LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
marco75
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 12:08

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door marco75 »

ik heb er ook aan aantal ontvangen, en gebeld dat ik geen ondergoed meer wil ontvangen.
dat bellen slaat nergens op, het duurde erg lang en kreeg een onvriendelijke vrouw aan de lijn,
maar wat mij betreft is alles wat ik in de bus krijg niet ontvangen. als het hoog op zou lopen is er niks aangetekend dus geen bewijs.
nou heb ik geen rechten gestudeerd maar volgens mij zit het wel zo.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als er track and trace op het pakje zit, ligt dat wat moeilijker, dan kan de verzender tot aan jouw voordeur aantonen dat het pakje onderweg is geweest. En afgezien van het feit dat je de bezorger, die ook maar gewoon zijn werk doet, met een probleem opzadelt (krijgt ten onrechte het verwijt dat ie niets heeft bezorgd), is er verder geen probleem, nee.

dennismoesker
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2009 00:56

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door dennismoesker »

ik heb ook van die zogenaamd gratis ondergoed spul op gestuurd gekregen en moet nu voor komen omdat ik niet wil betalen,
maar ze kunnen toch iets laten zien, je eerste betaling omdat die automatiesch af word getrokken..
ookal ben het er niet mee eens, ik ga het nog niet betalen..
en ga er techen in.. ik laat jullie veder wel weten of het moet betelen of niet, is voor iedereen die dit aan gesmeerd heeft gehad wel makkelijk om te weten..!

Gr dennis

Toolboy

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Toolboy »

Het grootste probleem is: Dat dit mag en kan in Nederland.
Al zulks soort bedrijven kunnen/mogen hun gang gaan.

Hopende dat er een 2de kamerlid meeleest schrijf ik dit :wink:

T

roel83
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2009 13:39

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door roel83 »

Ook ik ben in eerste instantie ingegaan op de telefonische aanbieding. Toen ik vervolgens even ging googlen om te kijken hoe die onderbroek er eigenlijk uit ziet, kwam ik meteen in dit topic terecht. Op dat moment wist ik dus al dat er waarschijnlijk stront aan de knikker zat...

Paar dagen later een brief ontvangen waarin stond dat ze, wanneer er geen tegenbericht van mij kwam voor een bepaalde datum, ze binnenkort mijn boxer zouden sturen. Ik heb toen, een dag voor de door hun gestelde datum, alsnog telefonisch geannuleerd. Alles was dus goed.

...Tot ik vandaag alsnog een pakketje ontving! Ik heb het niet opengemaakt en meteen gebeld en nogmaals opgezegd. Op de eerste Tono brief heb ik bijgehouden wanneer ik telefonisch contact heb gehad en hoop dat het nu dan echt klaar is. Pakketje gaat vandaag nog retour op hun kosten. Als het binnenkort weer misgaat dan zal ik het hier melden.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In jouw geval is het misschien wel beter om het pakje retour te zenden,je had in eerste instantie immers toegezegd, en van het annuleren heb je geen schriftelijk bewijs, alleen de datum waarop je dat hebt gedaan.

Wanneer ze nu toch weer aandringen, aarzel niet om ze hardere maatregelen in het vooruitzicht te stellen, wanneer de van geen wijen willen weten. Doorgaans is dat voldoende voor ze om alsnog af te haken.

Ton de Zwart
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2009 14:57

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Ton de Zwart »

Wellicht niet de reactie die men verwacht maar, ik neem al een aantal jaren ondergoed af bij Tono /provea en nog steeds zonder problemen.
Goede kwaliteit tegen een redelijke prijs.
Geen probleem bij retourzending, niet met betalingen en/of andere wijzigingen.


Ton

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Allemaal goed en wel, maar wat noem jij een redelijke prijs voor een paar sokken of voor een onderbroek?

Zoals je kunt lezen, heeft niemand het hier over de kwaliteit van de spullen. Die staat buiten elke discussie. Maar voor een goede kwaliteit onderbroek kun je in de winkel al terecht voor 3 of 4 euro, als het je echt om de prijs te doen is, moet je naar de Wibra, daar heb je ze voor 1,50 of 2 euro. En sokken? Waarom moet die 18 euro per paar kosten?

sirsteven
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2009 12:10

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door sirsteven »

om te reageren over de kwaliteit.

de kwaliteit is idd heel goed, vergelijkbaar met de boxershorts bjorn borg armani, en ook die kosten 15 euro of meer per boxer. dus het is vrij normaal dat ze zo duur kosten.

maar ligt maar net aan de consument wat ze eraan willen uitgeven.

maar de aanbieding zo te lezen van tono 3 euro voor een boxer.

