LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
phv
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 dec 2006 13:04

postcodeloterij

Ongelezen bericht door phv »

is het jullie ook opgevallen dat de echte grote prijzen b.v postcodekanjer en de straatprijzen vaak in dezelfde provincies vallen namelijk noord en zuidholland en brabant. ps ga maar kijken op www.postcodeloterij.nl en ga naar uitslagen en klik op postcode straatprijs en scrol naar onderen en klik op uitslagenarchief straatprijs 2006 en zal zien dat die provincies vaak winnen met de straatprijzen en met de kanjers is het vaak brabant.

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door jrabel »

ook in brabant gaan wonen zou ik zeggen
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door antonh »

Die mensen zullen wel de meeste loten kopen.
Meteen verhuizen en een lot kopen zou ik zeggen

boorn
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 jun 2005 22:10

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door boorn »

het nieuwe jaar is net begonnen,
iedereen de beste wensen.
Laatst gewijzigd door boorn op 03 jan 2007 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door stekel »

Het jaar is net begonnen en de postcodeloterij begint alweer met die misleidende reclame! Iedereen krijgt weer een gratis lot toegestuurd,en als je die activeerd zit je er wel een jaar aan vast. Dus doe het niet! Groetjes Stekel. Kijk ook even hier: www.postcodeloterij.nl/web/show/id=72527 er wint steeds iemand die Krings heet. Hoezo eerlijke loterij? Trouwens, die naam kom je niet eens tegen in het telefoonboek! Speel maar lekker verder.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Waarschijnlijk een mevrouw Pier, die getrouwd is met ene meneer Krings.

maar wanneer je via www.familienaam.nl de naam KRINGS ingeeft als zoekterm, blijken er in de aangegeven gebieden toch mensen te wonen met die naam.

De naam Krings blijkt 44 keer in Nederland voor te komen. En via www.belles.nl vind ik 49 vermeldingen.
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 02 jan 2007 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door stekel »

Dus 49 vermeldingen en wel 5 keer prijs in de postcodeloterij? normaal is dan de kans 1 op 22 miljoen ofzo! Als ik jou was dan moet je je gratis lot direkt activeren. Geintje hoor!!!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee zeg, na 15 jaar ben ik blij dat ik ervan af ben.

De keren dat ik 2 euro misloop in mijn postcode, heb ik wel al tig keer 8 euro per lot bespaard.

phv
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 dec 2006 13:04

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door phv »

aan ANTONH de meeste mensen wonen in noord en zuidholland. Ik heb vorig jaar een e-mail gestuurd aan de postcodeloterij hoe het kom dat daar de meeste straatprijzen vallen, ik kreeg als antwoord terug dat het gebied dichtbevolkt is en meer postcodes en dat daarom, daar de meeste straatprijzen vallen ofwel als je niet daar woont heb je weinig kans op een straatprijs

brieziet
Berichten: 265
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:09

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door brieziet »

phv, de kans op de straatprijs is voor elke straat even groot hoor. alleen .... per provincie misschien niet omdat er nu eenmaal niet overal even veel straten / postcode per provincie zijn.

ff voorbeeldje: je hebt 10 straten in 2 provincies. in provincie A zijn er 2 straten, in B zijn er 8.
kans per straat is nog steeds 1 op 10
kans per provincie is voor A 1/5 en voor B 4/5....

Maar misschien heb je gelijk.... wij hadden wel prijs én we wonen in de randstad: 5 hele euri :lol:

phv
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 dec 2006 13:04

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door phv »

hoe groot is dan de kans dat de postcode straatprijs twee keer achter elkaar gewonnen is in amsterdam in WEEK 21 EN WEEK 22, in 2006 is de straatprijs in totaal 3 keer uitgereikt in amsterdam hoe groot is dan die kans.en in DEN HAAG 3X.Ik weet niet of ik gelijk heb maar het is toevallig.

