LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
John Ubbink
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2006 01:16

Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door John Ubbink »

Hallo,
Wellicht heeft u ook de ervaring dat men voor een keer ergens gratis meedoet en zich daarna weer wilt afmelden, moet kunnen dacht u.
Nu, probeer dit maar eens bij de bank/giro loterij.
Zelfs na lang zoeken en het sturen van een mailtje waar je dan een vraag kon stellen (waar ik overigens geen antwoord op kreeg), heb ik mij nog altijd niet kunnen afmelden.
Oftewel het gaat mij weer geld kosten, waarschijnlijk het geen ze op uit zijn.
Aanmelden geen probleem, afmelden vergeet het maar.
Ronduit onbeschoft en behoorlijk misleidend.
graag uw reactie.
Groeten John.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Je bank de situatie uitleggen, en zeggen dat je je deelname al een paar keer tevergeefs hebt proberen stop te zetten. Verder de rode kaart gebruiken, die je ongetwijfeld nog in je bezit hebt.

erwin12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:59

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door erwin12 »

Bellen heeft meestal meer effect en men heeft direct toegang tot het juiste systeem. - 0900 - 300 1600 (0,20 pm)

De Bank/Giro Loterij lijkt mij wel solide dus ik denk niet dat er opzet is, eerder nonchalantie bij de mail-afhandeling, hoewel ikzelf geen ervaring met ze heb.

charlie
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 feb 2004 01:06

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door charlie »

Ik heb zelf geen problemen gehad met het beeindigen van mijn deelname. Ik heb eerst een mail gestuurd, van hen binnen 24 uur te horen gekregen dat ik hen een brief kan sturen of gewoon via de fax mijn deelname kan beeindigen. Ze hebben je gegevens (naam, adres, giro- of banknummer en handtekening) nodig. Vraag ze wel om een bevestiging, deze had ik binnen twee dagen via de post ontvangen.

faxnummer: 020-5737473

adresgegevens:
BankGiro Loterij
Van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

huso
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2004 14:54

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door huso »

ik had inderdaad ook vrij snel een bevestiging dat het beeindigd was. mocht het je niet lukken, dan kun je altijd nog naar de bank gaan voor een zgn "selectieve incasso blokkade". dan moet je even het rekeningnr van de bank/giro-loterij meenemen, en dan wordt er binnen een paar dagen voor gezorgd dat ze niet meer van je rekening kunnen incasseren.

janneke23
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 18:05

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door janneke23 »

:? Na veel gezeur daar heb ik mijn bank om een blokkering gevraagd, en dat is nu een jaar geleden en nooit meer wat van de loterij vernomen.

sponsor
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 nov 2003 16:54

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door sponsor »

Als ze dan toch zo moeilijk doen dan doe jij dat toch ook want wie kaatst die moet....................... dus gewoon telkens het afgeschreven bedrag bij je bank storneren, dat kan gewoon met een mailtje. Het is voor jou een klein klusje maar als al die anderen er ook mee beginnen dan hebben ze een behoorlijk berg werk extra. En of ze daar nou op zitten te wachten???

suc6 Gerrit

joke123
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:07

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door joke123 »

Hallo. Ik heb zelfs 2 maal een aangetekende brief gestuurd, en 2 gewone briefen met afmelding ,toen is het gelukt met 1 giro de andere duurde nog 3 maanden.
En loterij geld kun je niet terug innen werd mij verteld door de giro zelf.
Dus geluk met het opzeggen.

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door digimax »

Ik heb zelfs 2 maal een aangetekende brief gestuurd
1x was voldoende, je hebt immers verzendbewijs :D

en zoals huso schrijft; je kan ook een blokkade voor een giro of banknummer aanvragen bij je bank tegen ongewenst afschrijven. dan is het vanaf die tegenrekeningnummer niet langer mogelijk geld af te schrijven

Goudenregen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:56

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door Goudenregen »

Loterijen kun je niet terug laten boeken (storneren). Laat een selectieve blokkade op je rekening zetten als ze blijven doorgaan met afschrijven.

