LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kansspelbelasting

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Toolboy

Kansspelbelasting

Ongelezen bericht door Toolboy »

Hoe moet je daar nou over denken??
Tot 454 euro altijd belastingvrij.
Je zal maar een prijs winnen van 500 euro -29%.
Moet dit niet eens herzien worden belasting naar hoogte van het gewonnen bedrag

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Kansspelbelasting

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Heb je wel gelijk in, maar aan de andere kant....het hoogste bedrag wat ik ooit heb gewonnen is €50,-- :roll:

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Kansspelbelasting

Ongelezen bericht door Shareena »

Tja, als je 100.000 euro wint is die belasting behoorlijk hoog hoor... Ondanks dat je zo'n bedrag wint!

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Kansspelbelasting

Ongelezen bericht door mylo1 »

Ik zou hem anders graag betalen...nu alleen nog even de 100.000€ winnen :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kansspelbelasting

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het vervelende is, dat mensen niet weten dat ze de prijzen over een jaar op moeten tellen.

Win je in januari 450 euro, dan hou je dat geld volledig. Win je in juni 100 euro, dan heb je pech, dan is je winst 550 euro, en betaal je over 550 euro 29 procent. Tenminste, voor zover ik weet is die regel niet veranderd. Een van mijn collega's werd ermee geconfronteerd.

Hem trof het nog pijnlijker. Hij had in 1 rijtje bij de lotto een bedrag gewonnen dat net onder die 454 euro viel, maar door het eindcijfer op het cijferspel kwam het bedrag net boven de 454 euro. Omgerekend dan, het was in het guldentijdperk.

Hij gaf aan af te zien van het bedrag dat ie won bij het cijferspel, maar daar wilde de lotto niets van weten, hij moest over iets van 460 euro 25 procent belasting betalen, en was dus beter af geweest als ie niet aan het cijferspel had meegedaan.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Kansspelbelasting

Ongelezen bericht door Shareena »

Voor diegene hierboven, dat is niet waar... Dit is een quote uit de regels van de kansspelbelasting :
Maar het kan ook zo zijn dat het kansspel verschillende malen na elkaar wordt gespeeld. Bijv. verschillende trekkingen van een loterij. Dan worden de prijzen niet samen geteld; de prijzen tellen dan als afzondelijke prijzen. Iedere trekking is een afzonderlijk kansspel.
Had hij in 1 trekking meerdere prijzen gewonnen, dan werd het wel bij elkaar opgesteld!
Indien bij 1 lottotrekking op meerdere kolommen van een forumlier prijzen zijn gewonnen, worden deze prijzen voor de kansspelbelasting als 1 prijs beschouwd. Er is 1 kansspel: de lottotrekking.
De kansspelbelasting blijft een goudmijntje voor de belastingdienst!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kansspelbelasting

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Shareena, ik heb de brief gezien van die collega. Hem trof dat dus van het cijferspel en die prijs van de trekking, die bij elkaar geteld werd. Hij was het er niet mee eens, maar was wel belasting verschuldigd. Cijferspel en trekking werden gezien als 1 geheel.

Het kan zijn dat je gelijk hebt wat die verschillende trekkingen betreft, vaak is heel moeilijk na te gaan of je inderdaad op jaarbasis meer dan die toegestane 454 euro hebt gewonnen. Op papier kun je namelijk heel makkelijk een ander ''winnaar'' maken. En dan vist de fiscus dus achter het net.

Gesloten