LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FICTORY.eu

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
lisanne88
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2015 15:58

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door lisanne88 »

Wie heeft een mailadres van Fictory? Bellen lijkt kansloos, zolang ik in de wacht heb gestaan. Wil ze eenmalig duidelijk maken hoe en wat nu ik zo'n brief onder ogen heb gekregen. Ik hoor het graag :)

Erwin_V
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2016 12:30

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Erwin_V »

Wij hebben ook een abonnement via Fictory genomen, althans dat bleek achteraf. Toen wij zagen dat er werd afgeschreven in januari 2015, heb ik getracht contact te leggen. Dit heeft een tijdje geduurd gezien contact leggen zeer moeilijk is met dit zogenaamde bedrijf.
In februari telefonisch opgezegd, maar wat bleek de afschrijvingen bleven aanhouden. Ik heb alles teruggeboekt en stopgezet via de bank. In September kreeg ik een zogenaamd bemiddelingskantoor welke handelde in opdracht van Fictory. Zij gaven aan of ik de nog openstaande maanden wilde betalen. Ik heb aangegeven dit niet te doen gezien de opzegging.
Fictory gaf aan dat zij bij uitblijven van mijn betaling de zaak na twee weken uithanden zouden geven. Ik heb aangegeven deze graag tegemoet te zien. OOk de factuur welke ze sturen is een vodje uit een goedkope printer. Ook op de factuur geen gegevens om te kunnen reageren, buiten een telefoonnummer wat zelden bereikbaar is en wanneer opgenomen geen resultaat biedt.

Inmiddels ben ik vorige week pas weer benaderd door dezelfde mevrouw en gaf weer aan dat ik nog moet betalen. IK heb nu zelf aangedrongen of Fictory dit direct uit handen wil geven aan een deurwaarder.
Gezien zij geen enkel telefoonnummer, adres, KvK nummer, ect willen verstrekken wordt het heel moeilijk om een deurwaarder deze zaak te geven.

IK zie heel graag tegemoet dat de eerste deurwaarder mijn belt, met een dergelijk bureau is namelijk wel te praten en kan ik aangeven wat er precies aan de hand is. Daarnaast krijgen hun wel de adresgegevens.

Via dit forum weet inmiddels een ieder dat dit een niet bestaand bedrijf is, althans geen erkend bedrijf. Geen (post) adres, KvK nummer of ingeschreven bij als kansspeel bedrijf is er geen enkel recht om een incasso af te dwingen. Sterker nog een automatische incasso via deze vorm is al enkele jaren bij wet verboden en dus niet geldig.

Ik hou u op de hoogte wanneer ik een deurwaarder verzoek krijg, ook al betwijfel ik dat dit gebeurt.

Erwin_V
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2016 12:30

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Erwin_V »

lisanne88 schreef:Wie heeft een mailadres van Fictory? Bellen lijkt kansloos, zolang ik in de wacht heb gestaan. Wil ze eenmalig duidelijk maken hoe en wat nu ik zo'n brief onder ogen heb gekregen. Ik hoor het graag :)
Helaas geeft Fictory en ook het bemiddelingskantoor van Fictory geen adres en/of mailadres.
Alleen dat ene telefoonnummer waar je niets wijzer van wordt.

Cinnys
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2016 10:54

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Cinnys »

Vorig jaar ben ik helaas in de mooie praatjes van Fictory getrapt. Nadat de brieven binnen gevallen waren heb ik meteen proberen te bellen om alles weer op te zeggen. Na meerdere keren kreeg ik niemand op het aangegeven telefoon nummer te pakken. Ik ben toen op internet gaan zoeken en kwam heel veel klachten tegen en het advies om dit bedrijf te blokkeren bij de bank zodat ze geen geld af konden schrijven. Dit heb ik gedaan en heb er nooit meer iets van gehoord tot vandaag. Ze belde dat ik een achterstallige betaling had van bijna €75,-. Omdat ze meerdere keren geen geld bij mij af hadden kunnen schrijven hebben ze het lidmaatschap voor mij opgezegd maar deze kosten van 3 maanden dienen nog wel betaald te worden. Als ik dit niet betaal schakelen ze een incassobureau in vertelde die vrouw. Weet iemand wat ik kan doen?

