LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
RedBora
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2009 21:40

Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door RedBora »

Bij het aanschaffen van mijn nieuwe Sony AW11 notebook, zat een tijdelijk versie van Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten.

Deze moest ik activeren(registreren) door het aankoop bewijs van de notebook op te sturen.

Wat blijkt nu, inmiddels heb ik inderdaad de officiele registratie binnen, maar zonder mijn toestemming cq kennisgeving is ook 7,50 afgeschreven door Desk Services BV uit Margraten, tnv Sony Vaio Consumenten.

Ik vindt het toch wel erg zielig om eerst met veel tamtam iets gratis aan te bieden om vervolgens stiekem 7.50 euro van mijn rekening af te schrijven.

Op het registratie formulier wat ik moest sturen, wordt met geen woord gerept over kosten, maar ja, waarom had men anders mijn rekening nummer nodig?

Ik vindt het erg zielig van Sony dat je op zon dure notebook:
- niet eens de originele software (Windows Vista) op CD bijleverd, de automatische backup werkt immers niet
- daarnaast nog eens oneigenlijk 7.50 euro te innen voor het registreren van Office 2007 voor Thuis gebruik en studenten

Sorry, maar ik moest het even kwijt. Kennelijk is Sony niet alleen bekrompen met het vervangen van defecte PlayStations, maar ook met *gratis* software.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door magel725 »

Volgens mij stond dit in de algemene voorwaarden bij het aanvragen van Office onder eenmalige administratiekosten. Volgens mij is er hier dus iemand anders bekrompen als je gaat klagen over 7,50 wanneer je een pakket van 79 tot 139 euro voor niets krijgt.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt altijd naar de bank gaan om de 7,50 terug te laten storten. Je loopt dan natuurlijk wel het risico dat ze je registratie intrekken. En dan moet je een rechtzaak starten. (Kan bij de kantonrechter zonder advocaat en als je verliest kost het je zo'n honderd euro.) Ik schat in dat je deze zult winnen. Ook als dit in de algemene voorwaarden stond, zoals magel stelt, omdat jij als consument niet hoeft te verwachten dat de algemene voorwaarden bedingen bevatten waarmee de aanschaf prijs stiekem wordt verhoogt.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door magel725 »

Jammer dat je pas reageert nadat ik heb gereageerd en niet uit jezelf RedBora te hulp schiet.

Gewoon een rechtzaak beginnen over de 7,50 administratie/verzendkosten die Sony van te voren heeft opgegeven. Als je dat niet wint! Sterker kun je niet staan!

Prettige wedstrijd. :roll:

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door TheLD »

Ik schat in dat je deze zult winnen.
Ga ik ook eens proberen bij al die mobiele telefoon acties en andere acties waar gratis of 0 euro bij staat. Ik kieper mijn hele wagen vol met telefoons en zeg dan dat ik niets te maken heb met de voorwaarden dat het icm een tweejarig abonnement oid is.

Waarom?

Omdat alfatrion het zegt!

Enne niets te maken met welke voorwaarde dan ook is het motto van 2009.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door D1RK »

Betalen voor een 3 of 6 maanden probeer versie?

Ik zou deze er dan gelijk af gooien en de Openoffice van Staroffice nemen.
Gratis via Google te downloaden.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door alfatrion »

magel725 schreef:Gewoon een rechtzaak beginnen over de 7,50 administratie/verzendkosten die Sony van te voren heeft opgegeven.
Ik zou hier geen rechtzaak over starten maar de bank het bedrag gewoon terug laten storten. Dat kan namelijk tot 30 dagen nadat het bedrijf dit heeft gestort.
TheLD schreef:Ga ik ook eens proberen bij al die mobiele telefoon acties en andere acties waar gratis of 0 euro bij staat. Ik kieper mijn hele wagen vol met telefoons en zeg dan dat ik niets te maken heb met de voorwaarden dat het icm een tweejarig abonnement oid is.
Dat is geen goede vergelijking. Het ging hier niet om koppelverkoop waarbij een product ten onrechte als gratis wordt aangemerkt. Dat is trouwens ook verboden (zie art. 6:193g sub t BW), maar daar ging het nu niet om.

TS heeft een overeenkomst met de winkelier voor het leveren van een "nieuwe Sony AW11 notebook" met daar bij een "versie van Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten". TS voldoet vervolgens aan de tegenprestatie. Vervolgens mag de TS op grond van art. 45i Aw gebruik maken van deze software zonder daarvoor een tweede overeenkomst te hoeven sluiten.

Magel725 beweerd dat dit in de algemene voorwaarden van Sony stond. Dan zijn er twee mogelijkheden: 1. Deze algemene voorwaarden zijn geschreven om op te nemen in de overeenkomst die TS heeft gesloten met de winkelier; of 2. zij zijn geschreven om op te nemen in een tweede, nog te sluiten, overeenkomst.

Met het opsturen van een registratieformulier ga je zeker niet een tweede wilsovereenkomst aan. En ik geef je op een briefje dat TS de algemene voorwaarden niet heeft gekregen, laat staan voor het sluiten van de eerste overeenkomst. Zie: art. 6:233 sub b jo 6:234 lid 1 sub a BW.

