LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja maar hoop trappen er helaas toch in....en dat weten ze die.. :twisted:

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Dirkie »

rozemarijntje schreef:Ja maar hoop trappen er helaas toch in....en dat weten ze die.. :twisted:
Natuurlijk er zullen best wel mensen zijn die er in 2006 (toen is dit topic gestart), 2007, 2008, 2009, 2010 en 2011 ingetrapt zijn, maar om daar in 2012 nog in te trappen :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door tenormin »

stap50per schreef:NIET activerennhoef je het ook niet op tezeggen
Zo zie je maar, deze vraag/mededeling is van december 2006 en nog steeds trappen mensen er in, dus is het voor de Postcodeloterij nog steeds Kassa! En ja hoor, ik krijg dan geen kerstpakket meer (de A.O.W doet daar niet aan :lol: ) maar bij mijn Margriet zat alweer het beroemde "gratis meespelen lot" , waar deze dame niet meer intrapt. Kost giga veel moeite om eraf te komen, maar dat weten de meeste mensen inmiddels wel, toch? Weggooien die handel.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Volgend jaar en het jaar erna en... zullen mensen er ook weer intrappen.
Zolang sommige mensen niet willen leren dat gratis niet bestaat en voor niets de zon op gaat zullen mensen erin blijven trappen. Zolang mensen gezond verstand uitschakelen ipv dat alle alarmbellen afgaan bij het woordje "gratis" zullen mensen erin blijven trappen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door tenormin »

@emmy75, niet helemaal waar. Kreeg vanmorgen een mail van DELA; ik mocht 1 gratis kerstkaart, inclusief postzegel, uitzoeken en aan iemand versturen :lol: en heb dat ook gedaan, was iemand vergeten dus dat kwam mooi uit. Was dus voor nop. (Nou ja, je lidmaatschap van die tent betaal je wel, maar toch)?

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:@emmy75, niet helemaal waar. Kreeg vanmorgen een mail van DELA; ik mocht 1 gratis kerstkaart, inclusief postzegel, uitzoeken en aan iemand versturen :lol: en heb dat ook gedaan, was iemand vergeten dus dat kwam mooi uit. Was dus voor nop. (Nou ja, je lidmaatschap van die tent betaal je wel, maar toch)?
Wat ik bedoel is dat in de meeste gevallen mensen niet verder lezen als het gratis en de registratie. Men leest vaak niet dat zo'n gratis lot bv ook weer opgezegd moet worden wat dan weer vaak niet lukt voordat er weer een betaald moet worden.

Ook in dit geval van die gratis kerstkaart is het misschien wel een leuke aanbieding voor de leden, maarja uiteindelijk betalen ze het toch zelf. Daarnaast zou het mij niet verbazen als er ook nog ergens Dela reclame op de kaart te vinden is of ze de gegevens gebruiken om geadresseerde reclame te sturen om een Ja/Nee of zelfs Nee/Nee sticker te omzeilen. Toch handig (en veel goedkoper voor Dela) om zo een aardige database te verzamelen van namen en adressen om geadresseerde reclame te kunnen sturen.

Dus komen we weer terug bij "gratis bestaat niet" oftewel een bedrijf doet het alleen als ze er zelf ook wel enig voordeel van hebben.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door tenormin »

@emmy75, natuurlijk begrijp ik je statement en al ben ik gekke Henkie niet (helemaal), al zal er Dela als reclame op die kaart staan, jammer dan, daar kan ik (en zeker weten: ook de ontvangster) niet mee zitten hoor. Die zit ook bij Dela :lol:
dus daar hebben ze "geen nieuwe klant" aan. Maar zoals al eerder gesteld, ik geloof ook niet in "gratis" maar zoals je zelf ziet, dit item uit 2006 speelt nog steeds en ook nog steeds gaan de mensen in zee met de PCL, omdat ze daar niet eerlijk zijn en de meesten "leesblind" en alleen het woord "gratis" lezen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef:@emmy75, natuurlijk begrijp ik je statement en al ben ik gekke Henkie niet (helemaal), al zal er Dela als reclame op die kaart staan, jammer dan, daar kan ik (en zeker weten: ook de ontvangster) niet mee zitten hoor. Die zit ook bij Dela :lol:
dus daar hebben ze "geen nieuwe klant" aan. Maar zoals al eerder gesteld, ik geloof ook niet in "gratis" maar zoals je zelf ziet, dit item uit 2006 speelt nog steeds en ook nog steeds gaan de mensen in zee met de PCL, omdat ze daar niet eerlijk zijn en de meesten "leesblind" en alleen het woord "gratis" lezen.
Wilde ook niet zeggen dat u gekke henkie bent :lol: en snap ook wel dat u erover nagedacht heeft dat er reclame op staat enzo. Maar velen zullen er niet over nadenken.

