LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werving vriendeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
michaelz1981
Berichten: 224
Lid geworden op: 24 jun 2006 21:47

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Ze hadden inderdaad tegen mij gezegd dat ik telefonisch akkoord had gegeven om maandelijks mee te doen met 2 loten terwijl ik vanuit ging dat het automatisch zal stoppen. Hoe bewijs je dat je gelijk hebt. NIET.

Het makkelijkste is dus gewoon per direct opzeggen en gewoon nooit meer meedoen en iedereen afraden. Vriendenloterij webcare heeft mij inderdaad wel een PB teruggestuurd, maar heeft mij gewoon verteld wat ze telefonisch ook verteld hebben.

Maar aangezien er zoveel negatieve reacties hier op deze forum staan, moet toch blijken dat wij toch niet zomaar ongelijk hebben om te denken dat de deelname automatisch stopt.

tnt35
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 jul 2011 10:29

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door tnt35 »

@webcare ik heb u een pb gestuurd.
graag een reactie hierop?

popbizzart
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 sep 2011 21:49

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door popbizzart »

Ik heb net als blijkbaar vele met mij het idee dat we door de vriendenloterij en in mijn geval ook de postcodeloterij worden opgelicht.

Ik heb begin van het jaar het aantal loten van de postcodeloterij terug gebracht naar 1 lot.
Nu zie ik een aantal weken terug dat er nu geld wordt afgehouden voor 3 loten, en ook voor de vriendenloterij.

Volgend een medewerker van de postcodeloterij is ons telefonisch een aanbod gedaan waar we op zijn ingegaan.
Zowel mijn vrouw en ik kunnen zich zo iets niet herinneren.

Nu heb ik de postcodeloterij gevraag mij het bewijs te leveren dat wij inderdaad ingestemd hebben met een aanbod, maar nu blijft het erg stil aan de andere kant.

Ik begin nu zwaar te overwegen om ze een laatste waarschuwing via een aangetekende brief te sturen en bij het in gebreke blijven aangifte te doen van diefstal.

Zijn er misschien andere lezers die dit al eerder gedaan hebben of hiervoor plannen hebben ?

Het lijkt mij toch normaal dat de postcodeloterij mij moet kunnen laten horen dat wij toestemming hebben gegeven om meer loten af te houden ?

Als blijkt dat wij helemaal geen toestemming hebben gegeven is het naar mijn idee gewoon diefstal.

Of zie ik het verkeerd ? :?:

MAXIEM

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door MAXIEM »

popbizzart

Ik zou nergens op wachten en dat hele zootje direkt aangetekend opzeggen. Dit soort ******** bedrijven moet je niet met fluwelen handschoenen aanpakken. Koop voortaan lekker een staatslot bij de Primera, dan heb je de uitgave/kosten in eigen hand en een ietse pietsie meer kans op een prijs(je).

Maxiem.

jody62
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 12:56

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door jody62 »

Helaas kan ik me ook aansluiten in het rijtje. Een maand lang gratis deelname wat automatisch stopt. Daarna ben ik gebeld om nog een maand mee te doen wat automatisch zal stoppen. Tot mijn verbazing is er vandaag 19,20 euro van mijn rekening afgeschreven.
Ik heb hiervoor op geen enkele wijze toestemming gegeven:
- nooit ingelogt op hun website
- geen brief van de vriendenloterij ontvangen en
- nergens een handtekening gezet dat men automatisch van mijn bankrekeningnummer mag incasseren.

De bank kan de bedragen van loterijen helaas niet terugstorten.
Wat mij (en de bank) nog het meest verbaast is hoe het mogelijk is dat ze geld van de rekening af kunnen schrijven zonder dat de rekeninghouder (ik dus) hiervoor getekend heeft?!

Ik zal een opzeggingsbrief versturen, maar hoe krijg ik m'n geld terug?
Zoals ik hier op het forum gelezen heb moet ik een melding maken bij consuwijzer?

vr. gr.
jody62

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Jan1 »

Bij de bank melding doen van onterechte incasso, je moet dan wel heel zeker zijn dat je geen machtiging hebt gegeven. Ook bij loterijen zou dit mogelijk zijn, tot zelfs wel een jaar nadat is geïncasseerd. Waarschijnlijk zal de bank in eerste instantie wel tegensputteren, waar als puntje bij paaltje komt, zullen ze het wel moeten doen. Dit heb ik ooit eens ergens gelezen op het WWW.

jody62
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 12:56

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door jody62 »

De opzegbrief, met het verzoek de incasso in te trekken en het ten onrechte afgeschreven bedrag terug te boeken, is op de post.
Ik heb zeker weten nergens een handtekening voor gezet.
Tijdens het telefoongesprek is naar mijn rekeningnummer gevraagt om het eventuele prijzengeld op te kunnen storten.

