LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] editieenigma

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door RonMeter »

Ik kreeg al vlot bericht van ze.

Subject: RE: abonnement
Date: Mon, 12 Apr 2010 13:33:55 +0200
From: [email protected]
To: ********@hotmail.com


Geachte heer/mevrouw,

Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.

Zoals we in het telefoongesprek, de welkomstbrief en de brief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u rond 17-09-2010.

Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.

Met vriendelijke groet

Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl


Ze zijn slecht in lezen blijkbaar en heb de volgende mail terug gestuurd.


RE: abonnement‏
Van: Ron M (******@hotmail.com)
Verzonden: maandag 12 april 2010 15:26:30
Aan: [email protected]

Volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal of willen jullie het niet begrijpen, of jullie zijn gewoon slecht in lezen.
Mijn vorige mail was een opzegging en dat houd in dat ik geen zending meer wil ontvangen.
Dat ik niet in de eerste 2 weken heb opgezegd kwam door het feit dat ik geen proefzending ontvangen heb en dus niet kon opzeggen.
Door geen proefzending te sturen en mij dus geen kans te geven om op te zeggen zijn jullie in gebreke gebleven en is het verder dus niet mijn probleem.
Verdere zendingen van jullie kant gaan onmiddelijk retour afzender met als bonus een dikke drol erin.

Met vriendelijke groet Ron Meter.

Judith1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2010 14:56

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Judith1985 »

Hoi allemaal.

Ik wil ook van het abbonement af en ben niet van plan te betalen. Wat zijn de acties die ik moet ondernemen? kan iemand mij helpen?

groetjes Judith

RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door RonMeter »

Judith ik ben al wat mails verder met ze en heb nu gezegt dat ik me beroep op de wettelijke bepalingen zoals die zijn beschreven op Consuwijzer.nl.
Editieenigma schijnt zijn eigen bepalingen te maken en denkt hiermee schijnbaar boven de wet te staan.
Je hebt recht op 7 dagen zichttermijn en die gaat pas in zodra je het eerste exemplaar ontvangt.
Dit houd dus ook in als jij het proefexemplaar niet ontvangt, dat die 7 dagen zichttermijn pas ingaat als je het eerste boekje ontvangt, waar de rekening al bijzit en de bevestiging dat je nu een abonnement hebt bij hun.
Dit stond op Consuwijzer.nl
Beslist niet bang laten maken met dreigementen en incassobureau's.
Want daar hopen ze op dat je bang word en toch maar betaalt om van het gezeur af te zijn.

RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door RonMeter »

Wat schets mijn verbazing. :lol:
Ik ben nu van het abonnement af nadat ik hun gewezen heb op de wettelijke bepalingen op Consuwijzer.nl.
Ik zal de laatste 2 mails hieronder neerzetten.

RE: abonnement‏
Van: Editie Enigma, Klantenservice ([email protected])
Verzonden: woensdag 14 april 2010 9:44:47
Aan: Ron M (******@hotmail.com)


Geachte heer Meter,

Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaren meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl







Van: Ron M [mailto:[email protected]]
Verzonden: Tuesday, April 13, 2010 12:43 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: abonnement



Ik heb telefonisch contact gehad met Consuwijzer en deze hebben mij gewezen op de volgende wettelijke bepaling mbt
het kopen op afstand.




Wat is kopen op afstand?
Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.



Zij wisten mij ook te vertellen dat omdat ik het proefexemplaar niet ontvangen heb, dat de wettelijke zichttermijn pas ingaat na het ontvangen van het eerste exemplaar dat ik 3 dagen geleden ontvangen heb.
Ik heb jullie dus ruim op tijd laten weten dat ik geen abonnement wil.

Mvg R . Meter

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Ik ben er ook ingetrapt, ze hadden idd doorgegeven dat ik nog een bevestigingsmail zou krijgen en alleen een proef exemplaar, maar aan de telefoon hebben ze niks over een abonnement van een half jaar gezegd. Dit stond er in de mail die ik op 7-4, over het opzeggen van je abonnement:

30 prijspuzzels - prijzenpot van ruim 20.000 euro - lifestyle artikelen - kortingsbonnen

Geachte mevrouw XXX

U heeft aangegeven gratis kennis te willen maken met ons puzzelmagazine: een goede keuze!

