LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Editie Enigma Klacht

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
J.Smitt
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2013 15:10

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door J.Smitt »

Ook ik heb op 21 mei jl een abonnement aan mijn broek hangen voor een puzzleblad EditieEnigma.
Het eerste blad met een brief om het op te zeggen heb ik nooit ontvangen.
Het tweede blad, met beschadiging, heb ik met een brief teruggestuurd.
Het derde nummer heb ik retour afzender gestuurd.
Via een eerste telefoongesprek in maart, maakt u graag een puzzle, kreeg ik een gratis puzzleboek.
Achteraf blijkt, je hebt een abonnement afgesloten.
Ik heb geschreven, dat ik geen opdracht voor een abonnement heb gegeven.
Ook nu, komt de derde aanmaning, met verhoging in de bus, met druk aangegeven, dat de incassokosten er bij komen.
Ik betaal deze beunhazerij niet!

skippy2009
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 okt 2009 17:22

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door skippy2009 »

Beste J. Smitt.

Ik heb toen het incassobureau gebeld en het uitgelegd, en we zijn nu zolang verder ik heb er nooit meer wat van gehoord.

Succes mensen trap er vooral niet in in deze maatschappij

CARMIJNTJE
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2013 11:57

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door CARMIJNTJE »

Ik ben helaas ook de dupe geworden van pure oplichterij ENIGMA blijkbaar.
Een tijd geleden werde ik telefonisch gecontacteerd om een gratis puzzelboek exemplaar te ontvangen, ik stond daar wat weigerachtig tegenover maar ging akkoord. Ik zou dat in de maand juni ontvangen maar pas in juli zat dit exemplaar in mijn bus.
Sinds mijn verhuis naar een appartement gebeurt het nogal eens dat mijn post in een andere bus beland, dus in alle geval het exemplaar pas in juli ontvangen. Twee dagen na het ontvangen stuur ik een mail dat ik geen abonnement wil, veel te duur.
Een week later ontvang ik een factuur met een bedrag van 71.68 euro te betalen voor een abonnement van 6 maand. Ik heb direct proberen telefonisch contact te krijgen en dat is me de volgende dag pas na 10 keer bellen gelukt.

Daar kreeg ik te horen dat ik vasthang aan dat abonnement, dat ik zogezegd een bevestigingsmail ontvangen heb, die ik notabene nooit ontvangen heb. Ik heb geen telefoon of mail ontvangen met de vraag of ik het proefexemplaar goed ontvangen heb. Ik heb opnieuw de tape mogen beluisteren waarin ik toezeg voor een gratis exemplaar en achteraf gehoord zijn daar geen woorden voor. Ongeacht of ik dat exemplaar ontving of niet werd daar gezegd dat ik op "21 juni een proefexemplaar ging ontvangen" en dat ik " vanaf 21 juni, 14 dagen de tijd had om op te zeggen voor een abonnement".
Ik moest dus bij deze telefoon een stylo en notaboek bij de hand genomen hebben om de datum te noteren wanneer ik dat exemplaar ging ontvangen en binnen de 14 dagen iets opzeggen wat ik niet eens ontvangen heb.
Hoe kunnen zulke praktijken voorkomen en wat kan ik daartegen doen. Ik zie hier dat er sinds 2010 al mensen op die manier bedrogen worden, we zijn nu 2013 en dit gebeurt nog.
Wordt daar in Nederland dan niet tegen opgetreden?
WAT KAN IK DOEN OM EEN ABONNEMENT OP TE ZEGGEN DAT IK HELEMAAL NIET WOU????????
Ik ben een alleenstaande weduwe met twee kinderen, dit kan ik mij echt niet veroorloven!!!
Wat kan ik daartegen doen???

Ilseco
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2013 16:34

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Ilseco »

Hoi,

Deze oplichterij heeft zich nu ook uitgebreid naar het buitenland! In dit geval België!!

Ik kreeg ook een betalingsherinnering voor een puzzelboekje, waarvoor ik 'zou' hebben ingestemd, en waarvan ik een proefexemplaar 'zou' ontvangen hebben!!

