LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis Zonnebril?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
____MISPLACED
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2010 16:51

Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door ____MISPLACED »

Hallo,

Ik heb vorige maand meegedaan met een actie. Door een enquete in te vullen kon je een gratis zonnebril krijgen. Nou weet ik dat niets gratis is op het internet, ik moest dan ook een enquete invullen waarbij ik meerdere keren gevraagd werd of ik gebeld kon worden door 'deelnemende partijen'. Ik heb een aantal keer gezegd dat ik geen interesse had, omdat ik dat ook echt niet had, of omdat ik de actie al een keer ontvangen had (bijvoorbeeld een gratis tijdschrift van Editie Enigma, aangezien ik al vaker dezelfde enquete op meerdere websites had ingevuld). Ik heb wel een paar keer aangegeven wel geïnteresseerd te zijn in nieuwsbrieven. Dit was vorige maand. Vervolgens krijg ik vandaag een email dat mijn aanmelding is afgekeurd, omdat volgens de sponsoren mijn enquete 'niet serieus' is ingevuld. Dit vind ik belachelijk, aangezien ik de enquete wel degelijk serieus heb ingevuld, alleen heb ik wel een aantal keren ingevuld dat ik geen interesse had. Schijnbaar staat dat gelijk aan 'geen zorgvuldigheid'? Is hier iets aan te doen, want ik vind het zeer misleidend om te zeggen dat je een gratis zonnebril kunt krijgen, waarna je allerlei emails krijgt met nieuwsbrieven waar je eigenlijk geen belangstelling voor hebt, om vervolgens doodleuk afgekeurd te worden? Nergens is daar te vinden wat onder 'serieus invullen' wordt verstaan.

Mvg
Anouk

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik heb die enquette ook ingevuld en overal nee op gezegd. En ik heb een bevestigings mail gehad dat het wat langer kon duren. :wink:

____MISPLACED
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2010 16:51

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door ____MISPLACED »

Ja ik heb ook een aantal keren een mail gehad dat het langer kon duren, en op de website stond ook dat het langer duurde, maar vervolgens kreeg ik dus deze mail gisteren. Als zij willen dat je je in ieder geval aanmeld voor één nieuwsbrief ofzo, moeten ze dat er gewoon bijzetten, maar kom dan niet met die onzin van 'je moet de enquete zorgvuldig invullen', want dat heb ik echt wel gedaan om niet per ongeluk een betaalde optie te selecteren :P

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Dan zal ik ook nog wel de mail krijgen dat het helaas niet doorgaat :? wel lullig van ze

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door seconds-out »

____MISPLACED schreef: Als zij willen dat je je in ieder geval aanmeld voor één nieuwsbrief ofzo, moeten ze dat er gewoon bijzetten, maar kom dan niet met die onzin van 'je moet de enquete zorgvuldig invullen', want dat heb ik echt wel gedaan om niet per ongeluk een betaalde optie te selecteren :P
Het is pestgedrag van bedrijven.
Ze zoeken klanten dmv. een goedkoop zonnebrilletje.
Als je niet meewerkt krijg je te maken met smoesjes zodat ze verder geen kosten meer hoeven te maken voor jou.
Dan krijg je dat soort goedkope leugens om t brilletje maar niet te hoeven leveren.
Maar niet getreurd...
De meeste mensen zouden hun schouders erover ophalen en ze lekker laten stikken met hun brilletjes 8)

Het leven is al zo kort...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Waarschijnlijk van First Impressions/De Heus .

Dit "bedrijf" grossiert in "enquetes" (alleen de naam is al een misleiding).
Bijvoorbeeld de 'seizoensenquete' (lente, zomer, herfst, winter, wieler, wk, tennis, golf, etc.)
Of de 'espressowinnen' 'laptopwinnen' 'ander-duur-product-winnen' enquetes.

Het vreemde is, dat veel van de hieraan deelnemende bedrijven ook erg regelmatig genoemd worden alhier op het forum (Tono/courlux bijv. of Sudoku boekjes, en Upstairs)

iMailo
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2010 20:34

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door iMailo »

Beste klanten,

Na enig overleg hebben wij als directie besloten dat wij de afkeur van onze sponsoren voor onze rekening zullen nemen. Dit betekent dat iedereen die van ons een bericht heeft ontvangen dat de deelname is afgekeurd gewoon alsnog een zonnebril van ons krijgt opgestuurd.

Aangezien wij meerdere gratis acties hebben en veel waarde hechten aan onze klanten vinden wij dit achteraf niet meer dan terecht. Onze excuses hiervoor.
Wel willen wij benadrukken dat klanten met valse gegevens niet zullen worden goedgekeurd.

Bij deze wil ik gebruik maken van de mogelijkheid om een update te geven over de levertijd van de zonnebrillen die nu nog verstuurd moeten worden. Er arriveren eind juni weer 100.000 zonnebrillen welke wij met de meeste spoed zullen verpakken en verzenden aan de klanten die nog een bril van ons tegoed hebben. De reden dat de brillen te snel op waren was dat de actie onverwacht een groter succes was dan we in eerste instantie hadden verwacht. In totaal zijn er nu 150.000 brillen reeds verstuurd en hebben wij nog 80.000 orders open staan.

