LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Editie Enigma Klacht

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Beste mensen,

Als u benaderd wordt door Editie Enigma is dit een oplichterij.

Ik ben eind vorig jaar benaderd door Editie Enigma voor een gratis blad en ze zouden een bevestigingsmail sturen als ik niet akkoord zou gaan dat ik dat kon beantwoorden via die mail. Echter zei ik door de telefoon al van sorry maar ik heb geen intresse die gratis blad mag je toezenden maar verder neem ik er geen abbonement op. Aangezien ik geen geld heb en werkloos ben kan ik het me niet veroorloven er een abonnement op te hebben/nemen.

Die mail heb ik echter tot op de dag van vandaag niet ontvangen en de bladen die ik toegestuurd kreeg heb ik direct retour afzender gedaan met geen intresse, met het eerste blad erbij. Vervolgens blijven ze volhouden en valt er vandaag een incassobrief van Jansen en Jansen in de bus dat ik aan Editie Enigma het geld moet voldoen.

Echter ga ik hier niet mee akkoord omdat ik aangegeven heb door de telefoon verder geen intresse te hebben.

Maar dat ene nummer wat niks zou kosten en geen verder verplichtingen heeft grote gevolgen gekregen omdat je ook al zeg je er niet mee akkoord te gaan vast zit aan een abonnement.

Ik ben hier dus ook niet klaar mee.

Mensen die hetzelfde meemaken graag een reactie hoe meer hoe beter

pien111
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2010 17:09

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door pien111 »

nou vandaag dan eindelijk het bericht dat ik uit het systeem gehaald word. Het kostte me 7 mailtjes en wat volhouden. Ik ben er op blijven hameren dat volgens de wettelijke bepaling je zichttermijn pas in gaat op het moment van ontvangst en tot op heden had ik nog niks ontvangen. Ja hun herinnering van 62,65. En kreeg nu weer een afkoopregeling aangeboden van 24 euro, maar heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ging. Toen kreeg ik het bericht dat ik dan maar gewoon de 62,65 moest betalen. En heb toen gemaild dat ik hun manier van zaken doen zeer ongepast vond, wetende dat ze niet in hun gelijk stonden terugblikkend op de mail met de wettelijke bepaling. En dan eindelijk kreeg ik net de mail dat ze me uit het bestand hebben gehaald.

Dus mensen hou vol, betaal niks. Je staat in je recht. Laat je niet bang maken, de aanhouder wint. Gewoon blijven mailen dat je in je gelijk staat. Want hoe kun je iets annuleren als je niks ontvangen hebt.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door skippy2009 »

pien111 schreef:nou vandaag dan eindelijk het bericht dat ik uit het systeem gehaald word. Het kostte me 7 mailtjes en wat volhouden. Ik ben er op blijven hameren dat volgens de wettelijke bepaling je zichttermijn pas in gaat op het moment van ontvangst en tot op heden had ik nog niks ontvangen. Ja hun herinnering van 62,65. En kreeg nu weer een afkoopregeling aangeboden van 24 euro, maar heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ging. Toen kreeg ik het bericht dat ik dan maar gewoon de 62,65 moest betalen. En heb toen gemaild dat ik hun manier van zaken doen zeer ongepast vond, wetende dat ze niet in hun gelijk stonden terugblikkend op de mail met de wettelijke bepaling. En dan eindelijk kreeg ik net de mail dat ze me uit het bestand hebben gehaald.

Dus mensen hou vol, betaal niks. Je staat in je recht. Laat je niet bang maken, de aanhouder wint. Gewoon blijven mailen dat je in je gelijk staat. Want hoe kun je iets annuleren als je niks ontvangen hebt.

Heb gister dus een incassobrief van 100 zoveel euro gehad dat ik die binnen 7 dagen moet voldoen en dat het anders nog hoger wordt. Maar ik heb duidelijk aangegeven bij Editie enigma dat ik er niet van gediend ben en dus ook alles wat ik van hun kreeg de boekjes en rekeningen retour afzender.

