LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FICTORY.eu

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
CBURG
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2015 12:00

FICTORY.eu

Ongelezen bericht door CBURG »

Goedemiddag, wij zijn telefonisch benaderd door een bedrijf dat zich FICTORY.eu noemt. Ondanks dat we in het bel-mij-niet register staan. Voor 24,95 per maand doen zij onder jouw naam mee aan honderden prijsvragen. Tenminste, dat zeggen ze. Maar: de voorwaarden zijn erg onduidelijk PLUS je kunt ze alleen op een paar dagen per week bereiken (ma t/m do van 10.00 - 14.00 uur). Alleen via de telefoon. Ik heb de indruk dat je, als je hebt 'aangemeld' je er niet meer vanaf komt. Ik vind ze niet in het KVK register. Ook lijkt het telefoonnummer uit de buurt van Drachten te komen (0512-[contactgegevens verwijderd door de Moderator]) maar komt de 'bevestingsbrief' via het postsorteercentrum Rotterdam te gaan. Dit voelt niet goed. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Voor nu kan ik alleen maar zeggen: doe er niet aan mee!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jan 2015 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Contactgegevens verwijderd

Birima
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 dec 2014 23:06
Contacteer:

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Birima »

Heeft iemand anders hier ook ervaring mee? Voor nu kan ik alleen maar zeggen: doe er niet aan mee!!!
Dit lijkt me het juiste besluit, bedankt voor het waarschuwen.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door prem »

Bedankt ook.

henkA1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2015 17:44

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door henkA1966 »

klopt helemaal ze hebben mij afgelopen woensdag twee weken daarvoor ook benaderd
helaas ben ik er wel ingetrapt. heb wel mijn gegevens doorgegeven ,in februari zou de eerste automatische incasso zijn van 24,95.
kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen om de automatische incasso stop te zetten
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jan 2015 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

henkA1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2015 17:44

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door henkA1966 »

ik heb ze wel de opdracht gegeven om automatisch afteschrijven in februari
ben er helaas ingetrapt hoe kan ik dit het beste stopzetten

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Als je gebeld wordt terwijl je in het bel-me-niet register staat moet je sowieso al nergens aan beginnen, ongeacht produkt, locatie, betalingswijze of wat dan ook. Je gaat gewoon niet met wetsovertreders in zee, en dat zijn ze al op het moment dat je telfoon rinkelt...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

henkA1966 schreef:klopt helemaal ze hebben mij afgelopen woensdag twee weken daarvoor ook benaderd
helaas ben ik er wel ingetrapt. heb wel mijn gegevens doorgegeven ,in februari zou de eerste automatische incasso zijn van 24,95.
kan iemand mij advies geven wat ik het beste kan doen om de automatische incasso stop te zetten
Meteen bellen en opzeggen, je beroepend op de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Zorg dat je het gesprek opneemt zodat je bewijs hebt. Als ze vervolgens bedragen gaan afschrijven deze via internetbankieren terugboeken.

Flazzer
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2015 10:40

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Flazzer »

Eventuele kun je een automatische incasso laten stop zetten door je bank toch?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Flazzer schreef:Eventuele kun je een automatische incasso laten stop zetten door je bank toch?
Kan pas als deze ingepland is (een paar dagen van te voren kun je de transactie weigeren), of nadat er is afgeschreven storneren en tegenrekening blokkeren.

Dirk Vis
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:39

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Dirk Vis »

Ze gaan nu zelfs verder. Er blijkt een bedrag van € 24,95 bij mij te worden afgeschreven zonder dat ik gebeld ben, geen brief heb gehad etc. Dus op geen enkele wijze heb ik toestemming verleend.
Nog wel van een rekening die ik niet of nauwelijks gebruik. Onmiddellijk de incasso terug gedraaid en afzender laten blokkeren.