Erwin_V
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2016 12:30

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Erwin_V »

Hallo Cinnys,

Mijn advies is om niets te doen.
Gezien zij geen informatie geven over adresgegevens is er geen mogelijkheid om op te zeggen via een erkende manier.
Gezien dit bedrijf geen KvK nummer heeft en dus niet is ingeschreven in Nederland is een Incasso bureau inschakelen helemaal niet mogelijk voor Fictory.

Wij zijn in 1 jaar tijd 3x benaderd door dit bedrijf over achterstallige betalingen.
Elke keer wordt er gedreigd dat het binnen 2 weken uithanden wordt gegeven, echter blijkt dit een loos dreigement te zijn.
De laatste keer (circa 3 maanden geleden) heb ik hun vriendelijk verzocht om het per direct uithanden te geven aan een incasso bureau.
Want dan weet ik tenminste met wie ik te maken heb en kan ik via hun het berdrijf benaderen op een erkentelijke manier.

Maar ook nu wordt er geen gehoor gegeven, en wordt er niets uithanden gegeven door Fictory.

Dus gewoon niets doen.
Het bedrijf bestaat helemaal niet volgens de Nederlandse wetgeving.

Cinnys
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2016 10:54

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Cinnys »

Bedankt voor je advies!

TommyL
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2017 18:25

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door TommyL »

Zojuist een brief ontvangen van Alvanda Incasso (dat onderdeel van Careless Debt BV zegt te zijn) aangaande van Fictory.eu afkomstige facturen. Ik meen mij te kunnen heugen dat er telefonisch contact met mij is opgenomen waarbij ik in mijn goedgelovigheid gegens heb doorgegeven, echter nooit ben ik een overeenkomst aangegaan met voornoemd bedrijf. Nooit een schriftelijke bevestiging ter ondertekening ontvangen, ook niet per email oid. Ik zie dan ook niet in waarom ik zou dienen te betalen voor nooit aan mij geleverde 'diensten'. Geen conactpersoon, niets, nada, niente noppes! Fictory is in feite gewoon FICTIONARY - ergo charlatanerie...
Thomas

jolandawitte
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2017 13:43

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door jolandawitte »

Op 03-03-2017 ben ik er achter gekomen dat er 24,95 is afgeschreven, een bedrag waar ik helemaal geen machtiging over heb gegeven en wat ik ook niet wist waar het van was. ik heb het bedrag dus terug geboekt.
Tot op het moment van vandaag op 13-04 dat ik een brief van Fictory.eu ontving met de mededeling dat er drie facturen open staan over 22-11-2016, 22-12-2016 en 23-01-2017, en noch wist ik waarom het ging.
Na vier pogingen om telefonisch contact met fictory op te nemen kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon die mij wist te vertellen dat het al vanaf 2015 liep en dat het om kansspelen ging waar ik telefonisch een abonnement over heb afgesloten maar ik weet helemaal van niets en heb ik nooit zo,n abonnement afgesloten.
Die medewerker klonk dusdanig arrogant dat hij mij eigenlijk als leugenaar afschilderde toen ik hem vroeg hoe zij aan mijn banknummer en adres zijn gekomen.
Ik heb dan ook gezegd dat dit pure oplichting, afpersing en diefstal is en dat er een aangifte komt en ik geen cent betaal voor iets wat ik nooit heb afgenomen.
Ik kreeg de indruk dat zij hun eigen dusdanig hebben ingedekt dat een aangifte bij de politie ook niet veel kan doen.

jolandawitte
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2017 13:43

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door jolandawitte »

TommyL schreef:Zojuist een brief ontvangen van Alvanda Incasso (dat onderdeel van Careless Debt BV zegt te zijn) aangaande van Fictory.eu afkomstige facturen. Ik meen mij te kunnen heugen dat er telefonisch contact met mij is opgenomen waarbij ik in mijn goedgelovigheid gegens heb doorgegeven, echter nooit ben ik een overeenkomst aangegaan met voornoemd bedrijf. Nooit een schriftelijke bevestiging ter ondertekening ontvangen, ook niet per email oid. Ik zie dan ook niet in waarom ik zou dienen te betalen voor nooit aan mij geleverde 'diensten'. Geen conactpersoon, niets, nada, niente noppes! Fictory is in feite gewoon FICTIONARY - ergo charlatanerie...
Thomas
Ik heb via internet aan het zoeken geweest naar Alvanda incasso, maar bij alles wat ik op google aanklikt krijg ik errors in het scherm te zien.
Ik heb sterk het vermoeden dat ook dit incasso bureau nep is want zoals bij Fictory is hier helemaal geen website over te zien.

