LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema WinWeken

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
wolferl
Berichten: 157
Lid geworden op: 29 jul 2005 11:51

Hema WinWeken

Ongelezen bericht door wolferl »

Gister een paar spullen moeten aanschaffen bij de Hema, omdat zij het wel op voorraad hadden.

Kreeg ik een kraslot van Hema, zogenaamde HemaWinWeken.

Leuk, kon een jaar lang gratis winkelen of andere leuke prijzen winnen.

Maar bij het activeren werd ik direct doorgesluisd naar de Postcode Loterij.

En als ik de spelregels nalees, zie ik dat je pas echt kans maakt als je lid word van de Postcode Loterij.
Dit is wel een beetje oneerlijk, en zeker geniepig. Trap er niet in, en gooi het kaartje gelijk weg.

Peeceetje
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 dec 2012 15:26

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door Peeceetje »

Ik vind dat ook super irritant. Had van de week ook zo iets bij de post. Vind dat ook misleidend en eigenlijk niet kunnen. Maar dit gaat al jaren zo,..en niemand doet er iets aan,...en ja ,..wat moet je er aan doen??

Als je niet uitkijkt met dit soort dingen zit je direct vast aan een aantal loten.

Wat ik ook altijd vervelend vind, is dat als je dan iets zou kunnen winnen, ergens, dat je dan altijd je gegevens moet invullen. En als je dat gedaan hebt, wordt je daarna bestookt met e-mails,...maar je wint nooit wat, maar ondertussen weten ze alles van je.

Niet intrappen!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Die bedrijven spelen gewoon in op de grootste zwakheid van de meeste mensen: hebberigheid. Je hebt het zelf in de hand, niemand verplicht je om hebberig te zijn.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door mika21 »

Kreeg de actie binnen via de mail. Mijn oog viel op: postcode loterij! Meteen weggedaan. Kwestie van goed lezen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

GJvdZ schreef:Die bedrijven spelen gewoon in op de grootste zwakheid van de meeste mensen: hebberigheid. Je hebt het zelf in de hand, niemand verplicht je om hebberig te zijn.
Zo is dat. De Postcodeloterij is is helemaal gebaseerd op emotionele chantage:
https://www.google.com/search?q=postcod ... lr=lang_nl

De media, waaronder het NOS Journaal, laten zich voor het karretje van de Postcodeloterij spannen. Afgelopen week konden we weer in het Journaal zien hoe in een klein Zeeuws dorp de "Postcodekanjer" was gevallen. Uiteraard kwamen er weer stakkers in beeld die geen loten hadden en dus geen prijs krijgen. Hun buren vallen wél in de prijzen want die hadden wél meegedaan met de Postcodeloterij. Elke keer dat de Postcodeloterij deze gratis reclame op teevee krijgt, gaan er mensen overstag. Dit angstbeeld dat mensen voorgeschoteld krijgen maakt dat ze alsnog gaan meedoen.

marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Ik heb die folder ook bij een aankoop gekregen, maar zag gelijk een logo van de Postcode Loterij er op staan. Heb dat ding dus voor de neus van de kassière verscheurd.
De laatste tijd beginnen meer winkels met die ongein. De kruidvat en trekpleister beginnen nu dus al met dat benzinepomp gedrag. Wilt u er 2 snickers bij voor een euro? Dan zeg ik dus standaard: Zie ik er uit alsof ik honger heb ofzo?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door tenormin »

Van de Postcodeloterij wordt men totaal geschift, vooral op het ogenblik. Koop ik wat bij Primera, in 't tasje zit er, bij thuiskomst, weer zo'n folder in. Bij mijn Avrobode, Margriet, Kampioen, Vrouw (een blad dat elke vrijdag bij de Telegraaf zit) overal worden die krengen bijgevoegd. Natuurlijk zijn ze goed genoeg voor de papierbak, maar dan lees ik constant op b.v. het Kassa forum: ik zou gratis meespelen en nu is er geld van de rekening gehaald. Ja, logisch, zodra je iets aanvinkt dan hang je; storneren kan niet dus is dan onmiddellijk opzeggen iets wat de financiële schade beperkt. Maar zodra men het woord "gratis" leest lijkt het wel of men ziende blind en horende doof word. Er bestaat geen "gratis". Ja, de zon, de sneeuw en de regen. Wilde dat het verboden werd het woord "gratis" te gebruiken, bij de Postcodeloterij, bij wet. Utopie :mrgreen:

