LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotelgoldcard

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
aajee
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 14:32

Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door aajee »

Vandaag werd mij telefonisch de hotelgoldcard aangeboden. Opmerkelijk in het aanbod was dat ik door de gemeente waar ik woon geselecteerd was aldus de dame aan de telefoon.
Het moet niet gekker worden met die verkooptrucs.

Robert1955
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 dec 2005 11:58

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Robert1955 »

Aaagh en vandaag was ik aan de beurt.

Ik mocht een gratis minivakantie maken met 7 overnachtingen of splitsen in 2 kleine van 3 overnachtingen elk (al 1 overnachting weg).
"Klinkt goed he mijheer Robert?"

Maar dan moet ik wel eerst even € 139,90 storten.
Daar krijg ik dan de goldcard voor (toe maar, zelfs 2).

Er werd bijverteld dat als ik uit eten ga, trek ik mijn goldcard en dan betaal ik maar de helft van de rekening.
"Klinkt goed he mijnheer Robert??"

Heftige twijfel, bij welke filantropische instelling was ik nou weer aanbeland?

Het klamme zweet brak mij uit, stel je toch eens voor dat het waar was.
De ene na de andere hartklopping voelde ik van de plotselinge spanning, zoveel geluk.

Zomaar uit het niets was ik geselecteerd, ik hoefde mij daar zelfs niet voor aan te melden.
Nog mooier was, dat ze mijn telefoonnummer er ook meteen bij geselecteerd hadden.....was dat niet fantastisch?

Uiteindelijk na urenlang piekeren werd het mij teveel (mijn bypassjes waren onderhand weer schoon geklopt) en heb ik mijn steun en toeverlaat gebeld (mijn Mentor).

Mijn Mentor verteld tegen iedereen die het maar horen wil (ook aan degenen die het niet horen willen :mrgreen: )

"Als iets te mooi klinkt om waar te zijn,dan is dat meestal ook zo"

En weet je wat? ..... Ik geloof hem! :lol: :lol: :lol:

Mvg.....Robert1955

Tubemachelas
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:02

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Tubemachelas »

Pfffffff, ik ben er dus wel ingetrapt. "Gelukkig" heb je 7 dagen bedenktijd en heb ik de Gold- Silvercard snel teruggestuurd, aangetekend uiteraard. Helaas zag ik dat ze erg snel waren met het geld afboeken. En terugboeken... ho maar. Ik heb nu al diverse malen gebeld (à 0,80 p.m. met een maximum van € 40,00), maar iedere keer krijg ik een bandje met de melding dat er één gesprek voor me is, gevolgd door de mededeling dat het momenteel erg druk is gevolgd door de vraag om op een nader moment terug te bellen.
Vervolgens heb ik al twee keer gemaild zonder resultaat. Helaas is het niet mogelijk om het geld bij de bank te storneren. De bank adviseerde me om aangifte te doen bij de politie en dat ga ik nu dus ook maar doen. Ik weet niet of het zoden aan de dijk zet, maar het is het proberen waard.

Marlieswoudenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:27

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Marlieswoudenberg »

Ja ik heb ook precies hetzelfde, hoe kon ik er in trappen. Dacht zelf ook van 'ach ik ontvang het, en stuur het meteen terug..'
Heb gehoord dat de bank dus wel DEGELIJK het geld terug kan halen, maar dit 'te veel werk zou zijn.'

Hebben jullie inmiddels al stappen ondernomen?

Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Patricia5 »

Ook ik ben gebeld. Er zou een bandopname worden gemaakt waarin ik zou moeten instemmen met het afboeken van het geld. Dat was alleen voor als ik het pakket zou houden. Als ik het niet wilde mocht ik het terug sturen minus 5 euro want alles zou met een speciale koerier worden verzonden.
Aan het eind van het gesprek, na de bandopname, bleek dat ik niet gratis mocht overnachten maar ook in het hotel moest dineren en ontbijten. Of ik moest de helft van de kosten betalen. En niet 'duizenden' hotels deden mee, nee slechts geselecteerde hotels. Minder dan 1.000. Kortom: pure oplichting. Gelukkig heb OOK IK een bandopname gemaakt van dit alles, jawel! Ik kan ze terugpakken met mijn opname. Hun stem is minder duidelijk maar een beetje geluidseditor kan er zo hun stem luid en duidelijk uithalen. De kaarten heb ik nog steeds niet. Ik heb het rekeningnummer (volgens een andere website is dit 126579482) laten blokkeren.
Ik trapte erin omdat ze eigenlijk mijn vriend moesten hebben en we hadden het over vakantie gehad die misschien dit jaar eindelijk haalbaar zou zijn. Dus ik dacht dat hij misschien iets geregeld had. Sterkte allemaal.

Marlieswoudenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:27

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Marlieswoudenberg »

Heb zojuist gebeld, naar 0900-7770001 of zo en toen kreeg ik een slecht nederlands sprekende vrouw aan de lijn, en had ik mijn klant code/nummer nodig. Ik heb dus (hoe stom) ook geen kopieen gemaakt. Heb wel de boel aangetekend verstuurd. Ik was nergens in de computer terug te vinden, maar ze zou me zo terugbellen, moet nog maar zien of dat gebeuren gaat, zo niet, dan zit ik over een half uur op het politie bureau.

