LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
broekhem
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 22:36

Re: Reclame

Ongelezen bericht door broekhem »

Ook wij hebben in Valkenburg de bewuste brief ontvangen met een
,, mooie prijs ,,van een acht daagse vakantie,en de kans op een tv/dvd speler.Wij winnen nog geen prijs als we ergens aan meedoen ,laat staan als we nergens aan meedoen.
Wel vind ik het jammer dat de zaaleigenaar hier aan meewerkt.

nynkee__
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2009 16:45

Re: Reclame

Ongelezen bericht door nynkee__ »

Hoihoi

Wij hebben vandaag ook zo'n brief ontvangen. ( Odijk, dichtbij Utrecht)

We zullen een prijspakket twv 300 euro ontvangen. De inhoud is niet bekend.

De inhoud van de brief betreft een 'certificaat', met een persoonlijke uitnodiging. maar zo persoonlijk is het niet. Ze weten namelijk nieteens of het aan een meneer of mevrouw gericht is. (U, mevrouw/meneer [naam]...)

Achterop staat ook aangegeven dat de eigenaar van de betreffende zaal geen nadere informatie kan geven over dit rare gedoe.

Ik blijf mooi weg.

peet122903
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2009 18:03

Re: Reclame

Ongelezen bericht door peet122903 »

Vandaag ontvingen wij ook een mailing met een uitnodiging voor 2 september in Partycentrum Fokker. We voelden al nattgheid maar met dank aan dit forum zullen we er dus niet op in gaan.

cmolenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 23:31

Re: Reclame

Ongelezen bericht door cmolenaar »

Ja ik heb net n uitnodiging ontvangen, € 300,00 aan prijzen etc.
regio Alkmaar.
Maar ik ga samen met mn dochter heen. Kijken wat 't is.

sophia60
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2009 21:33

Re: Reclame

Ongelezen bericht door sophia60 »

Ze zijn nu actief in midden nederland. Is er geen wet waardoor ze verplicht zijn de prijs uit te reiken? Volgens mij is er ooit een rechtzaak geweest waaruit bleek dat als er in de brief staat dat je gewonnen hebt ze de prijs moeten uitreiken. Weet iemand hier meer van?

KevinSchepers
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 sep 2009 17:05

Re: Reclame

Ongelezen bericht door KevinSchepers »

Vandaag zijn wij (mijn ouders en ik dus) ook door middel van de bekende brief uit Arnhem (of is 't toch Velp, den 10. September 2009?) erop attent gemaakt dat wij al op 09-10-2008 een espresskoffiezetapparaat (ja, écht zonder 'o'!) gewonnen hebben en dat we op 06-10-2009 de laatste kans hebben om deze persoonlijk op te komen halen.

Meer informatie hoef ik denk ik niet te geven en het zal voor jullie ook geen verrassing zijn dat geen enkele haar op het hoofd van één van de gezinsleden op dit adres er ook maar over piekert om hier naartoe te gaan. Mocht iemand toch geïnteresseerd zijn: Dinsdag 06.10.2009, Aanvang 14:00 uur, Café 't Leiehoes, Limburgiastraat 36, 6415 VT Heerlen. :P Ook is het dit keer het Euro-team dat ons deze prijs aanbiedt en hun website is http://www.dreamlotterie.com.

De vraag die mij bezighoudt en waarop ik hoop dat iemand hier mij een antwoord kan geven is de volgende: Is er een instantie o.i.d. die, wanneer ik deze brief laat zien, hier een stokje voor kan steken? Er wordt immers toch gebruikgemaakt van persoonlijke gegevens van de mensen die deze brief ontvangen en ik ga er niet vanuit dat er ook maar iemand is die daadwerkelijk al deze prijzen (die in dit geval de 400 euro overschrijden) in ontvangst heeft mogen nemen. Laat staan dat het kwalitatief goede producten zijn. Ook staan er regelrechte onwaarheden in. Ik zou het niet erg prettig vinden wanneer ik of mijn ouders in de toekomst steeds vaker benaderd worden met dit soort ongein. Heeft het enige zin om met deze brief langs een lokaal politiebureau te gaan?

Ervaringen van mensen die 'een kijkje zijn gaan nemen' bij dit lokkertje hoor ik ook graag!

