LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Ik woon in Rotterdam-Lombardijen en ik heb deze week al 10 reclame folders gehad, waar ik niet om vraag.

Er zit niet voor niets een NEE-NEE sticker op mijn bus. New york pizza neemt de klacht serieus, maar vraagt wel een mail te sturen, omdat ze zo niet weten wie de bezorger is.

Main Addition Assurantien

XXXX

Deze wuiven de klacht weg als onzinnig. Met de opmerking, maak u toch niet zo druk beeindigd dit gesprek.

Ik zou me ook niet zo druk maken als het om 1 foldertje ging, maar het gebeeurt hier dagelijks. En ik weet niet wie het bezorgd, dan is het toch logisch dat je het bedrijf belt, waarvan je de folder hebt?


Misschien zijn er meerdere mensen waarvan de NEE-NEE sticker genegeerd wordt. Dan is het misschien mogelijk om die meldingen te bundelen en bij de gemeente neer te leggen of indien de bezorger bekend is, die ermee te confronteren.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door D1RK »

De verspreiders kun je alleen aanspreken, maar ook bedrijven boycotten die reclame bij U in de bus kreeg en dit via Email melden.

Ze willen U niet als klant verliezen en zullen hun verspreider hier op aanspreken.

Ik ben als ondernemer ook overgestapt op een die ook Ja/Nee respecteerde dus zelfs daar gaat het fout.

Als je een krant er bij vind staat daar de uitgever/verspreider vaak op.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik bezorg zo af en toe ook reclame. Via mijn werk. Begin jaren 90 is er een landelijke sticker gekomen, die enige duidelijkheid moest verschaffen in het woud van initiatieven om reclame uit je brievenbus te weren.

Wat deden veel mensen die hem plakten? Ze knipten het ja-gedeelte of het nee-gedeelte af.

Dan staat er dus bijvoorbeeld: Nee, geen ongeadresseerde reclame. Bezorgde je dan wel een informatieblad van je buurt of gemeente, dan wezen ze op hun sticker. Maar dan staat er voor mij niet dat ze geen huis aan huisbladen willen. Het ontbreken van de tekst ''ja, wel huis aan huisbladen'' wil niet zeggen dat je die ook niet wil hebben, al denken veel mensen van wel.


Dan krijg je als antwoord: ''maar dat bedoelen we wel, hoor....''. Nou, haal dan een Nee-Nee-sticker, zeg ik dan, een verknipte sticker is eigenlijk helemaal niet geldig.


Een ander aspect is dat de stickers dus eigenlijk helemaal geen zin hebben. Bedrijven drukken nog steeds net zoveel folders als er adressen zijn in de verspreidingswijk. De overtollige folders gaan OF naar de winkelketen, liggen daar dan in een rekje, OF het wordt als oud papier weggegooid door de bezorgers.

De bedoeling van die stickers was dus dat er overeenkomstig het percentage stickers, ook minder folders gedrukt zouden gaan worden, maar dat is nooit gebeurd. Ik vind dat een kwalijke zaak, want ook al ploft die hoeveelheid papier niet meer op je deurmat als je een sticker hebt, er wordt geen boom minder voor omgezaagd.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Geplaatst op 07 Mrt 2009 19:19 door D1RK
--------------------------------------------------------------------------------
Ze willen U niet als klant verliezen en zullen hun verspreider hier op aanspreken.


Sterker nog, ik ben helemaal geen klant. Dit zijn flyers die nieuwe klanten moeten werven. Oa, New York pizza, belastingaangifte hulp, pizzaria's en div. andere restaurants. Gebedsgenezers e.d. Kortom .. zaken waar ik niet op zit te wachten en al heb ik er behoefte aan, kan ik altijd nog via internet googlen.


Geplaatst op 08 Mrt 2009 11:47 door bodejosm43
--------------------------------------------------------------------------------
Wat deden veel mensen die hem plakten? Ze knipten het ja-gedeelte of het nee-gedeelte af.