Flazzer
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 jan 2015 10:40

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Flazzer »

Ze gaan nu zelfs verder. Er blijkt een bedrag van € 24,95 bij mij te worden afgeschreven zonder dat ik gebeld ben, geen brief heb gehad etc. Dus op geen enkele wijze heb ik toestemming verleend.
Raar dat dat kan zeg. Hoe komen ze aan je rekening nummer dan?

henkA1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2015 17:44

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door henkA1966 »

je moet gewoon de automatische incasso stop zetten en je kan het bedrag terug storneren,
en voor de rest gewoon blokkeren, lukt het je niet moet je gewoon naar je eigen bank toegaan
en die helpen je ook wel dat was ook in mij geval.

henkA1966
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jan 2015 17:44

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door henkA1966 »

en zelfs de klantenservice via 0512-726091 voor de opzegging is niet bereikbaar dat zegt al genoeg

Dirk Vis
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:39

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Dirk Vis »

heb vandaag ook 2 keer getracht nummer te bellen, wordt niet opgenomen.
Heb wel het administratiekantoor in Echt ( Administration Services Group Europe ltd.) dat incasso uitvoert voor Fictory schriftelijk gemeld dat ik geen toestemming heb verleend en zij verdere incasso's niet mogen uitvoeren. Anders aanklacht bij politie wegens fraude en oplichting.
Kopie van brief naar hun bank en mijn bank gestuurd

marmaart
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2015 14:11

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door marmaart »

Beste lezer/Dirk Vos,
Ook ik heb vandaag gebeld en uiteindelijk (na 3x) iemand aan de lijn gekregen.
Ik heb gevraagd om mijn deelname te stoppen: ik dacht nog (net) binnen de 7 werkdagen bedenktijd te zitten, want de bevestigingsbrief was gedateerd op 24 januari (kwam overigens 28 januari binnen). Maar annuleren bleek niet meer te kunnen zeiden ze, omdat het telefoongesprek, waarin ik akkoord had gegeven, al op 8 januari was geweest. Gevolg is dat ik in maart meespeel en ik pas in maart kan opzeggen voor verdere deelname.
Weet u/jij of dat zo toegestaan is? Maw: begint de bedenktijd meteen ná een akkoord in een telefoongesprek, ongeacht of er nog een bevestigingsbrief volgt? Zo ja, dan is het natuurlijk erg 'gewiekst' van ze om de brief pas na 2 weken te sturen....
Weet evt. iemand anders iets over je rechten in dit geval?
In elk geval bij voorbaat dank!
- Maarten

Dirk Vis
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jan 2015 17:39

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Dirk Vis »

ik heb nooit een telefoontje gehad/ gesprek gevoerd en ook nooit een zgn. bevestigingsbrief ontvangen.
Dus bij mij is het puur fraude c.q. oplichting.
Je moet nu opzeggen en niet tot maart wachten, anders gaan ze dan pas weer met de opzegtermijn rekenen.
Op de site van Consuwijzer staan overigens de exacte regels wat betreft opzegging.
Heb je overigens een adres, zou op de bevestigings brief moeten staan. Dat zou ik graag willen hebben

Williamharrold
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2015 12:32

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Williamharrold »

Mij is hetzelfde overkomen, ik ben eind december na de kerst gebeld en ontving op 16 jan. een 2 gelijke brieven van FICTORY, gedateerd 5jan. en 11 jan.
De brieven vermelden een klantnr., gebruikersnaam en wachtwoord en een klantenservice
via 0512-726091.
De brieven hebben het logo FICTORY login, en eindigen met FICTORY.eu als ondertekening, verder ontbreekt enige informatie van de instelling.
Ik heb op 19 jan. gebeld, de eerste dag dat zij bereikbaar waren, en pas na meerdere pogingen contact kreeg. Mijn verzoek om de overeenkomst met directe ingang stop te te zetten werd geweigerd. Dat kon pas m.i.v. februari omdat de mnd jan. al verplicht was, evenals de betaling van 24,92 euro. Dan kon ik pas met hen contact opnemen en kon eerder niet te woord gestaan worden. Kreeg ook geen verdere informatie.
Op 4 febr. weer met klantenservice gebeld en heb gevraagd naar informatie over de instelling FICTORY. Kreeg een mannenstem (met enigszins buitenlands accent), die zijn naam en verdere informatie weigerde te geven en alleen vermelde dat FICTORY ergens in Delft gevestigd is en hij werkzaam is voor de klantenservice van F.
Ik heb gevraagd als partner van de overeenkomst die zij met mij zouden zijn aangegaan naar formele registratie gegevens volgens de wet op kansspelen e.d. en wie zijn werkgever was. Die info kon niet gegeven worden. Waarna ik verzocht heb alles stop te zetten en als ongeldig te beschouwen.