Alvast bedankt!

sietepom
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2009 10:57

Re: Reclame

Ongelezen bericht door sietepom »

Ook wij kregen gister een brief door de deur met de uitnodiging om een prijs te kunnen ophalen. Eerst dachten wij dat is mooi, maar om daar 2,5 uur voor te zitten vond ik iets overdreven en ook moeten we aan't werk!
Nou dacht ik ik bel even, maar geen gehoor.
Mijn man zei kijk een op internet en ja hoor blij dat ik dat gedaan heb, via verschillende sites kwam ik hier terecht en ga na al jullie verhalen dus niet op de uitnodiging in!!
Ik hoop dat er mensen zijn die ook zo verstandig even verder kijken dan hum neus lang is en er niet op in gaan.
bedankt!

Wij wonen in het noorden, in friesland dus zijn ze daar nu actief bezig. Alle mensen zijn gewaarschuwd!

ketjap
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:04

Re: Reclame

Ongelezen bericht door ketjap »

Wij zijn vandaag geweest. Zonder verwachtingen ofzo.
De moeder van mijn vriendin won de relax fauteuil.
Zi moet maandag bellen voor een afspraak dat ze 'm komen brengen.
Verder kregen we een koffiezetapparaat, etuitjes met manicure set en een messenset.
Er werd niets opgedrongen, maar kan me voorstellen dat er een hoop mensen voor de bijl gaan.

hilan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2009 18:48

Re: Reclame

Ongelezen bericht door hilan »

Ook wij hadden een uitnodiging voor de prijsuitreiking. Heb even gezocht op het internet of ik er iets over kon vinden en ja hoor bingo: tal van klachten.Nieuwsgierig geworden togen we met z'n vieren (mijn man en ik en de buren) om onze "PRIJS" op te halen. En als je als paar zou komen kreeg je ook nog als extra een digitale fotolijst/klok. Het bleek dus i.d.d. om de verkoop van matrassen te gaan. Het moet gezegd worden, de deur ging niet op slot. Als je weg wilde gaan, dan kon dat maar dan ook geen PRIJS. Na het aanhoren van de presentatie( soms behoorlijk agressief ) over tot de verkoop. Wij hadden onsl voorgenomen NIETS te gaan kopen. Hebben we dus ook niet gedaan. Gelukkig heeft vanmiddag niemand een matras gekocht. Tot ergernis van de presentator en z'n assistent. (die toch al behoorlijk sjagrijnig was) Bij de verkoop van kussens werden er echter meer mensen over de streep getrokken. En tot slot nog een heel verhaal over kruidenolie, zalf enz.. En die moest je dan toch maar kopen, omdat ze zo erg goed hun best hadden gedaan. Weer mensen die het dan toch maar weer gaan doen. En tot slot DE PRIJSUITREIKING ! Ieder kon prijs zijn ophalen. De koffieapparaat t.w.v.€ 300 die beloofd was, blijkt een apparaatje voor 2 kopjes alleen geschikt voor de camping.
En de digitale fotolijst/klok kregen we niet meer, want daar deden ze niet aan werd er gezegd. DUS JE REINTSTE OPLICHTERIJ ! MENSEN WEES GEWAARSCHUWD, ALS JE TIJD HEBT GA ER HEEN, KOOP NIETS EN EIS JE PRIJS OP.

ketjap
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:04

Re: Reclame

Ongelezen bericht door ketjap »

Nou ze hebben woord gehouden en gisteren de stoel langs gebracht :)
Het is echt een super stoeltje, ik heb er ook even in mogen zitten/liggen, je krijgt een complete rugmassage!
Ik heb wel even internet afgespeurd, ze hadden tegen m'n vriendin d'r moeder gezegt dat die stoel normaal €2700+ kostte maar zover ik zie bied de Wehkamp een stoel aan die er verdomd op lijkt voor €700. Maar goed dat is niet zo belangrijk, ze heeft 'm toch maar mooi in huis staan, en nergens aan meegedaan.
Schijnbaar verloten ze elke maand zo'n stoel dus.

