LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FICTORY.eu

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
sylvia201268
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:32

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door sylvia201268 »

Ik heb mij ook laten overhalen voor een abonnement. Ik wou deze afzeggen, ging bellen maar dat kan je dus doen tot je een ons weegt er wordt gewoon niet opgenomen. Ik heb bij mijn bank de betalingen laten blokkeren en nu na een paar maanden wordt ik gebeld over een betalingsachterstand. Of ik die even binnen twee weken wil voldoen en als ik wil stoppen dat ik dan moet bellen met klantenservice. Die is dus nooit van zijn leven te bereiken. Wat doe ik hiermee heb geen zin in incasso bureau maar wil dus echt niets betalen HELP

Bianca2015
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2015 20:27

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Bianca2015 »

Hallo
Ook ik ben er in getrapt ik speel al een paar maanden mee ik had ook gedacht ik ga maar 1 maand mee doen maar ik heb toch een mooie prijs gewonnen daar na heb ik netjes de klantenservice gebeld om het te zeggen (en ik kreeg gelijk iemand aan de lijn die me ook netjes behandeld had ) het kan dus ook op de goeie manier ik heb inderdaad de dingen eerst gelezen werd er wel misselijk van maar ja ik heb het dus ol een andere manier meegemaakt

Fpl
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2015 18:08

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Fpl »

Ook ik ben erin getrapt. Heb weliswaar gestorneerd en Administration Services Group Europe ltd. te Echt te kennen gegeven dat ik niets meer met Fictory te maken wil hebben (ook mijn bank opdracht gegeven Fictory als ongewenst te behandelen) met als resultaat dat ik nu vier (!) termijnen à € 24,95 moet betalen.
Eerst waren het er vijf, maar eentje is mij om onduidelijke redenen direct (!) kwijtgescholden. Waarschijnlijk om mij mild te stemmen. Ik mag in twee termijnen betalen: de eerste vóór 30 september, ander wordt "de vordering uit handen gegeven".

Ik voel er weinig voor ook maar een cent aan deze oplichters te betalen. Ik kan weliswar telefonisch opzeggen, maar: a. wanneer alles betaald is, en b. dit kan alleen maar telefonisch, en op tijden (ma.-do. tussen 10:00 u. en 16:00 u.) dat ik niet kan; mijn vrouw moet dus bellen.

Wat moet ik doen? Ik ben "gelukkig" niet de enige, maar de reacties stemmen me weinig hoopvol.

harstmh
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2015 12:41

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door harstmh »

Helaas ben ik er ook ingetrapt. Heb ze ook diverse malen geprobeerd te
bellen, zonder succes, ze namen gewoon niet op. Nu hebben ze mij gebeld, of
ik even voor 4x wil betalen ...
Ik moet donderdag bellen om het stop te zetten, ze hebben me beloofd op te
nemen ... we zullen zien.
Ik vraag me af of ik mn geld kan terugclaimen. Ik heb helaas geen harde
bewijzen dat ik ze heb gebeld, dus ik denk dat ik dat dan kan vergeten. Zonde want ik kan de centjes heel hard gebruiken :(

Groetjes,
Michelle

Moni81
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2015 12:50

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Moni81 »

Mijn man is er ook ingetrapt. Als ze twee weken geleden belden en zegden dat er een achterstand opgelopen is hadden ze mij aan het telefoon (gelukkig). Ik heb te eerst een rekening aangevraagd. Deze is me op 14 september toegestuurd. Maar nu ff op volgorde: Mijn man is in maart 2015 gebeld. Hij zoude later een schriftelijke bevestiging ontvangen welke nooit is aangekomen. In april wordt voor de eerste keer afgeboekt. Omdat ik regelmatig de rekeningen controleer is me de afboeking opgevallen. Omdat me de naam van de tegenpartij niet bekent was en ik ook een raar gevoel er bij had heb ik deze afboeking terugboeken laten. Door een belletje naar de bank wordt de tegen rekeningnummer geblokkeerd. De volgende maand wordt weer afgeboekt. Maar deze keer was het een ander rekeningnummer. Deze heb ik dan ook laten blokkeren en de afboeking terug laten boeken.
Vandaag heb ik via e-mail het abonnement opgezet. Ik doe alles schriftelijk. Dan heb ik later ook een bewijs dat ik het gestuurd heb.
Ook heb ik vandaag het klantenservicenummer gebeld en naar lange wachttijd iemand aan de telefoon gekregen. Deze was onvriendelijk en heeft van bankzaken helemaal geen verstand.