Ik heb hen gemaild, en gevraagd om de bewuste opname waarin te horen is dat ik dit bevestigd heb, en ingestemd heb met de voorwaarden, aan mij te bezorgen. Wat blijkt? Ik krijg een gemanipuleerde audiomontage! Je hoort enkel 3x maal ja (bovendien, letterlijk en goed hoorbaar uit een zin gekapt (!)). Niet mijn stem, geen gesprek, enkel een opgenomen bandje, met, zo lijkt het, een standaard tekst.

Ik heb nu alles in een map gebundeld, en hen net gemaild, dat als er maandag geen rechtzetting is, ik de procedure naar verschillende diensten zal opstarten, en desnoods onze Nationale Omroep zal inschakelen.

Ik hoop dat alle gedupeerden een rechtzetting krijgen, en dat hier iets aan gedaan kan worden,

Groetjes,

Ilse

Emmajoshua
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2013 21:13

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Emmajoshua »

Ook ik ben door ze benaderd een weekje geleden, maar ik heb het anders aangepakt! Ik ben zelf recruiter bij een internationaal call-center en wij werken absoluut niet samen met dit soort bedrijven of hanteren zulke verkooptechnieken. Ik heb de dame aan de andere kant van de lijn haar gang laten gaan en ben bewust ingegaan op het aanbod. Dit omdat ik met genoegen op de bevestigingsmail zat te wachten, nu kan ik namelijk mijn verhaal schriftelijk aan ze voorleggen en heb ik ook gelijk de bewijzen aan mijn kant! Onderstaande mail heb ik verstuurd en hierin lees je ook gelijk de strekking van het gevoerde gesprek:

Ik zou graag af willen zien van zowel het proefexemplaar, als ook de daarop volgende edities. Ik voel mij onheus bejegend door uw medewerker en geef dan ook toestemming om mijn gesprek na te luisteren!
Ik ben zelf recruiter bij een internationaal opererend call-center en het verloop van het met mij gevoerde gesprek raakt kant nog wal. De enige reden waarom ik ben ingegaan op dit aanbod is dan ook dat ik het gespreksverloop schiftelijk naar nu kan mailen.

Ik ben in de namiddag gebeld door uw medewerker en na bevestiging van mijn naam stak ze haar hele verkoopverhaal af, de gelegenheidsvraag is hierbij niet gesteld terwijl dit ongetwijfelt tot uw protocol hoort, net als bij elk ander call-center! Hoe ze aan mijn gegevens komt wordt ook niet duidelijk gemaakt, ik sta immers sinds jaar en dag ingeschreven bij het bel-me-niet register, en het gaat duidelijk om het scoren van ja's. Die krijgt ze uiteraard waarna we bij het gedeelte van mijn adresgegevens komen. Na twee keer aangegeven te hebben dat mijn postcode ... is met als huisnummer ... herhaalt ze nogmaals het verkeerde adres. Luisteren zou toch hoofdzaak moeten zijn in haar functie, ik heb mensen voor minder fouten afgewezen!

Dus nogmaals: ik wil niets van jullie ontvangen en ik ga ervanuit dat de personen op onderstaand adres ook niet op post van jullie zitten te wachten!

Met vriendelijke groet,

Marleen ....


Ik ben bijzonder benieuwd naar hun reactie!

promsy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:14

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door promsy »

Ik wou een rechtzaak ...maar het wer te warm voor hen :D


ps: Ik ben van Belgie , en de wet zal daar ook anders zijn

irmgard61
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 mei 2008 13:44

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door irmgard61 »

Hallo, ook ik benaderd door Editie Enigma. Had een gratis proefexemplaar gekregen een tijd geleden. En kreeg vandaag weer een nieuwe met factuur. Ben helaas vergeten op te zeggen bij hun, na ontvangst proefexemplaar. Zit ik nu vast aan een abonnement? Ik verdien niet al te veel en kan dit niet betalen.

