LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postcode loterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
annytheo
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 okt 2006 13:17

postcode loterij

Ongelezen bericht door annytheo »

al jaren speel ik mee met de postcode loterij
nog nooit heb ik een prijsje gewonnen
ook met postcode lingo heb je geen kans
om maar een euro te winnen omdat steeds
dezelfde letters en getallen worden getrokken
meestal is er onder een rijtje van post of code
in het geheel geen getal.
ik zou wel eens willen weten of er iemand is
die al eens twee straatjes goed had en daarmee
twee euro heeft verdiend

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

Het is deze maand 3 jaar geleden dat ik voor het laatst 2 euro won: "GEFELICITEERD MET UW LINGOPRIJS"
In januari 2004 kreeg ik nog 2 KPN-aandelen uitbetaald. Daarna nooit meer geld gekregen van de Postcodeloterij.

bolleboos
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jun 2006 12:21

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door bolleboos »

Wij spelen al ruim 20 jaar mee en het meeste wat we gewonnen hebben is ooit eens 5 gulden en dan staat er groots op het afschrift va harte gefeliciteerd met uw prijs.
Spelen al die jaren met 3 loten mee.
PCL is in mijn ogen ook al jaren de boel aan het bedonderen.
Waar ik mij ook zo mateloos aan erger bij hun is de ongevraagde mailings waarin je elke keer weer word gefeliciteerd want je bent uitverkoren voor een auto,LCD tv en ga zo maar door maar dan moet je wel nog even een extra lot erbij nemen want alleen je code activeren is niet voldoende.
Het is dus ook niet zo verwonderlijk dat steeds meer mensen hun loten opzeggen,en ik ben de volgende.

jhu2506
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 okt 2006 15:51

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door jhu2506 »

Heb dus ook nog noit een geld prijs gewonnen.
wel 2 maal deze zomer een ijs prijs hiep hiep hoera eindelijk prijs !!!!!!!!!

ajdales
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jun 2006 10:25

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door ajdales »

Wij spelen nu ook al een paar jaar mee en ondertussen ook met 3 loten. in totaal hebben we meerdere keren een klein prijsje gewonnen en 1 keer de ijsprijs. kwa inkomsten is het niet de moeite waard, maar al die goede doelen die ze steunen maakt het allemaal iets minder vervelend.

Wat betreft die mailingen, 1 belletje naar de klanten service is voldoende om een eind te maken aan de geadresseerde post. de algemene folders kun je niet aan ontkomen.

Laatst zagen wij dat we bij onze postcode in totaal 3 loten zijn 8o), laat die straatprijs nu maar komen.

kruimeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2005 17:32

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door kruimeltje »

Nog nooit ene euro gewonnen bij de PCL, ja, één maal de ijsprijs maar die mogen ze de volgende keer ook houden want dat was echt niet lekker. :( Zit er ook over te denken om te stoppen maar het is zó lullig als je stopt en kort daarop valt de straatprijs in je straat. :roll:

foexie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2006 11:23

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door foexie »

december 1999 viel in onze straat de straatprijs en wonnen toen (na belastingaftrek) FL. 18.950,00. :
afgelopen januari een Siebel Juwelierscheque van €250,00 en 2 maanden geleden viel op onze postcode de ijsprijs. Wij doen al vanaf het begin mee en zo af en toe is er een prijsje van €5,00.
Wij wonen niet in een hele grote stad en op onze postcode doen maar 4 huishoudens mee en allemaal hebben we 1 lot. Het kan dus echt wel!!![/b]

fredvis
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2006 17:09

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door fredvis »

Waar ik me zo verschrikkelijk aan erger zijn de postcodeloterij uitzendingen op teevee.
Er wordt hier met geld gesmeten zonder dat ook maar iemand inzicht heeft in de kosten van een dergelijk programma.
En dan nog die belspelletjes waar de meeropbrengst, lees MEEROPBRENGST, naar de goede doelen gaat.
Graag zou ik eens inzicht willen hebben wat de werkelijke opbrengst en de meeropbrengst dan is.
Eenmaal heb ik meegedaan aan zo'n belspel. Het kostte mij ca. 75 Euro en ik ben er niet doorheen gekomen!!
Meer financiele openheid naar de Postcodeloterijleden zou zeer welkom zijn. Overigens doe ik al zo'n 20 jaar mee en nog nooit iets gewonnen. Ala.
Als die financiele openheid er niet komt stop ik er binnenkort mee.
Wanneer stopt die trut van Tensen er eens mee??!!

kristy50
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2003 12:24

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door kristy50 »

Ik heb meegedaan met de postcodeloterij al van voor die op tv kwam en ik heb nooit wat gewonnen, nog geen 5 euro.
:cry:
Bij de staatsloterij won ik wel eens een paar keer kleine bedragen maar nooit meer dan Fl.50,00 want dat was het hoogste wat ik ooit heb gewonnen.