Wat de onterechte incasso betreft heb ik volgende links gevonden:
http://www.veiligbankieren.nl/downloads ... ncasso.pdf en
http://financieel.infonu.nl/geld/5879-l ... oeken.html
Als ik dat hier zo lees heb je zelfs al had je een telefonische machtiging afgegeven nog 5 dagen om het bedrag te laten storneren.
Ook moet bij een telefonische machtiging een schriftelijke bevestiging hiervan volgen.
Ik heb geen brief van de vriendenloterij ontvangen.

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Het enige wat zij hebben is de voice log.. een telefoongesprek dat is opgenomen waarin U u banknummer noemt en dan is het kassaaaaaaaa.

Lees te verhalen hier allemaal..lees mijn verhalen.
Ik kan je alleen maar adviseren aangifte te doen bij Consuwijzer en de Reclame Code Commissie. maar doe mij en jezelf een lol

blokkeer bij U bank het rekeningnummer(niet U eigen banknummer) waarmee zij uw geld afschrijven. Dit mag de bank niet weigeren.!!! U kunt namelijk zien waarna Uw geld is gestort.

Sterkte

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste jody62,

We willen het graag voor je uitzoeken. Zou je per privebericht je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer) willen doorsturen?

Met vriendelijke groeten,

webcare team VriendenLoterij

jody62
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 12:56

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door jody62 »

VriendenLoterij schreef:Beste jody62,

We willen het graag voor je uitzoeken. Zou je per privebericht je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer) willen doorsturen?

Met vriendelijke groeten,

webcare team VriendenLoterij
Is verstuurd

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste popbizzart,

We hebben je zojuist een privebericht gestuurd met de vraag naar de persoonlijke gegevens zodat we je verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groeten,

team webcare VriendenLoterij

mariet86
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2011 22:05

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door mariet86 »

Hallo Webcare team,

Ook ik wil zeggen dat ik niet echt gediend ben van de vriendenloterij.

In september werd ik telefonisch benaderd of ik de vriendenloterij ken ect. Vervolgens werd mij een gratis lot aangeboden. Na een maand gratis te hebben gespeeld zou ik dan 2,20 euro per week kwijt zijn en 8,80 euro per maand of 11,00 euro indien er week extra in de maand zat. Na deze gratis maand kon je ook opzeggen en de jongen zou er ook een brief bij doen die je dan kon invullen om weer op te zeggen. Prima dacht ik, ik ben niet beroerd om een goed doel te steunen. Aan het eind van het gesprek zei de jongen dat hij ineens zag dat hij 2 gratis loten mocht aanbieden, omdat de actie gewijzigd was ofzo.
Aangezien we al een tijdje in gesprek waren en zag ik er geen kwaad van in en moest ik akkoord geven. Kort daarop ontvang ik de brief met de bevestiging waarin onderaan nogmaals de kosten worden genoemd, die ik in mijn hoofd had, er nog steeds niet erg in hebbende dat ik dat bedrag 2 keer ga betalen. De opzegbrief waar de jongen het over had, zat trouwens niet in envelop, wat mij al irriteerde want dat hadden we afgesproken.
Nu bekijk ik vandaag mij rekeningoverzicht en zie ik tot mijn verbazing dat er 19,60 euro is afgeboekt.
Kortom wordt in eerste instantie geïnformeerd over totaal kosten per maand van een lot en die kosten heb ik nog in mijn hoofd waarvoor ik dus akkoord geef tijdens dat gesprek. Er niet erg in hebbende dat ik akkoord geef voor 19,60 euro minimaal per maand!

Nu ik er over terug denk voel ik me in maling genomen en denk ik dat het een standaard verkooptruc is omdat de jongen zei dat het het einde van zijn werkdag en zag ineens dat hij 2 loten mocht weggeven in plaats van 1 en de opzegbrief die we besproken hadden zat er niet bij. En nu ik de andere berichten hierover heb gelezen, weet ik dat ik niet de enige ben.
Jammer dat het op deze manier is gegaan, want ik had niet gelijk de intentie om op te zeggen, want 8 euro per maand kan ik wel missen. Helaas is het anders gelopen en heb ik hier gelijk genoeg van.

Graag zou ik een reactie vernemen

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste mariet86,

Dat is vervelend. Wil je in een privebericht je gegevens (achternaam, postcode en huisnummer) sturen? Dan gaan we het voor je na.

Met vriendelijke groeten,

team webcare VriendenLoterij

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Goh.. ik zag op de TV een reclame van Nivea...en ja hoor je krijgt er weer GRATIS een lot bij van de vriendenloterij..

