LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postcode loterij felicitatie....................

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
hans69
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:53

postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door hans69 »

Een dag na mijn verjaardag,word ik gebeld door een dame van de postcode loterij.Uitvoerig word ik gefeliciteerd met mijn verjaardag.
Nou dat is leuk dacht ik nog..........

de vriendelijke dame vroeg of ik wel met zn vieren naar een pretpark wilde,tja wie wil dat nou niet....
en zo ging het gereutel nog een poosje door.
mij werd verteld dat NU de band gestort zou worden,er werd gevraagd
naar mijn geboorte datum,adres,en nog een paar dingen.Er werdgecostateerd dat ik al jaren mee deed met de loterij,zeker 15 jaar.
en of zij mij het prijzen paket mocht toesturen,zodat ik kon lezen wat er allemaal voor mooi's in het verschiet lag.
vandaag kwam de enveloppe twee zelfs!
ik zou vijf extra loten besteld hebben!en als ik niet binnen 10 dgn na dagtekening per brief met handtekenig! mededeelde dat ik dat niet op
prijs stelde zou ik voor een jaar eraan vastzitten,
welnu de brief ligt klaar.per mail zijn de dames en heren onberijkbaar
stel je voor dat hun slachtoffers zouden mailen......

ik vind deze gang van zaken,niet deugen!
graag uw mening.
hans 69

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee, dit deugt van geen kant.

Ik ben van mening, dat een ondernemer die je wil feliciteren met je verjaardag, dat onbaatzuchtig moet doen.

Ze zijn wel zo slim om 1 dag na je verjaardag te bellen, omdat ze kennelijk de ervaring hebben dat de hoorn op de haak gegooid wordt wanneer ze het presteren om OP je verjaardag te bellen.

Ik vind het net als jij niet kunnen, dat een kadootje, voor zover zij het een kadootje noemen, altijd gekoppeld moet worden aan het afsluiten van een contract voor 1 of meer loten.

Alsof jouw verjaardag ze echt interesseert, zeg, het is alleen maar een laag bij de grondse marketing-truc.

Iets dergelijk presteerden ze bij mij in het verleden ook, al was het dan niet met mijn verjaardag. Het was voor mij aanleiding om het ene lot dat ik nog had, OOK op te zeggen. Konden ze niet waarderen. Maar ik houd maandelijks een kleine 10 euro in mijn zak. Met de extra loterij erbij bespaar ik me dus 125 euro per jaar.

hans69
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:53

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door hans69 »

inmiddels heb ik ook een brief binnen van de sponsorloterij,gratis mee doen in de maand mei.
Maar zodra je het lot activeert ben voor het hele jaar de klos voor € 6.80
per mnd.
dank voor de reactie.
hans69

Gezondverstand
Berichten: 57
Lid geworden op: 25 jun 2005 23:54

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door Gezondverstand »

5 loten van € 8,50 incl. de Jackpotverdubbelaar (waar je alleen wat aan hebt als je de jackpot wint, nooit dus) maal 13 (incl. de slinkse extra trekking) komt neer op € 552,50. Véél duurder dan zelf met zijn vieren de Efteling betalen. Ruim 1200 gulden dus. Bij de Postcodeloterij kennen ze geen schaamte. Ik hoef me niet meer te schamen lid te zijn want ik heb mijn lot opgezegd. Ik raad iedereen aan niet bang te zijn en hetzelfde te doen. Alleen zo breek je de macht van die zakkenvullers.

hans69
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:53

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door hans69 »

en zo is het maar net.AMEN.
is reeds gebeurd.
dank voor de reaktie.
hans69

oeijen
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:16

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door oeijen »

ik kreeg ook een telefoontje (12 april j.l.)van de postcode loterij na mijn verjaardag,werd gefeliciteerd en er werd mijn een prijs aangeboden.ik kon kiezen uit a: een tv b: weet ik niet meer??? C een waarde bon van €400.00 van de bijenkorf.daarbij werd mij aangeboden een maand gratis meespelen in de sponsorloterij.alles werd heel leuk verteld en er zouden geen addertjes onder het gras zitten en het vervolg gesprek over het gratis lot werd opgenomen op een bandje.toen werd plots de vraagstelling heel anders en ik mocht alleen antwoorden met ja en nee.had al snel door dat dit niet klopte en zei dat ik niet voor vast (betalen) ging spelen dat vond de medewerker niet leuk en zei: je mag alleen ja of nee zeggen.nu krijg ik zojuist een brief binnen van de sponsorloterij wat begint met:hartelijk welkom bij de sponsorloterij etc. je kan jezelf hiervoor alleen telefonisch afmelden a 0.20 cent per minuut heb al meerdere minuten aan de lijn gehangen met alleen een bandje gehoord tehebben met al onze medewerkers zijn ingesprek.... en de prijs van de postcodeloterij,daar heb ik niets meer overgehoord.