Hier in de straat zijn het allemaal volledige stickers NEE/NEE of JA/NEE.
Duzzz .... lijkt mij toch heel duidelijk. Mijn brievenbus is GEEN vuilnisbak!

nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door nanah »

Ik heb ook een NEE-NEE sticker, puur omdat ik geen zin heb in al dat oud papier. Het meeste gaat goed, behalve de pizzeria's... Die blijf ik steevast krijgen, meestal 2 per week...

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door D1RK »

Sorry, ik heb Nee Nee stikker en vul hun brievenbus na 1 maand opsparen, dan weten ze wat ongevraagd drukwerk is.

Geen adres vermelden en ze zullen het zeker niet leuk vinden als U ook bij hun bleef bezorgen!

ruudflohil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:20

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door ruudflohil »

Ik heb een JA/NEE sticker en dat gaat meestal goed.
Ik kreeg in het begin wel van die grote pakketten in plastic verpakt. Na een keer bellen was het over.
Er loopt hier een dombo in de buurt met reclame van de slager en bakker hier in de buurt die trekt er zich niets van aan :? Ik heb de moeite nog niet genomen om de bakker en slager aan te spreken.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door D1RK »

Door juist Uw ongewenste reclame bij de Bakker en Slager op de toonbank te leggen en zeg dat ze jou sticker moeten respecteren....

Dus naast hun folder ook de rest, en daar zijn ze niet blij mee.
De opdrachtgever is verantwoordelijk voor goede bezorging.

Dus geef jou bakker eens een koekje van eigen deeg.

Dick-K
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mar 2009 17:00

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Dick-K »

De NEE/JA c.q. NEE/NEE-sticker is een politiek-correcte zoethouder. Inderdaad weet ik bijna zeker dat er nauwelijks minder drukwerk wordt geproduceerd. Bezorgers die, als gevolg van het aantal sticker in hun wijk, folders overhouden, moeten dit doorgeven aan de distributeur. Dit doen zij massaal niet. Het gaat om jongeren vanaf 13 jaar.

De sticker wordt verder nog ontdoken doordat reclamedrukwerk steeds vaker wordt bijgevoegd (ingevouwen) bij huis-aan-huisbladen. Mensen met een NEE/JA-sticker krijgen daardoor toch allerlei rommel die ze niet willen.

Ook omgekeerd zorgt de sticker voor problemen. Het ding is bedoeld tegen ongeadresseerde reclame. Maar wat is reclame?

- Reclame is niet de nieuwsbrief van de sportvereniging, buurtvereniging, of wat je ook maar bedenken kunt. Ik wil dat juist wel ontvangen.
- Reclame is ook niet de folder van de politieke partij in verkiezingstijd. Het is ook niet de brochure pro schepping en contra evolutie die onlangs is verspreid. In het jargon van de communicatiewetenschap gaat het om propaganda. Propaganda heeft een negatieve bijklank, maar het is dus geen reclame. En ik wil het wel zien, ondanks mijn sticker. Maar leg dat maar eens uit aan een tiener-bezorger...

Sommige reclame wil ik ook juist wel hebben. Denk maar aan de lopende stickeractie van de C1000-supermarkten. Die krijg ik dus ook niet. Moet ik in de winkel om bietsen.

Ik weet het, ik ben een lastig persoon, maar ik schets de situatie maar even.

ruudflohil
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:20

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door ruudflohil »

@ Dick-K

We zullen voor u een nieuwe sticker moeten ontwikkelen.
De JA/NEE/NEE sticker of zouden de bezorgers dat niet begrijpen 8)

nanah
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2009 12:49

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door nanah »

Ik heb zelf jaren folders bezorgd... ik was alleen maar blij met de stickers. Des te minder hoefde ik te lopen :D

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Geplaatst op 11 Mrt 2009 19:46 door pfalanda