Maar heb nu wel een incasso en heb geen zin om geregisteerd te worden bij het BKR

pien111
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2010 17:09

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door pien111 »

vraag ze of ze een bewijs hebben van verzending van de mail, dan moeten ze een leesbevestiging hebben. En heb je bij het terugsturen van het eerste exemplaar ook meteen een brief gedaan dat je hier niet mee akkoord was? En zat er bij het eerste exemplaar wel een brief waarin stond binnen 14 dagen opzeggen, want anders zijn ze ook in gebreke gebleven. In mijn situatie had ik nog helemaal niks ontvangen, dus ik kon niks annuleren. Bel anders even de Consuwijzer hun nummer kun je vinden op hun site. En leg hun even je situatie uit.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Ik heb een brief erop geplakt op de ongeopende verpakking geen intresse retour afzender.

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Wat mij overigens al duidelijk is geen klant te willen zijn van hun en hun manier van werken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

skippy2009 schreef: Heb gister dus een incassobrief van 100 zoveel euro gehad dat ik die binnen 7 dagen moet voldoen en dat het anders nog hoger wordt. Maar ik heb duidelijk aangegeven bij Editie enigma dat ik er niet van gediend ben en dus ook alles wat ik van hun kreeg de boekjes en rekeningen retour afzender.

Maar heb nu wel een incasso en heb geen zin om geregisteerd te worden bij het BKR
Lees even de BKR site.
Daar zie je wie een BKR notitie kunnen aangeven bij jou.
Zo`n vage uitgever kan dat volgens mij totaal niet.

yoyo1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:31

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door yoyo1967 »

Mijn dochter is afgelopen november ook benaderd door editie enigma, en heeft toen tot 5 keer toe geweigerd om een abonnement of proefblad te willen ontvangen.Ze bleven echter bellen en aandringen en daar zij zwaar geirriteerd was heeft zij toen gezegd okee stuur dat proefblad maar op maar ik zeg er duidelijk bij dat ik geen kosten of abonnement wil, omdat ik pas 19 jaar ben en geen geld ervoor heb...
Nu bleven zij echter de bladen toesturen en ook de rekeningen erbij.
Mijn dochter heeft toen tot 2 keer toe gebeld maar kon geen kontakt krijgen, waarna zij is gaan mailen met helaas hetzelfde resultaat.Er werd totaal niet gereageerd en zo otterde het verder.
Toen kwamen de incasso's van interim jusitita met dringende verzoeken om toch maar te betalen.Ook hierop zijn wij weer gaan bellen, deze keer met interim justitia.
Ook hier kwamen geen reacties op.
Wij zijn toen maar weer gaan mailen waar wij wederom geen reacties kregen.
Tot er vorige week weer een brief van interim justitia bij ons op de mat lag waarin stond dat wij zonder enige opgave het bedrag van inmiddels € 111 niet hadden betaald en dat ze andere maatregelen zouden gaan ondernemen.
Mijn dochter in tranen natuurlijk want zij ziet ondertussen door de bomen het bos niet meer.
Dus toen ben ik in de telefoon geklommen en heb interim justitia gebeld, althans dat heb ik geprobeerd! Ik heb daar ruim een half uur in de wacht gestaan, en er werd gezegd dat alle medewerkers in gesprek waren en ons zo spoedig mogelijk te woord zouden staan....
Na een half uur was ik dit dus zooo zat dat ik neergelegd heb en maar weer in de mail ben gekropen om ze de hele situatie nog eens uit te leggen.
Dit is nu ruim een week geleden en tot op heden hebben wij nog geen reactie ontvangen!
Gisteren heeft mijn dochter nog gebeld met editie enigma om t nog een keer uit te leggen, en nu vroegen ze haar om haar gegevens nog eens door te sturen omdat ze haar gegevens niet in hun bestand kunnen vinden????
Waarop ik haar weer geadviseerd heb dit niet te doen, omdat er al genoeg energie ingestoken is en zij ook de bladen en de rekeningen kunnen toesturen en dus zelf maar wat meer moeite moeten doen vind ik. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, en ben geenszins van plan om ook maar een euro te betalen!!!
Maar voor een meisje van 19 is dit allemaal heel vervelend en indrukwekkend zo niet dreigend........

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ yoyo:

Bellen met dit soort clubs heeft geen zin.
Alleen mailen of aangetekend schrijven.

Dit omdat afspraken over de telefoon niet bewezen kunnen worden.

In principe kan je een brief /mail sturen met daarin de melding dat je de vordering betwist, omdat er geen overeenkomst is tussen de eiser (enigma) en de ontvanger (je dochter).
Indien zij wel van mening zijn dat dit het geval is, dan dienen zij dit aan te tonen , door een getekend contract o.i.d.
Als er een 'opname' zou zijn - moet het de volledige opname zijn.