Editie enigma: de uitgave die iets oplevert!
Editie enigma is een lekker dik 4-wekelijks puzzelmagazine. In iedere editie vindt u 30 prijspuzzels, waarmee u onder andere kans maakt op een auto of een vakantie. Ook aan leesvoer ontbreekt het niet: van gezellig tot spannend en van lifestyle tot romantiek. Bovendien staan in iedere uitgave kortingsbonnen ter waarde van minimaal 100,- euro voor bijvoorbeeld reizen, boodschappen, gezondheidsproducten, verzekeringen, vaste uitgaven en uitstapjes.

Gratis proefexemplaar
U ontvangt uw gratis proefexemplaar t.w.v. 8,95 euro rond 30 april 2010. Mocht dit exemplaar niet aan uw wensen voldoen, dan kunt u het aansluitende halfjaarabonnement (7 edities voor 62,65 euro tot wederopzegging) zonder verdere verplichtingen annuleren via onze website http://www.editieenigma.nl. Dat kan van 30 april 2010 t/m 14 mei 2010.

Uw adresgegevens
Uw exemplaar wordt bezorgd op het volgende adres:
XXX
Ondanks het feit dat wij gebruik maken van de meest betrouwbare bezorger van Nederland, kan het gebeuren dat uw exemplaar niet op tijd binnenkomt. Als dat zo is, meldt u dat dan alstublieft voor 14 mei 2010.

Welkomstgeschenk
Vier weken na ontvangst van het proefexemplaar ontvangt u uw volgende editie enigma en mag u een cadeau gaan uitzoeken in onze online geschenkenwinkel. Gaat u voor een trendy parelsnoer van zoetwaterparels, voor de gratis hotelovernachtingen, of kiest u toch een ander geschenk? U mag het helemaal zelf bepalen!

Ik wens u veel lees- en puzzelplezier met editie enigma!
Met vriendelijke groet,
Léontien van der Kooi
Hoofdredacteur
Ps. Bij uw proefexemplaar ontvangt u een tijdelijke aanbieding voor 23% korting op editie enigma!

Judith1985
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2010 14:56

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Judith1985 »

Hoi Ron!!!

Super bedankt voor je tip!
Ik heb je mail gekopieerd en net verstuurd, ik ben benieuwd...
Hoop dat ik er eindelijk vanaf ben. Ik heb inderdaad nog enkele malen nagedacht om toch maar te betalen, want het is zo'n gezeur en ik was bang dat het alleen maar duurder zou worden allemaal. Maar ik ben blij dat ik dat nog niet gedaan heb en dat jij je bevindingen hebt willen delen op dit forum. Het zijn gewoon oplichters en ik voel me er echt ingeluisd. Ik weet wel dat ik niks meer ga kopen via de telefoon.

Nogmaals super bedankt!!!

groetjes Judith

RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door RonMeter »

Wat mij nog het meest tegen de borst stuit in deze zaak is dat er waarschijnlijk honderden mensen zijn die ook aan zo'n nepabonnement vastzitten en die www.radar.nl of www.kassa.nl niet weten te vinden.
Dan heb je nog de mensen die uiteindelijk toch maar betalen om van het gezeur af te zijn en mensen die bang worden door de dreigementen van editenigma met incassobureau's.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat de persoon achter editenigma een dik inkomen van enkele duizenden euro's binnenhaalt elke maand, en misschien nog wel meer.
Ik vraag me dan ook af of dit persoon niet via de "pluk ze wet" aangepakt kan worden als er een zaak van gemaakt word, omdat deze inkomsten niet op een rechtmatige manier verkregen worden.
Maar hier ben ik niet zo in thuis en misschien is er een andere forumganger die hier iets meer over kan vertellen.

pien111
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2010 17:09

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door pien111 »

Nou ik ben het volgende slachtoffer. Ik kreeg afgelopen weekend een herinnering met het bedrag van 62,65. Ik mailen, dat ik geen abonnement had afgesloten. En geen bevestigingsmail had ontvangen en geen proefexemplaar. Heb nog jou stukje van Consuwijzer erbij gevoegd Ron. Maar ze blijven bij hoog en laag volhouden dat ik een mail heb, nou echt niet. En dan zeggen ze heb je het proefexemplaar niet gehad dat je er dan toch aan vast zit. En ik zou op 2 april nog een magazine hebben ontvangen. Nou toch wel gek he, geen mail en 2 keer komt de post niet aan. Maar wel de rekening. Ik neem aan dat ik in mijn recht sta als ik niet betaal.
En trouwens heb ik in de voicelog het idee dat er in geknipt is, want ik weet zeker dat ik op het moment dat je het bandje hoort vervormen, tegen die jongen zei, maar ik wil geen abonnenment.

