente moderator is er blijkbaar niet en/of de redactie heeft andere prioriteiten dan dit forum...


Dat kun je opvangen door meerdere moderators in te stellen die een gedeelte van het forum voor hun rekening nemen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar het blijft voor mij onverteerbaar dat lieden zoals een Ton Natriumcarbonaat, een Odilia-Fan of Fan zoals zij zich noemt hier samen met hun partners in crime links naar hun websites zetten,websites die levensgevaarlijke therapieen tegen kanker bevatten.
Ik ben hier ook niet blij mee, maar je komt toch al snel op de INHOUD terecht. Ik ben het niet eens met de inhoud van die sites en dus vind ik 't niet prettig dat die links geplaatst worden.

Het plaatsen van dergelijke links in zijn algemeenheid is niets mis mee, omdat die basis kunnen zijn van een discussie...

Doordat de redactie zich in het standpunt stelt dat ze niet gaan reageren op inhoud zullen ze dus ook aan dit type links niet veel doen. Daarnaast zijn dus dan ook niet alleen verplicht om de topics te volgen ( om de links te ontdekken ), maar ook nog eens de links te volgen om te kijken wat er in staat en dit allemaal door te lezen...

Ik zie er dus meer heil in dat ikzelf en anderen die dezelfde mening zijn toegedaan gewoon onder een bericht van Fan, Ton of wie dan ook onmiddellijk een reactie plaatsen die het bericht onderuit haalt...
Dat heeft volgens mij meer effect dan het bericht door een moderator laten verwijderen !
En is dit te vergelijken met reclame voor een "normaal"bedrijf?,ik vind van niet!
Daarmee geef je al aan dat dit een 'mening' is en dus discutabel. Het feit dat jij dit vindt ( en misschien nog wel 10 anderen ) is nog geen reden om dit aan te pakken, maar meer een punt van discussie ( waar dit forum weer voor is :D )

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Big-V »

Dat kun je opvangen door meerdere moderators in te stellen die een gedeelte van het forum voor hun rekening nemen.
Dat lijkt me nogal overdreven op een forum als dit. Er is nauwelijks sprake van spam, reclame of iets dergelijks. Voor die ene keer dat het wel gebeurd, kan de redactie gewoon ingrijpen.

Da silva
Berichten: 719
Lid geworden op: 31 jul 2008 09:01

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Da silva »

Dat lijkt me nogal overdreven op een forum als dit. Er is nauwelijks sprake van spam, reclame of iets dergelijks.
Op jouw afdeling misschien niet Big-V maar heb je al eens op het alternatieve gedeelte gekeken?

Sharky
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 sep 2008 07:17

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door Sharky »

@Angel 1978

Quote:
En is dit te vergelijken met reclame voor een "normaal"bedrijf?,ik vind van niet!

Daarmee geef je al aan dat dit een 'mening' is en dus discutabel. Het feit dat jij dit vindt ( en misschien nog wel 10 anderen ) is nog geen reden om dit aan te pakken, maar meer een punt van discussie ( waar dit forum weer voor is )

Eigenaardig standpunt Angel.
Het promoten van criminelen en/of onwettige handelingen/behandelingen is toegestaan?!
Als niemand stappen onderneemt/mag/kan ondernemen komt er nooit een einde aan de discussie.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Reclame op een consumenten forum.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het promoten van criminelen en/of onwettige handelingen/behandelingen is toegestaan?!
Even wat beter lezen !
En is dit te vergelijken met reclame voor een "normaal"bedrijf?,ik vind van niet!
Ze maakt een VERGELIJKING tussen reclame voor een commercieel bedrijf en reclame voor een 'andere' website.

De een is gericht op geld verdienen ( commercie ), de ander niet direkt ( evt. wel indirekt ).

Zij vind ( mening ) dat die 2 met elkaar te vergelijken zijn. Ik vind dat dit 2 VERSCHILLENDE zaken zijn !

Daarmee doe ik dus nog geen uitspraak over of het ene wel en het andere niet toegestaan zou moeten worden, maar puur over of die 2 gelijk aan elkaar zijn !

Dat zijn ze dus naar mijn mening NIET !

Gesloten