Groet Irmgard

wessab
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2013 19:45

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door wessab »

Wij hebben sinds kort ook dezelfde problemen met editie Enigma. Wanneer je een mail terugstuurt krijg je enkel een standaard mailtje terug. Volgens mij lezen ze niet eens wat er in je mail staat. Ik heb daarom ook een facebookgroep opgericht: https://www.facebook.com/editieenigma

miesy14
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2014 11:48

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door miesy14 »

Ik heb zojuist precies het zelfde mee gemaakt.
Kreeg het gratis blad en heb gezegd verder geen interesse te hebben. Ik hen nooit die bevestigingsmail van ze gehad en heb wel honderden keren geprobeerd om ze te bellen. Ze zijn alleen van 10.00 tot 13.00 uur bereikbaar en zit dan nog op school. Heb ze nu eindelijk te pakken gekregen en zit er nu aan vast zegt editie enigma. Ik vind het belachelijk ik heb nooit die mail gehad en nooit de mogelijk gehad om het op te zeggen en nu zit ik tot oktober er aan vast. Ik ben ook maar een student zonder baan, dus kan dit echt niet betalen.

martijn00
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2014 12:56

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door martijn00 »

Ik ben helaas ook de dupe geworden van pure oplichterij ENIGMA blijkbaar.
Een tijd geleden werde ik telefonisch gecontacteerd om een gratis puzzelboek exemplaar te ontvangen, ik stond daar wat weigerachtig tegenover maar ging akkoord. Ik zou dat in de maand februari ontvangen maar ik deze nooit ontvangen tevens als de mail/brief waarin de regels zijn worden omschreven .

nu ontvang ik een factuur met een bedrag van 71.68 euro te betalen voor een abonnement van 6 maand. Ik heb direct proberen telefonisch contact te krijgen en dat is me de volgende dag pas na 9 keer bellen gelukt.

Daar kreeg ik te horen dat ik vasthang aan dat abonnement, dat ik zogezegd een bevestigingsmail ontvangen heb, die ik notabene nooit ontvangen heb. Ik heb geen telefoon of mail ontvangen met de vraag of ik het proefexemplaar goed ontvangen heb. Ik heb opnieuw de tape mogen beluisteren waarin ik toezeg voor een gratis exemplaar en achteraf gehoord zijn daar geen woorden voor. Ongeacht of ik dat exemplaar ontving of niet werd daar gezegd dat ik op 28 februari een proefexemplaar ging ontvangen" en dat ik " vanaf 28 februari, 14 dagen de tijd had om op te zeggen voor een abonnement". maar dit kon je doen via de brief de meegezonden ging worden die ik nooit ontvangen heb.

Ik moet dus bij dit telefoon telefoongesprek en een notie maken om de datum te noteren wanneer ik dat exemplaar ging ontvangen en binnen de 14 dagen iets moet opzeggen wat ik niet eens ontvangen heb.
Hoe kunnen zulke praktijken voorkomen en wat kan ik daartegen doen. Wordt daar in Nederland dan niet tegen opgetreden?
WAT KAN IK DOEN OM EEN ABONNEMENT OP TE ZEGGEN DAT IK HELEMAAL NIET WOU????????
wat kan je er tegen doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

martijn00 schreef:wat kan je er tegen doen.
U heeft niets ontvangen?
Dan "abonnement" ontbinden op grond van Wanprestatie (men heeft niets geleverd).
Bij twijffel, neem contact met Rechtsbijstand of Juridisch Loket op

sliekslag
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2014 12:55

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door sliekslag »

Ook mijn poolse buurvrouw heeft dit meegemaakt. Ik heb even gegoogled en ben bij de rechtswinkel geweest voor wat advies. Daarna heb ik de volgende brief verstuurd:

………, 30 april 2014

Betreft: editieenigma

Geachte Léontien van der Kooi,

Namens mevrouw B. schrijf ik deze brief, zij heeft mij dit gevraagd i.v.m. haar gebrekkige kennis van de Nederlandse taal.

Bij deze ontkennen wij dat er een overeenkomst tot stand is gekomen. Mevrouw zegt op iedere aanbieding die ze krijgt “geen interesse” i.v.m. haar gebrekkige Nederlands en neemt ook geen telefoon aan met onbekend nummer. Zij kan ook niks met een Nederlands puzzelboek, zij heeft geen eerste exemplaar ontvangen zoals jullie beweren en daarnaast klopt ook het huisnummer niet zoals er op de brief staat.