Dat wou ik toch maar even kwijt

pleury1e
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2009 10:36

Re: Reclame

Ongelezen bericht door pleury1e »

wij hebben vandaag ook zo een brief gehad , dat we een ecspresso hadden gewonnen , en we hadden nergens aan meegedaan , dus ik ben ook even gaan googelen en ja hoor allemaal reacties van mensen die de brief ook gehad hebben en dat het allemaal zooi is .
ik wilde even kijken op hun site , www.dreamlotterie.com , nou krijg gelijk een error en dat de site uit de lucht is, dus ik heb hun ook gebeld en er ging een belletje rinkelen en ze zij ja dat klopt u heeft gewonnen maar ze kon me niet vertellen of het van een prijsvraag was of iets . maar nu lees ik somige berichten en ze bieden dus ook lama kussens aan en andere dekbedden enzo,
vind het allemaal erg raar ,en ga er ook verder niet op in .
meschien als we allemaal goed klagen dat er dan iets aan gedaan word, want ik denk dat een hoop mensen er onbewust toch in trappen vooral de wat oudere mensen.

groetjes

frasier
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 nov 2005 09:50

Re: Reclame

Ongelezen bericht door frasier »

Na zoveel negatieviteit over deze organisatie komt "Ketjap" aangeven dat ze wel degelijk de gewonnen prijzen hebben ontvangen.

Je kan bijna niet geloven of dit waar is. Voor dezelfde geld is het iemand van deze organisatie dit zich voordoet als iemand die iets gewonnen heeft. Ik kan het ook mis hebben, maar je blijft argwanend. Logisch lijkt mij.

Ook ik heb zo'n certificaat ontvangen en kan 3 nov 2009 de koffiezetapparaat op komen halen. Ik ben dus wel zo dom(pure enthousiastme) geweest om de briefkaart op te sturen. Ik kan wel zeggen dat ik redelijk nuchter ben met dit soort dingen, maar op 1 of andere manier tuin je er toch in.

Ik kon mijn prijs bij Rest. Stam in Wognum ophalen.

Als er meer mensen zijn die hier een uitnodiging voor hebben gehad, dan wil ik best met een groepje heen gaan. Alleen ga ik dus niet.

djplop
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2009 20:51

Re: Reclame

Ongelezen bericht door djplop »

Een tijdje geleden ook zo'n brief gehad: mijn overleden moeder had ook een espresskoffiezetapparaat (zonder 'o') gewonnen t.w.v. 300 Euro. Ik kon de prijs in Baarlo ophalen onder het genot van koffie en soep. Er werden allerlei product demonstraties gegeven (ook weer zalf en matrassen) en er waren vooral wat oudere mensen aanwezig. Er zijn (helaas :evil: ) ook wat matrassen verkocht en uiteindelijk aan het einde van die 3 uur kreeg je een camping apparaatje t.w.v. een slordige 30 Euro. Puur bedrog en misleiding dus. Ik heb toen bewust geen adres gegevens achter gelaten.
Deze week kreeg ikzelf bericht dat ik hetzelfde apparaat heb gewonnen en in Haelen kan ophalen. Ja, dank je de koekoek, ik ga er geen 2 keer naar toe. Blijkbaar maken ze gewoon gebruik van openbare adres gegevens. Het taalgebruik verraadt dat ze hun oorsprong in Duitsland hebben.
Zolang niemand ze stopt gaan ze gewoon door en verkopen ze matrassen en kussens voor veel geld.

Nick80
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2009 11:23

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Nick80 »

We hebben gisteren ook een brief gekregen, waarin stond dat we een expressokoffiezet apparaat hadden gewonnen, ter waarde van 300 euro.
Dit vertrouwde ik voor geen meter. Via google kwam ik op dit form, waar mijn vermoedens bevestigd werden.

Zojuist eens gebeld met dit "bedrijf". Ik wilde namelijk mijn prijs "graag" in ontvangst nemen, maar ik kon de opgegeven datum (17-11-2009) niet. Wanneer dan gezegd zou worden dat ik de prijs niet meer zou krijgen, had ik de rijksbijstand erop gezet. Ze beloven immers wat, waar ik recht op heb.
Maargoed, ik dus bellen. Ik kreeg een zeer slecht Nederlands sprekende man eraan (allochtoon), en gaf aan dat ik een brief had gekregen waarin stond dat ik een expressokoffiezet apparaat had gewonnen. Hij gaf meten aan, dat dat klopte. Vond ik al erg vreemd, want ik ben gewend, wanneer ik met bedrijven bel waar ik iets bij besteld heb oid, dat alles moet worden opgezocht in de computer.
Ik gaf aan dat ik mijn prijs op 17-11-2009 niet kon ophalen. Hij vroeg of ik geen familie had. Ik zeg, die heb ik wel maar die wonen niet in de buurt. Daarna vroeg hij of ik geen vrienden had. Die had ik ook wel, maar ook niet in de buurt wonen.
Dit was geen probleem, hij zou wel een nieuwe uitnodiging sturen...
Helaas niet datgene waar ik gehoopt had dat hij zou zeggen. Ik heb het gesprek daarna ook afgesloten. Vuile oplichters dat het zijn.