Heb de Rabobank ook gebeld en deze kan het toch niet terug halen zeggen ze. Omdat je dus zelf een machtiging hebt gegeven d.m.v. het bandje.

Ben woest.

Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Patricia5 »

Beste Marlies, klopt het bankrekening dat ik vond met het rekeningnummer dat het geld van jouw rekening heeft verwijderd? Ben ook woest.

Marlieswoudenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:27

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Marlieswoudenberg »


Remco619
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:30

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Remco619 »

Vandaag, na lang zeuren, dreigen, bellen, mailen heb ik eindelijk mijn geld teruggeboekt gekregen.

Een ander rekeningnummer en persoon dan MAT Consultancy, maar goed...

13-11-2009 xxxx
xxxx
RETOUR HOTELGOLDCARD 139,90

Verder heb ik nog deze info: "Voor opmerkingen betreffende een bestelling moet u bij het verkoopkantoor zijn wat u de cards verkocht heeft. Indien u geen contact krijgt via het 0900 nummer geef ik u bij deze het rechtstreeks nummer: 085-2016682".

en:

"Wij hebben uw bericht doorgestuurd naar het betreffende verkoopkantoor. Voor verdere correspondentie verzoeken wij u om het mailadres [email protected] te gebruiken of te bellen met de informatielijn welke in het begeleidend schrijven van uw bestelling vermeld staat."

Alle gedupeerden raad ik aan zoveel mogelijk te bellen, mailen en te dreigen. Jammer dat het enkelt op deze manier lukt! Ik heb er in ieder geval mijn lesje van geleerd...succes!!!

[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens)]

Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Patricia5 »

nou... ik had de rekening geblokkeerd voor het nummer van Mat consultancy. Maar ze hebben nu via een ander rekeningnummer toch het geld van mijn rekening afgehaald.

Let erop dat ik die krengen niet ontvangen heb, er zou een speciale koerier komen die heb ik nooit gezien! Het is een grote geldklopperij. En: ik heb ook mijn eigen geluidsopname gemaakt. Volgens het factuurnummer zouden er inmiddels al 116.731 mensen gedupeerd zijn via deze stichting. Morgen ook maar bellen.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 dec 2013 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonlijk gegevens

Banchy_NL
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2009 14:38

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Banchy_NL »

Ik heb inmiddels mijn geld wel al terug maar niet omdat zij zo lekker meewerkten :!:
Ik had nl direct de Ing de opdracht gegeven om deze incasso terug te vorderen en dat was de volgende dag direct gedaan,top :!: :D
Ook heb ik contact opgenomen met de klantenservice van de Ing ,de situatie uitgelegd waarop zij direct de 2 bekende rekeningnummers hebben geblokkeerd zodat zij niet opnieuw weer kunnen afschrijven.
Dat blokkeren kan voor gedurende 1 jaar dus nu maar hopen dat ze het tegen die tijd opgegeven hebben en dat ze niet nog een derde rekeningnummer gebruiken :!: :twisted:
Ipv dat ik terug gebeld werd wat mij wel toegezegd was kreeg ik op mijn klacht alleen een mailtje met het antwoordt dat ze dat geld hadden gekregen omdat zij niets retour hadden ontvangen,verder niets.
Ongelooflijk er wordt niet eens ergens inhoudelijk op ingegaan.
Het is echt 1 grote zwendel allemaal want of je nou dat ene gewone nummer belt 085-2016682 of dat belachelijke dure 0900 nummer je krijgt gewoon dezelfde afdeling aan de telefoon want ik zei nl dat ik ene dhr van der Heuvel had gesproken en toen werd direct gezegd oh dan geef ik hem wel weer even.

Gelukkig is het bij mij nu opgelost maar alleen wel omdat de Ing zo goed meewerkten.
Misschien een aanrader,schakel je bank in om het terug te boeken want het verhaaltje dat je akkoord bent gegaan en dat dat op tape staat gaat niet op want dan moet je er wel iets voor hebben ontvangen en dat ook behouden en de afspraak was dat je het als het niet mocht bevallen terug kon sturen,zoals staat beschreven in de wet :!:
Nu claimen zij zo onderhand bij iederen geloof ik dat niemand het terug heeft gestuurd maar dan kun je het ook omdraaien want wie zegt dat zij iets verstuurd hebben want dat gebeurd nl ook niet aangetekend :!: :wink:

Roel09
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:22

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Roel09 »

Helaas is het niet mogelijk om het geld bij de bank te storneren.
Waarom is dat niet mogelijk en bij welke bank niet?

Wij zijn er ook ingetuind, maar dankzij Trosradar en dit forum op de hoogte gekomen van wat er achter deze organisatie zit.
Daarom wil ik er niets meer mee te maken hebben.
Ik heb direct een mailtje gestuurd, dat ik de cards terugstuur en geen zaken met hen wil doen.

