LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2: het zwarte schaap??

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door frenkievee »

Iemand de nieuwste reclame van Tele2 gezien? Die met Frank, het zwarte schaap? Die reclame die in het Engels is en vooral niet ondertiteld?? Ja die?

Die waarvan ik meekrijg dat Tele2 het zwarte schaap van de telecommaatschappijen is. Iemand hetzelfde gevoel?

gr. frenkievee

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ja, ik, daar had ik al een topic over geopend, maar het is weg.

Wat wil je hiermee? Iedere klant van tele2 heeft die kaart gekregen. Het gaat over Happy hour vanaf 8 uur 's avonds, maar zonder enige uitleg verder.

Schaap was niet erg spraakzaam tijdens de persconferentie.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door frenkievee »

Sorry... misschien was ik wat onduidelijk.

Het ging mij om de commercial op de tv en niet de reclame in de bus. Ik ben geen Tele2 klant (meer) en heb die dus niet ontvangen, maar vandaag wel gezien......

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door WillemV »

Flauwe reclame. Heb je de leus gelezen die op het einde van die commercial in beeld komt?

"Born to be cheap" (o.i.d.)

Dat spreek je fonetisch hetzelfde uit als sheep. :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

ofwel, ze suggereren ermee de goedkoopste te zijn. Wat iedereen beweert, overigens.

Ik heb verder niet kunnen ontdekken waar dat happy hour op slaat, en of dat betekent dat de tijdens die uren geen kosten in rekening brengen voor de gevoerde gesprekken.

Er staat ook nergens tot hoe laat het happy hour duurt.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door frenkievee »

Hi WillemV
Flauwe reclame. Heb je de leus gelezen die op het einde van die commercial in beeld komt?

"Born to be cheap" (o.i.d.)

Dat spreek je fonetisch hetzelfde uit als sheep.
Poeh.... zover had ik nog niet eens gedacht. En dat terwijl mijn Engels toch zeker niet slecht is....
En dan nog: fonetisch mag het dan lijken, maar is toch niet helemaal hetzelfde. Ik vind het wat vergezocht van Tele2.

Dan toch maar de link naar het Zwarte Schaap :lol:

Rurutia
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 23:35

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door Rurutia »

ja, of de gebruikers van tele2 zijn "cheap" hehe :wink:
zit je bij tele2, wordt je voor goedkoop uitgemaakt :lol:

MartinV2
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 dec 2008 00:17

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door MartinV2 »

Is inderdaad best een slechte reclame. Kan me niet voorstellen dat mensen hierdoor een positief beeld bij het bedrijf krijgen. Hoewel we er nu natuurlijk wel over praten..

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door Quisquid »

Ik kan mij niet voorstellen dat dit spotje oorspronkelijk voor de Nederlandse markt is gemaakt, want bij velen ligt in Nederland de niet zo positieve associatie met "het zwarte schaap" veel te sterk voor de hand.

Een nominatie voor de Loden Leeuw zou dit (flauwe, goedkope [qua inhoud]) spotje wel passen.

Fitou
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2008 17:00

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door Fitou »

Ik begrijp niet dat de Tele2 reclame met 'Frank's lifestory' is genomineerd voor de meest irritante reclame van 2008.
Misschien pakt niet iedereen meteen de link cheap/sheep en is het niet duidelijk waarom Tele2 zichzelf neerzet als het zwarte schaap in de markt, toch vond ik deze reclame meteen leuk. Geeft een sympathiek bij het bedrijf en heeft een hoog knuffelgehalte. Van mij mag Frank blijven!

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Ik kan mij niet voorstellen dat dit spotje oorspronkelijk voor de Nederlandse markt is gemaakt, want bij velen ligt in Nederland de niet zo positieve associatie met "het zwarte schaap" veel te sterk voor de hand.
Het spotje is in Zweden gemaakt.
Kan me niet voorstellen dat mensen hierdoor een positief beeld bij het bedrijf krijgen.
Ik wel. Het lijkt me geweldig om klant van Frank en zijn collega's te zijn. Frank is tenminste een ' menselijk' schaap die z'n best doet om het voor de klant een beetje betaalbaar te houden. Daarbij is Frank een gelukkige medewerker van Tele2. Het spotje is naar mijn idee briljant. In ieder geval lijkt de boodschap te zijn dat Tele2 voor iedere stakeholder in het bedrijf (ook voor de klanten en werknemers) iets positiefs wil bijdragen in de vorm van een goede werkplek en lage tarieven.

Peugeot 206
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 dec 2008 18:15

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door Peugeot 206 »

Ik vind hem zelfs een beetje eng!

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: Tele2: het zwarte schaap??

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Als je het goed vertaal in het engels.
Ga je ineens heel anders denken over deze reclame.
Born to be cheap, is laag bij de gronds ,loser ,asociaal persoon.
Wordt ook wel gebruikt om een porstitue aan te duiden.
Dus zo mooi is deze reclame niet als je zo over je medewerkers en klanten denkt.

Gesloten