LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
ronbrax
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:10

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door ronbrax »

Ik word er gek van, ze schrijven dat je al meespeelt maar als je de kaart activeerd heb je meer kans maar dan moet je wel 1 of meerdere loten kopen.
Volgens mij heb je altijd maar één kans want je hebt maar één postcode.
Meer loten heeft in mijn ogen weinig zin. Alleen bij de staat prijzen krijg je de prijs per aantal loten.
De miljoenen hoofprijs krijg je echt niet per aantal loten.
Ik vind het allemaal wat op oplichting gaan lijken, ik speel al meer dan 10 jaar mee maar nog NOOIT iets gewonnen, ik heb 2 loten.
Ook speel ik al ruim 25 jaar mee met de lotto en daar win ik af en toe 2 of 5 euro, kleine prijsjes.

Ik had toch allang eens een grotere prijs moeten winnen lijkt mij.
Ik vind dat de postcode loterij een s moet ophouden maet die mailings van meer kans als je de kaart activeerd enz. Het kost je alleen maar meer geld en de kans blijft één.
Dus meerdere loten geeft je niet meer kans op een prijs.
Laat ze mij eerst maar eens een grotere prijs laten winnen, ik verklap nu alvast dat als ik die 17 miljoen win ik de helft naar een goed doel overmaak.

Ik hoop dat radar eens wat meer aandacht besteed aan deze vorm van oplichting.

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door lolita »

tja wie controleerd wat er met ,t geld ten behoeve van al die goede doelen gebeurt? we moeten maar afwachten of dat geld terecht komt waar ,t voor bestemd is als ,t om geld gaat wordt er vaak gesjoemeld denk maar aan die persoon welke ,t geld van de hartstichting beheerde destijds deze persoon heeft een aanzienlijk bedrag achterover gedrukt ik bedoel maar. ik heb niet veel vertrouwen in inzamelings acties enz

javanderhart
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:31

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door javanderhart »

Ik had en heb geen loten van de postcodeloterij en wilde ook geen post ontvangen.
Ik heb dus geschreven dat zij mijn naam en adres uit hun administratie dienden te verwijderen, dit zijn zij namelijk wettelijk verplicht.
Binnen twee weken heb ik bericht ontvangen dat zou gebeuren en heb daarna ook nooit geen post meer ontvangen.
groetjes en doe er wat mee.
Joop

beauville
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2007 15:46

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door beauville »

Post gewoon terugsturen met de tekst MAIL WEIGERAAR, als het goed is stopt het dan.
Grtzzz Joop :D

Margave
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2007 14:19

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Margave »

Wij zijn jaren lid geweest van de Postcodeloterij en we speelden mee met 3 loten.
Niet één keer een prijsje gewonnen, hoe klein dan ook!
We besloten te stoppen met de loterij.
Netjes met de reden waarom doorgegeven en ook dat we geen post meer op prijs stelden, maar we kregen toch steeds post.

Wij blij toen we gingen verhuizen: eindelijk verlost van hen.....

Ze hebben ons meerdere malen gebeld, ze wilden ons nieuwe adres hebben.
Wij duidelijk aangegeven dat we GEEN post meer wilden en ook NIET meer gebeld wilden worden en al zeker GEEN nieuw adres door wilden geven!!

Wie schetst onze verbazing als wij vandaag op ons nieuwe adres WEER post, en dan ook nog op het goede adres, kregen met pasje en alles erbij....ggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik heb het gevoel bij hen in een dwangbuis te zitten, je komt er never nooit vanaf!!!!!!

Iemand nog tips om er wel vanaf te komen?????

jkoops
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:03

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door jkoops »

:lol: Beste mensen:

De postcodeloterij heeft haar leuze : Winnen doe je bij de postcodeloterij al vanaf het begin verkeerd gebruikt. :cry:

Ze hadden moeten houden, wat het is, namelijk :

OPGELICHT WORD JE BIJ DE POSTCODELOTERIJ :!: :!: :!: :!:


VOORAL MENSEN DIE NIET GOED LEZEN EN/OF DAT NIET MEER KUNNEN, TRAPPEN ERIN.