JHG
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 20:31

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door JHG »

Maart vorig jaar heb ik mijn deelname aan de postgiroloterij met een fax naar faxnummer: 0205737473 opgezegd.
Dat ging in 1 keer goed.:D

Jelle

hermycrown1e
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2006 23:03

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door hermycrown1e »

:D Beste lezers, ik heb geen slechte ervaring met opzeggen van loterijen, maar het moet meestal schriftelijk.
Er is een site waarop voorbeeldbriefen te downloaden is.Met de meeste adressen.
Kijk eens op www.opzeggen.nu
Veel succes hermycrown1e

Arjan van Leent
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2005 13:00

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door Arjan van Leent »

Loterijen kun je niet terug laten boeken (storneren). Laat een selectieve blokkade op je rekening zetten als ze blijven doorgaan met afschrijven.
Gelukkig is dit veranderd je kan binnen 5 werkdagen je geld door de bank terug laten storten.
Hiervoor wil de bank wel een handtekening dus telefoonisch gaat het niet.
Dus even bij je bank naar binnen en terug laten storten.
Laat dan ook gelijk deze automatische incasco blokkeren.

Bij de staatslotterij gedaan en het werkte perfect.

gerardk
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2006 00:43

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door gerardk »

Gewoon een brief naar

BankGiroLoterij
Antwoordnummer 47546
1070 WD Amsterdam

was bij mij voldoende
wel gelijke zeggen dat je de machtiging intrekt

eb_dutch
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2006 09:14

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door eb_dutch »

Het meest irritante van dit soort organisaties, maar ook bijvoorbeeld de ANWB, is dat je alles online kunt regelen zolang het gaat om aanmelden of meedoen, maar afmelden niet! Ik heb in de fax waarin ik me afmeldde voor een paar loten het volgende geschreven:
Overigens verbaast het me dat aanmelden, uitbreiden, het kopen van extra loten allemaal zonder handtekening kan maar dat u voor opzegging wel een handtekening nodig hebt. Wat is dan eigenlijk – als je die lijn blijft volgen – de rechtsgeldigheid van deelname? Iemand die echt moeilijk wil doen kan al zijn inleg terugvragen en zeggen dat er geen handtekening is gezet. Vooral partners of ouders van gokverslaafden zouden een aardige kans maken!
In lijn met jullie huidige praktijk zou het toch mogelijk moeten zijn e.e.a. ook online te activeren, of in dit geval te deactiveren?
Uiteraard, zou ik zeggen, krijg je op zo'n opmerking geen reactie!

jantin
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:34

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door jantin »

Ik had binnen dag mail terug. Dit is de inhoud van het bericht. Opzeggen dus geen probleem.

Het geheel of gedeeltelijk beëindigen van een deelname dient schriftelijk te gebeuren. Om een en ander in orde te maken, hebben wij namelijk uw handtekening nodig. Wij verzoeken u vriendelijk om ons een schriftelijk bericht te sturen. Vermeld daarin uw naam- en adresgegevens en uw rekeningnummer. Vergeet u niet uw handtekening te zetten? Indien het een overlijden betreft, is het uiteraard voldoende wanneer een van de erven tekent.

Ons adres is:

BankGiro Loterij
Van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

U kunt ook faxen: 020-5737473

Met vriendelijke groet,

BankGiro Loterij

eb_dutch
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2006 09:14

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door eb_dutch »

Ja hoor jantin, die reactie kreeg ik ook nadat ik een mail had gestuurd, maar zulke informatie hoort OP de site niet via een e-mailtje. Het e-mailtje was via tekstherkenning door de loterij verstuurd, dus had deze info ook gewwon in de FAQs moeten staan.

Blijft staan mij opmerking dat opzeggen ook via de site moet kunnen, zoals je ook, zonder handtekening, kunt inschrijven!

jantin
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:34

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door jantin »

Ja, daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar denk niet dat de bank/giroloterij daar de enige in is. Veel loterijen (of andere abonnementen) zijn heel simpel af te sluiten maar opzeggen... ho maar. Daar moet je idd erg naar zoeken of mailen of bellen.

Maaike78
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:23

Re: Bank/giro loterij Annuleren...vergeet het maar!!

Ongelezen bericht door Maaike78 »

Hallo John,

Het is heel erg gemakkelijk om van de Bankgiro Loterij af te komen. Net wat Gerard zegt. Stuur een brief naar dat adres.
Dat het via de mail niet lukt verbaasd me niets. De meeste dingen moet per brief opzeggen en zo ook de Bankgiro Loterij dus.

Groetjes Maaike.

Gesloten