Ingeltsje
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2009 13:51

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Ingeltsje »

Helaas ook nog steeds last van deze gasten. Wel blijven opletten: eind vorig jaar werd er toch weer geld afgeschreven maar onder een andere naam!! IBN Incassobureau. Gelukkig op tijd gezien en teruggeboekt en geblokkeerd!! Gisteren ook een brief gekregen van Ficrory.eu met een betalinglink van Alvanda Incasso onderdeel van Careless Debt BV. Allebei niet te vinden op Google. Met een ander bankrekeningnummer en naam schrijven ze over een poosje zo weer geld af.

Noa21112Youri
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2017 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Noa21112Youri »

Heb dinsdag ook een betalingsaanmaning ontvangen voor 2 periodes @ € 24,95, omdat ik de beide keren het geld heb laten terugstorten op mijn bankrekening en nu dus definitief heb geblokkeerd.
Moet nu vóór 3 mei € 49.90 hebben betaald of krijg een verhoging van € 10,00.
Heb al zó vaak gebeld en gezegd, ermee te willen stoppen, maar dat is tegen dovemansoren gezegd, dus blokkeren is de enige optie om te voorkomen, dat ze wéér geld afschrijven, maar helemaal ervanaf komen zou het mooiste zijn natuurlijk !!
Las het bericht van Erwin V. van 3 febr. 2016 – 22:47 uur en ben benieuwd, wat ik nog allemaal van Fictory.eu te horen ga krijgen en ga ontvangen qua post ! Er moet toch wel iets ondernomen kunnen worden tegen zo’n bedrijf ?! Het is net een tumor, waartegen je geen geneesmiddel kunt vinden, maar eens moet er toch een effectieve behandeling tegen gevonden worden ?!

JEWIEM
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2017 22:10

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door JEWIEM »

December 2014 werd ik gebeld met het verzoek om deel te nemen aan meer dan 300 loterijen met de mogelijkheid om telefonisch op te zeggen voor de 20e van de maand. Telefoonnr. 0512-726091.
Na de opzegging stopt de automatische afschrijving van de € 24,95 per maand. Uiteindelijk heb ik ja gezegd en heb na 1 maand getracht te bellen om op te zeggen, dit is niet gelukt. De afschrijvingen heb ik steeds laten terug storten en in september 2015 heb ik voor hen mijn rekening laten blokkeren.
Om toch met hen in contact te komen heb ik op 2 april 2015 het bedrag van € 0,10 overgemaakt op hun bankrekening met het verzoek om de afschrijvingen te staken.
Enkele maanden later werd ik gebeld met de mededeling dat er nog een post open stond van € 99,80, in dit gesprek heb ik gelijk gezegd dat ik eerder te kennen had gegeven te stoppen en dit nu nogmaals bevestigde.
Ik diende het bedrag wel te betalen anders zou er een incasso volgen. Er zijn door mij geen betalingen gedaan.
Bij de ING-bank gevraagd naar het adres van het kantoor dat de afschrijvingen tracht te doen, hierop kreeg ik als antwoord dat zij dit niet mochten doen vanwege de privecy.
De automatische incasso kwam eerst van Adm. Services Groupe Europe Limited, NL 03 INGB 0665 793901 en vanaf 25 november 2016 IBN Incassobureau Nederland BV , NL49 INGB 00005217835.
Op 13 april ontving 2 gelijke facturen in afzonderlijke enveloppe voor rekening 895671 d.d. 22-11-2016, reknr.
901853 d.d. 22-12-2016, reknr. 913970 d.d. 23-01-2017 en reknr. 20-02-2017. Totaal € 99,80.
Op briefpapier van FICTORY.EU zijn deze verstuurd door Alvanda Incasso, dit is onderdeel van Careless DEBT BV. Indien de betaling niet voor 28 april is voldaan wordt er € 10,00 administratiekosten in rekening gebracht.
Verder heb ik nog een brief ontvangen uit Zwitserland, ondertekend door [Tekst verwijderd].
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2017 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Franscis123
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2017 13:03