Wij willen een bewijs zien van deze zogenaamde overeenkomst (wat jullie wettelijk verplicht zijn) en daarop verwachten wij een naam en niet een bandje waar vier keer met “ja” wordt geantwoord zonder het benoemen van een naam zoals jullie bij velen al hebben gedaan. Of wij verwachten een overeenkomst zwart op wit waarop staat dat mevrouw deze overeenkomst met jullie is aangegaan, wederom voorzien van haar naam. Jullie praktijken zijn behoorlijk bekend bij Radar, Kassa en Klacht.nl. Een zeer trieste zaak dat jullie op deze manier met mensen omgaan en aan jullie geld proberen te komen.

Inmiddels heb ik ook juridische stappen ondernomen met betrekking tot advies. En zullen overgaan tot verdere juridische stappen en aangifte van oplichting als jullie haar niet uit het bestand halen en een bevestiging sturen dat mevrouw niet hoeft te betalen want dat laatste gaat NOOIT gebeuren.



P.s. Deze brief zal zowel per mail als aangetekend verstuurd worden.




Ondertekend door ons allebei gisteren verstuurd en vanmorgen het volgende antwoord gekregen:

Geachte mevrouw B,

Wij hebben besloten om het abonnement te beëindigen en de factuur te crediteren.
Mocht u nog iets van ons ontvangen, dan kan u dat vernietigen.

Ik hoop de klacht hiermee naar tevredenheid te hebben opgelost.

Met vriendelijke groet,

Debiteurenadministratie
Calatus BV | editie enigma

Editie enigma wordt uitgegeven door Calatus BV
KvK 17 22 11 28 – BTW nr. NL8191.50.903.B01 / BE0527.988.321
Postbus 377, 5500 AJ Veldhoven Nederland
Telefonisch bereikbaar van 10:00-13:00 uur / Vanuit Nederland 0900-2030123 en vanuit België 070-690054
ABN-AMRO 44.15.90.136 – IBAN nummer: NL87ABNA0441590136 – BIC: ABNANL2A



NIET BETALEN dus.

hurm
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2014 16:43

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door hurm »

Ik kreeg ook een cliënt ten einde raad; Gewoon briefje gestuurd dat er geen enkele overeenkomst bestaat op grond waarvan zij het recht hebben geld te vorderen. Intimidatie door incasso c.q. deurwaarders zijn volstrekte onzin. Heb ze verzocht mij een dagvaarding te doen toekomen, indien ze men en recht op geld te hebben, met daarin duidelijk aangegeven op welke wettelijke basis zij hun vorderingsrecht hebben gebaseerd. Ik zal graag verschijnen om mijn zegje te doen.

Echt laat niemand zich intimideren. Gewoon briefje, nooit betalen.
Wel verstandig om het op internet te zetten, wellicht dat iemand de adverteerders in dat boekje kan achterhalen en die inlichten (enigma is natuurlijk verplicht op grond van de advertentieovereenkomst een bepaalde oplage te halen, dus daar zit hem de kneep), Adverteerders zullen niet blij zijn met deze werkwijze.
hurm

Deshima15
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2014 10:41

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Deshima15 »

Onlangs werd ik telefonisch benaderd door Calatus BV voor een proefabonnement. Op zich had ik daartegen geen bezwaar. Tot ongeveer 6 weken later kreeg ik toegezonden een acceptgiro. Ik heb deze acceptgiro
niet voldaan.Een goede week geleden geleden, omtrent 5 december 2014, kreeg ik een brief van Janssen en Janssen deurwaarderskantoor of ik alsnog wilde betalen plus de vermeende deurwaarderskosten.
Ik heb per mail laten weten dat ik een proefabonnement heb genomen en geen overeenkomst ben aangegaan met Calatus BV.
Vandaag kreeg ik per mail de respons. Ingevolge de algemene voorwaarden ligt de bewijslast bij en ik zou binnen 14 dagen hebben moeten aangeven of ik wel of geen abonnement wenste. Ik ben in het telefoongesprek hiervan nimmer op de hoogte gebracht.
Het komt mij dan ook voor dat de betwiste bepaling bezwaarlijk is voor de consument.
Ik verzoek u dan ook vriendelijk de klacht in behandeling te nemen.

Nicolas Wulffele

Gesloten