Zoals u zelf zegt, het topic is al van 2006 en mensen trappen er nog steeds in. Maar dat bedoelde ik daarstraks ook. Mensen zullen er over 6 jaar nog steeds intrappen zolang ze niet verder lezen en stoppen met nadenken bij het woord "gratis".

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:@emmy75, niet helemaal waar. Kreeg vanmorgen een mail van DELA; ik mocht 1 gratis kerstkaart, inclusief postzegel, uitzoeken en aan iemand versturen :lol: en heb dat ook gedaan, was iemand vergeten dus dat kwam mooi uit. Was dus voor nop. (Nou ja, je lidmaatschap van die tent betaal je wel, maar toch)?
:) :P je hebt toch wel goed gekeken dat ze toevallig geen reklame maken,klein gedrukt en prettige uitvaart ihihihi

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:
tenormin schreef:@emmy75, niet helemaal waar. Kreeg vanmorgen een mail van DELA; ik mocht 1 gratis kerstkaart, inclusief postzegel, uitzoeken en aan iemand versturen :lol: en heb dat ook gedaan, was iemand vergeten dus dat kwam mooi uit. Was dus voor nop. (Nou ja, je lidmaatschap van die tent betaal je wel, maar toch)?
:) :P je hebt toch wel goed gekeken dat ze toevallig geen reklame maken,klein gedrukt en prettige uitvaart ihihihi
Ja, stond in de kleine lettertjes: bij overlijden in 2013 krijgt u 20% korting dus ik zal zien wat ik kan doen :lol:

gratisbanbetalen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2012 21:57

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door gratisbanbetalen »

Van lotje.
U weet wel, internetfora welke on-topic objectieve posts honoreren. Zonder tussenkomst van spam en spindokters.

Een goed uiteinde beste internet, banken en schoolgaande kinderen.
Werkt u vooral hard en goedkoop. Geloof, in reclame. Het gaat u goed.

2012

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door tenormin »

gratisbanbetalen schreef:Van lotje.
U weet wel, internetfora welke on-topic objectieve posts honoreren. Zonder tussenkomst van spam en spindokters.

Een goed uiteinde beste internet, banken en schoolgaande kinderen.
Werkt u vooral hard en goedkoop. Geloof, in reclame. Het gaat u goed.

2012
Moet ik nu opgenomen worden???. Help , maar hier snap ik niets van. (Wat ik wel zie is de datum van aanmelding, maar ik wil het woord **** niet gebruiken).

Siti
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2013 11:53

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Siti »

Het probleem door vele forumdeelnemers geschetst is ons ook overkomen. Kerstlot in kerstpakket en vervolgens activeren waarna de Nationale Postcodeloterij gelijk begint automatisch te incasseren vanaf de bankrekening. Inmiddels een brief gestuurd naar de Nationale Postcodeloterij, maar nog steeds geen antwoord. Vervolgens vandaag contact opgenomen met de de ING bank met het verzoek de automatische incasso te stoppen. Vergeet het maar. Er moet een brief gestuurd worden naar Arnhem alvorens men de automatische incasso kan beëindigen. Vreemd, het is toch onze rekening en ons geld. Op de vraag hoe deze automatische incasso tot stand is gekomen is de reactie dat dat een afspraak is tussen ons, de rekeninghouders, en de Nationale Postcodeloterij. Wij hebben echter geen enkele afspraak gemaakt met de Nationale Postcodeloterij met betrekking tot het automatisch afschrijven van onze rekening. Kortom het activeren van het kerstlot ging onvoorstelbaar snel, maar weer afscheid nemen van de Nationale Postcodeloterij is een groot probleem. Wordt vervolgd.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door tenormin »

