LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] die postcode loterij toch / en wakker dier

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
prisma64
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:15

die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door prisma64 »

Boer verdient excuus

AMSTERDAM -
De Postcode Loterij moet excuses aanbieden aan de Nederlandse boeren. Dit in verband met de steun die wordt verleend aan Wakker Dier. Een antiboerenorganisatie, zoals xxxx het noemt. Lees hier haar relaas en geef uw visie.


Wakker Dier ontvangt dit jaar een eenmalige bijdrage van 500.000 euro van de Postcode Loterij.
De Postcode Loterij dacht dat Wakker Dier dit bedrag zou besteden aan campagnes die ertoe moeten leiden dat supermarkten boeren meer zouden gaan betalen voor hun producten. Blijkbaar heeft de Postcode Loterij Wakker Dier niet goed begrepen.
In tegenstelling tot wat Wakker Dier beweert, hebben de meeste dieren in de Nederlandse veehouderij al een heel goed en dierwaardig leven.
Wakker Dier heeft de Postcode Loterij niet verteld dat ze vindt dat 98% van de boeren niet aan haar overdreven eisen voldoet. In de ogen van Wakker Dier zouden deze bedrijven moeten verdwijnen of moeten overschakelen naar biologisch. En dat is een utopie.
Ook heeft Wakker Dier nagelaten om de Postcode Loterij te vertellen dat ze geen concessies willen doen en dat ze niet in overleg willen gaan met de boeren.
Ik denk dat de Postcode Loterij zich onvoldoende gerealiseerd heeft dat het steunen van een antiboerenorganisatie niet verstandig is en een grote groep boeren gekwetst heeft. Het zou de Postcode Loterij sieren als ze de boeren excuses zou aanbieden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door sjohie »

prisma64 schreef:Boer verdient excuus

AMSTERDAM -
De Postcode Loterij moet excuses aanbieden aan de Nederlandse boeren. Dit in verband met de steun die wordt verleend aan Wakker Dier. Een antiboerenorganisatie, zoals xxxx het noemt. Lees hier haar relaas en geef uw visie.


Wakker Dier ontvangt dit jaar een eenmalige bijdrage van 500.000 euro van de Postcode Loterij.
De Postcode Loterij dacht dat Wakker Dier dit bedrag zou besteden aan campagnes die ertoe moeten leiden dat supermarkten boeren meer zouden gaan betalen voor hun producten. Blijkbaar heeft de Postcode Loterij Wakker Dier niet goed begrepen.
In tegenstelling tot wat Wakker Dier beweert, hebben de meeste dieren in de Nederlandse veehouderij al een heel goed en dierwaardig leven.
Wakker Dier heeft de Postcode Loterij niet verteld dat ze vindt dat 98% van de boeren niet aan haar overdreven eisen voldoet. In de ogen van Wakker Dier zouden deze bedrijven moeten verdwijnen of moeten overschakelen naar biologisch. En dat is een utopie.
Ook heeft Wakker Dier nagelaten om de Postcode Loterij te vertellen dat ze geen concessies willen doen en dat ze niet in overleg willen gaan met de boeren.
Ik denk dat de Postcode Loterij zich onvoldoende gerealiseerd heeft dat het steunen van een antiboerenorganisatie niet verstandig is en een grote groep boeren gekwetst heeft. Het zou de Postcode Loterij sieren als ze de boeren excuses zou aanbieden.
Tsja, er zijn ook boeren de volle aandacht verdienen van clubs als wakker dier, of nog beter de dierenpolitie. Maar goed, die stichting is een rupsje nooitgenoeg, die pas stopt als heel Nederland aan het sojaschroot is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In tegenstelling tot wat Wakker Dier beweert, hebben de meeste dieren in de Nederlandse veehouderij al een heel goed en dierwaardig leven.
Oh ja joh?

http://www.youtube.com/watch?v=-SL3J_ujGfs

Omdat veel mensen die kilo kipfilet voor 4,99 in huis moeten halen. Ook al vinden ze het allemaal héél zielig, ze kiezen uiteindelijk met hun portemonnee: https://www.google.com/search?q=kilo+ki ... =852&dpr=1

En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Discussie gesloten wat mij betreft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
In tegenstelling tot wat Wakker Dier beweert, hebben de meeste dieren in de Nederlandse veehouderij al een heel goed en dierwaardig leven.
Oh ja joh?

http://www.youtube.com/watch?v=-SL3J_ujGfs

Omdat veel mensen die kilo kipfilet voor 4,99 in huis moeten halen. Ook al vinden ze het allemaal héél zielig, ze kiezen uiteindelijk met hun portemonnee: https://www.google.com/search?q=kilo+ki ... =852&dpr=1

En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Discussie gesloten wat mij betreft.
Knap dat jij, of iemand anders, aan een youtubefilmpje af kan zien hoe oud een kip/kuiken is. :wink: En laten we wel wezen, "plofkip" is een bedachte term van Wakker Dier, waar ze de parameters naar gelang van aanpassen om hun gelijk te kunnen halen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je veronderstelling dat ik een leeftijd van wie of wat kan zien is op niets gebaseerd. Over leeftijd heb ik het hier niet gehad. De term "plofkip" had een ieder kunnen bedenken die de kip in het filmpje ziet. Tenzij je het natuurlijk niet wíl zien, maar dat is een andere kwestie.