chrisfrisss
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2015 17:35

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door chrisfrisss »

Hallo,

Dit klinkt allemaal erg bekend in de oren. Van mij willen ze nu 125,- ontvangen, anders incassobureau. Het telefoongesprek was een groot juridisch dreigement en daar doelde ik ook eigenlijk op. Ik betaal vooralsnog niks en laat ze maar met iets officieels waarmee ik naar de rechter kan. Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk info te verzamelen, maar ze verschuilen zich achter rekening- en telefoonnummer.

Bij de woorden dat ik dit ging laten uitzoeken, werd de persoon aan de andere kant van de lijn al iets geagiteerd. Zegt mij dus eigenlijk al genoeg.

Zijn er al mensen die het tot een incasso hebben laten lopen? Zoja, laat hier dan achter hoe dat verliep. Ik denk dat iedereen in dit onderwerp er wel bij gebaat is.

patriciavh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2015 22:43

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door patriciavh »

Hoi, zo herkenbaar wat ik allemaal lees.Maar hoe kom ik van Fictory.eu af. In februari ben ik erin getrapt door een heel aanstekelijk telefoontje. In april werd het eerste bedrag geincasseerd, maar in de tussentijd ontdekte ik dat dit verhaal al bij radar was geweest. Dus ik probeerde klantenservice te bellen, meerdere keren, maar ik kreeg ze niet te pakken. Wel het eerste bedrag gestorneerd en het banknummer geblokkeerd. Afgelopen week werd ik gebeld met de mededeling dat er 150,- euro openstaat en dat ik dat binnen 14 dagen moet betalen anders gaat het naar het incassobureau. Ik wil het niet betalen. Maar zij beweren in hun recht te staan omdat het gesprek destijds is opgenomen. Helaas heb ik de eerste brief weggedaan met inloggegevens, maar nu heb ik dus een brief met dit verhaal. Ik baal enorm maar hoe kom ik hiervan af? Ze hebben helemaal geen verdere contactgegevens en kvk-nummer. Help!

Kroket
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2015 16:40

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Kroket »

Ik ben vandaag ook gebeld of ik wel 4 maanden wil betalen, omdat de incasso werd geweigerd. Toen ik vertelde dat ik het rekeningnummer heb laten blokkeren omdat zij onterecht incasso's uit probeerden te voeren kreeg ik te horen dat het incassobureau dan wel contact me op zou nemen, prima. Ik heb deze 'dienst' maanden geleden al telefonisch opgezegd (dat drama even apart genomen: ik heb ze na 21x proberen eindelijk te pakken gekregen), wordt mij vandaag vrolijk verteld dat er niets in het systeem staat over dat ik ooit met hen heb gebeld. Consuwijzer kan hier volgens mij ook niet veel mee, zij geven aan dat ik nu niet kan bewijzen dat ik maanden geleden al heb gebeld om dit op te zeggen. Ik ga Fictory morgen weer bellen om te vragen of zij een officiële overeenkomst hebben, zo ja wil ik ook weten welk incassobureau zij gebruiken want ik geloof nooit dat hier daadwerkelijk een incassobureau (en uiteindelijk een deurwaarder) mee in zee gaat...

Zoals ook al eerder verteld: na Augustus 2014 mag er inderdaad niet meer automatisch worden geïncasseerd zonder hier schriftelijke bevestiging van te hebben, telefonisch is dus niet genoeg. Wel kun je telefonisch een overeenkomst aan gaan en ook betalingsplicht hebben. Zodra ik meer weet zal ik dat hier ook posten.

chrisfrisss
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2015 17:35

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door chrisfrisss »

Hallo allemaal,

Ik heb hier al eerder iet over geplaatst en nu volgt een aanvulling ter assistentie.