maar als iedereen voordat ze op die telefonisch aanbieding ingaan even logisch navragen hoe het precies werkt. kijk elke aanbieding telefonisch werkt hetzelfde, ik werk zelf in de callcenter branche. alleen dan niet voor tono, die is voor mij vrij onbekend. maar het werkt meestal altijd met opzeggen en in nederland en tegenwoordig in het algemeen. zijn erveel opzeg mogelijkheden, tuurlijk je kan 10 min in de lijn hangen van de 0900 nummer, je kan mailen, je kan brieven schrijven, na telefonisch werkt het natuurlijk hetzelfde. maar je moet gewoon de eerste proberen vind je ze mooi naja prima waarom niet betalen? niks is gratis in nederland mensen, hoevaak je het ook zou willen. maar uiteindelijk klagen dat je er nog 1 krijgt etc naja was te verwachten toch, \alles heeft stilzwijgende verlenging, telefoon aboneees tot aan internet en ga zo maar dor zelfs wehkamp heeft het.

aan de CCagent hoef je niet te zeggen dat hij ervoor kan zorgen dat het bij 1 blijft, dat word die gene ook verteld en het is ook zo. tis alleen dat je er altijd wel wat voor moet doen en dat isbellen. nou als je gewoon vraagt , hoe zeg ik het op, vertellen ze je hoe. en dan ga je daar mee akkoord. want alle gesprekken worden opgenomen in de CC heb je een klacht of ben je nergens mee akkoord gegaan dat er toch iets opgestuurd is zonder jou toestemming, mag jij na de tape vragen , want dat is namelijk hun bewijs van jou toestemming, en dat zal aantonen dat je NIET akkoord bent gegaan, zo wel, ben je zelf de dupe ingewerkt

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

\alles heeft stilzwijgende verlenging, telefoon aboneees tot aan internet en ga zo maar dor zelfs wehkamp heeft het.
Moet het daarom dan ook zomaar mogen?

Dit is 1 van de grootste ergernissen. Hier draait het allemaal om, firma's als Tono maken hier grof misbruik van. Juridisch zal het in hun ogen allemaal kloppen, ze maken misbruik van de goedgelovigheid van mensen.

Maar jammer voor firma's als Tono: er is een wetsvoorstel in de maak (overigens is dat al jaren in voorbereiding), waarbij een definitief einde komt aan het stilzwijgend verlengen van een abonnement. Met andere woorden: wanneer ze het er niet duidelijk bij zeggen (en dan bedoel ik: ze gebruiken voor dat soort dingen meestal het kleinst mogelijke lettertype), dan is er verder geen overeenkomst. Dan zullen ze moeten blijven leuren, en dan is het met firma's als Tono snel gedaan.

Het niet meer stilzwijgend verlengen van een abonnement slaat overigens vooral op tijdschriften, kranten, fitnessclubs en dergelijke. Maar aangezien Tono ook van dit middel gebruik maakt, zal die firma zich daar eveneens aan moeten houden.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Mensen leer toch eens , in deze wereld is NIKS gratis..!!!!!!!

dennisrkemper
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2009 16:00

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door dennisrkemper »

Bij deze wil ik iedereen hier op het forum bedanken! Ik had iemand van Tono aan de lijn (!!) terwijl ik achter computer zat. Even googlen en voila als eerste hit deze. Toch maar de order gecancelled.... :wink:

Thnx!

JasperR2
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:18

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door JasperR2 »

Ik ben hier helaas ook ingetuind.

Werd gebeld op een doordeweekse dag en sprak met een aardig vrouwtje.
Nou die eerste aanbieding leek me nog wel redelijk tegen verzendkosten enz.
Daarna kijken we wel verder dacht ik.
Nu zie ik hier alleen dat het bijna niet te cancellen is daar baal ik van want ik heb geen zin in elke 3 maanden onderbroeken.
Ik heb vandaag een mail gestuurd naar de klantenservice maar voorgaande email adressen werken niet meer. Ook is de site veranderd en het oude domein is er niet meer. Om hun email adress te bemachtigen via de site moet je een klanten nummer hebben. Die staat niet op mijn ontvangen brief. Dus mijn vraag is. Heeft iemand recente gegevens van email adressen die werken om je abboment te cancellen?

alvast bedankt!

Jasper

donder2
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2009 12:49

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door donder2 »

Hoi Jasper,

Ik weet niet of je [email protected] al geprobeerd hebt?

Ik heb een mail gestuurd met daarin het verzoek het op te zeggen.
Overigens heb ik nooit problemen gehad, ik had een account aangemaakt op hun webiste www.provea.com en kon daar de volgende levering stop zetten. Vervolgens heb ik opgezegd en daar heb ik direct een bevestiging van ontvangen.
Ooit ook eens een defect product ontvangen en ook deze werd direct nagezonden, zonder probleem.

