LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vinduwadres.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
MAXIEM

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

laurenne

Jij hoeft niets te bewijzen. Zij moeten bewijzen dat ze wél een rechtsgeldige overeenkomst hebben afgesloten. Schrijf hen dus zo nodig aangetekend een brief.

Model:

Betreft factuur, nummer xxxx

Mevrouw, mijnheer,

Naar aanleiding van de ontvangst van uw factuur d.d. (hier datum van nota) delen wij u mede geen prijs te stellen op enige betaalde vermelding.

De wijze waarop u ons heeft benaderd is dermate misleidend geweest, dat er van een rechtsgeldige overeenkomst geen sprake kan zijn. De retourfax is na een onjuiste voorstelling van zaken getekend. Zo er al een overeenkomst zou bestaan, dan achten wij deze vatbaar voor vernietiging op grond van dwaling (ingevolge BW6/228) danwel bedrog (ingevolge BW3/44), alsmede wegens gebrek aan wilsovereenstemming (ingevolge BW3/33).

Indien van toepassing:(Ook hebben wij nooit een opdrachtbevestiging ontvangen, zoals beschreven in uw eigen voorwaarden (artikel 7).)

Op grond hiervan achten wij ons niet gehouden tot betaling. Gelet op de onjuiste voorstelling van zaken is de vermeende overeenkomst vernietigbaar. Derhalve roepen wij u op tot vernietiging van deze niet rechtsgeldige overeenkomst en eisen wij dat de vordering wordt ingetrokken.

Bovendien eisen we, dat alle correspondentie met ons wordt gestaakt en dat onze gegevens met onmiddellijke ingang uit uw bestanden worden verwijderd.

Indien wij binnen twee weken geen afdoende antwoord van u ontvangen hebben, nemen wij aan, dat u aan ons verzoek hebt voldaan.

(naam en adres)

(zet geen handtekening)

Maxiem.

vrouw81
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jul 2009 21:58

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door vrouw81 »

In 2009 zijn wij ook al opgelicht door vdb hosting en helaas nu weer, niet dat wij ergens akkoord mee zijn gegaan maar ze gaan gewoon door!!!!
In 2009 zijn wij bij de rechter geweest ivm een dagvaarding van dit bedrijf en bij de rechter heb ik mijn zegje gedaan en zelfs de rechter zei...Ja mevrouw we weten waar dit bedrijf mee bezig is maar helaas kunnen wij hier niks tegen doen ook de deurwaarders kantoor die deze financiele zaken voor hun regelt heeft toegegeven waar ze mee bezig zijn.
Dit is toch heel erg krom??!!
Niemand kan ze tegen houden en veel mensen zijn gedupeerd, nu zijn we weer aan het betalen aan die klootzakken...excuus voor mijn taalgebruik maar ben het zo zat!!!!
Wat ik maar niet begrijpen kan is dat er niets tegen ze gedaan word er zijn zoveel klachten tegen en over dit bedrijf en snap dan niet dat de overheid hier niets tegen doet waar is onze regering als je ze echt nodig hebt????

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Fedde3 »

vrouw81 schreef:...ook de deurwaarders kantoor die deze financiele zaken voor hun regelt heeft toegegeven waar ze mee bezig zijn.
Laat me raden. Van der Donk, Bot & Co? [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator]

BTH
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2011 14:49

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door BTH »

vinduwadres.nl niet op in gaan, [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator]!
Laatst gewijzigd door BTH op 11 apr 2012 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.

MAXIEM

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Relevante informatie:

Het Steunpunt AcquisitieFraude geeft deelnemers van de stichting juridische hulp en (preventieve) adviezen op het gebied van advertentie- en acquisitiefraude. Leden van de bij ons aangesloten brancheorganisaties krijgen gratis hulp in het juridische correspondentietraject.

Postadres:
Postbus 963
7301 BE Apeldoorn

Vestigingsadres:
Paslaan 17E
7311 AH Apeldoorn

Juridisch spreekuur voor vragen en meldingen over acquisitiebureaus:
Telefoon: 055-5059780 (10.00 uur tot 12.00 uur)
Email: [email protected]

Secretariaat (administratie en pers):
Telefoon: 055-5059789 (9.00 uur tot 16.30 uur)
Email: [email protected]
Fax: 055-5059788

Klachten kunnen worden ingediend bij:

http://www.fraudemeldpunt.nl/

http://www.mkb.nl/index.php?pageID=34&s ... itiefraude

Let op: sommige bedrijven opereren vanuit een netwerk. Er kan dus opnieuw gebeld worden onder een andere naam.