SCHOENMAECKERS
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2007 12:23

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door SCHOENMAECKERS »

Het is mij opgevallen op de site van de postcodeloterij , dat als het om je meerkansen te activeren gaat, er van rechts naar links wordt geteld. Rechts hoog links laag. Doordat ik even niet oplette had ik bijna VIJF extra loten geactiveerd terwijl EEN de bedoeling was. ook de flyers die worden toegestuurd met te activeren kansen gaan van beneden(laag0 naar boven (hoog) Dit is doelbewust gedaan . Dat kan niet anders. In onze cultuur tellen, lezen en schrijven wij nog altijd van links naar rechts ! cq van boven(laag) naar beneden .
En probeer na een maand gratis spelen, als je er achter komt , maar eens van je loten af te komen als je ziet dat er € 42,50 is afgeschreven. Gelukkig zag ik het op tijd.
Het is schandalig dat de Postcodeloterij van dit soort praktijken gebruik maakt !!!!!!!!!!!!!!!!!

SCHOENMAECKERS
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2007 12:23

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door SCHOENMAECKERS »

Excuus ! Ik bedoel natuurlijk in mijn vorige bericht; Bij activeren van je kansen dat op de site van de postcodeloterij van LINKS (hoog) en naar RECHTS(laag) wordt geteld. TEGEN onze cultuur in !!!!!!!!!!!

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door jrabel »

:!:
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.

SCHOENMAECKERS
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2007 12:23

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door SCHOENMAECKERS »

Dit is een reactie die je alleen kan verwachten van iemand die zelf niet WIL lezen.
Ik geef namelijk zelf aan dat je goed op moet letten. Mijn vraag was en is WAAROM de postcodeloterij deze manier van werken hanteert. Doe zoals 't behoort of stuur bewust aan op vergissingen. En dat laatste is voor mijn gevoel het geval. Overigens dank voor je reactie, maar eerst lezen wat er staat en dan reageren voorkomt goedkope reacties zoals ; een bril kopen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En probeer na een maand gratis spelen, als je er achter komt , maar eens van je loten af te komen als je ziet dat er € 42,50 is afgeschreven. Gelukkig zag ik het op tijd.
Op hun site staat toch echt dat je je loten te allen tijde weer kunt opzeggen. Ik heb er misschien overheen gekeken, maar ik zie nergens dat je er een jaar aan vast zit.

Dat is destijds ook gebleken, toen ik er een keer twee extra loten bij nam. Na een maand was ik ervan af, en dat was 1 trekking.

jrabel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 mar 2006 21:03

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door jrabel »

:!:
Laatst gewijzigd door jrabel op 18 nov 2008 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door stekel »

Toch is de postcodeloterij een onderneming die van alles probeert, om
op een slinkse wijze, mensen een of meer loten aan te smeren! Groetjes Stekel.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door ronald g »

De postcode loterij gaat op gevoel om leden te werven, met name de straatprijs. Er zou maar in jou straat gewonnen worden en jij bijt op een houtje omdat je niet mee doet. Psygologisch werven is dat, want je zal maar buiten de boot vallen. Wat betreft postcode prijzen wordt je niet rijk kijk maar eens in de weekbladen wat daar uitgekeerd wordt.

GGG
Berichten: 193
Lid geworden op: 08 jan 2007 18:11

Re: postcodeloterij

Ongelezen bericht door GGG »

Ik stel een landelijk - en bindend! - referendum voor met als stelling:
"De Postcodeloterij moet verboden worden omdat het onmogelijk is je aan de gevolgen van een in jouw straat gevallen prijs te onttrekken".

Volgens mij is er een meerderheid in Nederland die de Postcloterij spuugzat is en maar wat graag van deelname af zou willen, maar dit niet durft vanwege het al zo vaak beschreven effect (Hij zou toch in jouw straat kunnen vallen en dan wil je niet buiten de boot vallen).

Welke partij zet dit op de politieke agenda? Lijkt me wel wat voor de SP.

groeten,
Gert

Gesloten