LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Shimanoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 14:05

Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door Shimanoo »

Allereerst wordt geadverteert met 19% korting van de normale prijs..

Vandaag liep ik in de mediamarkt (Alphen aan den Rijn) om een mooi Acer 19" te kopen, aangezien ik deze al een paar keer had gezien vorige week en gister ook nog. hij was 89 euro.. Nu dacht ik, ik ga hem halen als de 19% actie is omdat ie dan nog goedkoper wordt..

wat blijkt nou, ze hebben gewoon de prijs omhoog gegooid naar 109 euro.. daar 19% af.. hou je iets van 91 euro over.. gewoon duurder dus..

mijns inziens wordt je dus gewoon echt opgelicht op grote schaal.. ik weet niet of dit nou echt mag..?

MVG
Shimano Overvliet

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door pbarendse »

Ga me nou niet serieus vertellen dat dit je verrast... Had je anders verwacht van Mediamarkt?

Shimanoo
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2009 14:05

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door Shimanoo »

pbarendse


Geplaatst op 27 Jan 2009 15:13 door pbarendse


--------------------------------------------------------------------------------

Ga me nou niet serieus vertellen dat dit je verrast... Had je anders verwacht van Mediamarkt?


het verrast me niet, maar zo brutaal om 1 dag later de prijs zo omhoog te gooien is wel nieuw voor mij.. Daarbij geloof ik eigenlijk niet dat het legaal is.. Ik wil eigenlijk mensen waarschuwen voor deze dingen..

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door pbarendse »

Netjes is het natuurlijk niet, maar er is niemand die ze tegenhoudt de prijzen te verhogen. Die liggen niet vast namelijk.

Het is wel dom te veronderstellen dat mensen het niet in de gaten hebben. Maar dat is een ander verhaal.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door BBCS »

Je betaald altijd btw.

De fiscus zal heus niet een winkelketen toe laten staan producten zonder btw te verkopen.

Ik geloof in ieder geval er totaal niet in.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Natuurlijk wordt er BTW betaald:

Consument € 119,- ---> Winkelier € 100,- ---> Fiscus € 19,-

Consument € 100,- ---> Winkelier € 84,03 ---> Fiscus € 15,97

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dat was ook niet het punt, natuurlijk wordt er gewoon BTW betaald. Dit is overigens niet 19% van de totaalprijs, maar 19% van de brutoprijs. Dus inderdaad zoals NewDutchie zegt bijna 16% van de totaalprijs. Rekenen kunnen ze bij Mediamarkt ook al niet :wink:

Waar het om gaat is dat MM de mensen gek maakt met 19% korting (niet alleen MM trouwens, het gebeurt bij meer ketens), maar vervolgens wel eerst de prijzen drastisch opschroeft. De werkelijke korting is dus minimaal, of zoals TS aangeeft zelfs negatief! Niet netjes, maar ook niks nieuws...

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door Secoro »

Ze adverteren niet met 19% korting, maar dat je geen BTW betaald. Als een prijs incl. BTW is, gaat er niet zomaar 19% af maar bijna 16%. 19% kun je alleen berekenen als iets excl. BTW is. Daarbij zullen akties altijd vanaf de adviesprijs worden berekend en niet van de consumentenprijs. Dit gebeurt ook bij meer winkels.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door rattaplan »

ze hebben ook nog laagste prijsgaramtie. Dus als je kan aantonen dat ie ergens anders goedkoper is dan krijg je het voor die prijs en daar nog eens 19% korting over. Dit heb ik gechecked met een plasma. Di hadden ze ook duurder staan.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door pbarendse »

MM adverteert met "Mediamarkt betaalt voor jou de BTW". In de TV-advertentie hebben ze het als ik het uit mn hoofd doe over 19% korting. Dat klopt dus op zich al niet, dat was eerder ook al gemeld.

De kern van het verhaal is en blijft echter: MM adverteert met aanzienlijke kortingen (het hele BTW verhaal heeft er eigenlijk niets mee te maken...) maar verhoogt eerst de prijzen van de artikelen zodat de netto overgebleven korting bijna nul of soms zelfs negatief is.

@rattaplan: Dat ze over de laagste prijs ook nog 19% korting geven wil er bij mij niet in... Dat zal een verkoper ongetwijfeld tegen je gezegd hebben (die gasten bazelen wel vaker wat!) maar als puntje bij paaltje komt moet ik nog maar zien of dat echt gaat gebeuren.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door BBCS »

Ze zullen wel zeggen dat je de 19% btw niet betaald.
Het wilt dus niet zeggen dat je 19% korting krijgt.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door magel725 »

Ik ben goed bekend met grote zaken waaronder de Media Markt en ik kan er het volgende over zeggen:

1) Media Markt adverteert: "zonder de 19% BTW" en "Wij betalen voor jou de BTW". Dat klopt dus helemaal. Het scheelt 3% met waar mensen mee terugrekenen en het is dus nog steeds een goede korting op elektronica waar al lang dit soort marges niet meer op zitten. Een groot bedrijf als Media Markt kan 2 dingen doen met dit soort advertenties: adverteren met 19% en het woord BTW niet noemen, anders is het een boete van de reclame code commissie. Nummer 2 is adverteren met BTW en dan ook echt terugrekenen zodat het klopt. Adverteren met de BTW is marketingtechnisch veel sterker, dus kiezen ze daar voor. Die 3% verschil is geen reden om de aktie aan te passen. Dat het gros van de mensen dan anders terugrekend is jammer, maar wel begrijpelijk. Niet iedereen heeft economie gestudeerd.

