LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door cvproductions »

Deze is ook leuk:
Wanneer je kijkt op Internetgemeentegids vind je een verwijzing naar http://www.advertentiefraude.nl/
Op deze staat staat o.a. "Met de site www.advertentiefraude.nl wil de Holland Internet Group (HIG)een platform bieden tegen het ‘advertentiegeweld’ dat de laatste tijd steeds meer toeneemt."
Wanneer je vervolgens Holland Internet Group zoekt, vind je http://www.nu.nl/tag/holland%20internet%20group/.
En wat staat hier? DEN HAAG - MKB-Nederland heeft bij de rechtbank in Groningen een proces aangespannen tegen Holland Internet Group, Telefoongids.com en Infosite.""

't Is maar dat u het ALLEN weet.

yourmine15
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2012 17:05

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door yourmine15 »

dianalaa schreef:6 jan 2012
Internetgemeentegids nog steeds actief! Een van mijn medewerkers heeft ze aan de tel gehad en verteld dat hij niet bevoegd is tot het nemen van beslissingen en vroeg om schriftelijke info.
Vervolgens arriveert er een brief met bevestiging van plaatsing a raison van 199 euro!
Telefoonnummer niet bereikbaar, fax gestuurd en brief op de post gedaan. We wachten af.

Hi, ik heb hetzelfde probleem. hoe is het bij jou afgelopen? Nb ik heb inmiddels ook wat bruikbare jurisprudentie.

geewie59
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2010 11:26

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door geewie59 »

ik werd net gebeld door iemand van de internet gemeentegids. Hij vroeg of er iemand aanwezig was die de PR van ons bedrijf doet. Ik zei van niet en na afloop van het gesprek direct even op google gezocht want ik vertrouwde het niet. Ze zijn dus nog steeds bezig met hun oplichters praktijken.

marc29
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2013 08:48

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door marc29 »

2 weken geleden is gebeld door internetgemeentegids. Secretaresse heeft vriendelijk bedankt na overleg met mij, en vandaag (3 oktober 2013) krijg ik een brief met bevestiging van deelname. Daarbij de opmerking dat deze dienst per jaar 249 euro kost. Er staat geen naam onder de brief. Let dus op.

marieclaire engelen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2009 16:39

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door marieclaire engelen »

Maandelijks ontvang ik wel van dit soort oplichtings-praktijken. Gelukkig nog nergens in getrapt. Vandaag ook een nota ontvangen van internetgemeentegids bv uit veendam. Met het verzoek om E240,79 binnen 8 dagen te betalen op bankrekeningnummer 821463764.
Leuke is ook dat op de dag van de zogenaamde opdrachtdatum was ik op vakantie! Brutaal is het gewoon.
Ik heb een getypte brief terug gefaxt met hun factuur erbij.

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door cvproductions »

Je had er dan direct een eigen factuur bij moeten doen met jouw gemaakte kosten: tijd, papier, envelop, portokosten enz.

renécornelis64
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2013 11:28

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door renécornelis64 »

Ontving een factuur van het bedrijf Internetgemeente gids (€ 199,00) welke is besproken per telefoon. Nu ik lees op internet dat dit bedrijf niet goed is aangeschreven maak ik mij zorgen of de factuur wel te betalen voor onze vereniging ?? Zal dit gewoon laten lopen ?
R.B

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door cvproductions »

HELEMAAL niet op reageren.
Laat die lui barsten!!

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Nou en of is Internetgemeentegids nog steeds actief. Vanuit een bedrijfspand in Veendam. Met nog steeds dezelfde leugens over een eerdere vermelding en dat je "vorig jaar had aangegeven niet duur te willen adverteren". Vorige week nog. Telefoon erop gekwakt. Stelletje aasgieren. :evil:

@Renecornelis64: Doe melding bij www.fraudemeldpunt.nl en betaal NIETS.

lombokker
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2013 09:19

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door lombokker »

Ook wij zijn onder valse voorwaarde benaderd, maar hadden na ontvangst factuur via dit Forum in de gaten dat e.e.a. bedrog is. We hebben niet betaald. Nadat we een betalingsherinnering hadden gekregen heb ik een aangetekende brief geschreven waarin ik aangaf dat men ons onder valse voorwaarden een zakelijk overeenkomst had willen doen afsluiten en dit hierbij weerlegd. Toch krijg ik een week later een nieuwe aanmaning. Verder is het grappig dat we helemaal niet via hun site te vinden zijn. Ze menen een dienst te verkopen die ze zelf niet kunnen leveren.

Deze lui zijn toch hardleers, vandaag gaat er een nieuwe aangetekende brief naar Veendam en ik overweeg nu aangifte te gaan doen bij politie.