En als zou dat wel het geval zijn, dan nog mogen algemene voorwaarden geen bedingen bevatten die over de kern gaan. Als de overeenkomst geen administratiekosten, transportkosten, ect. noemde, dan hoef je die niet achteraf alsnog te betalen. Zie art. 6:231 BW

Dus op grond waarvan zou TS nu 7,50 euro verschuldigd zijn aan "Desk Services BV uit Margraten, tnv Sony Vaio Consumenten"?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door BBCS »

TS heeft een overeenkomst met de winkelier voor het leveren van een "nieuwe Sony AW11 notebook" met daar bij een "versie van Office 2007 voor Thuisgebruik en Studenten". TS voldoet vervolgens aan de tegenprestatie. Vervolgens mag de TS op grond van art. 45i Aw gebruik maken van deze software zonder daarvoor een tweede overeenkomst te hoeven sluiten.
Je hebt het mis.

Er zit bij de meeste merklaptops en computers een proefversie van office voor 30 dagen proef.

Dit is een speciale versie van het pakket door Microsoft op de markt gebracht om het pakket 30 dagen te proberen.

Het is dus wel een volledige versie die maar 30 dagen te proberen is.

Het is dus geen pakket die je onbeperkt kunt gebruiken.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik liet me er niet over uit. Maar jij gaat er dus voor dat er een tweede overeenkomst is gesloten?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door BBCS »

Daar gaan we weer.

Zoals jij het zegt kan een softwarefabrikant nooit een proefpakket op een computer zetten.


Het zit dus zo:

Microsoft stelt een proeflicentie van 30 dagen voor het gebruik van Office 2007 beschikbaar.
De reden hiervan is dat de toekomstige koper van office 2007 het pakket mag proberen voor 30 dagen.
Als het pakket niet bevalt, dan kan de koper van de computer die pakket deïnstalleren.
Bevalt het pakket wel, dan dient de koper van de computer de volledige licentie te kopen.

Bij Acer staat netjes op de site van de distributeur:
Microsoft Office 2007 Home and Student Edition (proefperiode van 60 dagen)
Dat soort zaken staat ook op de laptop zelf, ook als men de computer opstart.

Dus:
Men krijgt een proeflicentie van office gratis bij de computer, wilt men een volledige licentie dan dient men daarvoor te betalen.

Betekent dit dat de koper dan een tweede koopovereenkomst moet sluiten?:
Ja.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door magel725 »

Sony belooft een volledige Office versie na overmaken van 7,50. Niet meer en niet minder.

Natuurlijk kun je het geld laten storneren, en raad eens wat Sony dan doet? Gelijk of geen gelijk, Office zul je niet krijgen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door plumber »

Sony belooft helemaal niets.Je krijgt hem
tijdelijk gratis (30dagen) daarna moet je een licentie
nemen voor een hoop euro's.Dus waarom die €7,50?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door magel725 »

Nogmaals: Er is een 30 dagen proefversie op geinstalleerd en voor 7,50 krijg je van Sony een volledige versie. Dat is een tijdelijke aktie op Sony laptops geweest in januari!

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door plumber »

Waarschijnlijk weet je niet wat een tijdelijke versie
is en denk je dat het een tijdelijke actie is.
Heb al meer geschreven .Je moet goed leren lezen.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Zoals jij het zegt kan een softwarefabrikant nooit een proefpakket op een computer zetten.
Dan begrijp je me verkeert.
Magel725 schreef:Sony belooft een volledige Office versie na overmaken van 7,50. Niet meer en niet minder.
Sony VAIO-notebook

Bij alle Sony VAIO consumenten-notebooks krijgt men tijdelijk een Microsoft Office Home & Student pakket gratis ter waarde van 99 euro, zodat de koper direct aan de slag kan. Zonder zo’n pakket kan je niet aan de slag, dus onmisbaar.

En op alle zakelijke Sony VAIO-laptops profiteert de koper tijdelijk van gratis drie jaar onsite support. Hiermee krijgt de gebruiker technische ondersteuning op de werkplek.

Bronnen: sony digital movie

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik begrijp dat het niet meevalt om te lezen, dus speciaal voor jou nog een 18e keer:

Bij de Sony laptop zit een 30 dagen proefversie van Office. In de maand december en later uitgesteld t/m januari had Sony een aktie lopen dat je bij een aantal Sony Vayo laptops tegen betaling van 7,5 administratiekosten een VOLLEDIGE versie van Office Home & Student kreeg. Dit vanwege het 10 jarige jubileum van Vayo.

Moet ik het nog een 19e keer uitleggen of dringt het nu wel door?

Vayo + € 7,5= voledige office.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door magel725 »

@ alfatrion:

Gratis softwarepakket tegen betaling van 7,5 administratiekosten. Ik snap waar je op doelt, maar het heeft gewoonweg geen zin/is niet realistisch een gevecht aan te gaan over iets als dit.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik begrijp het:

De licentie is dan wel gratis, maar je betaalt gewoon voor de installatiemedia.
Dat is bij Microsoft normaal.

alfatrion
Berichten: 21907
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Magel schreef:Gratis softwarepakket tegen betaling van 7,5 administratiekosten. Ik snap waar je op doelt, maar het heeft gewoonweg geen zin/is niet realistisch een gevecht aan te gaan over iets als dit.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Tijd is geld en de tijd die je er zelf in moet steken krijg je niet vergoed en is veel meer waard dan die 7,50. Daarin tegen is een klachtenbrief naar de consuwijzer snel geschreven. Kan de consumentenautoriteit actie ondernemen. (Zo iets loopt meestal met een sisser af, mits de verkoper belooft dit niet meer te zullen doen.)

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Sony VAIO actie: Office 2007 toch niet gratis

Ongelezen bericht door magel725 »

Eens. Dat is inderdaad een mogelijkheid. Wellicht dat de volgende aktie dan helemaal gratis is.

Gesloten