2) Media Markt heeft geen prijzen opgehoogd, m.u.v. flyers die afgelopen waren. Het Acer scherm van 89,- stond vorige week nog in een flyer zoals in een ander topic op dit forum naar boven kwam. Andere prijzen zijn niet opgehoogd en gewoon aangepast aan concurrentie prijzen. BCC houdt dit soort akties vanaf de originele advies prijs en dat is ook nog steeds veel voordeliger dan de adviesprijs betalen zonder korting.

Overigens wel jammer dat het voor grote zaken tegenwoordig al onmogelijk is om nog akties te houden zonder er negatieve reclame bij te krijgen. Het is makkelijk schoppen en zelfs korting geven is al niet meer goed. Media Markt heeft een goed marketingteam en de aktie klopt dat ook helemaal. Wil je geen korting, dan niet kopen bij Media Markt, maar bij een winkel op de hoek die alles netjes op advies prijs moet zetten om te overleven. Ik heb liever 16% korting op 700 euro dan 799 te betalen en ook geen BTW eraf. Ik ben gewoon nog tevreden met een goede prijs voor een artikel, maar wie ben ik?

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Adverteren met de BTW is marketingtechnisch veel sterker, dus kiezen ze daar voor.
Dat is de enige juiste reden. 19% doen vermoeden en minder geven.
BCC houdt dit soort akties vanaf de originele advies prijs
Dit is de grootste onzin die ik op dit hele forum heb gezien.

Daarbij komt MM a.s. maandag in de uitzending bij Radar. Ik denk, ik vermoed, dat ze wel een beetje huiswerk hebben gedaan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door BBCS »

Jullie hebben het helemaal mis met die 19% korting!

Als er wordt gezegd dat je die 19%BTW niet hoeft te betalen, dan betekent dat je korting krijgt van 16, nog wat % korting!!!! en geen 19% korting.

Die 19% wordt berekent over de netto prijs ZONDER BTW!

Dus als je de ex btw bedrag hebt doe je die maal 1,19 en dan heb je het bedrag inclusief btw.

Als een winkel aangeeft dat zij die 19% BTW voor je betalen, betekent dat niet dat je 19% korting krijgt.

Sommige zullen dan zich afvragen waarom dat de winkelier 19% BTW vermeld. Dat heeft te maken omdat we nog andere BTW tarieven kennen: namelijk 0% BTW en 6% BTW.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door magel725 »

Quote:
>Adverteren met de BTW is marketingtechnisch veel sterker, dus kiezen >ze daar voor.

Dat is de enige juiste reden. 19% doen vermoeden en minder geven.
Stop! Ze geven ook de 19% BTW weg. Dat doen ze niet vermoeden, dat gebeurt ook echt. Dat men niet in staat is om zelf op de juiste manier terug te rekenen is niet het probleem van Media Markt. Gewoon tax-free prijzen, en dat betekent dat je de 19% BTW die is opgeteld bij het originele bedrag terug krijgt. Die 19% BTW krijg je gewoon aan korting. Dus bij 100 euro tel je 19%, dus 19 euro en die 19 euro BTW krijg je aan korting. Daar is niets mis mee. Dat mensen die 19% over de eindprijs berekenen is niet de schuld van Media Markt. 19% van 119 euro is 22.61 en dan mag Media Markt de term BTW niet meer gebruiken. Wat nu gebeurt is dat je Media Markt beschuldigd van je eigen rekenfout.

Quote:
BCC houdt dit soort akties vanaf de originele advies prijs


Dit is de grootste onzin die ik op dit hele forum heb gezien.

Daarbij komt MM a.s. maandag in de uitzending bij Radar. Ik denk, ik vermoed, dat ze wel een beetje huiswerk hebben gedaan.
Je kunt beter je eigen huiswerk doen, dan slaan je kreten ten minste ergens op. BCC heeft er zelfs mee geadverteerd dat het vanaf adviesprijs was! Niets geheimzinnigs aan en nog steeds een erg sterke aktie.