Met de sponsorloterij ook nooit niets gewonnen.

Met de lotto eens een paar kleine bedragen van Fl 5,00

pharma
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:34

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door pharma »

hallo!
ik heb dit jaar nog de wijkprijs gewonnen en helaas niet de straat prijs :(
maar goed de wijkprijs was toch nog goed voor 800 eurootjes!
alleen ik heb nu wel opgezegd omdat ze zonder mijn toestemming mij een extra lot hebben laten betalen .......
dus koop ik heel af en toe maar een staatslot 8)

werkende vrouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2006 19:04

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door werkende vrouw »

ook wij hebben ooit eens 2 euro gewonnen in de pcl, terwijl we al jaren mee spelen.
oke, je steunt daarmee het goede doel! maar waarom een paar mensen miljoenen gaan uitkeren, terwijl er aan de andere kant voedselbanken ontstaan in nederland!!
met zoveel geld kun je zoveel meer huishoudens blij maken!
ik zal blijven meespelen,maar dan ook alleen maar voor het goede doel, de illusie zelf ooit iets te winnen heb ik al lang opgegeven.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door NAK »

Ik vraag me af wat, met name voor de mensen die nog nooit iets wonnen, de drijfveer is om toch jarenlang mee te blijven doen in de postcode loterij.

Er zijn echt wel betere "loterijen" om aan deel te nemen.

Zelf speel ik al jaren mee met de staatsloterij.
Inleg per maand € 13,50 Gemiddelde prijs per maand € 7,50
met 2 uitschieters van € 1000,-
Ook speel ik mee met Dayzers. 2 loten inleg per maand € 28,- gemiddelde uitbetaling per maand € 22,50
Ik weet dat het allemaal niet veel is, maar de winstkans is aanmerkelijk hoger.

Engelenhaar
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2006 19:50

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door Engelenhaar »

Ja , het is en blijft een l o t e r ij .Al 35 jaar spelen we met een of twee loten mee . De hoogste prijs was vier of vijf honderd gulden .
Hoop doet leven , en gewoon tot je pensioen blijven werken .

abats
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2006 20:28

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door abats »

Ik ben er jaaaren geleden mee gestopt omdat ook ik nooit iets won.
Toen ik aan hun vroeg waarom de grote prijzen altijd in de rest van nederland vallen en nooit in Zeeuws-Vlaanderen (1maal), zei men mij dat dat komt omdat ons gebied zo dun bevolkt is.
Ja me hoela.
Afijn, toen ben ik met de staatsloterij gaan meespelen en investeer ik mijn gewonnen geldprijsjes in nieuewe loten, wat als resultaat opgebracht heeft dat ik bijna iedere mand voor niets meespeel met meerdere loten, varieërend van 6 tot 10 stuks. :D

mickey40
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2006 21:38

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door mickey40 »

Echt een grote prijs hebben we nog nooit gewonnen en we spelen al 7 jaar mee. We hebben onlangs voor de 2e keer €2,00 gewonnen. Ik doe echter ook mee met de wekelijkse puzzel en hiermee heb ik begin van het jaar een printer gewonnen. Tevens schrijf ik regelmatig in op Ledenvoordeel op de website van de PCL en hiermee heb ik kaartjes voor de musical de WIZ, kaartjes voor de musical Cabareth en kaartjes voor Musicals in Ahoy en een boek gekregen. Alles voor nop. Dus ik heb mijn lot er wel uit dit jaar. :D

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door companancy »

hoi
ik had ook de pcl maar won ook niks en vind het ook afzetterij
daarbij heb ik een uitkering en kon mijn geld wel beter gebuiken
ik ben er toen mee gestopt en nu koop ik af en toe een staatslot
vooral de nieuwjaarslot wil ik wel eens kopen en daar win ik wel eens een lot terug of net iets meer. dat vind ik prima zo

die belspellen van de tv is ook een afzetterij want als je de 10de beller bent dan sta je te wachten tot ze je terug bellen maar dan ben je wel oud en grijs want dat doen ze dus niet.