Postcode Loterij
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:39

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door Postcode Loterij »

Beste Wolferl,

De HEMA winweken zijn inderdaad een samenwerking tussen de HEMA en de Nationale Postcode Loterij. Door de code te activeren, maakt u direct gratis kans op de beschreven prijzen. Hier hoeft u geen lot van de Nationale Postcode Loterij voor te bestellen. Wel krijgt u na het activeren van de code een vrijblijvend aanbod om mee te gaan spelen in de Nationale Postcode Loterij. Als u op dit aanbod ingaat, wordt er een lot aangemaakt waarmee u de eerste maand gratis meespeelt en u een HEMA cadeaukaart t.w.v. €15 ontvangt. Maar nogmaals, u hoeft hier niet op in te gaan om kans te maken op de prijzen, waaronder een jaar lang gratis winkelen.
We vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
Webcare Team Nationale Postcode Loterij

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door tenormin »

Postcode Loterij schreef:Beste Wolferl,

De HEMA winweken zijn inderdaad een samenwerking tussen de HEMA en de Nationale Postcode Loterij. Door de code te activeren, maakt u direct gratis kans op de beschreven prijzen. Hier hoeft u geen lot van de Nationale Postcode Loterij voor te bestellen. Wel krijgt u na het activeren van de code een vrijblijvend aanbod om mee te gaan spelen in de Nationale Postcode Loterij. Als u op dit aanbod ingaat, wordt er een lot aangemaakt waarmee u de eerste maand gratis meespeelt en u een HEMA cadeaukaart t.w.v. €15 ontvangt. Maar nogmaals, u hoeft hier niet op in te gaan om kans te maken op de prijzen, waaronder een jaar lang gratis winkelen.
We vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,
Webcare Team Nationale Postcode Loterij
Schrijft u er nog even bij, alleen voor de duidelijkheid, dan mensen onmiddellijk op moeten zeggen, anders blijf U afschrijven. Dan pas is uw verhaal helemaal compleet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tenormin schreef: Schrijft u er nog even bij, alleen voor de duidelijkheid, dan mensen onmiddellijk op moeten zeggen, anders blijf U afschrijven. Dan pas is uw verhaal helemaal compleet.
En zelfs dan.

Ik heb een geval meegemaakt van blijven afschrijven, ondanks dat de postcodeloterij 6 maanden eerder al op de hoogte was gebracht van het overlijden. Heb uiteindelijk de bank maar opdracht gegeven de rekening voor iedere automatische incasso te blokkeren.
De post van deze (piep) bleef nog 4 maanden lang komen - ondanks dat ELK poststuk retour afzender was gegaan met "geadresseerde overleden" erop, en men tenminste 3x een fax met dezelfde boodschap heeft ontvangen.

Kortom, een behoorlijk ziek zooitje daar - je zou je moeten schamen als je daarvoor werkt.

bobh
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jun 2010 17:10

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door bobh »

snap niet dat de hema zijn(goede) naam aan een actie van de postcodeloterij wil verbinden

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tenormin schreef:Van de Postcodeloterij wordt men totaal geschift, vooral op het ogenblik. Koop ik wat bij Primera, in 't tasje zit er, bij thuiskomst, weer zo'n folder in. Bij mijn Avrobode, Margriet, Kampioen, Vrouw (een blad dat elke vrijdag bij de Telegraaf zit) overal worden die krengen bijgevoegd. Natuurlijk zijn ze goed genoeg voor de papierbak, maar dan lees ik constant op b.v. het Kassa forum: ik zou gratis meespelen en nu is er geld van de rekening gehaald. Ja, logisch, zodra je iets aanvinkt dan hang je; storneren kan niet dus is dan onmiddellijk opzeggen iets wat de financiële schade beperkt. Maar zodra men het woord "gratis" leest lijkt het wel of men ziende blind en horende doof word. Er bestaat geen "gratis". Ja, de zon, de sneeuw en de regen. Wilde dat het verboden werd het woord "gratis" te gebruiken, bij de Postcodeloterij, bij wet. Utopie :mrgreen:
Dat veel mensen kennelijk niet zo snugger zijn is nog geen reden om dingen te gaan verbieden. Misschien moet juist het tegenovergestelde worden gedaan zodat mensen eindelijk weer eens gaan nadenken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Utopie :mrgreen:
Sterker nog: ook in het SBS6-programma Utopia wordt ook reclame gemaakt voor de Postcodeloterij.

