LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd advies.

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door Jan1 »

De waarheid van de verkoopster zal wel zijn dat er geen maat 39 voorhanden was, om toch te verkopen smeer je toch gewoon met een mooie smoes maat 40 aan. Mijn ervaring is dat je niet altijd op de praatjes van het verkopend personeel kunt vertrouwen, ook niet van de zogenoemde vakzaken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door moederslink »

Zou het? Ik twijfel daaraan , vlg mij heeft TS en maat 39 en maat 40 kunnen passen , toch TS??

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door moederslink »

O lees net dat ze geen maat 39 kreeg te passen... :?: :cry:

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Wie de schoen past, trekke hem aan.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door kokka »

olaf79 schreef:
kokka schreef: ik zie niet helemaal in waarom het advies van een schoenenverkoopster zwaarder weegt als je eigen gevoel.
de verkoopster staat letterlijk niet in jouw schoenen, je ben zelf de enige die kan voelen of een schoen goed past of niet. Het bij nader inzien niet lekker zitten van deze schoenen heeft misschien niet eens zozeer met de maat te maken. het kan ook zijn dat hij te smal is, of dat de wreef van TS te hoog is voor deze schoen.
De mededelingen die een verkoper doet over het product zijn een eigenschap van dat product. Als de mededeling is maat 40 is voor u de juiste dan mag je verwachten dat ook zo is.
als de verkoper zegt dat ze waterdicht zijn ofzo, dan mag je daar van uitgaan. de verkoper kan niet weten of de juiste maat voor jou ook daadwerkelijk lekker zit. voor hetzelfde geld heeft TS zijn tenen altijd ingetrokken en loopt daarom op te kleine schoenen. als de schoenen niet lekker zitten, moet je ze niet kopen.

Gordon Shumway
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 okt 2008 21:58

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door Gordon Shumway »

Ik had recentelijk iets soortgelijks bij Bever. Meindl schoenen gepast in maat 7,5. Geen maat 7 voorradig. Naar huis gegaan met maat 7,5. Thuisgekomen bleken mijn Meindl bergschoenen maat 7 te zijn. Twijfel, twijfel, twijfel. Uiteindelijk Bever gebeld en aangedrongen om maat 7 te komen passen. Aldus heeft Bever geregeld dat het filiaal een-setje-maat-7 binnen kreeg. Voorwaarde was wél dat ik niet buitenshuis op de maat 7,5 zou lopen. Een paar dagen ging ik wederom op de fiets van Lelystad naar Almere. Blijkt maatje 7 inderdaad de betere maat te zijn voor mij. Ben blij dat ik voor schoenen van deze prijs (net als vraagsteller ook €160 afgetikt) heb aangedrongen. Eind goed al goed!

Mijn mening:
- Toen er geen maat 39 voor jou te passen was, had er al een lampje moeten gaan braden.
- Als de schoenen buitenshuis gedragen zijn, dan hoeft de winkel ze niet terug te nemen.
- Zijn de schoenen alleen binnenhuis gedragen, dan zou ik nogmaals terug gaan naar de winkel.
- Is de winkel wellicht aangesloten bij een branche organisatie (klachten-loket)?
- Schrijf anders een brief naar het winkelmanagement.
- Ga voor advies naar een schoenmaker. Ik dacht dat een leren schoen kleiner wordt door nachtje-in-water en dan geforceerd (bv kachel) te drogen. Maar nogmaals: ga langs een schoenmaker.
- Koop dikkere sokken. Falke heeft een lijn met hele lekkere (-jaarrond!) dikke wandelsokken.

Suc6!

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verkeerd advies.

Ongelezen bericht door olaf79 »

kokka schreef:
olaf79 schreef:
kokka schreef: ik zie niet helemaal in waarom het advies van een schoenenverkoopster zwaarder weegt als je eigen gevoel.
de verkoopster staat letterlijk niet in jouw schoenen, je ben zelf de enige die kan voelen of een schoen goed past of niet. Het bij nader inzien niet lekker zitten van deze schoenen heeft misschien niet eens zozeer met de maat te maken. het kan ook zijn dat hij te smal is, of dat de wreef van TS te hoog is voor deze schoen.
De mededelingen die een verkoper doet over het product zijn een eigenschap van dat product. Als de mededeling is maat 40 is voor u de juiste dan mag je verwachten dat ook zo is.
als de verkoper zegt dat ze waterdicht zijn ofzo, dan mag je daar van uitgaan. de verkoper kan niet weten of de juiste maat voor jou ook daadwerkelijk lekker zit. voor hetzelfde geld heeft TS zijn tenen altijd ingetrokken en loopt daarom op te kleine schoenen. als de schoenen niet lekker zitten, moet je ze niet kopen.
Uit het verhaal begreep ik dat verkoopster zeer stellig was dat dit de juiste maat was, dat een maat kleiner absoluut niet goed was en zelfs slecht voor haar voeten. Een schoen proberen voor 5 minuten in de winkel zegt niet zoveel.

Gesloten