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Franscis123 »

Heb net een brief gekregen dat ik betalingsachterstanden heb bij Fictory.eu
Maar heb nooit een bevestigingsbrief gekregen of een mail dat ik het c
Kon annuleren
Hoe nu verder
Wie weet een nummer zodat ik kan bellen om het op te zeggen door jullie info te lezen weet ik ook eindelijk waar het om gaat
Elke maand werd er geld afgehaald maar dit heb ik laten terugstorten
Wie o wie heeft een oplossing voor mij om dit op te zeggen
Ik ben er klaar mee

Orion73
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2017 09:58

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Orion73 »

Ook ik ben in het grapje FICTORY getrapt. Echter, na 1 dag wilde ik al opzeggen, maar kreeg natuurlijk niemand aan de lijn. Ik wilde namelijk vragen waar mijn brief met inloggegevens bleef die ik zou krijgen om in te loggen op de site van FICTORY.EU. Uiteindelijk kreeg ik na ongeveer een half jaar een telefoontje van 'afdeling Finance' met de vraag wanneer ik zou betalen. (Had de rekening al bij de eerste poging geblokkeerd, dus afschrijven ging wat moeilijk). Ik wilde de beste man (belde op vanuit een kantoor in Amsterdam) vertellen dat ik al 1 dag na het zogenaamde begin van mijn 'abonnement' op had gezegd, maar dit moest ik maar met de klantenservice regelen (Ja, succes met bellen). Ik kreeg wel via een e-mail adres een knullig opgebouwd factuur, waar verder ook geen adresgegevens o.i.d. opstonden. Ik heb dit e-mail adres wel gebruikt om een aantal e-mailtjes te sturen met wat pakkende teksten over het bedrog wat ze uithalen. Ook heb ik bij de kansspel autoriteit geïnformeerd of zij wel aangeschreven zijn, en dat zijn ze dus niet.

Nu krijg ik weer de brieven van Alvanda Incasso (wat dus nergens geregistreerd staat). Ik zal maandag wel e.e.a. proberen te achterhalen via dat moederbedrijf CAREless debt b.v. in Capelle. Ook zal ik al de andere instanties waar ze wel eens zaken mee hebben gedaan eens langsbellen, maar het rare is dat bijv. Adm. Services Groupe Europe Limited maar uit 1 persoon bestaat, CAREless debt bestaat maar uit 4 personen, en FICTORY zijn volgens mij broer en zus, ze klonken allebei (de vrouw van de klantenservice, en de man van 'finance') hetzelfde. Wat wel opvalt is dat het e-mailtje (van [mailadres door Moderator verwijderd]) wat ik van ze gehad heb, uit Amsterdam kwam, de telefoontjes komen uit Drachten, en ze doen zaken met een bedrijf uit Capelle....

Mijn advies aan iedereen, gewoon niet betalen, rekeningnummer blokkeren.... Zolang je nergens een handtekening onder hebt gezet, kunnen ze je niets maken, want:

"Vanaf 1 augustus 2014 gelden er nieuwe regels voor automatische incasso. Vanaf die datum moet u altijd schriftelijk toestemming geven voor automatische incasso. Dat betekent dat u een formulier moet ondertekenen om toestemming te geven. Sluit u een overeenkomst via internet of via de telefoon? Dan kan het bedrijf u voor de toestemming bijvoorbeeld een antwoordkaart sturen die u moet ondertekenen en terugsturen."

Jammer alleen dat niemand hier verder wat aan kan doen....