Hopende hiermee een positief signaal te hebben afgegeven. Voor iedere actie van ons geldt dat het beloofde product ook daadwerkelijk wordt verzonden mits de enquête of aanvraag eerlijk wordt ingevuld en afgerond (dit is natuurlijk niet meer dan logisch), om die reden kunnen wij gratis producten weg blijven geven voor nu en voor in de toekomst!

vriendelijke groet,
Directie iMailo

p.s: via ons blog kunt u in de gaten houden wanneer de zonnebrillen worden verpakt en wanneer welke batches verzonden worden, klik hier voor ons blog: http://blog.imailo.nl/

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ iMailo -

We wachten met spanning af.

Wel zou ik u willen vragen even kritisch te kijken naar uw sponsoren.
Er zaten vragen bij van 'verdachte boekjes' - waar ook op dit forum al de nodige klachten over zijn (althans, van de uitgever hiervan).

Voor een serieus bedrijf kan ik me voorstellen dat jullie je goede naam niet zouden willen verbinden aan dergelijke praktijken.

Als ik mijn zonnebril binnen heb, laat ik dit hier ook even weten.

Aanvulling:
Vanwege het grote succes van de actie lopen de huidige bestellingen op dit moment enige vertraging op. De beloofde 7 dagen gaan we daarom helaas niet halen, onze excuses hiervoor. Wij doen onze uiterste best de zonnebrillen binnen een maand bij iedereen te bezorgen. Graag uw begrip hiervoor. Verwachte leverdatum: Half Juni
Bovenstaand de huidige status van mijn bestelling....

iMailo
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2010 20:34

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door iMailo »

ALPHEN AAN DEN RIJN - Wij gaan even met de billen bloot! Onze actie Gratis Zonnebril heeft de laatste tijd teveel vertraging opgelopen en daarvoor bieden wij onze welgemeende excuses aan. Zonder de schuld in een ander zijn schoenen te schuiven kunnen wij jullie melden dat het een stukje overmacht was en een stukje onderschatting van het succes van de actie. In eerste instantie hadden wij ruim 20.000 zonnebrillen op voorraad bij het starten van de actie. Dit bleek echter al snel veel te weinig waarna wij een nieuwe order hebben geplaatst van ruim 100.000 brillen (m/v). De fabriek waar onze brillen gemaakt worden had deze brillen ook niet op voorraad waarna een hele proces lijn in de fabriek werd opgestart om even 100.000 zonnebrillen te fabriceren voor iMailo!

Inmiddels is de nieuwe lading brillen sinds afgelopen vrijdag (09-07-2010) in Nederland en hebben wij vanaf dat moment al ruim 10.000 orders ingepakt. Bij het versturen van deze hoeveelheden zonnebrillen komt ook een stukje logistieke planning kijken en daarom kunnen wij nog niet exact zeggen wie wat wanneer binnen krijgt, maar wij kunnen wel met zekerheid zeggen dat ALLE brillen deze maand bezorgd worden!

Wij willen benadrukken dat we van deze vertraging geleerd hebben en dat dit in de toekomst niet snel meer zal voorkomen. Al onze overige acties lopen wel exact op tijd en wij zullen er alles aan doen om dit zo te houden.

> http://blog.imailo.nl/2010/07/11/eindel ... elangrijk/

RappaTongo
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 mar 2009 21:00

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door RappaTongo »

Imailo gaat met billen bloot?
Laat me niet lachen zeg.
Gaat eerst is mail beantwoorden en mensen gewoon te woord staan en niet laten bellen met een 09 nummer dat 60 cent per minuut is.

Jullie zijn niet meer dan gewoon oplichters en dat verhaal van die zonnebrillen die later en later en later en later en vervolgens NOOIT komen en dan hier maar posten dat het allemaal wat langer gaat duren.

Heb me vorige maand UITGESCHREVEN van die diensten van uw bedrijf, maar blijkbaar hebben jullie daar ook gewoon maling aan, want een dag of 4 erna ben ik ineens een VIP, wat ik al helemaal niet wens.

Al met al en prima bedrijfsvoering wat dat LUCRUM BV laat zien.


@ Radar:

Misschien eens een optie om dat bedrijf is goed door te lichten, want ik kom op vele fora ( zelfs een paardenforum bokt.nl) dit superbedrijf tegen.( Wel negatief dan)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gister lag er een verassing op de mat.
Jawel - de zonnebril is aangekomen.

Niet eens zo`n plastic ding.

Dus, hoewel echt veel te laat (het regent ondertussen weer) - is het toch gekomen.
Het gratis kraslot van een andere actie had ik ook ontvangen.

Het kan dus wel.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat me niet lachen zeg.
Gaat eerst is mail beantwoorden en mensen gewoon te woord staan en niet laten bellen met een 09 nummer dat 60 cent per minuut is.