Ik zou in haar geval advies zoeken bij de rechtsbijstand (als ze die heeft) of via het juridisch loket.

succes

womannetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2010 15:03

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door womannetje »

Ik heb deze week ook 2 aanmaningen gekregen van Enigma. Ze hadden me dus het tijdschrift gestuurd, wat ik al had weggedaan, zonder te bekijken. Ik dacht eigenlijk dat het een soort streekblaadje was :oops: Enfin, het blad weer gevonden, met de factuur. Ik heb toen een email verstuurd met de klacht. De volgende dag gebeld waarna ze me een bandopname lieten horen. Ik weet zeker dat ik nergens op gereageerd heb, want ik doe nooit mee aan acties die ik later weer moet opzeggen, of zoiezo zeg ik altijd nee, geen interesse,. Via de band hoorde ik alleen ja, ja, ja, ja etc. Ik kon er natuurlijk niet uit opmaken dat ik dat was,. Ze zeiden dat ze me ook een bevestigingsemail hadden gestuurd, ook noooit ontvangen ! Kortom, ik kon er niet onderuit. Wéér een mail verstuurd met het verzoek mij de kopie email te sturen .. Ze stuurden een email terug dat ze, als hoge uitzondering, het bedrag naar 24 euro zouden verlagen, die ik wel binnen 7 dagen moest betalen. Ik weer een mail verstuurd dat ik deze zending dan maar als proefexemplaar zou zien (want die had ik nl ook nooit ontvangen) en dat ik per direct te kennen gaf verder geen interesse te hebben. Bovendien, vroeg ik me af hoe ze dan aan mijn tel.nr gekomen waren omdat ik deze via allerlei sites had afgemeld, zodat ik niet voor spam benaderd zou worden.
Ik ben benieuwd hoe ze hier op gaan reageren. Maar ik betaal dus niet. Vind het echt te belachelijk voor woorden hoe ze hun zaken regelen. Je zou maar een ouder persoon (of kind) zijn zonder internet ... Je zou je zo maar kunnen laten overrompelen .. Kortom : Niet betalen, wat mij betreft sturen ze alle incasso bureau's op mijn dak, of maken ze er een rechtzaak van : Ik lust ze rauw, betalen doe ik Nooit !!

draakje1515
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2010 22:05

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door draakje1515 »

ik had onlangs een puzzelboekje in de bus gekregen
van editie enigma ik dacht nou laat maar zitten en had hem wegegooit
daarna kreeg ik er weer 1 met een rekening dat ik een ineens een abonement had terwijl ik me helmaal niet had aangemeld daarvoor ik gebeld en toen zeiden ze dat ik met iets had meegedaan maar dat was dus niet zo want dan zou ik dat wel weten ik sta ook in het bel me niet register dus ze zouden het ook niet via de tel kunnen hebben gedaan ik moest tog echt betalen en dat heb ik dus ook maar gedaan want ik had geen zin in problemen maar tog zit het me niet lekker dit kunne ze tog niet zomaar doen ik had dus bij het eerste puzzelboekje contact moeten opnemen dat ik geen intresse had ik heb 2 boekjes gehad en dat koste me 60 euro ze hebben me een abo aangesmeerd zonder dat ik het wist :evil:

womannetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2010 15:03

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door womannetje »

Dat is echt zonde, als je betaald heb .. !! Ik heb inmiddels een mail ontvangen dat ze mijn klacht serieus nemen. Dat het absoluut hun bedoeling niet is om zo nmet hun klanten om te gaan. En ... het meest belangrijke : Ik hoef helemaal niets te betalen !! (En inmiddels was de rekening al opgelopen tot ver in de 100,=) Maar .. nogmaals, lees het bovenstaande verhaal, ze smeren je iets aan waarmee je niet akkoord bent gegaan, dus niets accepteren, en zeker niet betalen !

Hélène
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2010 17:22

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Hélène »

Zoals al eerder vermeld: laat je niet bang maken! Dat is juist wat ze bij Editie Enigma willen. Ik heb gedreigd met het doen van aangifte en toen waren ze ineens wel schappelijk. Beetje vreemd he? Het is dat ik krap in mijn tijd zit maar anders zou ik alsnog aangifte doen. Ik zet hier nu mijn verhaal neer om andere mensen te overtuigen van het feit dat Editie Enigma fout is en dat zij geen poot hebben om op te staan. Hieronder mijn mailcontact. Ze sturen iedereen dezelfde standaard mailtjes.