hans69
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:53

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door hans69 »

Ik speelde al jaren mee,behalve een beker ijs,nog nooit iets gewonnen.
nu ben ik druk bezig via de telefoon/en per brief.de extra loten 5x!!!
ongedaan te maken.en.....op mijn bankafschrift staat 5x € 8,50afgeschreven!! € 42,50!!de bank kon het niet terug halen,want voor loterijen bestaat deze regeling niet.
Weer gebeld met de postcodeloterij,en hoewel het mij moeite koste beleefd te blijven,wist de medewerker met blijde stem mij te vertellen
dat ik de maand april nog mee deed met maar liefst 7 loten.(Ik speel al jaren mee met twee loten)en dat de andere 5 loten per volgende maand kwamen te vervallen.
Nu heb ik een brief geschreven dat ik mijn € 42,50 terug wil hebben op
mijn bankrekening.
dat aan zulke praktijken niets gedaan kan worden......
je moet flink aan het werk brieven schrijven/telefoneren om van dat gedoe af te komen.men rekent erop dat je het vergeet,of geen zin hebt om te reclameren.
schandelijk gewoon!
hans69

oeijen
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 apr 2007 14:16

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door oeijen »

ik ga eerst maandag a.s. met mijn bank kontakt opnemen om alle toekomstige overschrijvingen van de sponsorloterij te blokkeren.
er is nog niets afgeschreven,en dat wil ik zo houden.dan ga ik bij de postcodeloterij mijn prijs opvragen die ik zou ontvangen(wat waarschijnlijk niet lukt) en dan ga ik de postcodeloterij ook opzeggen,ik wil met zulke oplichters niets temaken hebben.

van dit alles ga ik melding maken op:
http://www.consuwijzer.nl//misleidendeloterijen.jsp

als iedereen dit doet dan word er wel aktie tegen zulke praktijken genomen.

je voelt je machteloos snap niet dat er mensen zijn (de medewerkers) die zulke praktijken uitvoeren als betaalde baan.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ik speelde al jaren mee,behalve een beker ijs,nog nooit iets gewonnen.
Nou, gefeliciteerd ! Wij hebben zelfs nog nooit een beker ijs gewonnen. Je krijgt wel een koude douche gevoel van de postcodeloterij en dat is ook heel fris hoor. :lol: De enige reden waarom we nog niet afgemeld zijn, en waarom anderen dat niet doen, is de angst dat je buurman morgen een prijs zou kunnen winnen en dat jij achter het net vist.

Eigenlijk is deze loterij dus gebaseerd op een psychologie; je maakt mensen bang, dan blijven/worden ze wel klant. Dat verhaal van geld dat naar goede doelen gaat geloof ik maar half. :roll:

hans69
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:53

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door hans69 »

zo is het maar net.
hans69

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door haka10 »

En het goede doel dan :cry: ?

En stel voor dat je buren wel de extra loten hebben :? , dan is hun prijs twee keer zo hoog als die van jou!

En ja ongeveer de helft gaat naar het goede doel.
De andere helft gaat op aan prijzen, organisatiekosten, marketingkosten, 1 tegen 100, portokosten, huisvestingskosten, kosten Endemol etc.

hans69
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2007 14:53

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door hans69 »

stel je voor de buren......moet er niet aan denken!!!!
hans69

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door Chief »