JEWIEM
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2017 22:10

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door JEWIEM »

Op 23 april heb ik mijn ervaring in deze rubriek kenbaar gemaakt, nu het vervolg.
Omdat ik geen betaling heb gedaan is de factuur nu verhoogd met € 10,00 en is nu opgelopen tot € 109,80.
Verder met de mededeling dat als het verschuldigde bedrag niet voor 14 mei is overgemaakt er een incassoprocedure in gang zal worden gezet. De daaruit voortvloeiende WETTELIJKE kosten van minimaal € 40,00 zullen volledig voor mijn rekening komen.
Nu staat er in een paars/blauwe balk onderaan de brief wel het postadres van Alvanda Incasso, dit is:
Essebaan 19A - 321, in Capelle a/d IJssel postcode 2908 LJ. Met een telefoonnr. uit de regio Arnhem.
085--0299928. Volgens mij een vreemd abonnenummer.
JEWIEM

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door BL2 »

Beste jan Wieman,

Inderdaad een vreemd telefoonnummer, die beginnen nooit met een nul.
Maar dit zijn de bijbehorende gegevens:

CAREless Debt B.V. Capelle aan den Ijssel. Essebaan 19-A Unit 321 2908LJ Capelle aan den Ijssel. Telefoonnummer: 085-0299928. Toon telefoonnummer.

Echter zet je het streepje op een andere plek, dan heb je Thailand aan de lijn.......

mistermetal09
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2017 11:51

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door mistermetal09 »

ja ze hebben mij ook benaderd ha ze belden mij op en zeggen vriendelijk dat ik mischien vergeten was te betalen nou ik ben niet gek hoor ik weet echt wel wie ik aan de telefoon heb maar dit zegt me niks nu krijg ik om de 3 weken een aanmaning en ze dreigen me voor de rechter te mikken [offtopic bewering verwijderd door moderatie] groet henk uit staphorst
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jun 2017 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic bewering verwijderd

hannekeh19680708
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2017 15:18

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door hannekeh19680708 »

Ook een brief gekregen ik heb gebeld met de vraag of hun band opnames hebben die bevestigde de mevrouw. Ik vroeg of ik de opnames kon krijgen dat ging niet maar een uur later ben ik terug gebeld met de mededeling dat ik niet diegene was op de bandopname dus mijn dossier was a la minuut gesloten. Misschien een tip voor het volgende slachtoffer

hylke77
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2017 13:58

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door hylke77 »

Leuk om misschien met jullie te kunnen delen is dat wij in Capelle wonen. We zijn dus net even naar de betreffende Essenbaan gereden en het bedrijf Careless is daar NIET gevestigd. Ook dit kunnen jullie dus meepakken in je klacht.
Vriendelijke groet,
Hylke

Opperdepop
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2017 21:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Opperdepop »

Dat bedrijf op de essebaan 17c 2908LJ capelle aan de ijzel is van E.T.G.T FACILILAIR BV, mijn broer heeft ook last van spook incasso’s van dit bedrijf. Zelf het bedrijf gebeld en hun zeggen dat ze het niet zijn want hun doen alleen in onderbroeken. Dit bedrijf heeft meerdere bedrijven ook suc6 company waar mijn broer ook last van heeft met afschrijvingen. Suc6company al een keer gebeld en mede gedeeld dat ze gaan stoppen met de afschrijvingen want mijn broer heeft nergens voor getekent. Ik heb dit gesprek opgenomen uiteraard waarin zij keihard zegt dat hij uit het sisten is gehaald. Nu hebben ze dus weer bijna 50€ afgeschreven. Dus maandag eens bellen en dan zal ik niet vriendelijk zijn. En ook zag ik ineens dat er door IBN INCASSOBUREAU NEDERLAND BV met rekeningnummer NL49INGB0005217835 19,95 was afgeschreven. Dit is allemaal een en hetzelfde bedrijf. Uiteraard heb ik alles laten terugboeken.
Het telefoon nummer van suc6company is 0762050384
Oh ja ik zei tegen dat bedrijf uit capelle hoe het kon dat hun dezelfde kvk nummers hadden omdat hun zeggen dat ze geen Suc6company zijn, kreeg als antwoord dat dat kwam doordat ze dezelfde incasseerder hadden......lachwekkend.

Gesloten