Van:
Verzonden: Friday, June 25, 2010 12:50 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: Abonnement?!



Beste heer/mevrouw,


Tot mijn grote verbazing ontving ik een factuur (factuurnummer 00092785) van jullie. Ik heb nooit om een abonnement gevraagd dus ik ga het abonnement ook niet betalen. Ik heb getracht jullie telefonisch te bereiken maar dit is tot op heden niet gelukt. Ik verwacht van jullie dat jullie per direct mijn naam uit het klantenbestand verwijderen. Gebeurt dit niet dan onderneem ik stappen.

Ik verwacht van u dat u bovenstaande uitvoert. Tevens verwacht ik een ontvangstbevestiging van u.


Met vriendelijke groeten,

Subject: RE: Abonnement?!
Date: Fri, 25 Jun 2010 14:21:50 +0200
From: [email protected]
To:







Geachte heer/mevrouw,



Enige tijd geleden bent u (of een gezinslid) telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.



Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.



Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.

Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retour sturen van edities ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.



Hopende u hiermee voldoende te informeren.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

Van:
Verzonden: Friday, June 25, 2010 2:49 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!



Beste meneer/mevrouw,

Ik weet heel goed wat afgesproken is. Ik heb getracht het abonnement te annuleren na een mailtje maar dit lukte toen niet aangezien dit pas vanaf een bepaalde datum kon wat ik bovendien ook raar vind. Dit mailtje kon ik daarna nergens meer vinden in mijn mailbox zodat ik geen enkele contactgegevens van jullie had. Toen dacht ik: ik wacht het proefexemplaar af om het dan alsnog meteen te annuleren. Echter deze heb ik NOOIT ontvangen. Ik vermoed zelfs dat jullie deze NOOIT verstuurd hebben. Ik ben hier erg boos om aangezien ik altijd heel consequent ben in het afhandelen van zaken. Ik verwacht van jullie dat jullie mij in deze tegemoet komen.

Mvg,

Subject: RE: Abonnement?!
Date: Sat, 26 Jun 2010 16:46:36 +0200
From: [email protected]
To:

Geachte mevrouw,



Op de website en bij het magazine zat voldoende informatie over ons om contact op te kunnen nemen.



Totstandkoming van het abonnement

Enige tijd geleden bent u een abonnement aangegaan. Voorafgaand aan dat abonnement heeft u een gratis proefexemplaar ontvangen. Als dat proefexemplaar niet aan de verwachtingen voldeed kon het aansluitende abonnement binnen een periode van 14 dagen worden opgezegd. Omdat wij geen opzegging binnen die 14 dagen hebben ontvangen heeft u inmiddels een factuur ontvangen voor het aansluitende abonnement.



Afkoopregeling om het abonnement per direct stop te zetten

U heeft aangegeven toch geen prijs te stellen op dit abonnement. Daarom hebben we in ieder geval het abonnement aan het einde van de periode stopgezet. En hoewel het niet gebruikelijk is dat een uitgever zijn abonnees ontslaat van een abonnementsverplichting hebben we besloten om u toch een afkoopregeling aan te bieden. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)



Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt

Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.



We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,



Met vriendelijke groet,



Debiteurenadministratie

Calatus BV / editie enigma

Van:
Verzonden: Saturday, June 26, 2010 11:03 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!
Urgentie: Hoog



Volgens mij kunt u niet lezen: ik heb NOOIT een proefexemplaar ontvangen. Daardoor heb ik ook niet de mogelijkheid gehad om iets op te kunnen zeggen. Jullie zijn bij deze in gebreke gebleven, en niet ik. U kunt dreigen wat u wilt, betalen zal ik NOOIT. Er worden leden gewerfd onder valse voorwendselen. U kunt dit niet ontkennen. Ik ben er namelijk van op de hoogte dat jullie bekend zijn bij Radar en Kassa en dan bedoel ik niet in positieve zin. U zal zich moeten schamen om zo aan klanten te komen. Bovendien ben ik er van op de hoogte dat wat jullie doen niet rechtsgeldig is. Verder heb ik geen zin om me bezig te houden met deze onzin want ik heb wel belangrijkere dingen aan mijn hoofd dan oplichterij. Dus ik verzoek u nogmaals dringend mij uit uw klantenbestand te verwijderen en me NOOIT meer met uw rommel lastig te vallen.

