LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] krasloten

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
lotte1
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2005 14:36

krasloten

Ongelezen bericht door lotte1 »

Ik vraag me wel eens af of er echt mensen zijn die wat winnen op de krasloten die men kan kopen bij bv supermarkten en bij de kiosk.Toe ze begonnen met deze loten rond 1990??? won ik geregeld wel eens een prijsje {erg klein maar toch} tegenwoordig niks meer zelfs geen euro.De prijzen die je kunt winnen zijn best wel groot maar toch lees je nooit iets van mensen die de hoofdprijs hebben gewonnen.Mijn vraag is dan ook kent iemand een persoon die echt een groot prijs heeft gewonnen of is dit weer oplichting.

Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Mirreke »

Dat is nou eens een goede vraag...
Regelmatig win ik een gratis lot of 1,25 of 2,50 maar daar blijft het dan ook bij, het meeste wat ik ooit met een kraslot heb gewonnen is 25 GULDEN (dus das ook al weer een paar jaar terug)

Ik vraag me idd ook wel eens af of er wel eens iemand de hoofdprijs heeft gewonnen.. En wat de kans moet zijn dat iemand iets wint (verplicht bij loterijen is een bepaald percentage wat uitgekeerd moet worden aan prijzengeld)

bezoeker1975
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 11:17

Re: krasloten

Ongelezen bericht door bezoeker1975 »

Hallo,

wij kopen zo nu en dan eens een paar (4 stuks) krasloten. Meestel winnen we inderdaad € 1,25 of een gratis lot. Een maand of 7 geleden hebben we een keer € 500,00 gewonnen. Aangetekend verstuurd en de prijs werd inclusief de kosten voor het aangetekend versturen uitgekeerd.
Ik weet niet hoe de statistische verdeling uitziet bij de krasloten! Misschien is dat wel een goede vraag?

Grt,
Bezoeker1975

Nannie1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2005 21:00

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Nannie1974 »

Volgens mij komt het, doordat er minder krasloten verkocht worden dan in de begin periode.
Toen gingen de krasloten sneller over de toonbank en het was een hype.
En doordat men meer loten verkocht, kwam de klant sneller terug met een prijs.

En het is minder geworden, doordat er meer varianten in krasloten zijn. En daardoor meer keuze, maar het verkoopt niet meer zo snel als in de beginperiode.

Winkeliers horen de klanten ook niet zeggen, als zij een prijs hebben gewonnen. Natuurlijk is het leuk om te weten dat de winkelier een winnend lot heeft verkocht.

Heel veel klanten willen anoniem blijven, willen niet dat de hele wereld weet dat zij een grote prijs hebben gewonnen.

lotte1
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2005 14:36

Re: krasloten

Ongelezen bericht door lotte1 »

Dat iemand anoniem wil blijven snap ik wel maar dat de heel nederland anoniem wil blijven lijkt me een beetje vergezocht,aangezien ik echt nooit heb vernomen dat iemand de hoofdprijs{of een ander groot bedrag}heeft gewonnen.Er zou toch wel iemand zijn die via via gehoord heeft dat iemand een prijs heeft gewonnen?

Nannie1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jan 2005 21:00

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Nannie1974 »

Een winkelier zou best willen weten of er een grote prijs is gevallen op een kraslot, gekocht in zijn winkeltje.
Dan kan ie mooi reclame mee maken. Wat denk je wat er gebeurt, als men reclame gaat maken "bij mij is een grote prijs gevallen".
Heel veel mensen zijn bijgelovig en gaan bij die winkel een kraslot kopen.
Uit eigen ervaring weet ik dat mensen niet willen dat andere weten, dat zij de gelukkigen zijn.

lotte1
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2005 14:36

Re: krasloten

Ongelezen bericht door lotte1 »

Maar er zijn ook heus wel mensen die er niet geheim zinnig over zouden doen maar toch hoor ik nooit iets over een gewonnen prijs alleen dan de prijzen van €1,00 tot €10,00 dat hoor je alleen.Maar mijn vraag is dan ook zijn er ECHT wel grote prijzen te winnen of zijn het alleen lokkertjes.Ik kan me echt niet voorstellen dat iedereen die een prijs groter dan bv €100,00 zich angstvallig stil houden.

Feelgood
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2005 21:19

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Feelgood »

Geldt hetzelfde niet voor alle loterijen? Feit is dat de geregistreerde loterijen daadwerkelijk ook grote prijzen uitbetalen. Doch omwille van de privacy wordt er weinig over gesproken. Het is ook niet echt een standaard vraag wanneer je bij iemand op de koffie gaat denk ik. Maar wat let je om de stad in te gaan met een noteblock en een enquête te houden onder de mensen om vervolgens je resultaten hier te laten zien :D

lotte1
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2005 14:36

Re: krasloten

Ongelezen bericht door lotte1 »

Maar bij de andere loterijen is er toch een notaris die erop toe ziet? en een kraslot kun je zelfs op de wc openkrassen dus geen controle.Als ik €250,00 win met een kraslot zou ik het wel gewoon vertellen aan familie en ook gewoon aan mijn collega's.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Shareena »

Mijn ouders hebben 3 of 4 keer 250 EURO gewonnen... In de guldentijd was de topprijs 100 gulden...Het kan dus echt :) En inderdaad : opgestuurd en zelfs de verzendkosten van het aangetekend versturen terug gekregen!

