LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Global Collect BV en HOSHI NL

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
MAXIEM

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door MAXIEM »

chrisvanbreugel87

Kortom: blaffende honden bijten zelden.

Maxiem

CatN123
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2012 18:49

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door CatN123 »

Hallo,

Ik schrik hiervan. Zojuist had ik een bestelling geplaatst bij allposters die hun betalingen regelt via global collect. Ik had het geld direct overgemaakt :(
Nu ben ik bang dat ze zomaar geld van me bankrekening gaan afhalen...

Moet ik me nu ongerust gaan maken??

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

CatN123 schreef:Hallo,

Ik schrik hiervan. Zojuist had ik een bestelling geplaatst bij allposters die hun betalingen regelt via global collect. Ik had het geld direct overgemaakt :(
Nu ben ik bang dat ze zomaar geld van me bankrekening gaan afhalen...

Moet ik me nu ongerust gaan maken??
Nee.
Want indien ze zomaar bedragen gaan afschrijven, maken ze zich schuldig aan incassofraude en diefstal.
Wel is het zaak je rekening tenminste 1x per week je rekening in de gaten houd (maar dat zou iedereen moeten doen, los van waar je zaken mee doet).

Onterechte afschrijvingen kan je trouwens (laten) storneren, binnen 56 dagen.
Als men stelt 'eenmalige machtiging' duurt het wat langer - maar dan nog moet de bank aantonen dat je een machtiging hebt verleent. Aangezien je het bedrag voor je bestelling bij allposters zelf al hebt overgemaakt, kan van een machtiging (eenmalig of anderszins) geen sprake zijn.

Maar, nogmaals, alert blijven op zaken die van je rekening afgaan!

re_dstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2013 14:02

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door re_dstra »

Ik ben al een aantal keer opgelicht door global collect, dit al vanaf vorige jaar!
ze halen bedragen van je rekening zonder toestemming etc.
ik zag dat er meer mensen zijn die er last van hebben gehad.
Ik heb een aantal bedragen terug kunnnen storten , maar de bedragen langer dan 56 dagen geleden , kan ik niet terug krijgen bij de bank! ze halen steeds 11,99 van de bank en 2x 99,95.

bent u ook opgelicht en welke stappen kan ik het beste nemen , en is het mogelijk om
het bedrag op een manier terug te krijgen, stuur dan even een mail:
[email protected]

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als u niet heel veel spam wilt ontvangen zou ik allereerst uw mail-adres hier verwijderen. Dit is een openbaar forum, en ook de verzamelaars van spam-adressen kijken daar graag op!
Bovendien moet de bank ook na 56 dagen nog terug kunnen halen, tot 13 maanden aan toe, via een 'melding onterechte incasso'. Veel banken hangen dat echter niet aan de grote klok omdat het meer werk is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

re_dstra schreef: Ik heb een aantal bedragen terug kunnnen storten , maar de bedragen langer dan 56 dagen geleden , kan ik niet terug krijgen bij de bank! ze halen steeds 11,99 van de bank en 2x 99,95.
Dit kan wel.
Echter, hiervoor zou u naar uw bank moeten gaan (persoonlijk werkt nog het beste, telefoon of internet is minder succesvol).
Meld dat dit bedrijf meerdere malen zonder machtiging incasseert. Als het kan, print een overzicht, en markeer wat reeds retour geboekt is (gestorneerd).
Dan maak een MOI (Melding onrechtmatige/onterechte incassso) en laat ook direct een selectieve blokkade op global collect aanbrengen (reden: Incassofraude).
Verzoek de bank om alle bedragen die u niet heeft kunnen storneren (dus: langer dan 56 dagen geleden) alsnog terug te boeken op grond van onrechtmatige incasso / incassofraude.

Daarnaast kunt u natuurlijk ook nog aangifte doen van diefstal (onrechtmatig incasseren is hetzelfde als stelen, vandaar) - maar wacht even wat de bank doet - u kunt dan aangeven wat er al gestorneerd is, en dat de bank na onderzoek heeft aangetoond dat incasso onrechtmatig was (dan storten ze het terug). En, als de bank weigert, kunt u dat in de aangifte meenemen, dat bank X weigert onderzoek te doen (en dus misschien medeplichtig is... of zo)

kira08
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2013 11:03

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door kira08 »

ook ik heb nu een afschrijving van global collect maar liefst €25,50!
de ASN gebeld om het te storneren.
nadien ff gegoogled. en idd ook terpstra. maar helaas voor mij onbekend persoon.
is hier nu echt niks aan te doen?

groet,

geschrokken klant

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Guardian72 »

kira08 schreef:ook ik heb nu een afschrijving van global collect maar liefst €25,50!
de ASN gebeld om het te storneren.
nadien ff gegoogled. en idd ook terpstra. maar helaas voor mij onbekend persoon.
is hier nu echt niks aan te doen?

groet,

geschrokken klant
Jawel.
- bank vragen een selectieve blokkade op de rekening aan te brengen, kunnen ze niet nogmaals incasseren (vanaf die rekening dan). Reden: Onrechtmatige / Frauduleuze incasso`s.

- Hoshi/Global Collect of wie dan ook een mail sturen - meld dat ze onrechtmatig incasseren van jou rekening, dat je geen overeenkomst hebt met hen, en dat bij deze alle bedragen gestorneerd zijn, een een melding gedaan van fraude met incasso - vraag hen hoe ze aan jouw rekening komen, en of ze willen aantonen dat jij een overeenkomst hebt met hen, waarin je ze machtigt om te incasseren.

- laatste optie is aangifte doen van diefstal/fraude. Alleen, dit heeft geen prioriteit bij de politie (verdienen ze niets aan/ geen bijdrage aan het bonnenquotum) dus zal het alleen een melding in het systeem worden. Maar, als er voldoende zaken zijn, zullen ze misschien een agentje erop af sturen.. je weet maar nooit.

Martin86
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2014 10:38

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door Martin86 »

Hallo,

Ik woon in Belgie en ik ben er sinds gisteren 15/10/2014 al twee stortingen heb gekregen op mijn rekening van Global Collect bv met als referentie een heel lang nummer met de naam Isabel erachter maar ik weet helemaal niet wie Isabel is en waar die stortingen vandaan komen.
En aangezien er bij iedereen geld wordt afgeschreven wordt er bij mij geld gestort.
Zie hier een copie van de verrichte overschrijvingen:

007

13-10-2014

13-10-2014

EUROPESE OVERSCHRIJVING VAN
BE49 0013 8576 8571 BANKIER
OPDRACHTGEVER: GEBABEBB GLOBAL
COLLECT BV PLANETENWEG 43-59
2132HM HOOFDDORP 487807520759
REFERENTIE:
201410100911240279ISABEL

20,18 EUR

006

08-09-2014

08-09-2014

EUROPESE OVERSCHRIJVING VAN
BE49 0013 8576 8571 BANKIER
OPDRACHTGEVER: GEBABEBB GLOBAL
COLLECT BV PLANETENWEG 43-59
2132HM HOOFDDORP 487807520759
REFERENTIE:
201409051219527433ISABEL

34,64 EUR

cvproductions
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 feb 2008 23:17
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door cvproductions »

Bijgeschreven??
Dat is toch leuk!!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Global Collect BV en HOSHI NL

Ongelezen bericht door pbarendse »

Isabel is een systeem dat de Belgische banken gebruiken voor het overmaken van geld. Zie ook deze pagina.

Gesloten