Hebben jullie nog ander bruikbare tips om dit tuig van de straat te halen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

lombokker schreef:hebben jullie nog ander bruikbare tips om dit tuig van de straat te halen?
Je bent al goed bezig.
Standaard tips bij dergelijke (piep):
- Niet betalen, daarmee geef je ze aanmoediging om door te gaan
- Betwist dat er een rechtsgeldige overeenkomst is (je brief).
- Doe niets telefonisch - alleen per e-mail, fax of aangetekend schrijven. (Email en fax is makkelijker, omdat je dan ook de inhoud van jouw verzonden berichten erbij hebt)
- Meld je aan bij het SAF
- Overweeg aangifte te doen
en....
- Maak het bekend. Er zijn nog steeds mensen die belazerd worden, dus hoe meer "onderwijs" hierover, hoe beter.

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Internetgemeentegids is op 21 februari 2014 failliet verklaard, meldt RTV Noord. http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=130669

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

13 werknemers?
Internetgemeentegids.nl aan het Beneden Oosterdiep in Veendam is failliet verklaard.

Het faillissement van het bedrijf, met dertien werknemers, hing al een paar weken in de lucht. Het bedrijf heeft zelf het faillissement aangevraagd, meldt de curator. Hij heeft vanochtend een eerste gesprek gevoerd met het personeel.

Internetgemeentegids.nl was tot vijf jaar geleden hoofdsponsor van BV Veendam. Het bedrijf werd in het verleden meerdere malen beschuldigd van vermeende acquisitiefraude, maar is daarvoor nooit veroordeeld.
Kennelijk is niemand dus naar de rechter gegaan, of heeft aangifte gedaan die tot iets geleid heeft...

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door cvproductions »

Daarom is het ook erg belangrijk, dat je de nieuwe bedrijfsnamen zo snel mogelijk doorgeeft aan de Stichting Aquisitie Fraude.
Bovenstaand stamt uit 2012.
Topic startte in 2009.

Het is duidelijk: Stichting Aquisitie Fraude doet HELEMAAL NIETS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waar is de KVK en wetgeving als je ze nodig hebt. Als ondernemer moet je aan zoveel regels voldoen en deze "bedrijfjes" fietsen overal tussendoor. Wie heeft de oplossing?
Ook hier (KVK / wetgeving) vernemen we NIETS van!!!!!!!!!!

Politie en FIOD??? Zij kijken de andere kant op!!!

bianc22
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2005 09:45

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door bianc22 »

ik kreeg een telefoontje op de zaak ,waarbij een medewerkster opnam,haar werd verteld dat ze over een half uur terug zouden bellen
met informatie die op geluidsband opgenomen zou worden
inderdaad is er toen gebeld en mijn dochter die in de keuken werkt en het nogal spits uur voor is kreeg hun aan de lijn
er werd misleidend gesprek gevoerd,want ze vertellen heel snel het woord internet maar wel telefoongids,dus mijn dochter dacht dat het om de normale telefoongids ging van kpn
ze vertelden dat wij vermeld staan en wilden de gegevens checken
dat klopte allemaal naam adres enz. waarop mijn dochter toen ja geantwoord heeft ,ze vroegen toen of dit ongewijzigd moest blijven waarop zei als antwoord gaf ,niets erbij of veranderen ,nog steeds in de overtuiging dat het om de normale gids ging waar je standaard vermelding altijd gratis is ,waarop de heer zei dus het blijft gewoon dezelfde bent u bevoegd om dit te bevestigen waarop zei ja antwoorde
op 17-04-2014 was dit gesprek op 28 -04-14 kreeg ik faktuur van 242,00 euro voor vermelding op internet,waar ik meteen op gereageerd heb,zei zeiden dat het een eerlijke zaak was en stuurde de geluidsband op ,maar die hadden ze alleen maar van het 2e gesprek
ik heb hem goed beluisterd en ik vond het echt zeker weten misleiding
ik heb ze terug gebeld daarover en kreeg als coulantie de rekening gehalveerd ,omdat hun toch de kosten hadden gemaakt voor een jaar lang vermelding ,maar ook daar had ik niet om gevraagd ,dat is hun probleem,maar ik zei dat ik het er niet mee eens was en verdere stappen zou ondernemen ,wat ik dus bij deze heb gedaan
ik ben niet van plan te betalen ,ik heb het gemeld bij froudemeldpunt en bij politie en op klacht .nl

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Internetgemeentegids loopt niet zo goed meer?

Ongelezen bericht door cvproductions »

<Geplaatst: 11:29 uur, vrijdag 21 februari 2014
ternetgemeentegids.nl aan het Beneden Oosterdiep in Veendam is failliet verklaard.>

Dus, waarom nog gebeld?????????

Gesloten