Ik ben vandaag bij een raadsman geweest en deze heeft mij verteld dat ze dit eigenlijk niet kunnen maken zonder KvK-nummer. Mij werd aangeraden jezelf hiermee in te dekken (aangeven via een brief dat je niet zeker weet of je wel een overeenkomst bent aangegaan). Maar hiervoor dient men wel een correspondentie- of emailadres te hebben. Als ze deze telefonisch niet willen geven (aangezien men ze alleen telefonisch kan bereiken, dan blijven ze in gebreken om te bevestigen dat ze überhaupt wel een overeenkomst met je hebben. Noteer hierbij ook de datum en tijd van dit telefoongesprek.

Willen ze echter geen correspondentie adres afgeven, dan gewoon deze dreiging naast u neerleggen. Dit is gewoon brutaal hopen dat mensen geïntimideerd raken en dan toch maar betalen om verder gezeur te voorkomen.

Nogmaals, probeer alles vast te leggen wat er aan contact is geweest en dek Uzelf op deze manier in.

P.S. https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... eluisteren
Hier ook nuttige informatie over de plichten van een bedrijf bij een telefonisch totstandkoming van een "overeenkomst".

Kroket
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2015 16:40

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Kroket »

Vandaag nogmaals contact gehad met Fictory, en weer aangegeven het niet eens te zijn met de betalingsachterstand. Na het vragen van de gegevens zoals KvK-nummer, correspondentie adres, e.d. werd het meteen een ander gesprek. De man aan de telefoon werd net als ik flink geërgerd en heeft de betalingstermijn van twee weken meteen geschrapt en het incassobureau ingeschakeld. Zodra ik een brief krijg van het incassobureau neem ik contact met ze op en doe ik mijn verhaal, eerst telefonisch en dan per post. Ik zal hier dan ook weer laten weten wat daar uit is gekomen.

SONKALEY71
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2015 17:29

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door SONKALEY71 »

RUBO48 schreef:Ik heb informatie achterhaald van de persoon achter deze website.
Het betreft naam, adres en 06 nummer. Helaas is het tegen de forumregels deze hier te plaatsen.
Wat ik kan vertellen is dat deze persoon meerdere websites (stuk of 6) op zijn naam heeft. Ook websites die vergelijkbaar zijn als deze en ook op diverse intetnet fora worden vermeld als oplichting.
Mijn advies, een eerste incasso laten storneren en daarna tegenrekening laten blokkeren zodat verder incasso's niet meer mogelijk zijn.
Succes.
Je kan mij altijd een privé bericht sturen door op [PB] te klikken hiernaast. Ik kan je dan meer informatie verschaffen.
PB vroeg je, maar weet niet hoe ik dat moet. Eerste keer hier op de site. Maar kun je mij die gegevens tegemoet doen komen? Heb nog een leuke brief voor meneer van Fictory.

Mvg, Sonja.

vits
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:31

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door vits »

hallo allemaal,

vandaag net gebeld door fictory met de mededeling dat ik mijn betalingsachterstand moet gaan betalen, terwijl ik het opgezegd heb. Omdat ik het ff niet meer wist of het nou telefonisch of schriftelijk opgezegd had, werd gezegd dat dat niet de juiste manier was van opzeggen omdat dat telefonisch moet gebeuren en zij niks in hun systeem konden vinden van opzegging moet ik alsnog mijn achterstand betalen van 149.70 euro die ik binnen 14 dagen moet voldoen met het geld die ik niet heb.doe ik dat namelijk niet neemt een incassobureau het over waardoor er nog meer kosten erbij komt en je abonnement loopt nog door of ik betaal het direct, dus krijg rekening thuis toegestuurd en zij zegt het direct op. Dus werd eigenlijk gedwongen om optie 2 te kiezen terwijl ik helemaal niet wil betalen. ... ik wil zo graag iets doen maar voel me zo hulpeloos :( help!!

L.M.
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2015 13:44

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door L.M. »

Ook ik ben door Fictory benaderd.
Op enig moment bemerkte ik dat er wordt geprobeerd incasso's op mijn bankrekening uit te voeren. Dat is maandelijks het geval. Gelukkig heb ik in mijn instellingen incasso's geblokkeerd.
Blijkbaar heb ik een abonnement zonder dat ik daarvan op de hoogte ben.
Niet ter zake doende maar wel een nevenwaarschuwing. De site van Fictory kent een hoge graad van schadelijke links en payloads.

