LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belspellen op televisie: word je belazerd??

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Willem 4
Berichten: 274
Lid geworden op: 01 nov 2005 13:53

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Ze zijn zo goed opgeleid die meiden van de belspellen :lol:
Ongeloofelijk wat een overtuigingskracht ze via een beeldscherm kunnen overbrengen
En dat is nieteens sarcastisch bedoeld, ze doen het goed want ze zijn er voor opgeleid.
Ik ben veel te wantrouwend om er aan mee te doen
Zulke stomme vragen, de antwoorden al een paar keer gegeven, lokken met een geldbedrag, daar zit gegarandeerd een luchtje aan
Maar als je wat minder stevig in je schoenen staat dan kan ik me wel voorstellen dat je je laat overhalen om te bellen.

Je hebt ook wel een kans om te winnen maar die is veel te klein om de gok te nemen
Niet doen dus
Uiteindelijk is er maar 1 die verantwoordelijk is voor het opnemen van de telefoon en het draaien van dat 09 nummer, dat ben je zelf.

groeten

selina
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2005 17:14

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door selina »

nvt
Laatst gewijzigd door selina op 06 nov 2006 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

TessaL stelt dat ze van een prijs van 750 euro vorig jaar geen kansspelbelasting hoefde af te dragen.

Dat klopt niet. Want op verschillende internetsites lees ik, dat die ingehouden wordt vanaf 454 euro. Dat is afgerond naar boven, het vroegere 1000 gulden. Die regel geldt nog steeds.

Ik had ook ooit eens (bij Call-TV, zoals het in 1995 nog heette, een videorecorder gewonnen. Ik weet na al die tijd de oplossing nog, ik weet nog dat Leo Driessen de presentator was, maar de recorder heb ik nooit ontvangen, ondanks het feit dat mijn oplossing aan de regels voldeed, en ondanks het feit dat men bevestigde dat ik die prijs had gewonnen.

Onderstaande lees ik op internet. TessaL, wat is je verklaring, dat je je in het bedrag hebt vergist en dat het toch per ongeluk 350 euro was? Ik geloof er geen barst van.
Over prijzen die een waarde hebben van meer dan € 454,- moet kansspelbelasting worden betaald. Meer informatie hierover vindt u in de brochure ‘Kansspelbelasting’ van de belastingdienst. Deze brochure is verkrijgbaar bij de lokale/regionale belastingdienst.

TessaL
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2005 15:50

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door TessaL »

*****.. Wat word er weer heftig gereageerd.. :?
Je hebt gelijk, er ging inderdaad kansspelbealsting vanaf..
Even een foutje gemaakt! :roll:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Geeft niet Tessa.

chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door chubi »

Ook idols is volgens mij vals. Wat me opvalt is dat er altijd gelijke mannen en vrouwen aantal zijn. Kijk nu maar weer. 5 vrouwen en 5 mannen. De overige 2 vrouwen zijn er uitgedonderd.

Zowel idols 1-2-3 hebben steeds een evental aan mannelijk als vrouwelijk kandidaten. Het valt wel op!!

foreverfan
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 jun 2005 18:05

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door foreverfan »

het zijn allemaal oplichters maar denk wel dat ze aangepakt zullen worden in d etoekomst het piunt is dat als je bent je ook nog wat moet doen (waar je nooit doorkomt) om te kunnen winnen en de vragen zijn zo simpel dat veel mensen er in kunnen trappen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Helaas weet de maker van al deze ongein dat ook. Die gokt er al jaren op, dat mensen zo dom zijn om te zeggen: wat kan mij die 1,50 per gesprek nou schelen, kom ik erdoor, dan heb ik toch mooi een paar honderd euro te pakken. Dat voor die paar honderd euro iets van tienduizend mensen gaan bellen, daar draait het allemaal om.

Als we met zijn allen nou eens de boel gaan boycotten, en ook dat kleine gokje niet nemen, dan is het met die belspel-ongein snel gedaan.

valentino1963
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jan 2006 12:01

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door valentino1963 »

bij veel mensen is dit onderstaande niet bekend, waar ze kunnen klagen over die bel/sms spelletjes
vind u dat u opgelicht wordt of ze er niet aanhouden aan die nieuwe regels
dan kunt u hier een klacht indienen

Projectbureau Kansspelen.
E-mail adres: mailto:[email protected] Telefoon: 070 - 370 4620.

ed de lang
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jan 2006 22:05

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door ed de lang »

zijn er nog mensen die via sms op het spel t laagste bod hebben gereageerd en nog steeds smsjes krijgen?
normaal kun je via een sms terug stoppen maar hier moet je bellen en krijg je iemand aan de telefoon die het voor je afzegt (zegtie).
nog steeds krijg ik smsjes. :oops:
graag jullie reactie.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat deugt gewoon niet. Het een zeggen, het andere doen. Wordt tijd dat ze ook daar iets tegen doen, maar volgens mij valt dat ook onder de nieuwe regeling.


Los daarvan. RTL heeft inmiddels (kennelijk onder druk) haar tarief op de maximale 60 cent gezet. Het kwalijke is evenwel, dat dit nog steeds 60 cent per deelname is, en dat houdt in: als je 15 belpogingen in 1 minuut doet, dat je dan 9 euro kwijt bent.