Elke keer dat de Postcodekanjer er uit gaat, levert dit een enorme hoeveelheid "free publicity" op voor de Postcodeloterij. Denk aan het NOS-Journaal en andere serieuze media toen onlangs de Kanjer viel in een dorpje in Zeeland.

Direct daarna begint de Postcodeloterij een reclame-offensief om weer zoveel mogelijk nieuwe slachtoffers (klanten) te maken. Mensen die met deze reclame worden geconfronteerd, zullen het nieuws uit Zeeland nog in hun achterhoofd hebben, waardoor ze sneller geneigd zullen zijn om mee te gaan doen. Het is allemaal heel slim en uitgekookt. De gemiddelde deelnemer ziet van elke €1,00 circa €0,10 terug aan prijzengeld.

turtle
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jul 2013 01:35

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door turtle »

Bob Schurkjens schreef:
Utopie :mrgreen:
Sterker nog: ook in het SBS6-programma Utopia wordt ook reclame gemaakt voor de Postcodeloterij.

Elke keer dat de Postcodekanjer er uit gaat, levert dit een enorme hoeveelheid "free publicity" op voor de Postcodeloterij. Denk aan het NOS-Journaal en andere serieuze media toen onlangs de Kanjer viel in een dorpje in Zeeland.

Direct daarna begint de Postcodeloterij een reclame-offensief om weer zoveel mogelijk nieuwe slachtoffers (klanten) te maken. Mensen die met deze reclame worden geconfronteerd, zullen het nieuws uit Zeeland nog in hun achterhoofd hebben, waardoor ze sneller geneigd zullen zijn om mee te gaan doen. Het is allemaal heel slim en uitgekookt. De gemiddelde deelnemer ziet van elke €1,00 circa €0,10 terug aan prijzengeld.
Ik had een lot van ze en ben nu een paar ton rijker :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Maar ja. Toen ik "Postcodeloterij" hoorde, en "een brief van Gaston"..... en nu ontkom je NL 1,2 en 3 ook niet meer aan de Postcodeloterij-reclames.... Oeweeeeh :!: Ze rammen die loten echt door je strot, of je nu mee wil doen of niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 jan 2014 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reden voor wijziging: Off-topic / Reactie op verwijderd bericht

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door tenormin »

Jah, ik had nog willen uitleggen dat ik niet langer dan 3 minuten gekeken heb naar deze pulp 8)

Maar ja. Toen ik "Postcodeloterij" hoorde, en "een brief van Gaston"..... en nu ontkom je NL 1,2 en 3 ook niet meer aan de Postcodeloterij-reclames.... Oeweeeeh :!: Ze rammen die loten echt door je strot, of je nu mee wil doen of niet.[/quote]

Je hoeft je niet te verontschuldigen waar je naar kijkt, hoor. Ik ben 'laag gezonken' want kijk wel graag GTST :lol: . Maar als turtle echt gewonnen heeft: fantastisch toch, gun ik ieder die wint van harte; weet zeker dat ik nooit win: niet meespelen. Met de Postcode Loterij dan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kijk eens wat je 'wint' als je niet mee speelt van al die maanden/jaren geen loten
hoeven te kopen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door tenormin »

Chocomelk schreef:Kijk eens wat je 'wint' als je niet mee speelt van al die maanden/jaren geen loten
hoeven te kopen.
Ik kijk wel eens in het lokale krantje wat mijn Postcode heeft gewonnen: heb toch heel wat gemist: stroopwafels, Ben & Jerry ijs. Vette bek, toch :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

tenormin schreef:
Chocomelk schreef:Kijk eens wat je 'wint' als je niet mee speelt van al die maanden/jaren geen loten
hoeven te kopen.
Ik kijk wel eens in het lokale krantje wat mijn Postcode heeft gewonnen: heb toch heel wat gemist: stroopwafels, Ben & Jerry ijs. Vette bek, toch :mrgreen:
Ze houden deelnemers letterlijk zoet met dikmakers. Dat Henk & Ferry ijs krijgen ze weer met korting van Unilever, het bedrijf met het grootste marketingbudget van heel Nederland. En zo laten mensen zich gek maken. Zielig gewoon.

m-bergboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2015 21:07

Re: Hema WinWeken

Ongelezen bericht door m-bergboer »

Een actie HEMA onwaardig !!
Dat het bedrijf zich in laat om op deze manier om personen met een loterij mee te doen.

Erg jammer. Je denkt met HEMA te doen te hebben en dan blijkt het om een loterij gaat.

Geen reclame.

Gesloten