Vraag. Hoe kom ik van Fictory af?

linda_walburg
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2015 20:10

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door linda_walburg »

henkA1966 schreef:klopt helemaal ze hebben mij afgelopen woensdag twee weken daarvoor ook benaderd
helaas ben ik er wel ingetrapt. heb wel mijn gegevens doorgegeven ,in april zou de eerste automatische incasso zijn van 24,95.
kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen om de automatische incasso stop te zetten
Het wordt nog steeds afgeschreven!
Voel me zo stom zeg wat een domoor.
Kan wel janken al 4 x gebeld maar t gaat maar door.
Hoe kan ik hier vanaf!!!

Help me please wordt er echt gek van wil me geld terug.

groetjes linda

Kroket
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 sep 2015 16:40

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Kroket »

Even korte update:

Na het verlopen van de betalingsherinnering van 28 september (verloopdatum 12 okt) heb ik nog steeds geen brief van een incassobureau gehad. Wel is er tevergeefs geprobeerd de maandelijkse incasso uit te voeren. Beetje advies voor iedereen die niet weten wat ze moeten doen: Bel Fictory, zeg het op, noteer wie je hebt gesproken wanneer je hebt gebeld en blokkeer daarna dit rekeningnummer via internetbankieren. Ze zullen na een paar maand wel bellen dat je nog een openstaand bedrag hebt staan maar dan meld je gewoon dit te hebben opgezegd op genoteerde datum bij genoteerde medewerker. Zij zullen dit niet in het systeem hebben staan en er op blijven hameren dat je moet betalen. Gewoon niet doen. Een incassobureau wordt blijkbaar toch niet ingeschakeld.

Mocht ik toch nog een brief van een incassobureau krijgen meld ik dat hier.

Hennie1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2015 16:06

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Hennie1967 »

Ook mijn moeder werd slachtoffer van fictory. Ze hebben haar gebeld. Ze heeft een betalingsachterstand vanaf april. Op de vraag waarvoor ze moest betalen werd geantwoord dat ze meespeelt voor prijzen. Hiervoor is geen enkel bewijs. Et is geen loterij is de enige informatie die gegeven werd. In het telefoongesprek werd aangegeven dat ze eerst moet betalen woordat er opgezegd kan worden. Ook dreigen ze met incasso kosten. Mijn moeder is nu al bang.
Wat is wijsheid? Heeft iemand hier ervaring mee, tips welkom!

Ma-Je-11
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2015 22:59

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Ma-Je-11 »

Ben vorig jaar december benaderd met de mededeling dat op mijn postcode nooit grote prijzen zijn gevallen. Of ik het leuk zou vinden om dan voor 1 maand ad 24.95 mee te spelen en daarna kon ik het opzeggen. Er werd mij diverse prijzen aangeboden op mijn vraag hoe ze daar aan kwamen was het antwoord dat mensen die de prijzen niet ophaalde het bij hun terecht kwam. Ben in zee gegaan en binnen 2 weken lag er een brief met code op de deurmat. Ben naar hun website gegaan en tot mijn verbazing was de website verlopen. Inmiddels bericht van mijn bank ontvangen dat er een incasso klaar stond voor het bovengenoemd bedrag. Heb gelijk geblokkeerd. De volgende dag Fictory gebeld met de mededeling dat ik ervan afzag. Niets meer gehoord tot afgelopen maandag ik een telefoontje kreeg met de mededeling dat er een flink bedrag openstond en dat de deurwaarde er aan te pas kwam. Ik antwoordde dat ik 2x maal gebeld had om het op te zeggen waarop de persoon zei dat het maar 1 maal genoteerd stond. Dus een welles nietes spelletje heb toegezegd alleen die 24.95 te betalen onder protest, mits ik een brief met een giro acceptkaart ontvang. Maar kan dit zo maar? Welke instantie kan hier iets aan doen?

