LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welkomsgeschenk LINDA magazine

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
eadjr
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2008 12:45

welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door eadjr »

Eind augustus heb ik een abonnement afgesloten bij LINDA magazine en gekozen voor het ski-jack (twv 149,95) als welkomsgeschenk. Ik heb toen telefonisch kontakt gehad met de abonnentenservice of de jas nog op voorraad was (want op = op). Dit was zeker het geval werd mij verteld.

Nadat het abonnementsgeld was afgeschreven en het eerste magazine op de mat was gevallen, heb ik nogmaals telefonisch contact gehad wanneer de jas geleverd zou worden. Er werd mij verzekerd dat de jas half oktober geleverd zou worden.

In de derde week van oktober heb ik wederom gebeld waar de jas bleef (deze was dus niet geleverd), toen werd verteld dat er vertraging was op gelopen en dat de jas in nabestelling was en dat deze zeker half december geleverd zou worden.

Op 29 november kreeg ik een brief van LINDA magazine waarin stond dat "er helaas iets verkeerd was gegaan en het abonnement verkeerd genoteerd stond in het systeem" en er niet (!) genoteerd stond dat ik nog recht had op de jas. De jas is inmiddels niet meer leverbaar en nu willen ze mij het volgende aanbieden: 50% korting op het abonnementsgeld (31,50).

Zijn er meer mensen die deze brief hebben gehad? Wat zijn mijn rechten in dit geval?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je mag gewoon je abonnement als niet afgesloten beschouwen.

Zij hebben zich niet aan hun leveringsvoorwaarden gehouden, en je hebt recht op teruggave van je abonnementsgeld.

Dat ze die korting aanbieden, vloeit voort uit de wet op het kadostelsel.

Die geeft aan dat je in plaats van een beloofd kado, ook mag kiezen voor de helft van de aangegeven waarde in contanten. Jij zou dus in principe recht hebben op 75 euro korting op het abonnementsgeld.


MAAR: zij hebben die keuze nu voor jou gemaakt, en jou niet echt een serieus alternatief geboden. Jij bent afgegaan op die jas, die was je motivatie om je op Linda (het blad dus...) te abonneren. Zonder dat kado had je dat wellicht niet gedaan.

Abonnement ongedaan maken, en het eerste nummer (op HUN kosten) retour zenden.

Als zij ermee komen dat jij je niet aan hun voorwaarden hebt gehouden (het is HUN fout, dat je de jas niet geleverd hebt gekregen, want ze betoogden dat je de jas zou krijgen), dan kun jij zeggen dat ze zich zelf niet aan hun belofte hebben gehouden.

IPje35
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2008 22:28

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door IPje35 »

Ook ik heb mij inderdaad geabonneerd op Linda Magazine naar aanleiding van het ski-jack als welkomstgeschenk. Ik lees al 2 jaar de Linda en dit leek mij een mooie gelegenheid om lid te worden. In september heb ik een brief ontvangen dat vanwege het overweldigend succes de jassen moesten worden bijbesteld. Maar net als eadjr heb ik nu op 28 november 2008 een brief ontvangen dat ik nu € 31,50 korting kan krijgen op mijn abonnementgeld daar een en ander niet goed is gegaan met de administratie.

Ik voel mij eerlijk gezegd een beetje in de maling genomen.

Ik overweeg zoals gepost door bodejosm43 nu om mijn abonnement terug te draaien en mijn geld terug te vragen of om een waardebon van € 75,00 te eisen, maar kan ik dit ook echt eisen/vragen?

Els T
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2008 21:51

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door Els T »

Heeft iemand wel een jas gekregen?
Ik heb dezelfde ervaring, ben maanden aan het lijntje gehouden en ook zo'n brief.
Waardeloos.
Volgens de klantenservice kon ik ook geen ander welkoms cadeau kiezen, alleen korting van 31,50.
Opzeggen dus!

Yvo B
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2008 16:47

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door Yvo B »

Eind augustus heb ik mij telefonisch aangemeld voor een abonnement op de Linda met als welkomstgeschenk een jas. De telefoniste vertelde dat er nog genoeg jassen waren. Daarna ben ik ook steeds aan het lijntje gehouden.In de laatste brief stond dat ik verkeerd genoteerd stond in het systeem.De fout ligt dus bij Linda. Ik heb onmiddelijk mijn abonnement opgezegd ( we zijn inmiddels 3 nummers verder) Vreemde manier om leden te werven!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

http://en.cms-dsb.com/legal_news/public ... rijsvragen


In dit lijvige overzicht is terug te vinden, waarom die wet (beperking) cadaeustelsel er is gekomen.

