LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lotto werft voor 3+1 maand gratis. Met een jaarovereenkomst

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
phfdehaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2004 22:50

Lotto werft voor 3+1 maand gratis. Met een jaarovereenkomst

Ongelezen bericht door phfdehaan »

Vanmiddag (16-juni-2004-14:54) kreeg ik een dame aan de telefoon met een aanbieding van de Lotto. Als ik nu meedeed, dan kon ik 3 maanden spelen en kreeg ik van de Lotto 1 maand gratis spelen. Klinkt als 25% korting op het "grootste risico om miljonair te worden". Dat klinkt op zich aanlokkelijk.
Het hele verhaal wordt voorgespiegeld alsof het gaat om 4 maanden meespelen, waarbij er 3 maanden betaald moet worden. 5 keeer gratis spelen is toch een cadeautje van 5 euro.

Omdat ik die gok wel wilde wagen, leek het mij leuk om eraan mee te doen.
Na een heel verhaal en uitleg, waarbij aangegeven werd dat het op 14 augustus in zou gaan - maar liefst 2 maanden in de toekomst en waarom dan pas werd niet duidelijk - werd een opname gestart voor een mondelinge overeenkomst.
Er werd een serie vragen gesteld die ik met "ja" of "nee" moest beantwoorden. Naam, adres etc., zodat het duidelijk was om wie het ging.
Met 1 lot en geen euroloterij...ja, ja...
Of ik accoord ga met het machtigen van de Lotto om 70x per jaar het verschuldigde bedrag van mijn rekening af te schrijven.
NEE

(Onrust aan de andere kant van de lijn. Oeps! Hier was het script niet op berekend kennelijk.)
Ho, stop. u heeft het over 3 maanden betalen en 1 maand cadeau krijgen. Dus ik betaal 13 euro en krijg van u voor 5 euro aan loten cadeau. Met 70 loten hebben we het hier over een heel jaar, met de extra trekkingen. Plus dat in dit geval het getal dan 65 moet zijn, niet 70. Er was immers 1 maand gratis?

Gevraagd om tekst en uitleg, hoezo probeert u me nu ineens in een overeenkomst voor een jaar te praten, terwijl u het de hele tijd over 4 maanden heeft en vrijblijvend?
Mondelinge overeenkomsten zijn namelijk ook bindend, dus als ik ja zeg tegen een overeenkomst voor een jaar, zit ik eraan vast en is het niet vrijblijvend voor 4 maanden.

De dame moest even overleg plegen.
Na een paar minuten ruggespraak (ik had bijna opgehangen, het duurde me te lang), was ze terug en gaf uitleg. Ja, het was inderdaad voor een jaar, maar na een paar maanden zou ik dan een brief krijgen waarmee ik er weer vanaf zou kunnen. En ja, de actie/aanbieding was bedoeld voor mensen die een jaar gebruik wilde maken van de Lotto, niet voor alleen de 4 maanden.
Leuk verzonnen, als ik namelijk ja zeg tegen de 70x afschrijven in een jaar, zit ik er in wezen aan vast voor een jaar en niet 4 maanden; de 3 maanden betalen en 1 maand gratis.

Ik heb de dame veel succes gewenst en duidelijk gemaakt dat ik vond dat er een foutieve voorstelling van zaken gemaakt werd, wat voor mij een reden was maar even helemaal niets meer met de Lotto te doen willen hebben.

Je zal toch maar "ja" gezegd hebben op de 70x vraag... ben je toch mooi erin geluisd door de Lotto.

Ik vraag me wel af in alle eerlijkheid of dit soort praktijken mogen en kunnen.
Als alles open en eerlijk gaat en duidelijk is dat er een bedenktijd geldt (dat is toch wettelijk geregeld???), lijkt het mij in orde.
Een jaarabonnement op de lotto verkopen terwijl er alleen maar over 4 maanden wordt gesproken lijkt mij absoluut niet in orde!

Een gewaarschuwd mens telt voor 2?

Groeten,
Paul

gra

Re: Lotto werft voor 3+1 maand gratis. Met een jaarovereenkomst

Ongelezen bericht door gra »

Ook ik ben vandaag benaderd door een dame van de lotto en helaas moet ik bekennen dat IK er wel in ben gestonken.
Super stom ik weet het maar ze had tegen mij gezegd dat ik na die 3 maanden er ook weer zo vanaf kon komen!
Is dat wel zo???
Wat kan ik hier aan doen?

mvg Gra

Gast

Re: Lotto werft voor 3+1 maand gratis. Met een jaarovereenkomst

Ongelezen bericht door Gast »

Gra, dit valt onder colportage. Dus mag je je nog bedenken, zorg wel dat je nog deze week aan de Lotto laat weten dat je er onderuit wil. Je maakt dan gebruik van je recht op een zgn. afkoelperiode zoals beschreven in de wet op colportage. Doe dit bij voorkeur middels een aangetekende brief.

Natuurlijk heb je dan ook niet de 3+1 gratis maanden, maar je weet ook zeker dat het niet 12 maanden wordt.

gra

Re: Lotto werft voor 3+1 maand gratis. Met een jaarovereenkomst

Ongelezen bericht door gra »

Oke heel erg bedankt, zal het gelijk doen als het goed is staat bij een ander reactie het adres.Toch?

Gra

janssen
Berichten: 395
Lid geworden op: 01 okt 2004 19:57

Re: Lotto werft voor 3+1 maand gratis. Met een jaarovereenkomst

Ongelezen bericht door janssen »

De meeste kansspelen geven weinig of bijna niets terug van de ingelegde bedragen.
De postcodeloterij, ongeveer 18 % dt staatsloterij ongeveer 82 %
Dus de meeste kans heeft men bij de staatsloterij.
Bij de lotto is het net zo gesteld als de postcode loterij.
Er zijn maar weing mensen die er beter van worden, dat zijn zij die het programma presenteren

Gesloten