TIPS
1. Stel als u gebeld wordt gedetailleerde vragen. Als iemand beweert dat uw bedrijf al een contract heeft gesloten, vraag dan om een kopietje daarvan. Of de naam van de medewerker die toestemming heeft gegeven.
2. Wacht 24 uur. Deze firma"s werken door de druk op te voeren ('u moet nú actie ondernemen of anders...'). Maak er melding van, dat u de volgende dag zult terugbellen.
3. Lees alles goed door en let vooral op de kleine lettertjes. Pak desnoods een vergrootglas.
4. Stel een betalingsprotocol op en neem daarin op, dat uitsluitend facturen worden betaald die een projectnummer hebben.
5. Maak duidelijke afspraken met uw medewerkers. Stel duidelijke regels wie mag overgaan tot het ondertekenen en/of betalen van contracten/facturen.
6. Als je als bedrijf benaderd bent onder valse voorwendselen, neem dan altijd kontakt op met de Stichting Acquisitie Fraude (SAF).

Lees ook:
http://www.kvk.nl/veilig_ondernemen/fra ... tiefraude/

http://nl.wikipedia.org/wiki/Acquisitiefraude

Maxiem.

dotte65
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2011 14:09

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door dotte65 »

Vandaag gebeld door (weer dezelfde?) vriendelijke mevrouw die zeker wist dat ik vorig jaar een overeenkomst met vinduwadres.nl had gesloten. Ik zei dat ik daar niets van wist en dat ik daar zeker geen 300 euro voor had betaald. Dat was juist waarom ze belde, meldde ze toen. Ik heb een aantal keren herhaald dat ik hier niets van wist, waarop ze me beloofde mijn gegevens uit haar bestand te verwijderen en eens uit te zoeken wat er dan wel "fout" was gegaan op de administratie. Prettig om vervolgens op dit forum te zien dat ik haar niet voor niets heb afgehouden! Maar actief zijn ze dus nog steeds!

robert_1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2011 00:10

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door robert_1980 »

nou boffen wij even.

vandaag is mijn vriendin gebeld door een mvr. van vinduwadres.nl
met het (lees ik dus nu overal) bekende verhaal dat het contract afloopt.
Als ik mee zou werken aan de geluidsopname dan zou het contract niet stilzwijgend verlengd worden. Ze wist niet eens over welk bedrijf het ging laat staan over wat voor een contract. Maar wat duidelijk was ....... ze wilde hoe dan ook niet met dit bedrijf in zee en werkte dus mee aan de geluidsopname. Ze moest ja zeggen op haar gegevens van de balletschool en haar persoonlijk. Aan het eind van het gesprek werd vermeld dat het contract zou aflopen en daarna stop gezet zou worden. De rekening word verstuurd, want die zou aan het einde van de periode betaald moeten worden, aldus het bedrijf. Mijn vriendin weet niets van dit bedrijf af, niks van het contract en ook niks van een rekening van een paar honderd euro........

wat te doen ?
ik heb hun adres gegevens, en ben in staat om er morgen dus even langs te rijden
en even het een en ander duidelijk te maken. Maar dit lijkt me niet verstandig.

is het raadzaam om een aangetekende brief te sturen met een verhaal dat we alles willen ontbinden of zo ?

hopelijk kan iemand ons helpen,
vriendelijke groet
robert

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

robert_1980 schreef:nou boffen wij even.

vandaag is mijn vriendin gebeld door een mvr. van vinduwadres.nl
met het (lees ik dus nu overal) bekende verhaal dat het contract afloopt.
Als ik mee zou werken aan de geluidsopname dan zou het contract niet stilzwijgend verlengd worden. Ze wist niet eens over welk bedrijf het ging laat staan over wat voor een contract. Maar wat duidelijk was ....... ze wilde hoe dan ook niet met dit bedrijf in zee en werkte dus mee aan de geluidsopname. Ze moest ja zeggen op haar gegevens van de balletschool en haar persoonlijk. Aan het eind van het gesprek werd vermeld dat het contract zou aflopen en daarna stop gezet zou worden. De rekening word verstuurd, want die zou aan het einde van de periode betaald moeten worden, aldus het bedrijf. Mijn vriendin weet niets van dit bedrijf af, niks van het contract en ook niks van een rekening van een paar honderd euro........