Subject: RE: Abonnement?!
Date: Sun, 27 Jun 2010 20:15:33 +0200
From: [email protected]
To:



Geachte heer/mevrouw,


Wij huren adressen in voor ons callcenter. Medewerkers van het callcenter hebben telefonisch contact met u gehad (of uw gezinsleden) met de vraag of men geinteresseerd is voor een proefexemplaar van ons nieuw puzzelblad Editie Enigma. Indien hiervoor belangstelling is wordt het gesprek van de bestelling opgenomen. Als het proefexemplaar u bevalt en u niet binnen 14 dagen opzegt volgt er een halfjaarsabonnement waarbij u elke 4 weken een editie ontvangt.



U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van uw volgende editie enigma.



Afkoopregeling

In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)



Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt

Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.



Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Ingrid van den Nieuwenhof
Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl




Van:
Verzonden: Sunday, June 27, 2010 10:08 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!



Jullie sturen de boel bewust niet op, dus bekijk het maar. Beetje vreemd dat iedereen hier last van heeft en dat de exemplaren met factuur wel altijd aankomen. De verantwoordelijkheid ligt bij jullie om iets te versturen, niet bij mij. Ook erg zwak om een standaard mailtje als reactie te sturen.
Wanneer jullie hier niet direct mee ophouden doe ik komende week aangifte van oplichterij.
Nogmaals: betalen doe ik NOOIT. Dus stop je energie maar ergens anders in.

Subject: RE: Abonnement?!
Date: Mon, 28 Jun 2010 10:29:03 +0200
From: [email protected]
To:

Geachte heer/mevrouw,



Uw abonnement is inmiddels geannuleerd.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl




Van:
Verzonden: Monday, June 28, 2010 7:11 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!



Ik wil tevens een bevestiging dat ik de factuur niet hoef te betalen anders doe ik alsnog aangifte.
Alvast bedankt.














RE: Abonnement?!‏
Van: Editie Enigma, Klantenservice ([email protected])
Verzonden: dinsdag 29 juni 2010 7:46:03
Aan:



Geachte heer/mevrouw,



Bij deze bevestig ik dat er geen abonnement komt en dat u verder ook geen financiële verplichtingen heeft naar editie enigma.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl





------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------














--------------------------------------------------------------------------------














--------------------------------------------------------------------------------

MGV03
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2010 11:00

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door MGV03 »

Ook ik ben er ingetrapt alleen ik lees op dit forum dat er ook iets zou zijn via een email ?? Nou ik werd gebeld op mijn werk (overrompeld) Nou en ik dacht mijn moeder houd van puzzelen en het is gratis 1 blad en heb nog 20x gevraagd of ik er niet aan vast zou zitten want ik hoef geen abonnement, heb geen geld ben student etc. Dit zou niet het geval zijn en ik zou 1x dat blad ontvangen. Ik heb dat proefexemplaar ontvangen maar omdat ik niets met puzzelen heb had ik het aan mijn moeder gegeven (maar die sprak ik pas na 2 weken) en toen bleek dus dat ik het toen had moeten opzeggen! Ik heb alle bladen sindsdien terug gestuurd en toen ontving ik uit het niets een rekening van 62,25. Maar ik heb nooit een abbo bevestigd. Nu heb ik op advies van dit forum gedreigd met juridische stappen als ze mij niet snel verwijderen uit het klanten bestand. Ik vind het echt belachelijk hoe dit is gegaan en hoe ze aan je gegevens zijn gekomen. Ik sta ingeschreven bij Bel me Niet.
Ben blij dat ik dit forum heb gevonden en de adviezen voor dit *** bedrijf heb kunnen gebruiken. Hopen dat het nu goed afloopt want ben niet van plan ook maar 1 cent van mijn studentenpotje hieraan uit te geven!!

smoerman
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2010 23:54

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door smoerman »

Bij toeval zag ik een factuur op naam van mijn zoon liggen. Ik kon mij niet voorstellen dat mijn zoon van 17 een abonnement op puzzelboekjes zou afnemen, dus gelijk geprobeerd contact te zoeken. Tja, bellen via een 0900 nummer, dan maar kijken of ze ook via de telefoongids te bereiken zijn. En ja hoor, een 040 nummer. Helaas nam niemand de telefoon op. Dan maar het 0900 geprobeerd. Na 5 minuten de instructies van het bandje gevolgd te hebben, werd gewoon de verbinding verbroken.
Dan maar mailen.