Van begin af aan heb ik mijn bank overzicht gegevens in de gaten gehouden, maar er is gelukkig nog niets afgeschreven en als dat wel het geval zou zijn, kan ik het terugboeken en de incasso blokkeren.

EugeneT
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2015 12:06

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door EugeneT »

Beste dames/heren,

Ongeacht of dit bedrijf werkelijk een goed product/service verleent, wij zijn akkoord gegaan en willen opzeggen. Wij zijn nog niet gestart. De aanvang is 1 maart maar wil toch al opzeggen. Aanmelding is gebeurd rond 5 januari en wij kunnen, als ik bovenstaande lees, niet meer opzeggen binnen een termijn van 2 weken na aanmelding. Dit is mijn 1e forumvraag, is dat ook zo? Kunnen wij niet opzeggen nog voordat wij gestart zijn? 2e forumvraag: Wat is het rekeningnummer waar naartoe wordt afgeschreven en wat is de naam van de instantie die dit doet? Dit om alvast de rekening te kunnen blokkeren.
Zojuist opgebeld naar de klantenservice en deze vragen gesteld.
1, kunnen wij nu opzeggen voor aanvang?
Het antwoord is dat wij dit niet kunnen. En dat wij kunnen inloggen vanaf 1 maart en wanneer wij dit willen per 1 april niet meer meedoen.
2, Wat is het rekeningnummer waar het termijn bedrag en de naam van de instantie die afschrijft van onze rekening?
Het antwoord: dit wordt afgehandeld door een andere afdeling. Vervolgvraag: kunt u mij hiermee doorverbinden? Antwoord nee: Vervolgvraag: Kunnen wij op een andere manier geholpen worden? Antwoord: u kunt ten allen tijden contact opnemen met de klantenservice. (diegene die ik dus aan de lijn heb).

Overigens werd de toon naarmate het gesprek vorderde hysterischer. Moest zelfs zeggen dat de telefonist mij niet hoefde aan te schreeuwen. Mijn gevoel zegt dat ze goed zijn opgeleid.

Bij voorbaat dank.
MVG,
Eugene

Jo32WI95
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2015 19:54

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door Jo32WI95 »

Ik heb gisteren de brief gekregen van het bedrijf Fictory.eu
Nu heb ik op Google de web site in gevoerd om te kijken of deze bestaat, maar heb deze dus niet gevonden. Nu heb ik de berichten gekeken en jullie die gereageerd hebben willen allemaal annuleren dat wil ik ook. Maar het rare is al dat je van 10:00 tot 16:00 uur van maandag tot donderdag kan bellen. maar de meeste mensen zitten op het werk en kunnen dus niet bellen. Ik dus ook niet. Dit mag namelijk niet tijdens werk. Maar als ik de site al niet kan vinden dan zal het telefoon nummer dus ook niet kloppen. Hoe kan ik dit stoppen ? Heeft iemand een idee?

RUBO48
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:23

Re: FICTORY.eu

Ongelezen bericht door RUBO48 »

Ik heb informatie achterhaald van de persoon achter deze website.
Het betreft naam, adres en 06 nummer. Helaas is het tegen de forumregels deze hier te plaatsen.
Wat ik kan vertellen is dat deze persoon meerdere websites (stuk of 6) op zijn naam heeft. Ook websites die vergelijkbaar zijn als deze en ook op diverse intetnet fora worden vermeld als oplichting.
Mijn advies, een eerste incasso laten storneren en daarna tegenrekening laten blokkeren zodat verder incasso's niet meer mogelijk zijn.
Succes.
Je kan mij altijd een privé bericht sturen door op [PB] te klikken hiernaast. Ik kan je dan meer informatie verschaffen.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 feb 2015 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

Gesloten