wat te doen ?
ik heb hun adres gegevens, en ben in staat om er morgen dus even langs te rijden
en even het een en ander duidelijk te maken. Maar dit lijkt me niet verstandig.

is het raadzaam om een aangetekende brief te sturen met een verhaal dat we alles willen ontbinden of zo ?

hopelijk kan iemand ons helpen,
vriendelijke groet
robert

De geluidsopname word alleen gezien als bewijs als ALLES er op staat, dus het hele verhaal - en niet alleen "is uw naam truus - ja"etc..
Dus, ook het accoord met de opname - en het inleidende verhaal over het 'contract'.

Heel snel een fax en/of een aangetekend schrijven sturen - dat er sprake is van persoonsverwisseling en dat men NIET accoord gaat met enige betaling voor iets waar eerder GEEN afspraken over waren - en waar ook nooit voor getekend is.

Daarnaast zou ik vast advies inwinnen bij het SAF en overwegen je te melden bij de politie.

Succes

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Gisteren op een zelfde manier benaderd, gelukkig beantwoord ik de vraag of ze met persoon x van bedrijf y spreken altijd met "Daar spreekt u mee" als ik denk dat het een advertentie verkoper is, want het schijnt dat de die teksten wel eens verknippen. Toen ze me vertelden dat ik in hun adres bestand stond en ze wilden weten of die gegevens nog klopten zei ik, "Mijn gegevens zijn ongewijzigd", waarna ze zei dat ze me vorig jaar had gesproken over de vermelding en dat ik akkoord was gegaan met facturering in het tweede jaar. Dat was het moment dat ik uit mijn slof schoot en kwaad reageerde dat het naar oplichting riekt en dat ik nooit iemand had gesproken. Ze zei me dat het wel zo was en ik vertelde haar dat ik van zulke praktijken niet gediend ben, waarop ze zei me uit het bestand te halen.
Even later op hun site gekeken en daar sta ik inderdaad niet vermeld. Meteen maar screenshots gemaakt als evt. bewijsmateriaal. Dus ik vermoed hier niks meer van te horen, maar ik zie ze er toe in staat om toch iets uit het gesprek te halen wat ze als een bevestiging kunnen gebruiken.

Vreemd dat je tegen zulke bedrijven wel aangifte kan doen, wat ongetwijfeld ook is gebeurd, je naar het meldpunt aquasitiefraude kan stappen en ze kan machtigen tot aangifte (wat ik trouwens ga doen) maar dat ze toch jaar naar jaar kunnen blijven bestaan en mensen op kunnen lichten.

Het doet je er inderdaad toe neigen om hier een oproep te plaatsen om allemaal tegelijk eens een bezoekje aan Heiloo te brengen. :twisted:

Jammer dat ik zo verstandig ben :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mrroy44 schreef: Vreemd dat je tegen zulke bedrijven wel aangifte kan doen, wat ongetwijfeld ook is gebeurd, je naar het meldpunt aquasitiefraude kan stappen en ze kan machtigen tot aangifte (wat ik trouwens ga doen) maar dat ze toch jaar naar jaar kunnen blijven bestaan en mensen op kunnen lichten.

Het doet je er inderdaad toe neigen om hier een oproep te plaatsen om allemaal tegelijk eens een bezoekje aan Heiloo te brengen. :twisted:

Jammer dat ik zo verstandig ben :wink:
Wat wel zo is - stel, je doet aangifte tegen advertentiebedrijf ABC publishing (verzonnen naam). Men merkt dat, en verdwijnt - en een week later word je gebeld door DEF Publishing. Zelfde mensen, zelfde werkwijze, zelfde adressenlijst - MAAR een 'andere' bedrijfsnaam - dus het hele aangifte circus begint van voren af aan. Men zou de personen moeten aanpakken - niet direct de bedrijven.