Deze man kon beter eens een taalcurus Nederlands gaan volgen, in plaats van zich bezig te houden met louche praktijken.
Het mag duidelijk zijn, dat je gewaarschuwd bent...

petra09
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 13:13

Re: Reclame

Ongelezen bericht door petra09 »

ik kreeg vandaag zo'n brief thuis, >>>>herfsttrombola<<<<<
of ik in partycentrum fokker in Hoofddorp even mijn espressokoffiezetapparaat kwam ophalen van 24/11/2008,( deze datum is toch van vorig jaar, waarom hebben ze mij toen niet de prijs gegeven)
dit was een spoedzending-herinnering,
met er bijgeschreven (betreft:prijskennisgeving van 24/11/2008)

wat ben ik blij dat ik op het internet hun e-mailadres even ging checken(kwam op een duitse website uit met mooie beloftes) en kwam ik zomaar bij tros radar terecht op dit forum.

wat ik hier lees is het pure oplichterij, ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden, waar ik mij vooral aan stoor is dat ze ongevraagd je adresgegevens hebben en je dan ook zomaar kunnen benaderen via jou gegevens per brief.

ik woon in Aalsmeer dus nu ook in deze omgeving aktief


:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Olga2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2009 16:05

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Olga2000 »

Wij kregen ook een zo'n "mooie" brief, met een AanmeldEkaart, lekker geschreven. Vertrouwde dit niet en ben gelijk gaan googlen.
5 prijzen in de herfst tombola,
brommer reeds overhandigd, I phone black op 3/11, espress (o) koffiezetapparaat op 25/11, massagestoel reeds overhandigd,
Weber barbecue op 4/11 overhandigd.
Beetje vreemd dat deze data er bij staat terwijl de brief gedateerd is op 27 oktober.
Op de kaart staat tevens vermeld dat wanneer je als paar komt een digitale klok/fotolijst krijgt en wanneer we een ander echtpaar meenemen krijgen we als extaatje een kaasmessenset.

Olga2000
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2009 16:05

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Olga2000 »

Wil nog opmerken dat van de 5 winnaars er maar twee bestaan, één daarvan ben ik zelf. Degene die de brommer heeft gewonnen kan ik niet vinden, maar zou de brommer reeds overhandigd hebben gekregen!!!!

sindela
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2009 18:02

Re: Reclame

Ongelezen bericht door sindela »

Wat is internet een mooi medium ik tik espresskoffiezetapparaat en blijkbaar ben ik niet de enige die denk dat de prijs, welke persoonlijk overhandigd moet worden, niet echt is.
Euro-team uit Arnhem melde dat ik niet op mijn prijskennisgeving had gereageerd. De prijs wordt opnieuw verloot na 24 november.
Ik heb voor iemand die in Oudewater 24 november 14:00 een espresskoffiezetapparaat wil ontvangen een antwoordkaart.
Ik heb geen tijd, moet gewoon werken. 8)

koen.burg
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2009 19:44

Re: Reclame

Ongelezen bericht door koen.burg »

Als zaaleigenaar wordt ik gewaarschuwt door bewoners in Zoetermeer dat mijn naam op de brief staat van dreamlotterie.com Met de vraag waarom wij daar aan meewerken. Nu vind ik het heel vervelend dat mijn naam hier op staat, wij zijn een bedrijf die zalen verhuurt maar we controlen niet ieder bedrijf die hier reserveert, men plaatst een optie op een zaal en wellicht als er aanmeldingen zijn geeft men het aantal gasten door, verder hebben wij als bedrijf hier niets mee te maken. Ga wel controleren of er zich geen illigale praktijken afspelen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reclame

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

@Koen, dat zou ik maar doen ook. Voor je het weet, heb jij een slechte naam, en komen anderen geen zaal meer bij je boeken.

Gewoon je zaalhuur innen, en dan zeggen: wanneer zich dit soort praktijken voordoet, is het met de bijeenkomst direkt gedaan. Wanneer ze dan afhaken, weet je hoe laat het is.

Gesloten