Succes

groeten,

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ook ik heb problemen met Provea,

Gratis ondergoed ontvangen en netjes betaald,

De volgende zending ook gekregen, en direct betaald,

Later weer een zending gekregen, en netjes teruggestuurd, hier hoorde ik niks van, en ik kreeg al snel wéér een nieuwe zending, en ook deze teruggestuurd met de melding dat ik me wil uitschrijven bij Provea,

Plotseling een aanmaning dat ik de teruggestuurde pakketten nog moet betalen!, want die hadden ze niet ontvangen, dus een mailtje gestuurd naar Provea met de melding dat ik de pakketten had teruggestuurd naar Provea, zodoende ik een mail terug kreeg dat de brief en de pakketten elkaar gekruist zijn en dat ik nergens over in hoef te zitten, met de verontschuldigingen van Provea,

Een paar maanden later wéér en herinnering van Provea!, de pakketten moeten nog betaald worden!, terwijl ik deze pakketten direct teruggestuurd heb,

Dus maar bellen, en er stond een rekening open, en ik kon de barse telefoniste maar niet aan het verstand krijgen dat deze pakketten teruggestuurd zijn naar Provea naar het bewuste postbusadres van Provea!, notabene 2 pakketten!,

Dus heb ik de gegevens van betaling en een kopie bankafschrift teruggestuurd naar Provea van de goederen die ik betaalt heb aan Provea,

Ik ben benieuwd, de administratie is daar een bende heb ik wel in de gaten, we zijn nu een paar weken verder en heb niks meer van Provea vernomen,

Straks heb ik onterecht een incassobureau op de stoep staan door een fout van Provea!, wat moet ik hiermee?, ik heb de pakketten netjes teruggestuurd, en Provea zegt ze niet ontvangen te hebben!, de pakketten zijn niet tegelijk verstuurd, maar een paar weken na elkaar, :(

Ik ben benieuwd wat ik hier tegen kan doen, Provea heeft bij mij echt afgedaan!, ze belazeren de mensen door teruggestuurde pakketten te crediteren!, :evil:

Vriendelijke groeten,

Ulbe

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Bart007 »

Halverwege december uit het niets ineens een aanmaning van de firma intrum justitia, betreffende een rekening bij de firma provea.
Nergens op de incasso te bekennen waarover ik dat bedrag dan verschuldigd zou zijn, sterker nog ik heb eerst moeten googlen om erachter te komen wat voor een bedrijf provea dan wel is.
Ik ken het bedrijf niet laat staan dat ik er iets besteld/gekocht heb.
Het vreemde is ook dat de firma provea kennelijk geen enkele moeite doet om zelf een herinnering betreffende mijn "openstaande" saldo te sturen.
Voorts is de brief gericht aan iemand met een voorletter die ik helemaal niet ken en ook niet voorkomt op dit adres.
Zijn er meer mensen met deze ervaring, ik hoor het graag!

jouke1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2010 11:25

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door jouke1988 »

Ik ben zelf een aantal jaren lid van provea/tono en het bevalt me goed, toegegeven het is duurder dan de normale onderbroeken maar daar is de kwaliteit dan ook naar. Ik draag ze bijna dagelijks en vindt ze erg lekker zitten. Ik wil wel graag weten wat mensen die het te duur vinden dan dragen??

Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Paddington »

henk b. schreef:Aantal gevonden antwoordnummers: 1
Provea groep Antwoordnummer 55019 3640 WB Mijdrecht

Tono international Antwoordnummer 55019 3640 VB Mijdrecht

Kan je tot 5 kg lekker veel gratis ongevraagde rotzooi naar ze sturen.
Bedankt Henk, ga ik gelijk doen met mijn pakketje.

Zes weken geleden een kennismakingspakketje van 1 onderbroek en 1 tshirt aangevraagd. (Kende deze site :shock: dus niet...)Hoorde van iemand dat het super-ondergoed was, dus ook eens proberen. Komt gisteren dat pakketje, gelijk met een soort abonnement dat je ieder keer een nieuw pakket krijgt toegestuurd tenzij je je afmeld. Kom nou toch. Het was om één keer te proberen.
Gelijk een afmeldmail voor alle producten gestuurd. Bevestiging daarvan al binnen per mail. Is dar rechtsgedig trouwens? Opgebeld, vanwege de 24-uurs service. Word je doorverbonden (naar Zwitserland) en hoor je: er is niemand
aanwezig. Dus nu dat pakket retour afzender, gratis!

Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Paddington »

Pakketje gratis teruggestuurd met een pittige brief erbij. Gezegd dat ik melding zou doen bij Radar omdat het absurd is dat je bij bestelling van een proefbestelling gelijk vastzit aan een maandelijkse toezending.
Later nog een mail gestuurd dat ze dus allang bekend zijn bij Radar via een flink aantal ontevreden klanten....

Kreeg een mail terug dat toezending stopgezet wordt en dat ik geen verdere post zal ontvangen. :D

jansm
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2010 16:42

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door jansm »

Hallo

Na wat producten van TONO gunstig te hebben verkregen en na een positieve gebruikservaring besloten om meer producten van hun af tenemen.

Maak al een goed jaar van de TONO herenshorts service en in tegenstelling tot een aantal anderen heb ik er hele goede ervaringen mee.

Over het product ben ik qua prijs/kwaliteit dik tevreden.
Het annuleren van een volgend pakket kan ik via internet/mijn account prima regelen. Bevalt een set me qua kleur/stijl niet of heb er op dat moment geen nodig gaat annuleren perfect.

Ik denk dat een aantal klachten ook gebaseerd is op onkunde wat betreft de spelregels.

Ps. :
Heb echt geen aandelen bij TONO !!!!!

Gesloten