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Men zou de personen moeten aanpakken - niet direct de bedrijven.
Inderdaad, maar het lijkt erop dat dat niet kan, en al mocht iemand persoonlijk veroordeeld zijn, vraag ik me af of het hen dan verboden kan worden alsnog een dergelijk bedrijf te starten.
Om moedeloos van te worden, ik ben geen voorstander van het three-strikes-out principe, maar in een dergelijk geval zou je toch wel grotere sancties moeten kunnen opleggen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

UPDATE:
vandaag in de Telegraaf gevonden:
http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/103 ... ijnbedrijf

In dit stukje:
De overwinning op Kantoor voor Klanten is een unicum in de Nederlandse rechtspraak omdat de daders hoofdelijk aansprakelijk zijn gesteld voor álle veroorzaakte schade en juridische kosten.
Dit schept hoop voor vele gedupeerden!

MAXIEM

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Goed nieuw!!! en nu nog even de Groninger- en Winschoterkliek [moderator: houd het netjes!]

Maxiem.

mrroy44
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 apr 2006 09:07

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door mrroy44 »

Ja, drommels, het recht heeft gezegevierd, laten we hopen dat de veldwachter zijn kans schoon ziet en dat alle boefjes achter de tralies komen :D

xbro77
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2011 15:52

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door xbro77 »

nou, volgens mij hebben ze nog niet veel geleerd. Vinduwadres net aan de lijn gehad; of de gegevens van mijn vorig jaar afgesloten vermelding a 280 euro nog kloppen.....

De mevrouw aan de telefoon even mooi uitgelegd wat ik van hun aanpak vond! stelletje oplichters!

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Martjola »

Het is normaal binnen deze bedrijven om mensen uit de gouden gids, telefoonboek, KvK te bellen met de vraag of ze nog langer gebruik willen maken van hun diensten.
Heb zelf ook een paar weken gewerkt voor zo'n bedrijf, je moet zelf zorgen voor mogelijke klanten, dus inderdaad opzoeken via KvK en ze dan bellen.
Vooral grotere bedrijven worden het slachtoffer gemaakt, en op de manier dat er afgelopen week is gebeld en men hoopt dan een ander aan de lijn te krijgen en met het verhaal op te hangen dar er vorige week al is beslist toe te stemmen, jij belt dan nog even om zogenaamd de gegevens nog even te checken.
Als men dan toehapt met in het achterhoofd dat er vorige week al door iemand kennelijk is beslist om mee te doen, wordt men nog door de verkoop afdeling terug gebeld om de afspraken nog eens op papier te krijgen en de betaling te regelen.
Ook worden er met kortingen gestrooid, kortingen die er niet zijn, maar het klinkt zo mooi als je 30% korting krijgt op je inschrijving.
Dat ook ZZP ers op deze manier worden benaderd mag duidelijk zijn, ze hopen dat je teveel aan je hoofd hebt om fatsoenlijk na te denken, en extra reclame is natuurlijk altijd welkom.
Dat geen hond die pagina's kan vinden, ach wie maakt zich daar nu druk om, het geld is binnen en daar draait het om. of u volgend jaar niet meer mee wilt doen ook niet, pakken we wel weer een ander.
We hebben vandaag 14 inschrijvingen nodig was de boodschap die je elke dag kreeg. of meer of minder.
reken maar uit wat zoiets oplevert a ruim 300 euro.
Ik ga even geen namen noemen voor welk bedrijf ik werkzaam was, maar neem van mij aan, de meeste mensen kijken in de gouden gids als ze iemand zoeken.

MoniqueMeriam
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 10:55

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door MoniqueMeriam »

Hallo,

Wij werken vorige week ook gebeld door een mevrouw van http://www.vinduwadres.nl met hetzelfde verhaal als jullie. Ik zei tegen haar dat ik e.e.a. even wilde nakijken en dat kon zei ze. Er is vervolgens wel een opname gemaakt. De dag erna kreeg de faktuur al binnen!!! Ik e.e.a. nagekeken op internet en toen kwam ik al snel hierop terecht. Dan is het wel duidelijk wat voor een bedrijf dit is. Ik een mail gestuurd en gebeld. We zouden terug worden gebeld. jaja. Vanochtend weer gebeld en die man zei dat ik vandaag zou worden teruggebeld, want hij ging hier niet over.
Onvoorstelbaar dat dit soort bedrijven gewoon hun gang kunnen gaan. [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator]. Die rekening liegt er trouwens ook niet om 398,-- excl. btw.