Ergens op pagina 22 van dat rapport staat de bepaling, die ik eerder in dit topic aanhaalde.

Zoals het er staat, mag de teleurgestelde abonnee inderdaad 75 euro in contanten verlangen.

Dan staat de geboden korting (dat bedrag had al bekend moeten zijn bij de aanbieding met het Ski-Jack), in geen verhouding tot het bedrag waar je recht op hebt. het is namelijk 42 procent daarvan. Maar de meeste abonnees WILLEN dat geld helemaal niet, die willen die jas graag hebben.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door magel725 »

Waarom allemaal zo bitter? Neem je echt een abonnement alleen maar om het kado? En moet dan meteen alles maar meteen terugbetaald worden? Til toch ovral niet zo zwaar aan en ga eens een leuk gesprek aan met iemand bij Linda ipv meteen te dreigen en te eisen. Dan hebben die mensen misschien ook zin om je te helpen ipv zo snel mogelijk op te willen hangen.

hellie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 09:30

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door hellie »

Hallo,

Ik heb zojuist iemand van de "LINDA" gesproken over de winterjas, waarom het allemaal zolang moet duren. Ik kreeg als antwoord dat de winterjassen extra zijn besteld en ze moeten gemaakt worden in China. Daarna worden ze verscheept per boot naar Nederland. De boot heeft vertraging opgelopen vandaar dat het nu nog langer duurt. Deze maand krijgen we allemaal een excuusbrief en alle "gedupeerden"krijgen 2x een LINDA extra zonder kosten natuurlijk, om het leed iets te verzachten. 5 janurai 2009 is nu de planning dat de winterjassen bij de distributeur aankomen en dat we in de tweede helft van januari de winterjassen verstuurd krijgen, eindelijk!! Ik werd heel vriendelijk geholpen aan de telefoon. Ze vinden het zelf ook erg vervelend voor alle lezers die deze abonnement hebben afgesloten. Aan het blad zelf ligt het niet, die vind ik SUPER!!!!!!!!
Ik laat wel weten wanneer ik mijn jas binnen heb. Jullie ook????
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit verhaal kunnen beamen.
Groetjes

laurakraak
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 14:58

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door laurakraak »

Linda magazine vind ik een geweldig blad, maar wát een blamage met het verstrekken van de jas. Ten eerste zou de WINTERjas in November geleverd worden, en nu (half januari) is hij er nog steeds niet. Ten tweede is het aanbod van 'drie nummers gratis extra' een lachertje.
Mochten we het recht hebben op 75 euro retour dan is dit niet bevredigend, want zoals gezegt willen de mensen (inclusief mijzelf) gewoon die jas hebben. Punt.

I. Lieberton
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2009 13:26

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door I. Lieberton »

Beste gedupeerden,
Het is inmiddels half januari geweest en ik heb bericht gehad na alle beloftes, dat ik nu alleen een grijze jas kan krijgen ipv een witte. Punt A) grijs staat me niet en heb ik bewust niet gekozen.
Punt B) Als je niet aan zoveel jassen kunt komen moet je niet met zo'n soort actie beginnen.
Als alternatief biedt Linda een bon van hetzelfde merk aan, maar dan moet je dus wel naar een winkel in Den Haag, Zwolle, Arnhem etc. en ik heb niet die aanbieding genomen voor een kledingbon waarvoor ik 60 km. minimaal moet reizen om het te besteden. De reactie van Linda ws gewoon toch de bon of de grijze jas. Ik heb hen in gebreke gesteld en ben er nog niet klaar mee! Wie is er nog meer met dit probleem geconfronteerd??

I. Lieberton
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2009 13:26

Re: welkomsgeschenk LINDA magazine

Ongelezen bericht door I. Lieberton »

Beste allemaal,

Ik heb uiteindelijk gebeld naar het kantoor Mood for magazines en daar kreeg ik een hele aardige dame aan de lijn bij de Marketing.

De nieuwe lading jassen die uit China kwam waren allemaal donkergrijs dus er zijn simpelweg geen witte. Uiteindelijk blijkt Geddes en Gillmore ook een filiaal in Haarlem te hebben en krijg ik een bon. Probleem lijkt hiermee opgelost :D !

Gesloten