Ik krijg een mail terug zie hieronder met in de bijlage de geluidsopname. Man wat een smerige manier van aansmeren! Je wordt gewoon overdonderd.
Helaas hebben ze een fout gemaakt door een kind wat nog geen 18 was, lid te maken. Daar ik nog wettelijk verantwoordelijk was.
Ik vraag me af of deze manier rechtsgeldig is, zonder een handtekening.



Geachte heer/mevrouw,



Enige tijd geleden bent u (of een gezinslid) telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.



Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.



Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.

Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retour sturen van edities ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.



Hopende u hiermee voldoende te informeren.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

smoerman
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2010 23:54

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door smoerman »

Voor deze keer is mijn zoon onder het contract uitgekomen. Ze hadden mijn zoon niet mogen benaderen vanwege zijn leeftijd. Ik heb het bedrijf gelijk gewezen op het forum hier.
Mijn zoon heeft zich nu ook direct aangemeld bij het bel me niet register.
Ook eigenlijk een omgekeerde wereld. We moeten ons aanmelden bij het bel me wel register en anders moeten ze je met rust laten.
Hieronder de mail van uitschrijven als klant bij enigma.
Wens de rest van de gedupeerden nog veel succes met de afwikkeling.



Geachte mevrouw X.



Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaren meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl







Van: X.Xxxxxl]
Verzonden: Wednesday, July 07, 2010 11:53 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: Antw:RE: Aanmaning?



Helaas heb ik geen enkele toestemming gegeven om een abonnement af te sluiten, daar op moment van opname mijn zoon nog niet de leeftijd van 18 jaar had bereikt. U had daarvoor de toestemming nodig van de wettelijk vertegenwoordiger. En dat ben ik in dit geval.

Wat een slinkse manier van leden werven.

Ik zal deze mail met de geluidsopname doorsturen naar Radar. Daar is al een heel forum over jullie geopend.



X.Xxxxx

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Ik heb tot op de dag van vandaag nog geen reactie gehad van mijn ervaring tot nu toe met Editie Enigma, Dus ik ga ervan uit dat dit nu opgelost is. I hope so.

Nu zag ik dat me ma ook een gratis boekje ontvangen heeft en vorige week heeft ze een mail gestuurd, terwijl ze een mail stuurd zie ik bovenaan de brief een andere naam staat. Dus geen Editie Enigma meer.

Ik denk dat ze nu van naam veranderd zijn.

Marie2Louise
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:04

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Marie2Louise »

Ik ben ook in mei telefonisch benaderd door Editie enigma,
Ik zocht nog leuk blad en wilde het wel proberen, ik heb nog nooit problemen gehad met proefabonnementen. Het blad zou 28 mei aankomen, ik zou nog een bevestiging ontvangen. Ik had de bevestiging nooit gehad, dus verwachten het blad ook niet meer.

De week van 28 juni, ik krijg 2 editie enigma's.
Het proefblad dat op 28 mei zou komen, dat ook op die datum gedateerd is en een het nieuwe nummer, met daarbij meteen een abonnement toegevoegd.
Ik heb me via de site afgemeld en via de mail waarin ik de situatie uitlegde.
Enkele weken later krijg ik een reactie terug, of ik mijn gegevens wil sturen omdat ik niet in het systeem stond. Maar ondertussen had ik wel een nieuwe betalingsherrinering gekregen. Ik weer gemaild, met uitleg situatie krijg ik het volgende terug

Geachte heer/mevrouw XXX

Wij huren adressen in voor ons callcenter. Medewerkers van het callcenter hebben telefonisch contact met u gehad (of uw gezinsleden) met de vraag of men geinteresseerd is voor een proefexemplaar van ons nieuw puzzelblad Editie Enigma. Indien hiervoor belangstelling is wordt het gesprek van de bestelling opgenomen. Als het proefexemplaar u bevalt en u niet binnen 14 dagen opzegt volgt er een halfjaarsabonnement waarbij u elke 4 weken een editie ontvangt.

U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van uw volgende editie enigma.

Afkoopregeling

In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)

Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt

Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.

Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.


Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

Te belachelijk voor woorden, toch maar gereageerd dat ze mijn klantennummer moesten sturen, die had ik allang niet meer (Alles ligt al in op de vuilnisstort!)

Toen kwam ik erachter dat ze dit soort dingen dus vaker doen.
Ik vind het schandalig, zij komen hun afspraak niet na en ik moet dan wel de mijne na komen. Het is ronduit belachelijk.
Ik ga denk eerst om de tape vragen, want ik weet zeker dat mij verteld is dat ik een mail zou krijgen, misschien kan ik ze daar nog op pakken.
Want rechtsbijstand heb ik niet.

Maar dit soort mensen/bedrijven schaden wel het vertrouwen voor iedereen.
Rader moet hier maar eens achteraan gaan het is te belachelijk voor woorden!

theobem
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2008 11:51

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door theobem »

Iedereen mails sturen naar alle adverteerders in editie-enigma
We krijgen ze dan wel klein

Voorbeeldmail:

Jammer dat u adverteert bij een zeer bedenkelijk bedrijf als CALATUS BV uit Veldhoven.

Bekijk het bedrijf eens in de consumentenprogramma's als RADAR , etc. ; wilt u zich vereenzelvigen met een dergelijk bedrijf ?

Ook wij kregen een hele voordelige aanbieding om in Editie Enigma te adverteren. Ik heb net op de website van Radar gekeken en dat ziet er niet best uit. Dit was één keer en nooit weer.
Ik zal voortaan beter kijken naar de achtergrond van een tijdschrift.

Met vriendelijke groet,

wimo
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 sep 2009 16:22

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door wimo »

Mensen maak u niet druk, een stevige brief en je bent klaar, ze hebben geen volgens de Nederlandse wetgeving geen poot om op te staan.

zie onderstaande mailwisseling: :lol: :lol: :lol:




Geachte heer/mevrouw,



Wij hebben uw abonnement inmiddels kosteloos geannuleerd.



Met vriendelijke groet,

Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl




Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: Re: abonnement


Geachte mevrouw van den Nieuwenhof,



Bedankt voor u reactie.

U kunt niet van iemand van net 18 verwachten dat zij oplet mbt het wel of niet verkrijgen van een blad dat door een mooi verhaal door de telefoon is "verkocht". Ik ben dan ook zeer teleurgesteld in u reactie. Op u manier van werken valt wel het een en ander aan te merken. Daar het proefexemplaar niet bij ons is verschenen bent u in deze in gebreke gebleven en daarvoor kunt u ons niet aanspakelijk stellen. Dat is de wereld op zijn kop.

De extra kosten die u mogelijk gemaakt hebt mbt het verzenden van het exemplaar, dat ik nu wel ontvangen heb, zijn natuurlijk exorbitant hoog. 24 euro voor het verzenden lijkt mij een beetje vreemd. Als u wilt aangeven dat dit administratie kosten zijn ben ik het daar niet mee eens, de gegevens had u namelijk al.

Ik beschouw in deze het nu door u verzonden blad als zijnde het proefexemplaar en zie in deze dan ook af van een verder abonnenment.

Bedrijven die op deze manier een abonnenment wensen te "verkopen" doe ik geen zaken mee.



Ik heb tevens u naam ingetoest bij tros radar en zie daar u heeft regelmatig met deze klacht te maken dus ik ga er dan ook van uit dat dit de manier is waarop u werkt.



Als u verder wel stappen wenst te ondernemen ben ik genoodzaakt aangifte te doen danwel rechtsmaatregelen te ondernemen.





Met vriendelijke groet,





----- Original Message -----

From: Editie Enigma, Klantenservice
Sent: Tuesday, July 27, 2010 10:03 AM
Subject: RE: abonnement
Geachte heer/mevrouw ,



Wij huren adressen in voor ons callcenter. Medewerkers van het callcenter hebben telefonisch contact met u gehad (of uw gezinsleden) met de vraag of men geinteresseerd is voor een proefexemplaar van ons nieuw puzzelblad Editie Enigma. Indien hiervoor belangstelling is wordt het gesprek van de bestelling opgenomen. Als het proefexemplaar u bevalt en u niet binnen 14 dagen opzegt volgt er een halfjaarsabonnement waarbij u elke 4 weken een editie ontvangt.



U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van uw volgende editie enigma.



Afkoopregeling

In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)



Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt

Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.



Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,

Ingrid van den Nieuwenhof
Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

Gesloten