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

Nou dat is mooi zeg. Kreeg dus vandaag ook een puzzelboek en een acceptgirokaart in de bus.
Heb het gelijk teruggestuurd dat ik dat niet besteld heb.
Dus ben benieuwd.
Ga ze ook nog een mail sturen dat ik hier niet van gediend ben.
Heb niks besteld niks ontvangen.
Ik houd jullie op de hoogte

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

En ja hoor deze mail :roll:

Geachte heer/mevrouw,



Hierbij bevestig ik, dat de opzegging van uw abonnement op editie enigma is ontvangen en verwerkt.



Zoals we in het telefoongesprek, de welkomstbrief en de brief bij het proefexemplaar hebben aangegeven kon het aansluitende abonnement uitsluitend geannuleerd worden, als er binnen 14 dagen zou worden opgezegd. Na die opzegtermijn starten wij met de voorbereidingen van de verzending van de volgende editie. Omdat wij uw opzegging na die 14 dagen hebben ontvangen, kunnen wij het abonnement dus niet meer annuleren. Na deze abonnementsperiode zult u vanwege uw opzegging geen edities meer ontvangen. Uw laatste editie ontvangt u rond 15-10-2010.



Ik hoop u hiermee voldoende te informeren.



Met vriendelijke groet



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl


Dit heb ik dus terug gestuurd na advies wat ik hier op het forum gelezen heb

Geachte heer/mevrouw,

Hiermee ga ik niet akkoord. Mij word iedere kans op tijdig opzeggen ontnomen aangezien er twee weken na het desbetreffende telefoongesprek geen editie is ontvangen. Waardoor opzegging onmogelijk was.
De eerste editie is vandaag, 29 april 2010, bezorgd.
Zoals ik in mijn vorige mailing al kenbaar heb gemaakt zal ik dan ook geen abonnement betalen.

Ik heb telefonisch contact gehad met Consuwijzer en deze hebben mij gewezen op de volgende wettelijke bepaling mbt
het kopen op afstand.




Wat is kopen op afstand?
Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.



Zij wisten mij ook te vertellen dat omdat ik het proefexemplaar niet ontvangen heb, dat de wettelijke zichttermijn pas ingaat na het ontvangen van het eerste exemplaar dat ik vandaag ontvangen heb.
Ik heb jullie dus ruim op tijd laten weten dat ik geen abonnement wil.

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Gisteren het proefexemplaar ontvangen en gelijk vandaag het abonnement opgezegd. Kreeg een bevestigingsmail met het volgende terug:

Geachte heer/mevrouw,

Middels deze mail bevestigen wij dat uw abonnement op Editie Enigma is opgezegd. Als u opzegt binnen 14 dagen na de verschijningsdatum van uw proefexemplaar dan zult u geen vervolgexemplaren meer ontvangen. Anders stopt het abonnement (rekening houdend met de opzegtermijn van 6 weken) per de eerste vervaldatum.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Editie Enigma


Vandaag kon ik als eerste dag dit opzeggen, gelijk gedaan en gelukkig heb ik de berichten hier op tijd gelezen, want de inlogcode stond in de brief en die zal ik goed bewaren. Maar in het telefoongesprek is met geen woord gerept over een abonnement wat in zou gaan als je het proefexemplaar zou ontvangen en je niet reageert binnen 2 weken. Het ging ALLEEN om een proefexemplaar en ze waren aan mijn naam gekomen omdat ik in september iets had ingevuld. Ja ja, dit is gewoon een manier om het Bel-me-niet-register te omzeilen.

Hopelijk ben ik in de toekomst verlost van deze onzin (oplichterij) en volgende keer zeg ik geen eens gedag en smijt ik de telefoon erop. Of ik ga hem/haar vragen stellen waarom ze dit proberen te verkopen.

Groeten Jane

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

En ja hoor de volgende mail :roll:

Geachte heer/mevrouw ,



Wij huren adressen in voor ons callcenter. Medewerkers van het callcenter hebben telefonisch contact met u gehad (of uw gezinsleden) met de vraag of men geinteresseerd is voor een proefexemplaar van ons nieuw puzzelblad Editie Enigma. Indien hiervoor belangstelling is wordt het gesprek van de bestelling opgenomen. Als het proefexemplaar u bevalt en u niet binnen 14 dagen opzegt volgt er een halfjaarsabonnement waarbij u elke 4 weken een editie ontvangt.



U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van uw volgende editie enigma.



Afkoopregeling

In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)



Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt

Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.



Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,

RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door RonMeter »

Voet bij stuk houden en niet betalen.
Ze hebben je niet de kans gegeven om op tijd op te zeggen door het proefexemplaar niet te sturen. Ze hebben geen poot om op te staan en moeten het hebben van mensen die bang worden voor eventuele incassobureau's en dan toch maar betalen.

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

Heb ook het gratis nummer gekregen, en meteen weer opgezegd. Geen enkele problemen mee gehad. Als er duidelijk wordt afgesproken dat je binnen twee weken moet opzeggen en je doet dit te laat, moet je ook niet moeilijk doen dat je er aan vast zit, dit heb je immers toch zelf laten gebeuren?

RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door RonMeter »

jojogirl21 schreef:Heb ook het gratis nummer gekregen, en meteen weer opgezegd. Geen enkele problemen mee gehad. Als er duidelijk wordt afgesproken dat je binnen twee weken moet opzeggen en je doet dit te laat, moet je ook niet moeilijk doen dat je er aan vast zit, dit heb je immers toch zelf laten gebeuren?
Ga jij eens vlug alle mensen uitschrijven die geen abbonement willen op die puzzeltroep van Editieenigma die jullie ongewenst versturen. :roll:

Je eigen voordoen als een tevreden klant gaat echt niet werken hoor. :wink:

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

Hoe kan je iets afzeggen als je geen brief of proefexemplaar hebt ontvangen. :roll:

Ik heb ook terug gestuurd dat ik absoluut niet ga betalen.
En ik heb een mail geschreven naar Trosradar en Kassa.
Wat een stelletje oplichters zijn het. :evil:

G.I. Jane
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 mar 2007 20:05

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door G.I. Jane »

Marian1956: heb je dan ook geen e-mail ontvangen?

Ik had het zelfde als jojogirl21 hoor. Wel e-mail en gratis editie ontvangen met brief en gelijk opgezegd. Maar als je helemaal niets ontvangen hebt, geen e-mail, gratis exemplaar of telefoontje, dan riekt het naar oplichting.

Als ik er niet alert op was, door dit forum, dan had ik het blad waarschijnlijk bij het oud papier gedaan en zat ik nu ook aan een abonnement vast.

Ik vind dat Radar of Kassa hier eens een uitzending aan moet besteden, want de manier waarop ze je opbellen. Ik heb me nl. ingeschreven bij het Bel-me-niet-register (en daarvoor al bij Infofilter) en ze hebben me toch gebeld met de opmerking dat ik in september had aangegeven dat ik interesse had. Maar ik heb helemaal niets met puzzels en al helemaal niet met die je elke maand moet oplossen voor de uitslag. Aan de telefoon bleven ze ook vaag, niets over een abonnement en wel €100 aan kortingsbonnen, ik zat nergens aan vast, was helemaal gratis, etc. Grr.

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

Ik heb ook geen mail ontvangen.
En inderdaad ook heel vaag aan de telefoon was ook al een tijdje geleden en ik heb me ook al aangemeld bij Belmenietregister. Ik wist ook niet dat het om een puzzelboek ging want ik puzzel nooit. En inderdaad ook zeggen dat je nergens aan vast zat want dat heb ik nog nadrukkelijk gevraagd
Volgens mij is er hier al eens een uitzending over geweest .
Vind het echt een stelletje oplichters

Droogkoekje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mei 2010 18:41

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door Droogkoekje »

Ook ik kreeg een rekening van Enigma en een aanmaning van Janssen en Janssen incasso, zonder dat ik een verzoek om een abonnement heb gedaan. Ik ga dus ook nimmer betalen en ga desnoods naar de kantonrechter.

Is er al iemand met ervaring in zo'n kantongerecht procedure?

Ik zou graag daar wat meer info van medeslachtoffers van willen krijgen :?:

marian1956
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 apr 2010 12:24

Re: editieenigma

Ongelezen bericht door marian1956 »

Ik hoop niet dat het bij mij zover komt dus gelukkig nog geen ervaring.

Kreeg vandaag weer een mail van Enigma dat ik een mail schijnt te hebben ontvangen en dat ik 24 euro mag betalen betaal ik dat niet dan moet ik het volle bedrag betalen.
Dus teruggestuurd dat ik niet ga betalen omdat ik geen mail heb ontvangen en ik dat puzzelboekje wat ik de 29e april heb ontvangen beschouw als het proefexemplaar en gelijk de 29e heb opgezegd.

Pfff wat een gezeik zeg :evil:

Gesloten