De uitzending van Radar kan ik wel voorspellen. Het is de schuld van Media Markt dat mensen verkeerd terugrekenen want er stond 19% BTW op tv, alleen geven ze geen 19% korting maar 19% BTW terug. Dat kun je zo wel voorspellen. Wat ook zou kunnen is dat ze de folderprijzen van een paar weken geleden hebben gemeten en die hebben vergeleken. Aangezien ze in folders van BCC en Media Markt ook vaak 15 tot 25% korting geven zullen er vast wel prijzen zijn die tijdens een aktie goedkoper zijn dan tijdens de BTW korting. Met de BTW korting is het echter het hele assortiment en niet 1 of 2 modellen.

Gelukkig is het overgrote deel van de bevolking nog wel blij met dit soort akties, zodat ze precies dat model kunnen halen waar ze al een tijdje naar kijken. Die mensen zijn wél blij met de 19% BTW korting. De mensen die het er niet mee eens zijn moeten dan maar de adviesprijs bij de kleine zaak betalen. Dan is iedereen blij.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door plumber »

Als er nou eerst eens goed gelezen wordt wat de
starter neerzet dan kan men lezen dat je geen korting
krijgt maar dat je ook de BTW niet krijgt en hun betalen
ook niks.Heb zelf gezien dat een artikel ineens
duurder was als de week ervoor en met die zgn.BTW
eraf nog een paar euro duurder dan eerst.
Belazeren noemen ze dat.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door magel725 »

Misschien had je zelf ook even moeten lezen, aangezien het antwoord daarop al is gegeven.

En ik heb zelf ook gekeken bij een aantal laptops en alle drie de laptops stonden tot 100 euro goedkoper dan de adviesprijs (m.u.v. de apple want die stond 1 euro onder adviesprijs) en de BTW moest er dan nog af. Voor een kennis moest ik nog een printer halen en daar was het hetzelfde verhaal. Overigens stond het Acer scherm uit de flyer waar de openings post over gaat in de Media Markt waar ik heb gekeken op 99 euro, i.p.v. 89 en daar ging nog BTW af waardoor je iets goedkoper uit was. Ik heb er ook wel begrip voor aangezien Media Markt vaak aggressief folders maakt en ik kan me voorstellen dat ze geen korting bovenop korting willen of kunnen geven.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Stop! Ze geven ook de 19% BTW weg. Dat doen ze niet vermoeden, dat gebeurt ook echt.
Ik heb ook niet gezegd dat ze dat niet doen. Ik bevestig alleen dat het marketing technisch een goed verhaal is. De meeste mensen denken dat ze 19% korting krijgen van hun prijs, terwijl dat idd 15,nog wat is.
Je kunt beter je eigen huiswerk doen, dan slaan je kreten ten minste ergens op. BCC heeft er zelfs mee geadverteerd dat het vanaf adviesprijs was!
Je praat steeds meer onzin. Als ze ermee geadverteerd hebben kun je mij dat vast laten zien. Bewijs het maar. Maar dat kun je niet, want het is het klinklare onzin !

De uitzending van Radar kan ik wel voorspellen. Het is de schuld van Media Markt dat mensen verkeerd terugrekenen want er stond 19% BTW op tv, alleen geven ze geen 19% korting maar 19% BTW terug.
Ik kan beter voorspellen :lol:
Ik denk dat het gaat over prijzen die ze met ingang van hun actie omhoog gooien, dus dat je uiteindelijk bij lange na niet die 15,nog wat % korting krijgt.

Morgen weten we het :D

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door plumber »

Geplaatst op 31 Jan 2009 21:00 door magel725


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben goed bekend met grote zaken waaronder de Media Markt en ik kan er het volgende over zeggen:



2) Media Markt heeft geen prijzen opgehoogd, m.u.v. flyers die afgelopen waren. Het Acer scherm van 89,- stond vorige week nog in een flyer zoals in een ander topic op dit forum naar boven kwam. Andere prijzen zijn niet opgehoogd en gewoon aangepast aan concurrentie prijzen. BCC houdt dit soort akties vanaf de originele advies prijs en dat is ook nog steeds veel voordeliger dan de adviesprijs betalen zonder korting.


In het vervolg toch maar eens beter kijken magel725
en niet alleen naar dat dingetje wat je hebben wil.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Mediamarkt actie 26 t/m 28 jan. 09 Geen BTW

Ongelezen bericht door D1RK »

Een Meubel verkoper (mijn buurman) heeft bij Media Markt Alkmaar helaas tijd genoeg gehad om 3 dagen lang te kijken en dingen te noteren.

Maandag; LCD TV was duurder als Zaterdags!

Dinsdag; Laptop die wij wilde kopen was duurder dan Maandag, foto als bewijs genomen!

Woensdag, erg rustig in winkel nu ook LCD en Laptops in zelfde aanbieding wat maandag niet in advertentie stond.

Donderdag, LCD en Laptop was goedkoper als tijdens deze3 actie dagen, maar gekocht een Laptop bij BCC, nog €21,50 goedkoper, en zelfde merk en type!

Ik ben toch niet gek

Gesloten