maar weer afscheid nemen van de Nationale Postcodeloterij is een groot probleem. Wordt vervolgd.
Waarom een brief naar Arnhem? Eerst naar de Postcodeloterij, als die is opgezegd is het probleem opgelost, wel in je brief schrijven dat je het geld laat storneren. Heb je 58 dagen de tijd voor. Succes. http://www.loterij.net/Opzeggen_loterij/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Normale bedrijven zijn bereikbaar per e-mail. De Postcodeloterij niet. Maar dat is ook geen normaal bedrijf.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Jan1 »

Bob Schurkjens schreef:Normale bedrijven zijn bereikbaar per e-mail. De Postcodeloterij niet. Maar dat is ook geen normaal bedrijf.
Dit geldt niet alleen voor de postcodeloterij, er was/is een computerclub/vereniging zonder e-mail adres.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Siti schreef:Het probleem door vele forumdeelnemers geschetst is ons ook overkomen. Kerstlot in kerstpakket en vervolgens activeren waarna de Nationale Postcodeloterij gelijk begint automatisch te incasseren vanaf de bankrekening. Inmiddels een brief gestuurd naar de Nationale Postcodeloterij, maar nog steeds geen antwoord. Vervolgens vandaag contact opgenomen met de de ING bank met het verzoek de automatische incasso te stoppen. Vergeet het maar. Er moet een brief gestuurd worden naar Arnhem alvorens men de automatische incasso kan beëindigen. Vreemd, het is toch onze rekening en ons geld. Op de vraag hoe deze automatische incasso tot stand is gekomen is de reactie dat dat een afspraak is tussen ons, de rekeninghouders, en de Nationale Postcodeloterij. Wij hebben echter geen enkele afspraak gemaakt met de Nationale Postcodeloterij met betrekking tot het automatisch afschrijven van onze rekening. Kortom het activeren van het kerstlot ging onvoorstelbaar snel, maar weer afscheid nemen van de Nationale Postcodeloterij is een groot probleem. Wordt vervolgd.

Lees eerst de voorwaarden, de PL is niet gek, eerst activeren al die mensen hun lot, "want je weet het nooit :roll: " daarna word alles weer gedeactiveerd, bravo.
Wat nu als er wel een prijs was gevallen op dat lot :?: :?:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door tenormin »

Wat nu als er wel een prijs was gevallen op dat lot :?: :?:
Dan was er uiteraard geen klacht te lezen geweest. Nou ja, dat is dan ook wel weer te begrijpen :lol:

Postcode Loterij
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2012 15:39

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door Postcode Loterij »

Beste Siti,

De eerste maand speelt u gratis mee met het Kerstlot. Dit vermelden we ook op het Kerstlot. Na de gratis maand speelt u automatisch betaald mee tot wederopzegging. Bij activatie van het kerstlot ging u akkoord met deze voorwaarden en gaf u daarmee ook een machtiging af. Dit is ook de reden waarom wij bij u hebben afgeschreven. Tevens hebben we een bevestigingsbrief van uw deelname naar u verzonden. We vinden het jammer om te horen dat u dit toch als onduidelijk heeft ervaren.

U kunt uw deelname op ieder moment wijzigen. De wijzigingen gaan direct per de volgende speelronde in. Voor meer informatie verwijzen we u door naar de volgende website: http://bit.ly/L4W1b1 We willen het ook graag voor u in orde maken. Wilt u ons daarvoor via een privébericht uw gegevens (naam, postcode en huisnummer) sturen?

Met vriendelijke groet,
Webcare Team Vriendenloterij

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: kerstlot van de postcodeloterij in het kerstpakket

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Dus lees de voorwaarden, kerstpakketloterijmeespelersvoormaaréénkeer. :x

Gesloten