Ik ken mensen die al 10 of meer loten, hadden zonder hetzelf te weten.
Elke keer maar weer insturen, denken ze, want je steunt toch goede doelen
:idea:

Ronald1949
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 16:16

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Ronald1949 »

Gewoon een stickervel aanmaken met "Retour Afzender", en konsekwent alles terugsturen

kolotje
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2008 16:19

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door kolotje »

Wil je geen ongewenste reclame meer ontvangen, van wie dan ook, ga dan naar www.infofilter.nl Hier kun je registreren welk soort ongewenste reclame je niet meer wil ontvangen. Tevens kun je bij de gemeente diverse gegevens laten blokkeren zodat bedrijven en instellingen geen adressen via de gemeente ontvangen.

Bij mij werkt dit prima.
:idea:

hajest
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 mar 2008 16:25

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door hajest »

Het wordt hoogtijd dat er een consumentenorganisatie hier eens in duikt.
Ik verwijs hierbij graag naar het jaarverslag 2006 van de Postcodeloterij.
http://www.postcodeloterij.nl/Organisat ... erslag.htm
Opbrengst: € 443.600.639,00
Uitgekeerd aan goede doelen: € 216.690.392

Ongeveer 50 % verdwijnt aan andere kosten waaronder - schrik niet - personeelskosten 9.327.678,00 (ruim 9 MILJOEN)

Waarom moet er een bekend persoon (ambassadeur) naar een ver land gestuurd worden om daar met geld te strooien. Die persoon is absoluut onbekend daar, dat kan iedereen wel doen (bv een prijswinnaar) en hoeft er ook geen bussines classe meer gevlogen te worden.

Ik heb het gehad met de PCL, het is een te commercieel bedrijf geworden, die zijn doel helemaal voorbij geschoten is.

Ook callcenters worden nu agressief met werving en moeten wellicht hun targets halen. Dit heeft niets meer met liefdadigheid te maken!

railion37
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2006 16:58

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door railion37 »

zolang er domme mensen bestaan dan zullen ook zulke loterijen bestaan
sory voor de grofheid

Alex1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 17:03

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Alex1972 »

Ook ik speel reeds jaren mee met de postcodeloterij, en ook ik ben een van die mensen die het beu zijn om steeds maar weer van die wervings post te krijgen, om meer loten te kopen, eerst krijg je de geadreseerde versie en dan zul je zien valt de andere dag de algemene versie op de deurmat, en de geadreseerde versie word meestal korte tijd later ook nog gevolgd door een zo genoemde herinnering waarin staat dat ze het wel erg dom van je vinden dat je de betrefende code nog niet hebt geactiveerd, ik denk dat als ze meer loten willen verkopen ze beter alleen maar in dagbladen en tijdschriften zouden kunnen adverteren, dan zijn we tenminste gelijk van die vervelende post verlost, en als ik al extra loten wil kan ik dit ook wel zelf regelen, daar heb ik geen brief va de postcodeloterij voornodig.
:evil: :twisted: :oops: :evil: :twisted: :oops:[/b]

wil-liam-1
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2008 16:17

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door wil-liam-1 »

Ik ben ook jaren lid geweest van deze club en heb opgezegd omdat ik nooit maar een cent heb gewonnen. Wat denk je. Ik had ineens een prijs van e2,50 gewonnen. Daar trapte ik natuurlijk niet in. Later hebben ze mij nog wel eens gebeld of ik niet alsnog weer lid wilde worden, maar heb daarvoor bedankt. Ook ik krijg regelmatig post van die club en vraag mij af wat dat allemaal niet moet kosten. (ongewenste post, rotzooi) Had beter naar een goed doel kunnen gaan!!!

ben.abbos
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 19:31

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door ben.abbos »

Zoals heel veel mensen erger ik me groen en geel aan deze postcode loterij. Een dergelijke schaamteloze en opdringerige organisatie bestaat echter bij de gratie van mensen die loten (blijven) kopen.
Laten we er met z'n allen een einde aan maken. Opzeggen die handel, en alle post retour afzender. Kijken wie er aan het langste eind trekt.