Vooral de NADRUK op G R A T I S.!!!!! Leuk he.. vooral doen... dan weet je achteraf wat GRATIS is. Je komt er vanzelf wel achter.

We wachten de berichten van de slachtoffers weer af hier

Succes.

jody62
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 12:56

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door jody62 »

Beste mensen,

Ik heb mijn geld terug. Heb het bedrag door de bank laten storneren, dit moet/kan voor loterijen binnen 5 dagen gebeuren. Tevens heb ik een selectieve incassoblokkade op mijn rekening laten zetten zodat de Vriendenloterij in de toekomst geen geld meer van mijn rekening kan incasseren.

Kreeg vorige week nog een telefoontje van de Vriendenloterij dat m'n opzegbrief was aangekomen en dat alles nu werd stopgezet.

Tot mijn verbazing krijg ik deze week een brief met o.a. de volgende tekst:
Helaas blijkt het niet mogelijk de inleg van de door u opgegeven rekening af te schrijven. Waarschijnlijk is uw rekening geblokkeerd voor afschrijvingen door de Vriendenloterij. ---- Omdat wij de inleg voor u loten helaas niet kunnen afschrijven, hebben wij uw lotnummers stopgezet. --- bla,bla,bla...

Uit deze tekst trek ik de conclusie dat er opnieuw een poging is ondernomen om het geld van mijn rekening af te schrijven?!
Nou ja, ik weet nu tenminste dat de selectieve incassoblokkade werkt dus eind goed, al goed!

Will50
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 mar 2011 16:41

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Will50 »

Gefeliciteerd!!!!!!

Je hebt geluk dat jouw bank nog storneert voor loterijen.!!!!! De Rabobank storneert maar NIET voor incasso door loterijen. Dus zij zijn medeplichtig aan deze oplichtingspraktijken.!!!!! Zij gaan er gewoon vanuit dat de Vriendenloterij altijd gelijk heeft ook al is dat niet zo.!!! En kennelijk komt het de loterijclub maar al te goed van pas.
Kun je eens zien wat je allemaal moet doen en wat het je kost om van zogenaamde G R A T I S loten van de Vriendenloterij af te komen!!!!!!!!

In dit wordt allemaal in stand gehouden door onze overheid lees het Ministerie van Justitie afd Kansspelen. Zij hebben hierop het toezicht maar laten alles gewoon gaan zoals het gaat. En ook daarvan profiteren de Loterijen.

Ook Trosradar reageert niet op deze berichten evenmin Tros oplichting..

Bestel vooral GRATIS loten die je een fortuin gaan kosten..

jody62
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2011 12:56

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door jody62 »

Will50 schreef: Je hebt geluk dat jouw bank nog storneert voor loterijen.!!!!! De Rabobank storneert maar NIET voor incasso door loterijen. Dus zij zijn medeplichtig aan deze oplichtingspraktijken.!!!!! ..
In een telefoontje naar mijn bank werd me ook tot 2 keer toe verteld dat het niet mogelijk was om bedragen van loterijen te storneren.
Ik heb toen een mailtje met verwijzing naar deze link http://www.veiligbankieren.nl/downloads ... ncasso.pdf (zie pagina 7 telefonische machtiging) naar de bank gestuurd en toen kon het opeens wel. Lijkt mij dat deze regel ook voor de Rabobank opgaat?! alleen in geval van schriftelijke machtiging is het een ander verhaal...

VriendenLoterij
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:02

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste jody62,

Helaas heb je deze brief (waarin wordt vermeld dat het helaas niet mogelijk is de inleg af te schrijven) ontvangen, omdat deze al verstuurd is voordat we je brief hebben verwerkt in onze administratie. Zodanig zijn er twee zaken langs elkaar heen gaan lopen. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Team webcare VriendenLoterij

popbizzart
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 sep 2011 21:49

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door popbizzart »

Ik wilde nog even melden dat naar aanleiding van mijn melding hier op het forum de postcodeloterij contact heeft opgenomen met ons en heeft aangeboden om een deel van het betaalde geld retour te storten.
Dit is ondertussen ook gedaan.

Ondanks alles toch goed opgelost.

Gr.

Marcel

Groverk
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2011 10:42

Re: werving vriendeloterij

Ongelezen bericht door Groverk »

Was het constant benaderen een beetje zat en heb deelname op 23-10 schriftelijk opgezegd. Ik werd zelfs in het buitenland gebeld. Naar aanleiding van een telefonische wervingsactie (vreemd, ik had toch opgezegd?) vorige week op advies van de "werfster" maar gebeld. Men doet er ook alles aan om je dan als deelnemer te behouden en het gesprek zo lang mogelijk te laten duren, kassa............. :( .

Gesloten