Kimmiee
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2015 12:39

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Kimmiee »

Ook ik ben er ingetrapt! In Januari werd ik gebeld en ik dacht kan het altijd aankijken en anders zeg ik het op. Ik heb alleen nooit een brief ontvangen en ik wist ook niet meer wie nou precies gebeld had (achteraf super stom). In juni zag ik ineens dat er al 3 keer geld van me rekening afgehaald was. Heb het opgezocht op internet en bleek [Ongefundeerde bewering verwijderd] te zijn. Ik heb gelijk het nummer gebeld wat ik kon vinden op internet en kreeg een "bandje" dat ik het nummer op de afschrijving moest bellen maar daar staat geen telefoon nummer bij. Ik heb daarna gelijk de bank opgebeld en helaas konden ze alleen de laatste 2 afschrijvingen terug storten op mijn rekening en heb het gelijk geblokkeerd. Nu word ik na 5 maanden (wat ik ook erg vreemd vind) opgebeld dat ik betalingsachterstand heb, moet het binnen 2 weken betalen en daarna kan ik het pas opzeggen. Zoals iedereen via de telefoon.
Ik weet niet precies of ik het wel moet betalen. Ik heb niks opgezegd aangezien ik ze niet te pakken heb gekregen maar ik heb ze wel geblokkeerd. Wat moet ik doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 09 nov 2015 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door Forummoderatie

Melanie_Oost
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2015 13:27

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Melanie_Oost »

Ook wij zijn begin dit jaar benaderd door Fictory en er ingetrapt. Na een aantal dagen hebben wij telefonisch opgezegd, er werd toch een bedrag afgeschreven. Dit bedrag heb ik gestorneerd en het rekeningnummer geblokkeerd voor verdere afschrijvingen.
Afgelopen week werd mijn man gebeld met de mededeling dat hij 6 maanden betalingsachterstand heeft, vandaag een factuur ontvangen voor 149.70 wat binnen 14 dagen betaald moet worden.
Ik heb Fictory gebeld en aangegeven het hier niet mee eens te zijn en gezegd dat wij niet gaan betalen. Het enige antwoord dat ik krijg is dat zij het dan doorgeven aan een incassobureau.
Het abonnement wordt overigens niet stopgezet zolang er niet betaald is, op mijn vraag of ik dan over een half jaar weer een brief krijg voor 6 maanden achterstand wilde hij niet reageren.
Ook gezien de andere reacties op deze site heb ik contact opgenomen met Consuwijzer. Zij gaven aan dat er alleen een geldige overeenkomst is als deze schriftelijk bevestigd is door de consument. Zolang dit er niet is is de overeenkomst niet geldig en hoeft er niet betaald te worden.
Zij adviseren om een brief of e-mail te sturen naar Fictory met het verzoek om bewijs dat er een overeenkomst is. Aangezien wij geen adres hebben en zij dit ook niet willen geven gaan wij dit niet doen en wachten de brief van het incassobureau af.

Vlindri2
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2015 17:25

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Vlindri2 »

Vandaag wetd ik gebeld door de incasso-afdeling van Fictory-eu.
Zij maanden mij een openstaand bedrag te betalen van 24,95. Anders schakelen ze een incasso-bureau in. Ik heb in januari telefonisch ja gezegd op een eenmalige afschrijving voor een prijsvraag. Daarna nooit meer iets van ze gehoord tot ik merkte dat ze elke maand geld afschreven, 24,95. Ik heb dat geld wat teruggeboekt kon worden teruggeboekt. Ik heb ze een e-mail gestuurd met een opzegging omdat ik ze op het nummer dat ik op internet vond steeds niet kon bereiken
0512-726091. Deze dame die belde zei dat mijn opzegging niet geldig is en dat ze een incasso bureau inschakelen. Dit kan toch niet zomaar? Ik vroeg om een telefoonnummer van de klantenservice. Zij weigerde mij dit te geven. Ze zei dat ze elke ma tot do van 10.00 tot 14.00 bereikbaar zijn. Dat klopt niet op het nummer dat ik vond. Ik heb gezegd dat ik het ga melden bij een consumentenprogramma.
Ze weigerde toen verder met mij te praten.
Wat kan ik doen?

Gesloten