Hebben jullie nog tips wat ik hiermee kan doen, want ik ga uiteraard niet betalen.

Alvast bedankt.
Groetjes Monique en Meriam

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zowiezo bestrijden.
Want de opname kan niet volledig zijn.

Aangezien de meeste rechters op de hoogte zijn van dit soort praktijken zullen ze daar ook bot vangen.

Maar goed:
- doe NIETS meer per telefoon, tenzij u ook alles (dus, de hele gesprekken) kan opnemen. Probeer zoveel mogelijk schriftelijk (email, fax) te communiceren. Dit voor de bewijs/dossier vorming.

- stuur ze een brief waarin je aangeeft dat er GEEN sprake is van enige overeenkomst, omdat een en ander berust op dwaling en er ook geen sprake is van wilsovereenstemming.

- eis een bevestiging dat de factuur niet betaald hoeft te worden.

- vermeld ook dat indien men doorzet, je aangifte zult doen wegens misleiding en/of oplichting - en indien men toch probeert via andere wegen (incassoburo) te innen, je aangifte van afpersing zal doen, zowel tegen hen, als tegen het incassoburo.

- meld je bij het SAF - die hebben meer kennis en ervaring (zie ook verder terug in dit topic.

- en, wat je ook doet - betaal niet!

Voor een rechtsgeldig bewijs moet een opname aan richtlijnen voldoen.
- er moet duidelijk toestemming voor de opname gegeven worden
- het complete gesprek, danwel de complete aanbieding/overeenkomst moet genoemd zijn. Alleen maar "ja, ja" van uw kant is bij lange na niet voldoende.
- er mag niet in geknipt zijn, en ook halve gesprekken zijn niet voldoende.

Zowiezo is het beste om bij overeenkomsten een en ander schriftelijk en ondertekend vast te leggen..

smitcindy
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2011 15:40

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door smitcindy »

Wij zijn ook de dupe geworden van deze [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator] vinduwadres. Helaas hebben we wel geluisterd naar deze aardige dame en waren overrompeld. Dus wel het 'opgenomen' gesprek gevoerd. Achteraf kregen we een factuur van over de 475 euro en toen schrokken we. Daar konden we nooit mee ingestemd hebben een jaar geleden... Ook via internet opgezocht wie het waren en toen ontdekt dat het [Niet-onderbouwde uitspraak verwijderd door de Moderator] zijn en iig ook al een rechtszaak verloren hebben. Gemeld dmv een aangetekende brief dat we niet betaalden en dat we per direct verwijderd wilden worden van hun site. Een brief terug gekregen dat ze ons verwijderd hadden maar dat we wel moesten betalen. Aangifte gedaan bij de politie maar die wisten ook niet goed wat ze ermee aan moesten. Ook info opgevraagd bij het SAF die ons ook vertelden geen actie te ondernemen.
Nu echter een brief van de deurwaarder (iid Donk) gekregen en dat benauwt me wel een beetje. Ook al zijn we niet van plan te gaan betalen het bedrag loopt op... En op een rechtzaak zitten we ook niet te wachten... Maar samen sterk daar ben ik voor!
Nu eerst maar een brief opnieuw opstellen naar Donk en naar Vinduwadres en naar SAF dat we niet gaan betalen en aangifte hebben gedaan en dat nogmaals zullen doen als ze doorgaan hiermee.
Fijn de info hier te kunnen lezen van andere gedupeerden en dat die op precies dezelfde wijze zijn benaderd door dezelfde aardige dame...
Wordt vervolgd.

smitcindy
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2011 15:40

Re: vinduwadres.nl

Ongelezen bericht door smitcindy »

Ze blijven doorgaan met stalken... Een brief ontvangen van het incassoburo dat ze tot rechtsverolging over zullen gaan en dat al die extra kosten voor onze rekening komen. Het maakt me wel bang maar betalen wil ik niet (en het loopt nu ook wel erg op de kosten dat ik niet eens meer kan betalen...).
Iemand ideeen???

Gesloten