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Geachte forum bezoekers,

Postcode loterij ??
Je word haast wekelijks gebombardeerd met de waardeloze nergens op slaande kreten van dat stelletje waardeloze modderfiguren uit Alphen a/d Rijn of net zoals vandaag uit Amsterdam, telkens maar weer, keer op keer weer die loze beloftes van u valt in de prijzen.Hoe vaak ik die troep van hun al geretourneerd heb, ik kan het niet meer tellen.
Dat stelletje hersenloze figuren wil het niet snappen, of zijn ze dan zo erg lomp, want stom is hier te zacht uitgedrukt.Die hebben wel zo een dikke gepanserde plaat beton voor hun botte lompe kop zitten, daar valt volgens mij niets anders meer aan te doen, dan maar af te schieten.
Ik heb al eens het idee gehad, de enveloppe te retourneren, uiteraard met de verwijderde adres gegevens van jezelf natuurlijk, en dan een flinke portie oud papier er in te stoppen, en terug te sturen, en zo zou iedereen dit eens moeten doen. Dan krijgen ze eens flink lik op stuk. Dan zijn hun brievenbussen eens volgestouwd met troep van een ander.

En dan die hoge nummers achter die poscode, ze bestaan domweg heel erg vaak geeneens, kan je wel groot doen, zo kunnen wij allen het ook.
Dat op dit soort praktijken eens flink gecontroleerd word, dan zal het wel minderen met ze.

Ik groet u allen zeer vriendelijk, en wens u allen ondanks dit fenomeen een heel fijn weekend toe.
Groetjes Ad

Agnes Troost
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 20:15

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Agnes Troost »

Hallo allemaal,
Het is even volhouden maar...je kunt van ongewenste post afkomen door het terug te sturen. Gewoon retour afzender, dan moeten zij boeteport betalen. Maar het kost wel geduld en tijd want op de administraties daar wordt blijkbaar niet zo snel gewerkt als wij graag willen. Zelf heb ik het ook gedaan en het werkt wel.

Marijke77
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2005 16:39

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Marijke77 »

Niemand is verplicht om te reageren op deze post laat staan dat je verplicht bent om loten te kopen. Gewoon bij het oud papier want die zijn er blij mee en je verder niet druk maken over deze dingen, dat veroorzaakt alleen maar stres.

snarfvz
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:55
Locatie: Apeldoorn

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door snarfvz »

Ik dacht dat je op infofilter.nl of zo iets kon aanmelden waardoor je dit soort schriftelijk spam niet meer krijg, maar ik krijg deze spam nog steeds, ik zal eens naar dat 020 nummer bellen

de PCL is dezelfde oplichterij als de staatloterij, want naast zo'n hoofdprijs zijn er extra prijzen, en vallen altijd op dezelfde nummers als de hoofdprijs alleen zonder de letters

sesaja
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2008 15:27

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door sesaja »

ze hebben zo,n mooie leuze
winnen doe je bij de postcode loterij.
maar het is net anders om
verliezen doe je bij de postcode loterij
en dan ook nog de prijs van het lot omhoog doen
ik snap gewoon niet dat dat zo maar kan.
ik vind dat ze daar op in moeten grijpen.
maar de meeste mensen doen mee omdat ze denken straks staan ze voor de deur en dan heb ik niks en dan bellen ze aan en zeggen jammer dat u niet mee doet.
ik had ook 3 loten a 8.50 dat is25.50per maand
ik doe nu al 16 maanden niet meer meeen heb nu al 16x25.50=408euro gewonnen.
mensen stop er mee verliezen doe je bij de postcode loterij
denk goed na groet willy[/b]

haagse kakker
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 okt 2006 02:16

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door haagse kakker »

Doe la jarenlang mee en vandaag ook weer post van postcodeloterij, brief met 2 plastic pasjes. Elke week weer een bedelbrief om nog meer loten te kopen. Ik hen de post direct geretourneerd

PCL steunt Milieudefensie, maar aan de andere kant verdwijnen er weer hele bossen door die onzinnige mailingen van PCL!!!

jchat
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2008 11:53

Re: Postcodeloterij

Ongelezen bericht door jchat »

Beste mensen ,

Het is heel gemakkellijk om ongewenste post , ook die van de postcodeloterij , te stoppen .
Gewoon registreren bij www.infofilter.nl !
Ook ik ben , ontevreden , lid geweest van deze , steeds maar duurder wordende, club en iets winnen ? Natuurlijk niet .
Telefonische verzoeken om post te stoppen worden genegeerd , schriftelijke meestal ook . Het heeft ons zelfs meer dan een jaar gekost om van het lidmaatschap af te komen daar men steeds weer "niets ontvangen" had ....
Maar info filter doet wat het moet doen en de opdringerige , geadresseerde , post is geheel gestopt !
Infofilter helpt ook ongewenste telefoontjes te stoppen !!!

Gesloten