LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door GGG »

Bij de jongste trekking is de recordjackpot gevallen. Waar het eerder gebruikelijk was dat bekend werd gemaakt in welke stad het winnende lot was verkocht, houdt men het nu ineens op 'de provincie Utrecht'.

Ik weet heel zeker dat in de stad Groningen de oudjaarshoofdprijs is gevallen en ook staat me zeer helder voor de geest dat de jackpot een keer in Wassenaar is gevallen! Vooral die laatste plaats viel nogal op, gezien het feit dat men daar over het algemeen niet geheel onbemiddeld is...
De uitdrukking 'de duvel schijt altijd op de grote hoop' was destijds niet van de lucht.

Dus waarom nu ineens 'de provincie Utrecht'. Wat is er mis met Amersfoort, Zeist, Odijk, Den Dolder of Spakenburg?

Vanwaar die geheimzinnigheid? Waarom geen transparantie?

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door harley68 »

Het was in ieder geval niet op mijn lot, waar dan wel maakt mij niet echt uit

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door sjohie »

GGG schreef:Bij de jongste trekking is de recordjackpot gevallen. Waar het eerder gebruikelijk was dat bekend werd gemaakt in welke stad het winnende lot was verkocht, houdt men het nu ineens op 'de provincie Utrecht'.

Ik weet heel zeker dat in de stad Groningen de oudjaarshoofdprijs is gevallen en ook staat me zeer helder voor de geest dat de jackpot een keer in Wassenaar is gevallen! Vooral die laatste plaats viel nogal op, gezien het feit dat men daar over het algemeen niet geheel onbemiddeld is...
De uitdrukking 'de duvel schijt altijd op de grote hoop' was destijds niet van de lucht.

Dus waarom nu ineens 'de provincie Utrecht'. Wat is er mis met Amersfoort, Zeist, Odijk, Den Dolder of Spakenburg?

Vanwaar die geheimzinnigheid? Waarom geen transparantie?
Privacy van de deelnemers? Winnaars wordt (werd) gevraagd of ze het op stadsniveau bekend mogen maken, en zo niet, wat veruit de meeste winnaars zeggen, dan doen ze het op provincie niveau.

Los daarvan wil de uitbater van een verkooppunt nog wel eens wat laten vallen richting het lokale sufferdje om zo wat gratis reclame te krijgen.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door mika21 »

Had je zelf wel een lot gekocht?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarschijnlijk is de prijs dan in een klein dorp gevallen. Het maakt l nogal uit of de prijs in een anonieme stad als Groningen valt of in een dorp zoals, bijvoorbeeld, Zwartebroek. In een klein dorp kan men er vrij snel achter komen wie de prijs jeeft gewonnen en daar zit niet iedereen op te wachten.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door GGG »

mika21 schreef:Had je zelf wel een lot gekocht?
Jazeker.

Overigens zegt niet alles. Stel jij woont in de provincie Zuid-Holland en bent in het weekend toevallig in Nijmegen en koopt daar een lot. En vervolgens win je. Dan lijkt het alsof een inwoner van de provincie Gelderland de gelukkige is.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

GGG schreef:
mika21 schreef:Had je zelf wel een lot gekocht?
Jazeker.

Overigens zegt niet alles. Stel jij woont in de provincie Zuid-Holland en bent in het weekend toevallig in Nijmegen en koopt daar een lot. En vervolgens win je. Dan lijkt het alsof een inwoner van de provincie Gelderland de gelukkige is.
Ik denk dat de Staatsloterij wel de begrippen 'woonplaats' en 'aankoopplaats' uit elkaar kan houden...en dan nog, wat kan het u schelen waar de winnaar woont?
Ik zou dat, als ik 20 miljoen win, ook niet breeduit in de krant willen hebben.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door GGG »

Ze kunnen het wel, maar ze doen het niet, want ze hebben het stevast over de provincie waar het lot is verkocht en niet de provincie waar de winnaar woont.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door megatron29 »

Zal wel op 1/5e lot zijn gevallen daarom hoor je niks meer. De rest steken ze in hun eigen zak.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door sjohie »

megatron29 schreef:Zal wel op 1/5e lot zijn gevallen daarom hoor je niks meer. De rest steken ze in hun eigen zak.
En áls dat al zo is, is dat conform de algemene voorwaarden waarmee je als speler akkoord gaat. :D

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door megatron29 »

Dat klopt, maar toch oplichterij als je het mij vraagt. Dat geld moet ook uitgekeerd worden over andere loten vind ik.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door kweenie »

megatron29 schreef:Dat klopt, maar toch oplichterij als je het mij vraagt. Dat geld moet ook uitgekeerd worden over andere loten vind ik.
Ik vind ook dat de jackpot op mijn lot moet vallen. Maar dan is het nog geen oplichterij als het niet is zoals ik vind dat het zou moeten zijn.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door megatron29 »

Jouw opmerking slaat helemaal nergens op. Dus jij vind dat de rest van het geld in de beurs van de directeur van de staatsloterij moet komen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door sjohie »

megatron29 schreef:Jouw opmerking slaat helemaal nergens op. Dus jij vind dat de rest van het geld in de beurs van de directeur van de staatsloterij moet komen?
Die van jou ook niet echt. Aangezien de staatsloterij van de overheid is, komen alle inkomsten, waaronder dit soort gelden, terug in de algemene middelen, niet op de bankrekening van de directeur. Dat is in het bedrijfsleven niet eens zo met meevallers, tenzij de directeur ook de eigenaar van het bedrijf in kwestie is.

Maar goed, als de voorwaarden je niet aanstaan, dan speel je toch niet mee? Dit is een helder verhaal, de jackpot valt op een uniek nummer, en als dat een 1/5 lot is, wordt ook 1/5 van de jackpot, of elke andere geldprijs, uitbetaald. Dat staat duidelijk in hun voorwaarden, en doen ze verder ook niet geheimzinnig over ofzo.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door megatron29 »

En jij vind dit normaal? Dit is misleidend. En ik koop zelden een staatslot (laat staan een ander lot). Loterijen zijn er om de arme mensen nog armer te maken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Staatsloterij doet geheimzinnig over jackpot!

Ongelezen bericht door kweenie »

[Deel bericht verwijderd door Moderator]

Waar het om gaat, is dat er verschillende manieren zijn om met de situatie om te gaan dat de jakpot op een deel-lot is gevallen. Dat jij vindt dat er op een bepaalde manier moet worden gehandeld, dat is jouw goed recht. Maar als er is besloten om er op een andere manier mee om te gegaan, dan is dat dus nog niet meteen oplichting.
megatron29 schreef:Jouw opmerking slaat helemaal nergens op. Dus jij vind dat de rest van het geld in de beurs van de directeur van de staatsloterij moet komen?
Nee, hoe kom je daar bij? Dat gebeurt ook niet. Indien de Jackpot wordt getrokken op een lot waarvan niet alle delen zijn verkocht, is de Jackpot gevallen. Het resterende, niet uit te keren bedrag wordt alsdan toegevoegd aan de eerstvolgende Jackpot. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel weet, als je zo'n 'gefundeerde' beschuldiging van oplichterij doet.

Gesloten