Eet smakelijk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door crazyme »

Een half miljoen naar wakker dier ?
Van de postcodeloterij ?

Dan kan ik met mijn club van linksdraaiende yoghurt slurpers toch ook wel een paar tonnetjes lospeuteren...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:Je veronderstelling dat ik een leeftijd van wie of wat kan zien is op niets gebaseerd. Over leeftijd heb ik het hier niet gehad. De term "plofkip" had een ieder kunnen bedenken die de kip in het filmpje ziet. Tenzij je het natuurlijk niet wíl zien, maar dat is een andere kwestie.

Eet smakelijk.
Dankjewel. Overigens kan ik prima tegen zulke filmpjes hoor, en alle andere varianten ervan die Wakker Dier over het internet slingert.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door bokkel »

ik vind 4,99 voor een kilo plofkip nog teveel. In China kan dat vast goedkoper door nog meer kippen in een hokje te drukken.

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

De Postcodeloterij steunt wel 60 doelen. Daar zijn vast doelen bij waar lang niet iedere loterijdeelnemer het mee eens is. Maar de steun aan Wakker Dier voldoet aan de criteria van de loterij. Wakker Dier heeft voldoende draagvlak binnen de samenleving. Daar kun je je ogen voor sluiten en boos gaan mokken. Maar je kunt ook kansen benutten: samen met organisaties als Wakker Dier en de Dierenbescherming werken aan dierenwelzijn en daar als boer toch een goeie boterham aan verdienen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door crazyme »

Klaas-Jan schreef:De Postcodeloterij steunt wel 60 doelen. Daar zijn vast doelen bij waar lang niet iedere loterijdeelnemer het mee eens is. Maar de steun aan Wakker Dier voldoet aan de criteria van de loterij. Wakker Dier heeft voldoende draagvlak binnen de samenleving. Daar kun je je ogen voor sluiten en boos gaan mokken. Maar je kunt ook kansen benutten: samen met organisaties als Wakker Dier en de Dierenbescherming werken aan dierenwelzijn en daar als boer toch een goeie boterham aan verdienen.
Misschien deugen die criteria niet ?

Wie meet het draagvlak van wakker dier ?

Het zijn extremisten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door sjohie »

Klaas-Jan schreef:De Postcodeloterij steunt wel 60 doelen. Daar zijn vast doelen bij waar lang niet iedere loterijdeelnemer het mee eens is. Maar de steun aan Wakker Dier voldoet aan de criteria van de loterij. Wakker Dier heeft voldoende draagvlak binnen de samenleving. Daar kun je je ogen voor sluiten en boos gaan mokken. Maar je kunt ook kansen benutten: samen met organisaties als Wakker Dier en de Dierenbescherming werken aan dierenwelzijn en daar als boer toch een goeie boterham aan verdienen.
Een slager die zijn eigen vlees keurt, is natuurlijk niet echt geloofwaardig.. Als ik de postcodeloterij was, zou ik dat ook zeggen..

Klaas-Jan
Berichten: 170
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:13

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door Klaas-Jan »

Het is niet alleen zo dat de Postcodeloterij vindt dat Wakker Dier voldoende draagvlak heeft in de maatschappij. Het is gewoon een feit. Misschien is het een sporadisch forumlezer ontgaan dat er een onstuitbare opmars is van gezonde, milieuvriendelijke- en diervriendelijke voeding. Maar ja, Wakker Dier noemt nu eenmaal 'het beestje' onomwonden keihard bij de naam en dat wekt blijkbaar nogal wat weerstand op. Maar poezelig pappen en nathouden richting grootgrutters en producenten gaat echt niet werken. En consumenten die maar blijven volharden in de greep naar vlees van vaak mishandelde dieren omdat 'we nu eenmaal recht hebben op ons dagelijks stukje betaalbaar vlees' mogen best geconfronteerd worden met feiten en beelden van hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat in de voedselindustrie.

Als je naar de winkel gaat heb je een keuze. Als de keuze valt op goedkope troep dan kies je pas voor extremisme. En wel richting onze dieren. Eet smakelijk!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: die postcode loterij toch / en wakker dier

Ongelezen bericht door crazyme »

Klaas-Jan schreef:Maar ja, Wakker Dier noemt nu eenmaal 'het beestje' onomwonden keihard bij de naam en dat wekt blijkbaar nogal wat weerstand op.
Je bedoelt liegen, bedriegen en verdraaien om het heilige doel te bereiken.

En gewoon erg vaak van jezelf roepen dat er draagvlak is, creëert nog steeds geen draagvlak hoor. Het maakt je ongeloofwaardig.

Gesloten