Ja inderdaad de buren net als die mevrouw, de buren hadden wel gewonnen maar zij had geen lot, ze is nu met een proces bezig gisteren was het nog in het nieuws. Het gekke was dat ik mij bedacht dat mijn lot ook al tien jaar op mijn oude adres staat. Ineens ging er door mijn hoofd stel je toch voor, dat de prijs hier in de straat valt dan pies ik mooi naast de pot. Voelen jullie hem al, ik heb dus gisteren maar een lot erbij genomen. Achteraf denk ik ze mogen die vrouw zeker wel belonen, want hoeveel mensen zijn net als ik niet gelijk een lot erbij gaan bestellen, gratis reclame op het nieuws wat wil de postcodeloterij nog meer. En ach gelukkig steun ik met mijn lot ook nog goede doelen, daar steun ik mijzelf dan maar mee.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Het begrijpelijke van de rechtzaak tegen de Postcode-loterij is namelijk het feit, dat dit de enige loterij is, waarvan je achteraf kan constateren, dat je NIET gewonnen hebt.
Alle andere loterijen zullen nooit vermelden wie niet gewonnen hebben, dus dat kom je dan ook nooit te weten. Dat is de dwangpsychose van de Postcode-loterij: als je niet meedoet en je wint toevallig, komen ze jou dat nog netjes en stevig inwrijven. Dat maakt de meeste mensen dwangmatige deelnemer van de Postcode-loterij. Als je een maand overslaat met de Staatsloterij kom je nooit te weten of je wel of niet gewonnen hebt, dus dat zal ook geen zeer doen.

Dinie
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2006 14:21
Locatie: Ommen
Contacteer:

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door Dinie »

Dat van indien die prijs eens valt? Ik denk dus ook zo. En winnen ze wat dan doen ze alleen maar mee voor de goede doelen!!!! Ikke niet. Die geef ik zelf wel. Doe je alleen mee voor goede doelen dan geef je elke maand een goed doel een bedrag en gaat er niets aan de strijkstok zitten voor de loterijmedewerkers. Hoezo alleen maar voor het goede doel. aan mijn hoela, toch? Ik doe mee voor een prijs.
Die hier NIET valt :cry: :cry: en toch blijven hopen. want postcode letters zijn Hb. Hartelijk bedankt. Werkt nog niet :lol: :lol:
Dinie :P
Oja, Die mevrouw moet echt geld hebben omdat zij geen prijs heeft gewonnen. Ze heeft erg geestelijk een klap van gehad en heeft dus hulp nodig. Kan dat toch betaald worden :roll: :roll: ( gemeen gezegd, hé)

marietje224
Berichten: 233
Lid geworden op: 11 aug 2009 14:57

Re: postcode loterij felicitatie....................

Ongelezen bericht door marietje224 »

anno 2010 speelt dit nog steeds,nu mochten we meespelen in feb gratis met bingo??oh ja sponsor en postcode...ik zeg ja er zit zeker een addertje onder het gras ja nou ,ik zeg nou nee hoor,nee mocht ik niet zeggen! ik heb 3x geprobeerd nee te zeggen!!!!! maar mocht niet.
man is er gelik achter aan gegaan die heeft ze ......gescholden..dit is gewoon...je reinste opl.chting...maar postcode zei ook dat dit nooit mag gebeuren,ik had denk ik een mev die haar targat die dag moest halen.
het bandje werd gestart en idd naam enz..en toen zei ik gelijk ik denk dan staat dat in elk geval op band...daarna zeg ik gelijk op!!ja tuurlijk is u goed recht...

later belde ze terug van de postcodeloterij...ja ze hadden het bandje gehoord maar niet dat ik 3x nee zei...maar zegt mijn man jullie zijn zo link om eerst de mensen erin te tuinen en dan pas de band te starten..nou ja zegt ik hoor wel u vrouw zeggen daarna zeg ik op dus dat is genoeg..
als het goed is ben ik er van ...sponsor is broertje ervan...en daar heb ik al bevestingsbref van...

ik zeg wel ,als het fout gaat volgende maand en ze houden geld af,ik heb al met de bank gesproken dan komt het terug! en dan zeg ik echt mijn lot op...dec wilde we het al doen,maar kwamen er weer van terug...brief lag al klaar,nu weer...
maar nu gaat het echt gebeuren,dan maar geen goede doelen,vind mezelf ook een heel goed doel!!1
van maf.ia praktijken ben ik niet gediend...

zo en zo wachten we deze week af vrijdag gaat mijn man bellen waar de bevestingsbrief blijft...maar bij postcode stond ook in de brief kon je geowon tel opzeggen..we zullen zien...

ik stort dan zelf wel aan de doelen die ik wil!
haitie zo en zo!!
alle ziektes doe ik al...
dus ja?

Gesloten