LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SKL loterij in Duitsland

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Gast

SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

Spelen die ook nu vals??
Opzeg problemen??

Gast

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door Gast »

Ja dit is ook een illegale loterij!
Kijk voor info op www.stichtingdeonbudsman.nl


Joop81
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2005 14:16

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door Joop81 »

daar staat hij helemaal niet op..

weet je waarom?

het is een 50 jaar oude loterij die al 20 jaar in nederland volledig legaal loten verkoopt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Helaas, ook de SKL heeft hier GEEN vergunning.

Ze mogen in Duitsland dan wel tot de betrouwbare loterijen gerekend worden, maar zolang ze hier niet worden erkend door het Ministerie van Justitie, zijn de loterijen illegaal.

Hieronder een lijst van de enige vergunninghouders in Nederland. Staat Geen NKL, SKL of noem maar op, bij:


http://www.toezichtkansspelen.nl/vergunninghouders.html

Joop81
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2005 14:16

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door Joop81 »

Ik zal het hier nog eens zeggen.

Omdat SKL een vergunnung heeft in Duitsland en duitsland lid is van de E.U. mogen ze hier loten verkopen.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door haka10 »

Duitsland mag dan wel lid zijn van de EU, maar voor kansspellen gelden andere / eiegen regeltjes.
Als ik een goedkope auto in EU-lid Duitsland koop (20 % goedkoper), moet ik toch volgens Nederlands regeltjes nog even BPM betalen.

Joop81
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2005 14:16

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door Joop81 »

gelukkig is een loterij geen auto.

Prijzen zijn belastingvrij, dat wil zeggen als je 100 euro wint, win je eigenlijk 130 euro maar die 30 euro word door skl aan de overheid van de klant betaald als belasting

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het heeft totaal niets te maken met de EU, Joop. De loterijen zijn hier per definitie illegaal, wanneer ze niet op de lijst staan die je vindt als je op bovenstaande link klikt. Voor het gemak de hele tekst:

Hierbij moet worden aangetekend, dat de in onderstaande tekst genoemde loterijen slechts voorbeelden zijn, andere namen voor steeds dezelfde organisaties, en dat De SKL, NKL en hoe die klassenloterijen zich ook plegen te noemen, ook onder deze regeling vallen. Beide werven immers via mailings hun klanten, en dat is expliciet verboden.

Onderstaande tekst is dus afkomstig van bovengenoemde website.


Waarschuwing illegale loterijen

Het College van toezicht op de kansspelen krijgt regelmatig klachten over de agressieve en misleidende manier waarop bedrijven zoals Stargames (thans handelend onder de naam Millennium Services) en Combiplay huis aan huis loten proberen te verkopen om in een poule mee te doen aan in het bijzonder Duitse Lotto en Klassenlotterie. Hiervoor is in Nederland geen vergunning verleend. De rechtbank Utrecht heeft Stargames op 18 september 2003 gelast de activiteiten in strijd met de Wet op de kansspelen te staken. Ook krijgt het College regelmatig klachten over andere tussenpersonen, zoals Lottopool, NMC, LLC, WMRB, CLW, LOC, Olympic, Play2win, IMR, K4Lotto, NMC, DSA en JLV, die via mailings deelnemers werven. Het College ontraadt om via dergelijke tussenpersonen mee te doen aan buitenlandse kansspelen, omdat het om illegale activiteiten gaat, waarbij geen enkele garantie bestaat dat eventueel gewonnen prijzen ook daadwerkelijk worden uitgekeerd. In geval reeds een overeenkomst met een dergelijke tussenpersoon is gesloten, raadt het College aan contact op te nemen met de bank en om een selectieve incassoblokkering te verzoeken. Aangezien het hier om illegale kansspelen gaat, zijn de overeenkomsten met dergelijke tussenpersonen niet rechtsgeldig. Indien het een geval van huis aan huis verkoop betreft (colportage), kan de overeenkomst altijd binnen acht dagen nadat deze is gesloten bij aangetekende brief worden opgezegd. Verder kan bij politie of openbaar ministerie aangifte worden gedaan van een strafbaar feit.