--------------------------------------------------------------------------------

UIt de reactie's kun je opmaken dat men nog niet veel bezorgt heeft, men denkt alleen maar aan hun zelve ,en niet aan die bezoger die de reclame met een weekblad of zelfs dagbladmoet mee bezorgen. op veel adressen is het niet mogelijk een stikker te ontcijferen daar men uit bezuinigingen geen of nouwelijks een lichtpunt bij de brievenbus aan brengt of via een sensor laat branden
En wat denk je bij slecht weer wordt daar al helemaal niet naar gekeken want het zaakje droog houden is ook belangrijk want anders komen daar weer klachten over.Hou toch op met dat spijkers op laag water zoeken zet een doos in de bergeing of schuur en deponeer daar je ergenis in dan wordt de wereld weer leuker met minder gekanker over elkaar .gegroet een bezorger.



He bezorger!

Wel eens afgevraagd waarom mensen een nee-nee sticker op de bus plakken?

Lijkt mij niet zo moeilijk om te zien op er een nee/nee of een ja/nee sticker op de bus zit.

Als je dit te moeilijk vind, moet je eens over een ander baantje nadenken.

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Jeanne »

Ik heb ook een NEE/NEE sticker, dus ook geen huis-aan-huis bladen. Maar het gratis blad 'De Oud-Rotterdammer' negeert deze sticker gewoon. Ik heb ze wel eens per mail verzocht hiermee te stoppen, maar ik krijg ook hier geen reactie. Er zullen wel mensen zonder manieren werken.

pfalanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2007 13:35

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door pfalanda »

UIt de reactie's kun je opmaken dat men nog niet veel bezorgt heeft, men denkt alleen maar aan hun zelve ,en niet aan die bezoger die de reclame met een weekblad of zelfs dagbladmoet mee bezorgen. op veel adressen is het niet mogelijk een stikker te ontcijferen daar men uit bezuinigingen geen of nouwelijks een lichtpunt bij de brievenbus aan brengt of via een sensor laat branden
En wat denk je bij slecht weer wordt daar al helemaal niet naar gekeken want het zaakje droog houden is ook belangrijk want anders komen daar weer klachten over.Hou toch op met dat spijkers op laag water zoeken zet een doos in de bergeing of schuur en deponeer daar je ergenis in dan wordt de wereld weer leuker met minder gekanker over elkaar .gegroet een bezorger.

theakemna
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 jun 2005 16:06

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door theakemna »

Plaflanda,

Als je de pest hebt aan dit baantje, dan moet je niet de schuld geven aan de mensewn die geen rotzooi willen in hun brievenbus, maar moet je dit werk niet doen en wat anders gaan doen.
Ieder mens heeft recht om geen ongewenste rommel door zijn brievenbus te krijgen en daar waren die stickers voor. Ook al toen jij ging bezorgen. Dus had je er nooit aan moeten beginnen.

pfalanda
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jul 2007 13:35

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door pfalanda »

Sorry ik heb geen hekel aan dat baantje ik kan er auto van rijden en mijn hobby van bekostigen iemand moet het toch doen want uw wilt toch mogelijk geinformeerd worden , Ik bezorgde zelfs al voor dat deze stikkers er waren,dus ik weet wat dat betreft van de hoed en de rand .ik kan me indenken dat er bezorgers zijn die het niet intresseert wat uw wel of niet wilt ontvangen.maar scheer of zet je niet af op de bezorger want de maatschappij waar we alle deel van zijn wilt dat er reclame wordt bezorgt zie de tv reclame over lenen zet je daar maar tegen af ..... gegroet

gerhardt
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jan 2009 18:20

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door gerhardt »

Wij hebben juist het tegenovergestelde. Er worden sinds januari al bijna geen pakketjes folders meer bezorgd. Waarschijnlijk geen interesse bij de jeugd. Zal wel weer terugkeren tegen het einde van het jaar om weer fooi op te halen. Ik zal de sloten en singels in de buurt in de gaten houden omdat de dump plaatsen zijn voor onbezorgde folders en locale wijkbladen.

sandorrr
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009 22:21

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door sandorrr »

Ter aanvulling en info onderstaande mail van 13 februari 2009 die ik ook met een cc naar de desbetreffende bedrijven stuurde.
N.a.v. deze mail kreeg ik allerlei reacties van bedrijven.
Zonder uitzondering leggen de bedrijven de verantwoordelijkheid neer bij de bezorgers.
Nogal een makkelijke manier van afschuiven van verantwoordelijkheid, lijkt mij...