Rick rikkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2005 23:22

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Rick rikkers »

Hai ik verkoop die krasloten en ik kan jullie vertellen dat elke winkelier een maandblad/folder van de lotto krijgt waarin de prijzen van de lotto,lucky day, krasloten en de toto worden vermeld. als je er om vraagt willen ze het best laten zien.
Er worden in totaal van een serie krasloten een stuk of 750.000 stuks gedrukt ook dat krijgt de winkelier op een a4'tje toegestuurd, ook het aantal prijzen wat erin zit en dus ook de winkans.
meestal is de winkans van krasloten 1 op 3 of 4 met een minimaal geld bedrag van 1 euro.(ligt aan het kraslot) maar het kan dus zo zijn dat je 10x niks wint.
750.000 krasloten zijn er best veel.

vraag eens bij uw lotto winkelier naar de prijzen of de aantallen krasloten c.q. prijzengeld. je staat versteld wat ze laten zien. als ze mee werken. (zijn ze volgens mij verplicht.!)

kras heel af en toe zou ik zeggen, geluk zit in een klein hoekje.

gr. Rick.

PB71
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 dec 2005 22:45

Re: krasloten

Ongelezen bericht door PB71 »

een jaartje of 9 geleden heeft een familielid van mij 10.000 gulden gewonnen met een kraslot.
Het kan dus wel................het is ook de enige keer dat ik heb gehoord dat iemand zoveel bij elkaar heeft weten te krassen.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: krasloten

Ongelezen bericht door evie01 »

wat ik bij elkaar gekrast heb??

Het hoogste was 25 GULDEM.
Soms een gratis lot.
Vorige week € 5,-

volgens mij is de kans echt klein dat je een "grote" prijs wint

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ja maar dit soort loterijen is ook niet opgezet om ons allen een grote prijs te laten winnen. Waarvan denkt U dat het management en DIRECTEUR van betaald moeten worden.

michel21
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2006 10:36

Re: krasloten

Ongelezen bericht door michel21 »

zoals een ander al zei, het is gewoon puur geluk hebben, het hoogste wat ik ermee heb gewonnen is €20. Ben bijgelovig en hou het op de 7-klapper, hahaha :wink:

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: krasloten

Ongelezen bericht door eliane »

wat mij opvalt dat ze bijvoorbeeld per kaart van een bepaald spel zoals flappenkrassen een maximaal winbedrag van 30.000 euro hebben,.

als je krast zie je vaak al 100.000 in de vakjes staan of 50.000, nou dat win je dus never.

Tja het is leuk als je 15 euro wint, dan koop je er weer een rits voor waar je vervolgens niets wint.

eliane

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: krasloten

Ongelezen bericht door eliane »

wat mij opvalt dat ze bijvoorbeeld per kaart van een bepaald spel zoals flappenkrassen een maximaal winbedrag van 30.000 euro hebben,.

als je krast zie je vaak al 100.000 in de vakjes staan of 50.000, nou dat win je dus never.

Tja het is leuk als je 15 euro wint, dan koop je er weer een rits voor waar je vervolgens niets wint.

eliane

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Mijn moeder heeft een jaar of twaalf geleden eens 500 gulden gewonnen met krassen. Verder ken ik niemand die een vette prijs heeft gewonnen met krassen. Maar dat geldt eigenlijk ook voor de Staatsloterij of de Lotto....

bolleboos
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jun 2006 12:21

Re: krasloten

Ongelezen bericht door bolleboos »

Ik heb een jaar of 10 geleden 1 keer 100 gulden gewonnen met krassen en mijn schoonzus in dezelfde periode een bedrag van 10.000 gulden maar ik heb wel het idee dat het de laatste jaren bijna onmogelijk is om nog een leuk bedrag te krassen

Jelf
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2006 14:04

Re: krasloten

Ongelezen bericht door Jelf »

Ik heb gehoord dat deze krasloten op enorme grote schaal worden nagemaakt. Je kunt dus nooit winnen met zo een nep-lot en de enige winnaar is de verkoper die heeft pure winst voor een waardeloos papier. Uiteraard word dit niet door de organisaties aan de grote klok gehangen . Maar zeg nou zelf hoeveel mensen ken jij die enorme prijzen hebben gewonnen?

Gesloten