Jullie zijn niet meer dan gewoon oplichters en dat verhaal van die zonnebrillen die later en later en later en later en vervolgens NOOIT komen en dan hier maar posten dat het allemaal wat langer gaat duren.
Met het oog op het voorgaande bericht van Guardian72: Humor :lol: :lol: :lol:

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door poespas »

Ik had ook op alles gezegd: geen interesse, en heb de bril een paar weken geleden gewoon ontvangen.
Helaas vond ik hem niet leuk, mn dochter wel, dus die heeft m ingepikt :mrgreen:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

poespas schreef:Ik had ook op alles gezegd: geen interesse, en heb de bril een paar weken geleden gewoon ontvangen.
Helaas vond ik hem niet leuk, mn dochter wel, dus die heeft m ingepikt :mrgreen:
Da`s het risico.. het model zou wel eens niet leuk kunnen zijn.
het voordeel van kinderen is dat je altijd een dankbare ontvanger hebt ;)

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door poespas »

Nou op zich is het best een hippe bril, maar mijn eigen vind ik toch leuker :D

marleenvanh
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door marleenvanh »

Ik weet niet of je een Action winkel in de buurt hebt? Zo ja, daar hebben ze leuke zonnebrillen, die ook nog goed zitten en werken in diverse prijsklassen allemaal onder de 3 euro. De goedkoopste (heb ik ook), was 79 cent!! Haal er dar een en laat dat enquête-volk lekker kapotklappen met hun trucjes! Succes ermee.

stofzuigertje

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast de mensen die wel tevreden zijn, ik moet er een op sterkte hebben dus aan Action had ik ook niets!

Maar ik blijf wel eerlijk, je weet nooit hoeveel mensen reageren en die 20.000, soms is dat veel te veel en blijf je met duizenden brillen zitten, andere keer veel te kort, en daarom kan Action goede brillen voor dump prijzen leveren!

Veel mensen denken dat je als je met eerste mooie weer een zonnebril belooft krijgt dat ze tijdig kunnen leveren, ik weet van zonneschermen dat je 70% tussen April en Juni verkoopt, en die worden voor 80% pas in Juli of later geleverd!

Maar een gratis E mail met info over levertijd zou wel eerlijker en netter geweest zijn.
Verder vullen vele het zo in voor het cadeau en proberen de vragen zo te beantwoorden dat ze zo min mogelijk reclame zullen krijgen dus op alles Nee zeggen!
Vergeet niet dat "Onze gratis Radar Tas" ook zowel tekort was dus levertijd en die losgescheurde, je mag niet teveel kopen tassen van eerste keer......
Dus houd rekening met teveel belangstelling en geef net als Radar tijdig info als de tassen op zijn of niet goed waren!
Ik heb naast de gratis Radar tas ook van Karwei, Gamma en enkele anderen deze getest met zak cement van 25 Kg en de oude Radar tas was dus gelijk, en die nieuwe beter, maar wie gaat er nu 25 Kg cement kopen tijdens winkelen?
De nieuwe tas kan er tegen en dat is dus erg goed!
De oude moest ik zelf naaien en een druppel extra lijm maakt het nog sterker!

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door poespas »

Het is off topic, maar ff over die tas.
Ik wacht al sinds 26-04 op dat ding.
Schiet ook niet op :roll:

Deze mail van de zonnebril ontving ik op 11 mei jl:

Beste ..............,

Inmiddels hebben de helft van de aanvragers van de Zonnebril actie hun zonnebril reeds ontvangen. Helaas hebben we jouw zonnebril nog niet kunnen versturen. De reden hiervoor is het overweldigende succes van de actie, we hebben in 2 maanden tijd meer dan 100.000 aanvragen binnen gehad en verwerkt.

Uiteraard krijg jij ook jouw zonnebril zo snel mogelijk thuis gestuurd. Wij wachten op dit moment op onze leverancier. Binnen nu en 3 weken verwachten we alle zonnebrillen in Nederland te hebben waarna we deze met heel veel spoed gaan inpakken en aan jou verzenden.

We hopen je hiermee gerust gesteld te hebben en beloven dat jij voordat de zomer echt gaat beginnen jouw zonnebril in huis hebt en kunt dragen.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door witte angora »

deze getest met zak cement van 25 Kg ...
maar wie gaat er nu 25 Kg cement kopen tijdens winkelen?
Jij, want je had een zak van 25 kg in huis. :mrgreen:

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door camkooyman »

Beste mensen,

Ik kreeg van mijn ex collega een paar maanden geleden een mail, dat ik van haar een gratis zonnebril kreeg via een internetactie. Ik moest daar een aantal vreagen beantwoorden/een formulier invullen.
Maar ik twijfelde of dat goede organisatie was.
Ik kreeg van die organisatie die meerdere acties doen die gratis waren ook af een toe een soort mail. Toen heb ik niet alles meer ingevuld.

Maar opeens kreeg ik 2 weken geleden tot mijn verrasing een zonnebril in de bus. Ik had geen zonnebril verwacht. Omdat ik dacht dat het kwats of onzin was.

Gesloten