Marlieswoudenberg
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2009 13:27

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Marlieswoudenberg »

Ik kreeg ook in November een brief dat ik het geld 1 dec terug gestort zou krijgen, top :!:

Blijven mailen, bellen etc!

paul87
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 19:46

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door paul87 »

Ik ben ook in de verkooptruc getrapt. Heb nu 3 weken na het telefoontje de kaarten ontvangen en er is nog geen geld afgeschreven. Van een kale kip kun je niet plukken...

Maar ik vroeg mij nu af wat het juiste adres is om het pakketje te retourneren:
In de brief staat een ander adres dan het adres op de site.

Wat is het juiste adres?? Of maakt dat niet uit en kunnen ze me niets maken, zolang ik het maar terugstuur?
Hoop dat de hele kwestie dan afgelopen is... Succes toegewenst aan de rest.


Gr. Paul
Laatst gewijzigd door Radar op 11 dec 2013 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonlijk gegevens

macme
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:42

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door macme »

Hallo

Ben er ook ingetuind. Op 7-december telefoongesprek gehad. Spullen zouden donderdag bij de post zitten, echter niets ontvangen. Er is ook nog geen geld afgeschreven.

Heb gelezen dat sommige banken niet willen storneren, en wil nu dus de rekeningnummers blokkeren.

kan iemand die al we betaald heeft mij de rekeningnummers geven + de bij behorende namen van het bedrijf.

Mocht ik opgelicht worden dan zal ik zeker mijn rechtsbijstandsverzekering inschakelen.

Ik zal jullie in elk geval op de hoogte houden.

Groet

Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Patricia5 »

Vandaag werd ik gebeld door een mevrouw van Hotelgoldcard. Ze zei dat mij een poos geleden een card was toegestuurd en wilde weten hoe mij die beviel. Ik heb natuurlijk geen card hier. Ze zei dat ze, als ze eerlijk moest zijn, al een persoon eerder met die klacht had gehad. Ik moest de bank vragen het geld terug te laten storten. Ik zei dat ik gemaild had en verzocht had het geld terug te boeken. Maar dat niemand reageerde. Ze heeft me toen verteld dat er meer mensen zijn naar klachten. Toen ik zei dat ik het gevoel had dat het niet pluis is zei ze "Daar heeft het veel van weg." Ik vond dat zo eerlijk. Ze zei dat ze ook eerlijk was en als dat haar haar baan zou kosten vond ze dat niet erg. Ze raadde me nogmaals aan om de bank te vragen het terug te storten omdat veel meer (het werden er steeds meer) mensen haar hadden verteld dat er dingen niet klopten.
De medewerker van de bank die ik vandaag sprak onderbrak mij tijdens het verhaal. "Is dat die Goldcard van 100 euro?!" vroeg hij. Ja... Hij was ook gebeld. Het leek hem een mooie deal. Hij is twee keer gebeld omdat hij erover wilde nadenken (dus hoezo een van de vijftig winnaars, zoals me tijdens mijn gesprek werd verteld, en hoezo direct moeten beslissen?) en tijdens dat tweede gesprek heeft hij het toch maar niet gedaan.
Kortom: oplichters. Vertel hierover zoveel mogelijk mensen. En ook: als er nog geen geld afgeschreven is betekent dat niets, het kan opeens zomaar via een ander worden afgeboekt na meer dan twee weken. Prijs jezelf nog niet gelukkig maar blijf alert en blokkeer de opgegeven bankrekeningnummers vooral.

Roel09
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:22

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Roel09 »

Ik kreeg per e-mail zaterdag antwoord van hotelgoldcard.



Dat ziet er dus ogenschijnlijk positief uit als antwoord op een mailtje van mijn
kant, waarin ik eh.... heel duidelijk was over de gevolgen als men dit niet naar behoren zou oplossen.

Er is inderdaad geen geld afgeschreven, maar n.a.v. postings hierboven zal ik daar toch attent op blijven.

Tot zover jullie allemaal bedankt voor de reacties, die zeker aan dit "succes"hebben bijgedragen. Als ik nog nieuws heb, zal ik dat melden.
Laatst gewijzigd door Radar op 11 dec 2013 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonlijk bericht

macme
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2009 21:42

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door macme »

Nogmaals de vraag aan bv Patricia

wat zijn de rekeningnummers die je het beste kunt blokkeren.

groet

martin

Patricia5
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 dec 2008 10:33

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door Patricia5 »

@macme, ze staan in de posts in dit forumonderwerp. Lees ze even dan kun je zien wat waarbij hoort.

joozz
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 dec 2009 21:12

Re: Hotelgoldcard

Ongelezen bericht door joozz »

Wij zijn er helaas ook ingetuind, zelfde verhaal als de rest....

Heb vrijdag ING verzocht om de incasso terug te draaien, daar wij die rotcard meteen aangetekend retour hebben gezonden en volgens tntpost is die brief aangekomen. Als het goed is zou het geld maandag weer op onze rekening staan, ik hoop dat het ook echt zo is!

Zijn er mensen die hun geld terughebben gekregen?

[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens)]
Laatst gewijzigd door Radar op 11 dec 2013 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Vermelden persoonlijk gegevens

Gesloten