dan heb je nog die waar je gratis aan mee kunt spelen readers digest nou die is helemaal een nul.

ik deed in het begin mee en stuurde maar terug nu waren het leuk dingen die ik wel wilde hebben voor mijn zoon of zo maar toen dacht ik ach verrek ik win toch nooit iets ik gooi ze vanaf nu gewoon weg
nou ik bleef het krijgen en hoefde zelfs niks meer terug te sturen want elke keer kreeg ik het zelfde of ik nu gestuurd had of niet. gewoon belachelijk en afzetterij al die lotterijen
maar deze van readers moeten ze echt iets aan doen want die gaat echt tever. als je niet goed leest denk je dat je gewonnen hebt ook. ik kan me voorstellen dat mensen die de ned taal niet goed onder de knie hebben denken dat ze iets gewonnen hebben.


wat ik wel heel leuk vond is met kerst kregen wij zo een kraslot
en daar hebben we toch leuke dingen mee gewonnen we hebben door gespeeld tot in febr ergens geloof ik. en elke keer als we iets wonnen legde we de helft weg en de andere helft kochten we de kraslot mee. zo verloor je niks maar won toch weer iets ik geloof dat we in totaal iets van 50 euro of zo hadden bij elkaar gespaard en heeft mijn zoontje een leuk kadootje van gekocht hihi

groetjes

musquetier
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:04

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door musquetier »

Waar ik mij altijd aan erger is , b.v. de staatsloterij met de Jackpot die valt maar 1 of 2 maal per jaar, want er wordt altijd bijverteld op TV de trekking uit alle beschikbare loten en niet van alle verkochte loten (wat wel eerlijker zou zijn) voor mij riekt het ergens naar
, dat is trouwens ook zo bij de postcode loterij, begrijpt u het? nu ik wel , het zou b.v. toch makkelijk zijn om nog maar 10 extra serie's loten er aan toe te voegen die niet verkocht zijn. Juist u snapt het al, de jackpot moet hoog zijn dan kopen de mensen inderdaad meer loten en als hij elke maand zou vallen dan kost het te veel 12 maal 15 miljoen !!! reken maar uit wat dat per jaar is.
en de postcode loterij zit heel goed in elkaar, gebaseerd op angst (hij zal maar vallen bij mij in de straat en mijn buren vangen veel geld en ik niets omdat ik geen lot heb) dus houd ik het maar aan, slimme jongens daar aan de top die tonnen verdienen door arme mensen uit te kleden en de illisie te geven dat ze veel kans maken op een grote prijs, nu ik schat dat in van 1 op de miljard??
Grieten van Anton

harryann
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jan 2006 06:28

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door harryann »

postcode, lingo, staatsloterij, sponsorloterij het hoogste in 25 jaar € 13,50, en datzers vaak eigen geld dus waar blijft al dat geld?

gerans49
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jul 2005 09:33

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door gerans49 »

Natuurlijk win je nooit iets of het zijn alleen maar heel kleine bedragen 2 euro of zo iets, maar dat heb ik in de jaren dat ik meespeel ook nooit meegemaakt. Het riekt gewoon naar beduvelerij. Er komt een hoop (strijkstok) geld binnen denk ik. Het wordt hoog tijd dat al deze loterijen inzichtelijk en transparant worden evenals die uiterst vervelende televisie spelltetjes van RTL 4 waar je wel naar moet kijken indien je tegenwoordig een bepaalde serie wilt zien.

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: postcode loterij

Ongelezen bericht door gjvisser »

Quote musquetier: slimme jongens daar aan de top die tonnen verdienen door arme mensen uit te kleden en de illisie te geven dat ze veel kans maken op een grote prijs, nu ik schat dat in van 1 op de miljard??
Grieten van Anton


Wat een onzin. Als je arm bent moet je hier gewoon niet aan meedoen. Je bent er helemaal zelf bij om hier aan mee te doen....
Buiten dat geven ze je echt een kans om een grote prijs te winnen, die is inderdaad klein, maar is dus geen illusie.

Gesloten