60 cpg is nog altijd hetzelfde als 60 cent per (gelukte of mislukte) belpoging. Doet volstrekt niet ter zake of je belpoging ertoe leidt dat je in de studio komt.

clouseau
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 nov 2005 00:13

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door clouseau »

Kijk hier maar eens hoe ze over je praten !!!

http://www.yourfilehost.com/media.ph...779Belspel.wmv



Gr clouseau

clouseau
Berichten: 37
Lid geworden op: 09 nov 2005 00:13

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door clouseau »


rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door rabartels »

Het wordt een tijd dat ze de 10e beller regel moeten verbieden 8) en dat ze duidelijk moeten zeggen dat je kans maakt op geselecteerd te worden en zodra iemand of bv 100 mensen een goed antwoord hebben gegeven dat ze het spel moeten stoppen.

radarsherm
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 apr 2006 16:57

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door radarsherm »

Dinsdagmiddag 11 April 2006.
Op net 5 en SBS.

opgave:
BIJNAPASENHEERLIJKTOCH

vraag hoeveel aaneengesloten woorden zie je hier?

Winnend antwoord:
Het blijkt uiteindelijk 21; het wordt gewonnen door ene Jan Hendrik. Hij noemt geen achternaam en klinkt niet extreem gelukkig en blij. Vreemd want hij had zojuist twintigduizend (!) euro gewonnen.
Een kleine vreugdekreet was wel op zijn plaats geweest!

Ik persoonlijk kwam uit op 23 .
(of 24-->IJ van 't IJ), maar kwam niet door de selectie van de computer.

Mijn oplossing is
1 BIJNA
2 PASEN
3 HEERLIJK
4 TOCH
5 OCH
6 IJKT (Hij ijkt)
7 IJK (Ik ijk)
8 EERLIJK (!!!!!!!!!!!!!!!!?)
9 HEER
10 EER
11 ER
12 PAS
13 AS
14 NAP (kommetje)
15 BIJ
16 BI
17 HE
18 EN
19 PA
20 LIJK
21 LIJKT
22 LIJ
23 NA
24 IJ (van 't IJ te Amsterdam)

Wie controleert dit soort oplichting?

Stel dat BI geen Nederlands woord is (dat is het eigenlijk niet; is afkorting van bisexueel) en IJ niet meetelt (ivm met plaatsnaam), dan had een mevrouw die al vroeg in de uitzending was gewonnen met haar oplossing van 22 woorden.. Zij noemde wel haar achternaam.........

Stel dat IJ niet goed was. Blijven er nog 23 over. Waren de woorden IJK en IJKT niet goed omdat het vervoegingen van een werkwoord zijn? Erg onduidelijk allemaal.........het is namelijk niet gezegd dat werkwoord-vervoegingen niet meetellen.

Vreemd vind ik ook dat ze niet de 21 juiste woorden in beeld brachten.
Mijn conclusie is eigenlijk dat het winnende antwoord van 21 niet correct is of kan zijn. Hoe je het ook wendt of keert.

Er is volgens mij maar een antwoord op zijn plaats en dat is het woord:

volks·ver·lak·ke·rij (de ~ (v.))
1 het bewust bedriegen, voorliegen van de bevolking

groetjes van RadarsCherm (had ik toch een letter vergeten in mijn nickname! LOL :D )

Nota Bene
Ik wil die winnaar van twintigduizend euro wel eens zien..zou me niets verbazen als Hendrik Jan een hele korte achternaam blijkt te hebben.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door Jonjo »

De zelfde korte achternaam, die je ook kunt geven aan de bellers.

maanroosvis
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 apr 2006 13:50

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door maanroosvis »

Het enige wat ik van die belspelletjes vind is de hele
tijd dat gepraat, de tijd die ze moeten vol praten, telkens maar weer
hetzelfde zeggen en ondertussen jouw zakken leeghalen en hun zakken ermee vol proppen !!!

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door OMA »

Vandaag ook weer zoiets: voetbal landen raden 9 stuks.
Uitzending begon om 11.25 en duurde tot 16.00 u.

Ik zap altijd ff en na een dik uur was er nog maar 1 land geraden met het kleinste geldbedrag. Rara hoe kan dat.

Ff later weer ff geken en ja hoor nog steeds 1 land. Dus ruim anderhalf uur hebben mensen zich suf gebeld en die griet maar roepen dat er nog niemand gebeld had, pfffff dom ....!!

Tegen 15.30 u 3 landen geraden en mensen maar bellen. Op een gegeven moment lieten ze de oplossing zien en toen duurde het ruim 15 min toen er een beller kwam.

Om 15.58 stond voor e hoofdprijs 2000€ + kaartje kwartfinale ook al in beeld en een oudere heer kwam er door en sprak het land Frans Gyana een beetje verkeerd uit, maar helaas geen prijs.

Nou dit moet gestopt worden OPLICHTERIJ van de bovenste plank.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door SJZ »

Nou dit moet gestopt worden
Zodra niemand meer belt worden die belspelletjes direct van de buis gehaald.

Maar zolang er nog behoefte aan is (=er blijven mensen bellen) blijven ze gewoon doorgaan.

Je kiest zelf of je mee wilt doen of niet.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: belspellen op televisie: word je belazerd??

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Jan de Wit van de SP ijvert al jaren om deze rommel van de televisie te bannen.

In stappen is men nu gekomen tot (eerst)_ zelfregulering, wat totaal niet werkt, en vervolgens een maximumbedrag per gesprek.

Helaas realiseert de massa zich niet dat Call-factory, waar dit soort ongein allemaal onder valt, onder een gesprek iedere belpoging verstaat.

Zij hebben op het moment van het tot stand komen van de verbinding de buit al binnen.

60 cent per gesprek. Jajaja........ Een gesprek, dat is in dit geval ook 1 seconde of een fractie daarvan. Doe maar rustig 10 belpogingen per minuut, je bent dan wel 6 euro kwijt.

Tel uit je verlies.

Gesloten