Beste Radar-redactie,

Hoewel er een NEE / JA - sticker op mijn brievenbus geplakt zit, ontvang ik toch regelmatig reclamefolders.
Deze week ontving ik wederom een heel pakket.

Weet u of het een trend is om de NEE / JA - sticker steeds vaker te negeren?
Wie is er uiteindelijk verantwoordelijk voor dat ik - zeer tegen mijn zin in - toch folders ontvang?
En is het eigenlijk strafbaar?

Ik ontving folders van onderstaande bedrijven.
Ik heb hen een cc van deze mail gestuurd, om ook hen via deze weg op de hoogte te stellen van mijn ongenoegen.

Block is de enige die op de folder duidelijk vermeld:
'klachten over de verspreiding van onze folder? Mail a.u.b. naar [email protected]'

Voor vragen / opmerking over verspreiding kan ik bij telefoonkopen.nl bellen met: 055 - 5789714, zo staat op de folder, maar dat kost me 10 cent per minuut.
Op de folder van BelCompany staat ook een nummer: 055-5789714, ook 10 cent per minuut.

Geen folders willen ontvangen is voor mij een heel (milieu)bewuste keuze.

Groeten,

Sander (uit Utrecht)


telefoonkopen.nl (055 - 5789714)
travelcontact.nl
bochanegroep
super de boer (0800 7873733)
belcompany (055-5789714)
block

[email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected];
[email protected]; [email protected]

--------

Klein deel van wat info van Milieudefensie...

Reclamedrukwerk:
verspillend en vervuilend
Voor al dit reclamedrukwerk is ieder jaar 195 miljoen kilo papier nodig* (exclusief huis-aan-huisbladen). Dat is vrijwel nooit kringlooppapier, dus papier gemaakt van oud papier. Meestal gaat het om nieuw, houtvrij papier. Anders dan de naam doet vermoeden, vergt het maken van houtvrij papier juist veel bomen. Daarom worden voor het reclamedrukwerk alleen al bijna 2,8 miljoen bomen per jaar gebruikt. Aangezien we in Nederland weinig bos hebben wordt alle grondstof uit het buitenland geïmporteerd. Om aan deze enorme vraag naar hout te voldoen worden in Canada en Rusland grote oppervlakten natuurbos gekapt.

Peetje
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jan 2005 14:59

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Peetje »

Wij hebben al sinds jaren een abbonnement op het Brabants Dagblad en de laatste week worden we aardig 'verwend' met extra troep zoals

- een relamebijlage van een modezaak waar ik nooit kom
- Een kleurige folder van een andere modezaak
- een gratis editie van Readers Digest
- een folder over vakanties in Noorwegen

Ik heb al drie keer geklaagd, maar het blijft maar doorgaan. Ik heb een ja/nee sticker en de huis-aan-huisbladen houden zich daar keurig aan. Maar voor een betaalde krant schijnt het moeilijk te zijn om krant en reclame te scheiden. Ik overweeg toch ernstig om een andere krant te nemen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@peetje, hoe zuur het ook is, die kranten doen dat om hun eigen kosten en om jouw abonnementskosten zo laag mogelijk te houden. Gezien de dalende oplages trachten ze hun inkomsten ergen anders vandaan te halen.

Echter: ik ben het met je eens: reclame is reclame, en wanneer jij een sticker hebt, hoort dat niet te worden bezorgd. Bedenk echter wat ik in een eerder bericht in dit topic heb geschreven: van een eenmaal gedrukte folder maak je echt geen boom meer.

Gesloten