Hier voeg ik nog het volgende aan toe: het is niet verboden om eraan mee te doen, niets staat je in de weg om een lot bij die Klassenloterijen te kopen. Maar ga dan rechtstreeks met ze in zee, en doe dat niet via een tussenpersoon. Je moet er alleen meer moeite voor doen om een lot te pakken te krijgen, maar op de manier zoals de tussenpersonen het doen, is het dus niet toegestaan. Een Duitser of Belg, die hier een staatslot komt kopen: niemand die hem of haar dat verbiedt.

slimmert
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 mei 2006 17:49

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door slimmert »

bodejosm43, wat je hier zegt gekopieerd heb van die site gaat over de duitse lotto en dat moet je ff niet verwarren met de duitse staatsloterij.Er hebben trouwens wel degelijk veel mensen gewonnen en ik weet dat omdat ik ze zelf heb gesproken. Jjullie moeten niet altijd zo wantrouwig zijn om dingen die via de telefoon verkocht worden omdat je het niet kent! dat is geen goeie rede.

gurupimp
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2006 00:22

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door gurupimp »

oke dus jullie willen zeggen als je een abonnement hebt kost het 70 euro per maand.
want dat was wel het geval.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door elwintje »

ik krijg altijd brieven van de abc loterij en de ilm club uit duitsland gewoon weg gooien of alles terug sturen dat werkt ook retour afzender persoon is verhuisd

gurupimp
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2006 00:22

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door gurupimp »

maar wij waren persoonlijk gebeld en die vrouw zij van u heeft 93,6 % kans op de hoofdprijs.
We zeiden oke.
maaar na die reacties denk ik daar anders over.
ik ben nu al geabonneerd.
en moet per maand 70 euro betalen.
veelste duur.
vinden jullie niet.
drm denk ik erover om aangifte te doen.

die klotzakken moeten worden opgepakt.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door Wubo »

@ gurupimp..

Ga voordat je dat doet, eerst eens ff meer info zoeken dan alleen hier, anders sta je zwaar voor ***.
de loten kosten namelijk niet altijd 70 € je kan zelf bepalen met welke loten je meedoet, en hoeveel...

gurupimp
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2006 00:22

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door gurupimp »

JA ik weet wat je bedoelt maar we hebben zomaar een bericht gekregen dat we voor 4 loten spelen en per maand 70 euro moeten betalen.
en dat is te duur.
DUs ga ik gwn aangifte doen om het te stoppen.
want zeg nou eerlijk is het niet een beetje te duur.
70 euro.
tja dan speel is nog liever met staatsloterij van nederland 13.50 kijk die verschil.

gurupimp
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2006 00:22

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door gurupimp »

En plus er stond bij die sms dat we 94,66 % kansmaken op de hoofdprijs.
hoe kan je dat nou weten.
het gaaat om balletjes die moeten vallen en de kleuren.
hoe kan je al van te voren zeggen of je 94,66 % kans maakt.
leg dat a.u.b uit.
dus genoeg redens om aangifte te doen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door Wubo »

Als het te duur is, bel je op en wijzig je dat toch gewoon?

gurupimp
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 sep 2006 00:22

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door gurupimp »

heb jij de nummer voor ons.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door Wubo »

Als je dit via 06 nummer hebt gedaan krijg je een smsje terug met een telnummer voor vragen en dergelijke.
En anders in papieren die je binnenkrijgt na aanmelding.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: SKL loterij in Duitsland

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

hoe kan je al van te voren zeggen of je 94,66 % kans maakt.
leg dat a.u.b uit.
Dat doe ik wel even voor je.

Bij een loterij maak je altijd kans om te winnen. Hoe groot die kans is, kan niemand bepalen.

Gesloten